- Thread starter
- #1
Ανοίγω αυτό το θέμα για να ανταλλάξουμε απόψεις για το πρόβλημα που μπορεί να έχουμε στον κινητήρα ecoboost.
Στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού, όπως είναι ο ecoboost, παρατηρείται μετά από κάποια χιλιόμετρα ότι οι αναθυμιάσεις του κάρτερ που περνάνε στην εισαγωγή συσσωρεύονται γύρω από την έδρα της και το στέλεχος της ίδιας της βαλβίδας και με τον καιρό φράζουν την εισαγωγἠ . Το φαινόμενο αυτό έχει παρατηρηθεί εδώ και καιρό σε κινητήρες που έχουν ήδη κυκλοφορήσει από χρόνια όπως είναι του γκρουπ VW , PSA, BMW και άλλους.
Ο λόγος που παρατηρείται αυτό είναι ο εξής:
Στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού ο ψεκασμός γίνεται κατ΄ευθείαν στους κυλίνδρους και έτσι οι βαλβίδες εισαγωγής δέχονται αέρα εισαγωγής και τις αναθυμιάσεις από το κάρτερ υπό μορφήν νέφους. Αυτές οι αναθυμιάσεις γεμίζουν την πολλαπλή με λαδίλα η οποία όταν φθάνει στην περιοχή που προανέφερα λόγω υψηλής θερμοκρασίας σχηματίζουν καρβουνίλα που με τον καιρό αυξάνει σταδιακά το πάχος της και φράζει την εισαγωγή.
Στους κινητήρες έμμεσου ψεκασμού , όπως ήταν μέχρι πρόσφατα, αυτό δεν συμβαίνει γιάτί τα μπέκ ψεκάζονυ μέσα στην πολλαπλή και με κατευθυνση προς τις βαλβίδες και έτσι ξεπλένουν την λαδίλα αυτή η οποία μπαίνει στον θάλαμο καύση ανακατεύεται με την βενζίνη και καίγεται. Στις βαλβίδες εξαγωγής οι επικαθίσεις είναι αμελητέες τόσον στους κινητήρες άμεσου όσο και έμμεσου ψεκασμού.
Πρόληψη για το πρόβλημα δεν υπάρχει. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν στην αγορά κάποια spray που ψεκάζεις με ζεστό κινητήρα και αυξημένες στροφές την εισαγωγή και αυτό υποτίθεται ότι λιώνει τις επικαθίσεις και μέσω του θαλάμου καύσης τις οδηγεί στην εξάτμιση. Μετά πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξεις λάδια και φίλτρο. Τώρα τι ζημιά κάνει στους κυλίνδρους, αισθητήρα λαμδα, καταλύτη κανείς δεν ξέρει. Στο εξωτερικό οι ιδιοκτήτες τέτοιων κινητήρων υποχρέωσαν τους αντιπροσώπους να κάνουν τον καθαρισμό με την ενδεδειγμένη μέθοδο δηλ. κατέβασμα καπάκι και αμμοβολή.
Στην Ελλάδα όσους εξουσιοδοτημένους FORD ρώτησα αγνοούν το πρόβλημα και μου είπαν ότι στα Ford δεν έχει αναφερθεί τέτοιο πρόβλημα θαρρείς και ξέρει ο κάθε ιδιοκτήτης τι γίνεται μέσα στον κινητήρα του. Σε πιο ψαγμένους ανεξάρτητους επισκευαστές που ρώτησα (αλλων εταιρειών) εφαρμόζουν την λύση του spray η βγάζουν την πολλαπλή εισαγωγή και με κάποια συρματινα εξαρτήματα (π.χ. dremmel) η και αμμοβολή κάνουν τον καθαρισμό. Πιο απλό από το να κατεβάσεις καπάκι αλλά όχι 100% σίγουρο αποτέλεσμα.
Παρελειψα να αναφέρω ότι από τότε που αγόρασα το αυτοκίνητο εγκατέστησα δοχείο αναθυμιάσεων για να κραταει ότι είναι δυνατόν. Επίσης έκανα ένα έλεγχο με ενδοσκοπική κάμερα στο δικό μου στα 1800 χλμ περίπου και το επανέλαβα στα 10.000 χλμ.. Η επικάθιση έχει ήδη αρχίσει χωρίς όμως να δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα ακόμη. Μία σύγκριση με άλλο κινητήρα που θα έχει τα ίδια η περισσότερα χλμ χωρίς δοχείο αναθυμιάσεω πιθανόν να μας διαφωτίσει.
