mk1 Stelios said:
Τα μεγαλύτερα Â φρένα μπροστά δεν χαλανε το ζυγισμα πισω.
Αυτό πρώτη φορά το ακούω αλλά και πάει αντίθετα σε αυτά που έχω δει μέχρι τώρα με τα μάτια μου.
Σε φυσιολογικές συνθήκες και με πολύ στρωτή οδήγηση όντος η κατανομή τον φρένων δεν επηρεάζετε και τόσο στο ζύγισμα του αυτοκινήτου το ελέγχουμε και εμείς με το πόδι μας).
Σε συνθήκες πανικού και με καθημερινούς οδηγούς (όχι οδηγούς αγόνων) οι οποίοι δεν μπορούν να ελέγξουν το πόδι τους αλλά πέφτουν ολόκληροι πάνω στο πεντάλ ….. τι γίνετε? Εάν δεν ήταν τόσο σημαντική αυτή η λειτουργία δεν θα έβγαιναν αυτοκίνητα με κατανεμητές πίσω αλλά ακόμα και τα ταμπούρα δεν θα χρειαζόταν να αυτό κουρδίζονται. Όλα αυτά με τους κατανεμητές γίνονται ώστε να υπάρχει μια ισορροπία στο φρενάρισμα ακόμα και κατά την διάρκεια φορτώματος ενός αυτοκινήτου το φρενάρισμα του αλλάζει.
Έχω δει αυτοκίνητα να φεύγουν και να χάνουν την ουρά (και στην ευθεία σε φρενάρισμα πανικού όπου εκεί είναι όλο το ζητούμενο) Â επειδή έπιαναν περισσότερο η μπροστινή τροχοί. Το έχω ζήσει και με ένα rallye που είχα όπου πίσω είχα αφήσει τα ταμπούρα ενώ μπροστά φόραγα μεγαλύτερους δίσκους με όλα τα παρελκόμενα. Εδώ βλέπεις διαφορά εάν ξυλώσεις όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και ας έχεις παραμείνει με τα εργοστασιακά φρένα.
Σίγουρα δεν είναι και καλό το να πιάνει περισσότερο πίσω γιατί πράγματι το αυτοκίνητο θα χάσει ποιο εύκολα την ουρά του αλλά και η απόσταση ακινητοποιήσεις θα μεγαλώσει.(αυτό θα έλεγα ότι είναι πιο επικίνδυνο από το να πιάνει περισσότερο μπροστά)
Όλο το ζητούμενο είναι να υπάρχει ισορροπία κατά την διάρκεια ενός δυνατού φρεναρίσματος και σίγουρα όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα οι απαιτήσεις στην ακρίβεια και στο ζύγισμα κατά το φρενάρισμα μεγαλώνει ακόμα περισσότερο μιας και λόγο της βαρύτητας κατά το φρενάρισμα τα μούτρα μας κατεβαίνουν περισσότερο κάτω απ ότι ο κάλος εάν του βάλουμε και εμείς κάτι μόνο μπροστά που θα ασκεί περισσότερη δύναμη θα χειροτερέψουμε την κατάσταση.
Ένα αυτοκίνητο που μου έκανε τρομερή εντύπωση κατά την διάρκεια δυνατού φρεναρίσματος ήταν μια bmw e46 η οποία στην κυριολεξία καθόταν όλοι κάτω. Δούλευαν οι κατανεμητές με τέτοιον τρόπο που δεν άφηναν πολλά περιθώρια ώστε να σηκωθεί ο κωλος αλλά ούτε τα μούτρα να χαθούν στην άσφαλτο. Χαμήλωνε όλο ομοιόμορφα και κραταγε μια ισορροπία κατά το φρενάρισμα.