Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

dimwhoo

Member
Dec 7, 2013
234
0
16
Παρα πολύ είναι, κάτι δεν κολλάει....

για να σου απαντήσω με απλά λόγια, δες την εικόνα ;)  προφανώς και η ροπή σε νοιάζει και είναι αυτή που κάνει ένα αμάξι οικονομικό (κυρίως) και γρήγορο ειδικά από repriz

συνήθως περισσότερα κυβικά περισσότερος χώρος καύσης άρα και ροπή, (πάντα αν μιλάμε για 2 μοτέρ ατμοσφαιρικά με τον ίδιο αριθμό κυλίνδρων). Γιατί αν μπει και το turbo στην μέση ξεχνα τα όλα

όπως είπαμε, μπορεί αλλα ΜΟΝΟ αν έχει κάποιου είδους υπερτροφοδότηση, η αν έχει βελτιωθεί, αλλιώς "πολυυυ" σπανια

281d0f4.png
 

akiz90

MK7
Pro Member
Jul 15, 2014
459
7
18
33
Athens
Μοντέλο
MK7
Εγώ δηλαδή που θέλω να αρπάζει γρηγορότερα ψάχνω ροπές όχι άλογα έτσι δεν είναι? Με τί είδους μετατροπές κερδίζεις σε ροπές?
 

Riordian

Hero Member
Dec 30, 2012
1,146
0
36
33
Το maha δεν αποτυπώνει καλά τις απώλειες, οπότε μην υπολογίζετε τι γράφει στην ισχύ τροχού. Όταν κάποιος κάνει μια βελτίωση, όποια και αν ειναι αυτή παίρνει και σε ροπή και σε άλογα. Εξάλλου τα δυναμόμετρα μετράνε την ροπή του αυτ/του και με εναν τυπο μετατρεπουν την ροπή σε άλογα ώστε να ξερεις και τα δυο. Τώρα, καθώς μιλάμε για ατμοσφαιρικά, υπάρχουν κάποιες μετατροπές που στοχεύουν σε πιο ροπάτο αμάξι παρά σε αμάξι κόντρας. Η πιο διαδεδομένη ειναι χταπόδι 4-2-1. Μετά σε συνεργασία με καποιον προγραμματιστη, του λες πως θες να'ναι το αμαξι σου και στο φτιαχνει αναλογα.

Στην τουρμπίνα αλλάζει το θέμα, οπότε δεν το σχολιάζω εδώ.

Κατά κύριο λόγο ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΑ μοτερ ειναι πολυ δύσκολο να φτάσουν στην ροπή μεγαλύτερων κυβικών. Το 1,6 που φοράνε τα μκ6, θα δυσκολευτεί αρκετά να φτάσει τα 18-19 κιλα ροπής του 2λιτρου ST. Το τούρμπο ειναι άλλη υπόθεση πάλι.
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
akiz90 said:
Εγώ δηλαδή που θέλω να αρπάζει γρηγορότερα ψάχνω ροπές όχι άλογα έτσι δεν είναι? Με τί είδους μετατροπές κερδίζεις σε ροπές?
για ροπη θα πρεπει να ψαχτεις με εκκεντρα ηπια μεν αλλα ποιο αγρια απο οτι εχει το μαμα μκ7 εξατμιση ολοσωμη και φιλτρο. ενα πληρες πρωτο σταδιο δηλ.
 

dimwhoo

Member
Dec 7, 2013
234
0
16
akiz90 said:
Εγώ δηλαδή που θέλω να αρπάζει γρηγορότερα ψάχνω ροπές όχι άλογα έτσι δεν είναι? Με τί είδους μετατροπές κερδίζεις σε ροπές?

από την στιγμή που ψάχνεις ροπή θα σου πρότεινα ένα απλό χταπόδι 4-1 με f50 η το πολύ f55 εσωτερική διάμετρο.

εισαγωγή ένα panel, χοάνη θα τραβάει ζεστό αέρα από τον χώρο του κινητήρα, δεν αξίζει

σου είπα την πιο value μετατροπή, τώρα φυσικά μπορείς να πας σε έκκεντρα, συμπιέσεις κλπ αλλα εκεί ξεφεύγεις
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
μια χαρα είναι έτσι όπως είναι ή τουρμπισέ το.