Αν ψάξετε στο internet στο carbon deposits on intake valves η κάτι παρόμοιο θα δείτε φωτογραφίες που θα εκπλαγείτε.
Στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού, όπως είναι ο ecoboost, παρατηρείται μετά από κάποια χιλιόμετρα ότι οι αναθυμιάσεις του κάρτερ που περνάνε στην εισαγωγή συσσωρεύονται γύρω από την έδρα της και το στέλεχος της ίδιας της βαλβίδας και με τον καιρό φράζουν την εισαγωγἠ . Το φαινόμενο αυτό έχει παρατηρηθεί εδώ και καιρό σε κινητήρες που έχουν ήδη κυκλοφορήσει από χρόνια όπως είναι του γκρουπ VW , PSA, BMW και άλλους.
Ο λόγος που παρατηρείται αυτό είναι ο εξής:
Στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού ο ψεκασμός γίνεται κατ΄ευθείαν στους κυλίνδρους και έτσι οι βαλβίδες εισαγωγής δέχονται αέρα εισαγωγής και τις αναθυμιάσεις από το κάρτερ υπό μορφήν νέφους. Αυτές οι αναθυμιάσεις γεμίζουν την πολλαπλή με λαδίλα η οποία όταν φθάνει στην περιοχή που προανέφερα λόγω υψηλής θερμοκρασίας σχηματίζουν καρβουνίλα που με τον καιρό αυξάνει σταδιακά το πάχος της και φράζει την εισαγωγή.
Στους κινητήρες έμμεσου ψεκασμού , όπως ήταν μέχρι πρόσφατα, αυτό δεν συμβαίνει γιάτί τα μπέκ ψεκάζονυ μέσα στην πολλαπλή και με κατευθυνση προς τις βαλβίδες και έτσι ξεπλένουν την λαδίλα αυτή η οποία μπαίνει στον θάλαμο καύση ανακατεύεται με την βενζίνη και καίγεται. Στις βαλβίδες εξαγωγής οι επικαθίσεις είναι αμελητέες τόσον στους κινητήρες άμεσου όσο και έμμεσου ψεκασμού.
Πρόληψη για το πρόβλημα δεν υπάρχει. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν στην αγορά κάποια spray που ψεκάζεις με ζεστό κινητήρα και αυξημένες στροφές την εισαγωγή και αυτό υποτίθεται ότι λιώνει τις επικαθίσεις και μέσω του θαλάμου καύσης τις οδηγεί στην εξάτμιση. Μετά πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξεις λάδια και φίλτρο. Τώρα τι ζημιά κάνει στους κυλίνδρους, αισθητήρα λαμδα, καταλύτη κανείς δεν ξέρει. Στο εξωτερικό οι ιδιοκτήτες τέτοιων κινητήρων υποχρέωσαν τους αντιπροσώπους να κάνουν τον καθαρισμό με την ενδεδειγμένη μέθοδο δηλ. κατέβασμα καπάκι και αμμοβολή.
Στην Ελλάδα όσους εξουσιοδοτημένους FORD ρώτησα αγνοούν το πρόβλημα και μου είπαν ότι στα Ford δεν έχει αναφερθεί τέτοιο πρόβλημα θαρρείς και ξέρει ο κάθε ιδιοκτήτης τι γίνεται μέσα στον κινητήρα του. Σε πιο ψαγμένους ανεξάρτητους επισκευαστές που ρώτησα (αλλων εταιρειών) εφαρμόζουν την λύση του spray η βγάζουν την πολλαπλή εισαγωγή και με κάποια συρματινα εξαρτήματα (π.χ. dremmel) η και αμμοβολή κάνουν τον καθαρισμό. Πιο απλό από το να κατεβάσεις καπάκι αλλά όχι 100% σίγουρο αποτέλεσμα.
Παρελειψα να αναφέρω ότι από τότε που αγόρασα το αυτοκίνητο εγκατέστησα δοχείο αναθυμιάσεων για να κραταει ότι είναι δυνατόν. Επίσης έκανα ένα έλεγχο με ενδοσκοπική κάμερα στο δικό μου στα 1800 χλμ περίπου και το επανέλαβα στα 10.000 χλμ.. Η επικάθιση έχει ήδη αρχίσει χωρίς όμως να δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα ακόμη. Μία σύγκριση με άλλο κινητήρα που θα έχει τα ίδια η περισσότερα χλμ χωρίς δοχείο αναθυμιάσεω πιθανόν να μας διαφωτίσει.
Αν ψάξετε στο internet στο carbon deposits on intake valves η κάτι παρόμοιο θα δείτε φωτογραφίες που θα εκπλαγείτε.