-
- Thread starter
- #281
καθε τουρμπίνα έχει πριν την εισαγωγή της φτερωτης καυσαεριων έχει μια διοδο ωστε να φευγουν τα καυσαέρια πριν φτασουν στην φτερωτή η οποια είναι κλεισμένη με ένα πορτάκι. Το πορτάκι αυτο είναι συνδεδεμένο με ένα μηχανισμό με ελατήριο ο οποίος απο κατασκευης όταν φτασει η τουρμπίνα σε καποια πίεση, ανοίγει το πορτακι με αποτέλεσμα καποια καυσέρια να διαφευγουν πρίν απο την φτερωτή του μαντεμιού και έτσι να σταθεροποίείται η ταχυτητα περιστροφής της φτερωτης και άρα η πίεση. Ο μηχανισμός αυτος λέγεται internal waste gate (εσωτερική πύλη διαφυγής), γιατι βρίσκεται εσωτερικά, μέσα στην τουρμπίνα.
Αντι αυτού, μπορούμε να κλείσουμε μόνιμα το εσωτερικό πορτακι της τουρμπίνας και να φτιάξουμε μια διαφυγή πρίν την τουρμπίνα (στο χταπόδι) η οποία θα ρυθμίζεται απο μηχανισμό που βρίσκεται έξω απο την τουρμπίνα και λέγεται external waste gate (εξωτερική πύλη διαφυγής). Τα καυσαέρια μετα το external μπορούν να διοχετευτούν είτε πάλι στην σωλήνα της εξατμισης μετα την τουρμπίνα, ή και χύμα στην ατμοσφαιρα. Ο θορυβος που κανει το external είναι ο θορυβος απο τα καυσαέρια όταν αφήνεις το γκάζι και κλείνει το "πορτακι" του εxternal απότομα (είναι όπως ο ήχος απο τουρμπίνα που δεν υπάρχει σκάστρα).
Το external, εφόσον κατασκευαστούν σωστα οι σωληνώσεις, βοηθάει να κραταει σταθερότερη πιεση (γι' αυτο και χρησιμοποιείται κυρίως σε μεγαλες τουρμπίνες και όταν δουλευουμε μεγαλες πιέσεις). Το εξτερναλ δεν προσφερει κατι σε επιδόσεις (Ίσως ελάχιστα και στις ψηλές στροφές, όταν είναι τερμα ανοιχτό και όταν διοχετευει τα καυσέρερια χύμα έξω, οποτε μειωνεται το back pressure της εξατμισης).
Αντι αυτού, μπορούμε να κλείσουμε μόνιμα το εσωτερικό πορτακι της τουρμπίνας και να φτιάξουμε μια διαφυγή πρίν την τουρμπίνα (στο χταπόδι) η οποία θα ρυθμίζεται απο μηχανισμό που βρίσκεται έξω απο την τουρμπίνα και λέγεται external waste gate (εξωτερική πύλη διαφυγής). Τα καυσαέρια μετα το external μπορούν να διοχετευτούν είτε πάλι στην σωλήνα της εξατμισης μετα την τουρμπίνα, ή και χύμα στην ατμοσφαιρα. Ο θορυβος που κανει το external είναι ο θορυβος απο τα καυσαέρια όταν αφήνεις το γκάζι και κλείνει το "πορτακι" του εxternal απότομα (είναι όπως ο ήχος απο τουρμπίνα που δεν υπάρχει σκάστρα).
Το external, εφόσον κατασκευαστούν σωστα οι σωληνώσεις, βοηθάει να κραταει σταθερότερη πιεση (γι' αυτο και χρησιμοποιείται κυρίως σε μεγαλες τουρμπίνες και όταν δουλευουμε μεγαλες πιέσεις). Το εξτερναλ δεν προσφερει κατι σε επιδόσεις (Ίσως ελάχιστα και στις ψηλές στροφές, όταν είναι τερμα ανοιχτό και όταν διοχετευει τα καυσέρερια χύμα έξω, οποτε μειωνεται το back pressure της εξατμισης).