κατι focus 1.6 tivct τουρμπίσια με τουρμπινίτσα gt2560 και φλάντζα, βγάζουν 200 άλογα με 0.5 μπαρ και δεν παθαίνουν τιποτε
 

alpapahr

New member
May 23, 2015
66
0
6
34
www.zygos-artas.gr
Ήρθε και η ώρα του δικού μου φιέστα να μπει στη ράγα. Μπορώ να πω πως τα αποτελέσματα με μπέρδεψαν λίγο! Μιας και το αμάξι τα μόνο που φοράει είναι ένα φίλτρο ελευθέρας και ένα τελικό δεν περίμενα να δω τίποτα άλλο παρά τα αναφερόμενα από την ford 118-120hp. Βέβαια σύμφωνα με κάποια site αν μετατρέψω τα bhp που έδειξε σε hp βλέπω 117hp περίπου! Τι λέτε και εσείς ρε παιδιά ήταν τόσο δίκαιο το συγκεκριμένο δυναμόμετρο?
Ενημερωτικά την ίδια μέρα o φίλος με cooper s r56 με ίδιες αλλαγές με εμένα και με αναφερόμενα 175hp έδειξε και αυτός 169bhp στο ίδιο δυναμόμετρο!
Μετά ακολούθησε ο καφές της παρηγοριάς χαχαχα! ;)

 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Τα BHP είναι τα HP μείον 3. Μη ρωτάς, παραξενιές των άγγλων !!!

Πάντως στο ίδιο δυναμόμετρο αλλά στον Φωτεινέλη έχω δει ΑΚΡΙΒΩΣ τα άλογα που περίμενα στο RX8, αλλά και πάλι στο ίδιο δυναμόμετρο στο Φωτεινέλη έχω δει σε προγραμματισμένο CX7 αντί για ~300 που περίμενα, λίγο κάτω από 260. Οπότε μην παίρνεις τις μετρητοίς το απόλυτο νούμερο, το δυναμόμετρο μπορεί να σου δώσει μεν κάποια ιδέα για την απόδοση, αλλά κυρίως το χρησιμοποιείς για να συγκρίνεις πριν και μετά
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
Είναι αξιόπιστο το δυναμόμετρο που πήγες
Απλά σκέψου ότι το τελικό ή το φίλτρο ή όλα μαζί αντί να κερδίσεις κάτι,έχεις χάσει σε συνδιασμό.
 

piccolo

Rookie
Jan 28, 2011
44
0
6
Η απόκλιση της υποδύναμης είναι πολύ μικρή.
Εμένα θα με προβλημάτιζε η απόκλιση στη ροπή.
 

akiz90

MK7
Pro Member
Jul 15, 2014
459
7
18
33
Athens
Μοντέλο
MK7
Θα μπορούσε κάποιος να μας εξηγήσει τι βλέπουμε στη δυναμομέτρηση και τί πρέπει να προσέξουμε?  To p-wheel που βγάζει 83 είναι τα άλογα στον τροχό που λέμε?
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Καθώς έχω ουκ ολίγα "δυναμόχαρτα", μια γρήγορη περιγραφή: p-wheel είναι "στο τροχό", p-drag είναι απώλειες (μετάδοσης, κιβωτίου, διαφορικών κλπ), p-eng είναι η πρόσθεση των δύο αυτών (τροχός + απώλειες), και το p-norm είναι η διόρθωση βάση συνθηκών (κυρίως θερμοκρασίας). Τα υπόλοιπα είναι προφανή (max torque, rpm για max torque, max rpm κλπ).

Δεξιά είναι οι συνθήκες την ώρα της μέτρησης, βάσει των οποίων γίνεται και η διόρθωση/κανονικοποίηση.
 

akiz90

MK7
Pro Member
Jul 15, 2014
459
7
18
33
Athens
Μοντέλο
MK7
Δηλαδή στο συγκεκριμένο χαρτί η πραγματική ιπποδύναμη που καταλήγει στον τροχό μετά από απώλειες κτλ, είναι περίπου 83 άλογα? Από τα 117 τα 34 έφυγαν σε απώλειες, σωστά?

