Πριν λιγες ημερες ελαβα ενα μυνημα απο τον αντιπροσωπο που αγοραστηκε το αυτοκινητο.fiesta
80 hp ατμοσφαιρικο και ταυτοχρονα με την υπενθυμιση για το ετησιο σερβις ,ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟ μοστραρεται και η διαφιμηση των castrol και με τον πινακα ποιο λαδι παει που.
Για ολα τα φιεστακια λοιπον συστηνη το 5-20 .
Με πολυ ψαξιμο στη συνεχεια δεν αναφερει εναλακτικα πουθενα για το 5-30.
Το 5-30 λοιπον το αναφερει μονο για πετρελαιο κινητηρες .
Σε πολυ ψαγμενη κατασταση ,εξακριβωσα οτι σε καποια αλλα ιστολογια της εταιρειας που βγαζει το λαδι αναφερεται οτι κανει και για βενζινη σε καποια ατμοσφαιρικα μοντελα του παρελθοντος.
Ομως επειδη εγω το εστρωσα το μοτερ για 12000 χιλιομετρα και με 2 αλλαγες λαδιων 5-30 ,με ζωσανε τα φιδια να δω τι βλακεια εκανα στον κινητηρα.
Στην πραξη λοιπον το μοτερ δεν καιει σταγονα λαδι και το μοτερ δουλευει πολυ γλυκα μεχρι τον κοφτη οπου με την τεταρτη ταχυτητα πιανει τελικη καπου στα 170.
Ψαχνωντας λοιπον περισσοτερο γιατι σαν μηχανολογος στο επαγγελμα ,δεν μπορω να καταλαβω τον κατασκευαστη πως καλυπτει το μοτερ μεσα στο κατακαλοκαιρο με εξωτερικη θερμοκρασια 40 βαθμους να ανεβαινει τις ανυφορες της ψαθας προς πορτο Γερμανο
φορτωμενο με οικογενεια και δουλευοντας στο οριο περιστροφης.
Συγκρινωντας τα δυο λαδια της castrol ειδα οτι.
Το 5-20 ειναι low Saps και το 5-30 ειναι ful saps.
Δηλαδη το δευτερο ειναι οντως για πετρελαιοκινητηρες με ειδικα προσθετα που το κανουν να εχει ποιο καλες καθαριστικες ιδιοτητες απεναντι στη σταχτη ASH ,ΣΤΟ ΘΕΙΑΦΙ,ΣΤΟ ΦΟΣΦΩΡΟ,ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΤΕΡΕΣ ΘΕΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ που τα πετρελαιοκινητα παρουσιαζουν στους κινητηρες τους.
Αυτα λοιπον και στην αυξημενη συμπεριφορα στη λασπη ,αλλα και στον ανωτερο δεικτη θερμοκρασιας που εχει στους 100 βαθμους κελσιου το 5-20 δεικτη 8,2 και το 5-30 9,6 κανουν λοιπον το λαδι ποιο ανθεκτικο και ποιο καταληλλο για σκληρη χρηση.
Ομως το 5-30 εχει ενα ελλατωμα σε σχεση με το 5-20.
Η μοριακη δομη του με οριο τα 5000 μικρα ανα χιλιοστο το 5-30 ειναι 4680 ενω το 5-20 ειναι
3450 με συγκεκριμενη θερμοκρασια και πιεση και των δυο.
Αυτο λοιπον μεταφραζεται σε αυξημενη καταναλωση για το πρωτο σε σχεση με το δευτερο.
Γιαυτο λοιπον λεει η μαμα εταιρεια οτι με το δευτερο η καταναλωση ειναι περιπου 10% κατω.
Και οντως,εγω με το δικο μου ατμοσφαιρικο δυσκολευομαι να πετυχω καταναλωσεις καλλιτερες
απο το αρχαιο saxo 1100 που ειχα πριν απο το fiesta.κατω των 8 λιτρων /100 μεσα στη πολη.
Η απορια και η ερωτηση ειναι ,τι θα γινει στο επικειμενο σερβις το ετησιο που θα μου αρνηθουν και παλι να μου βαλουν το 5-30 οπως την προηγουμενη φορα που το εβαλαν με το ζορι.
Ομως πιστεψτε με οτι εγω θα ανησυχουσα πολυ να πιεσω ενα μοτερ μεσα στη ζεστη και σε υψηλες στροφες αν αυτο ηταν 5-20.
Και απο την αλλη μου ειπαν οτι εχω δικιο σε αυτα που τους λεω ,αλλα θα μου παρουν την εγγυηση για το μοτερ.
Βεβαια ο τεχνικος προισταμενος παραδεχθηκε οτι το μοτερ μου ,την προηγουμενη φορα ,ανεβαζε σαν τρελλο,φαντστητε τωρα μετα απο 6000 χιλιομετρα στρωσηματος στα ψηλα.
ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΩ ΑΚΡΗ ΜΕ ΑΥΤΟΥς.