Στα μοντέλα με 90 άλογα δηλαδή τι πάει στον τροχό? Τα 60?
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Γενικά υπάρχει ένας "κανόνας" που λέει ότι, σε normal αυτοκίνητα (και κυρίως δικίνητα) οι απώλειες είναι *περίπου* στο 15% της συνολικής ισχύος. Αυτό είναι κάτι, ας πούμε, σαν rule-of-thumb στο web, και περίπου με αυτό το νούμερο πάνε οι περισσότεροι στο dyno. Και τελικά βλέπουν απώλειες μεγαλύτερες από 15%, και λένε "το δικό μου χάλασε" ή "το xyz dyno είναι της πλάκας" κλπ

Η αλήθεια είναι ότι (α) όλα τα αυτοκίνητα έχουν απώλειες, (β) το ανωτέρω 15% είναι περισσότερο ως νούμερο-βάσης, παρά ως μέσος όρος, (γ) οι απώλειες αυξάνονται αν έχουμε 4κίνηση, περισσότερα διαφορικά, συστήματα ελέγχου της μετάδοσης κλπ. Και φυσικά πάντα υπάρχει και το σφάλμα οργάνου, δηλαδή στην περίπτωσή μας του εκάστοτε δυναμόμετρου, αναλόγως του τι τύπου είναι (rolling, pack, πάγκου κλπ), αν είναι μονού/διπλού τυμπάνου, το μέγεθος και το βάρος των τυμπάνων κοκ.

Γι'αυτό και το ίδιο αυτοκίνητο, την ίδια μέρα, με τις ίδιες συνθήκες, στο α δυναμόμετρο θα βγάλει x άλογα, και στο β δυναμόμετρο θα βγάλει y άλογα. Άρα γι'αυτό λέω παραπάνω ότι το dyno είναι περισσότερο χρήσιμο ως όργανο "πριν/μετά" παρά για να σου δώσει απόλυτα "σωστά" νούμερα.
 

akiz90

MK7
Pro Member
Jul 15, 2014
459
7
18
33
Athens
Μοντέλο
MK7
Στην προκειμένη περίπτωση όμως οι απώλειες είναι κοντά 30%, 2 φορές πάνω από τον "κανόνα" του 15%. Χοντρικά στο fiesta τόσο παίζουν οι απώλειες βάση του τί έχουν ανεβάσει πολλοί από εδώ?
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Αυτό το ~30% είναι για το συγκεκριμένο dyno, δηλαδή τόσο βγάζει το Maha γενικότερα, εμένα στις μετρήσεις που είχα κάνει στο CX7 μου έβγαζε συνεχώς απώλειες κάπου στο 29%. Ενώ π.χ. σε ένα Mustang που είχα πάει "μέτραγε" πολύ μικρότερες απώλειες. Γι'αυτό ξαναλέω, μην δίνετε και τόσο σημασία στα απόλυτα νούμερα, πέρα από ένα "α τόσο μετράει το Maha ?"
 

alpapahr

New member
May 23, 2015
66
0
6
34
www.zygos-artas.gr
Η αλήθεια είναι πάντως πως το αυτοκίνητο το νιώθω πολύ εντάξει στο δρόμο και γενικά σε διάφορα φιλικά πατήματα που έχω κάνει στέκεται πιστεύω άψογα. Ξέχασα να πω πως γενικά δεν το λειτουργώ συνέχεια με 100άρα!
Τα περί κιλών ροπής ήθελα να το σχολιάσω αλλά με συνεπήραν οι υπολογισμοί των αλόγων :)
Τέλος, πιστεύεται πως χρειάζεται να έχω κατά νου για κανένα καθαρισμό πχ βαλβίδες κτλ?

dimwhoo said:
στου φωτεινελη πηγες?
Όχι αγορίνα στο Τσακανίκα στην Αλίμου.
 

Smoof

Rookie
Σεπτ. 24, 2016
37
0
6
Ηρθε και η δικη μου ωρα να δω τι βγαζει το Μκ7..

Η μετρηση εγινε στο Maha του Φωτεινελη με οχι τις καλυτερες δυνατες συνθηκες..
Η μετρηση εγινε με 33.6 εξωτερικη θερμ ,46 στην εισαγωγη,με 95ρα βενζινη (με μια υποψια "πυρακιων") και με μολις 100χλμ μετα το προγραμμα χωρις πληρες adapt στον εγκεφαλο.
Ολο αυτο εγινε για 2 λογους..ο πρωτος ειναι οτι το αμαξι ηθελα να δω τι κανει σε καθημερινη οχι τελεια κατασταση και ο 2ος για να δω αν αυτα που μου υποσχεθηκε ο προγραμματιστης ειναι αληθεια.

http://imageshack.com/a/img922/829/nwEe62.jpg
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread