Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

cRis

Original poster
Member
Jun 16, 2013
260
0
16
Παίδες, ανοίγω ετούτο δω το θέμα για το νεόφερτο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτεράκι που πρόσφατα η Ford κούμπωσε στο Fiestaκι μας...

Θεωρώ πως κομμάτι κομμάτι, οι κάτοχοι κ όχι μόνο, θα μπορέσουμε να μαζέψουμε πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τη συντήρηση του, ώστε να δούμε τι ψάρια πιάνει μακροπρόθεσμα κ όχι μόνο..

Τα service του είναι κάθε 20.000χλμ, αν και σκέφτομαι να αλλάξω τα πρώτα λάδια νωρίτερα... (για τυχόν ρινίσματα στρωσίμου) Τα λάδια του... Παραμένουν ερωτηματικό... Η Castrol έφτιαξε τα 5W 20, μαζί με τη Ford, όταν έξέλισσε τον EcoBoost.. Τα βρήκα εδώ..

http://www.e-antallaktika.com.gr/castrol-magnatec-e5w20-ford-ecoboost.html

Υπάρχει κ το κλασσικό 5W 30... http://www.e-antallaktika.com.gr/castrol-magnatec-professional-5w30-a5-5lt.html

Τις επόμενες ημέρες θα μιλήσω κ με τους μηχανικούς, να μάθω περισσότερα...
 

gaaragr

Member
Mar 27, 2013
121
0
16
Πολυ ωραιο θέμα,να ενημερωθουμε και λιγο ! Εγω εχω φτασει ηδη 4.800 χλμ και σκεφτομαι για αλλαγη λαδιου και φιλτρου λαδιο μετα το καλοκαρι ,λογικα που θα εχω 7.000 χλμ!
Στην ford μου ειπαν να παω στα 20.000 ή στον χρόνο και οτι δεν χρειάζεται αλλαγή!
Στο πρωτο service αλλάζουμε κ τπτ αλλο εκτος απο λαδια,φιλτρο λαδιου ,φιλτρο καμπινας?
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
η Ford δίνει για το δικό σας μοτερ όπως είπες και εσύ 5w20 λόγω του τούρμπο
Εγώ προσωπικά δεν θα έβαζα πιο χοντρό λάδι (5w30) αφού δεν τον προτείνει
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Το πρώτο (μικρό) σέρβις χρειάζεται κατά την άποψή μου λάδια και φίλτρο λαδιού. Το φίλτρο καμπίνας μετά τον πρώτο χρόνο...
 

fiestass7

MK7
Member
Jun 16, 2011
254
0
16
36
Πύργος
Μοντέλο
MK7
και εγώ 5-20 θα έλεγα... μην βάλετε ποιο χοντρό... κ αν σε καμία αντιπροσωπία σας πουν για Castrol 5-40 γιατι αυτα προτείνουν για την χώρα μας, λόγω ζέστης, να προτιμήστε τα 5-20... τα ecoboost  εχω διαβάσει ότι από την φύσης τους είναι μοτερ που δεν τσιμπανε λάδι... δεν νομίζω να έχετε θέμα..
 

gaaragr

Member
Mar 27, 2013
121
0
16
Εμένα προσωπικά δεν έχει τσιμπισει γραμμαριο!

scorpion said:
η Ford δίνει για το δικό σας μοτερ όπως είπες και εσύ 5w20 λόγω του τούρμπο
Εγώ προσωπικά δεν θα έβαζα πιο χοντρό λάδι (5w30) αφού δεν τον προτείνει
Στο βιβλιαράκι πάντως λεει οτι εναλακτικα παίρνει και 5W30.
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Το 5-30 δεν είναι πιο χοντρό λάδι!!

Προσωπικά εκτιμώ ότι σε τούρμπο κινητήρα ιδικά μικρού κυβισμού άρα και ιπποδύναμης ο οποίος παράγει έργο στην Ελλάδα ότι το 5-30 να μη πω 5-40 είναι ότι πρέπει.
 

cRis

Original poster
Member
Jun 16, 2013
260
0
16
Πράγματι παιδιά το βιβλιαράκι μας για 5-30 γράφει...!

Τώρα δεν ξέρω για την πρόωρη αλλαγή.. Αν του φίλου gaargar έχει κοντά 5.000χλμ και δεν έχει τσιμπήσει σταγόνα.. Τότε αλλάζει άρδην το θέμα πρόωρης πρώτης αλλαγής..

Υποθέτω πως επειδή μάλλον το μοτέρ είναι καλά στρωμένο απο το εργοστάσιο, δεν είχε κομμάτια που ήθελαν-θέλουν λείανση, ώστε να καεί λάδι... Ή άλλα τυχόν κενά..
Διορθώστε με αν κάνω λάθος..!

Συνεπώς.. Ίσως κ να μη χρειάζεται πρόωρη αλλαγή, γιατί τα εν λόγω ρινίσματα λείανσης θα είναι ελάχιστα..

Τέλος, θέλω κ εγώ να δω πως θα πάει το αυτοκίνητο και η κατανάλωση λαδιού διότι το στρώνω πολύ επιθετικά.. Τουλάχιστον στα πρώτα 600χλμ. Και ενδεχομένως να αρχίσω να το ηρεμώ λιγάκι μετά απο το τελευταίο update του φίλου!
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
παιδια καπου υπαρχει αναλυση για τα λιπαντικα στο φορουμ μας. το 5w-20 με το 5w-30 δεν αλλαζει η ρευστοτητα του αλλα η αντοχη του σε πιεση και σε θερμοκρασιες. αν ο κινητηρας προκυτε να δουλεψει σε εξερετικα νορμαλ συνθηκες και σε δρομους χωρις μποτηλιαρισμα και κινηση το 5w-20 να ειναι νορμαλ. σε συνθηκες αθηνας και σε χερια ανησυχου οδηγου φυσικα καλο ειναι να μπει 5w-30
 

AN7

Member
Oct 2, 2010
241
1
0
36
Βάρκιζα
Τα 2 νούμερα( 5 + 20) είναι το ιξώδες τους στους -17.8 και στους 98.8 βαθμούς κελσίου. Με λίγα λόγια, και τα 2 νούμερα μπακάλικα δηλώνουν το πάχος του λαδιού όπου πρακτικά το 5w-30 ναι μεν στους -17,8 έχουν το ίδιο πάχος αλλά από κει και πέρα τίνει συνέχεια να γίνεται όλο και πιο παχύ όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία.

Το αν έχει κάψει ή όχι τα πρώτα λάδια δεν έχει να κάνει με την σκέψη το να γίνει πρόωρη αλλαγή. Την πρόωρη αλλαγή την κάνεις για υπολείμματα μετάλλων που θα υπάρξουν στο λάδι από το στρώσιμο και επίσης γιατί μέχρι να σφραγίσουν σωστά τα ελατήρια των πιστονιών περνάνε στο λάδι καυσαέρια και βενζίνη τα οποία καταστρέφουν το λάδι πολύ γρήγορα.


Αν για Ελλάδα δίνουν 5w-20 σε πρώτη φάση βάλτε αυτό, οι λόγοι που επιλέγουν οι κατασκευάστριες το ιξώδες είναι πάρα πολλοί και όχι τόσο απλοί. Σε περίπτωση που τσιμπάει λαδάκι και σαν εναλλακτική επιλογή για Ελλάδα δίνει και το 30άρι, τότε δοκιμάστε το 30άρι.
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Ενα λάδι όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία του δεν γίνετε όλο και πιο ρευστό?? Πχ το 30 έχει καλύτερες αντοχές σε υψηλότερες θερμοκρασίες απ ότι ένα 20αρι.  Εγώ απ ότι ξέρω το πρώτο νούμερο υποδηλώνει το πάχος του όπως και τις αντοχές στις χαμηλές θερμοκρασίες. Πχ ένα 5αρι σε κρύο κινητήρα (και πόσο μάλλον τον χειμώνα)θα κινηθεί γρηγορότερα και θα καταφέρει να εισχωρήσει πιο εύκολα στα “δύσκολα” σημεία απ ότι ένα 10αρι.
Το δεύτερο νούμερο υποδηλώνει την αντοχή του στις υψηλές θερμοκρασίες όπου το 30αρι θα έχει καλύτερη και πιο αποτελεσματική λίπανση λόγο τον αυξημένων πρόσθετων που έχει μέσα στις υψηλότερες θερμοκρασίες
Λογικά ένα 20αρι  στους  πχ 70, 80 βαθμούς θα έχει το ίδιο πάχος με το 30αρι. Στους 90 ας πούμε όπου το 20αρι θα είναι στα όρια του θα έχει και πάλι το ίδιο πάχος με το 30αρι αλλά λογικά με πεσμένες λιπαντικές ιδιότητες.

Πχ όταν ένα αμάξι τσιμπάει λαδάκια όταν είναι ζεστό τότε δεν προτείνουμε και την αλλαγή του σε ένα με μεγαλύτερο ιξώδες πχ  40αρη από 30αρη
όσο ανεβαίνει η ψαλίδα ενδιάμεσα στα δυο νούμερα τόσο το λάδι καλείτε να είναι καλύτερο με περισσότερα πρόσθετα και καλύτερες ιδιότητες ώστε στις υψηλές θερμοκρασίες να καταφέρνει να κραταει τις ιδιότητες του και να μη σπάει. Το κακό είναι ότι τα λάδια που έχουν μεγάλη ψαλίδα συνήθως αυξάνουν και την κατανάλωση λόγο των αφημένων πρόσθετων που έχουν και συνήθως στοιχίζουν αρκετά πάρα πάνω.


Μου είναι δύσκολο να δεχτώ ότι ένα 20αρη και ιδικά σε τούρμπο κινητήρα θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σωστά στο έργο του και στα χιλιόμετρα που ορίζουν η κατασκευαστές. Σίγουρα δεν είμαι κατασκευαστείς ώστε να ξέρω  τι έχουν κάνει μέσα στο μοτέρ ώστε να προτείνουν 20αρι λάδι. Θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι μόνο για οικολογικούς λόγους και μείωση των ρύπων. :)
 

AN7

Member
Oct 2, 2010
241
1
0
36
Βάρκιζα
Έχεις μπερδευτεί λίγο.
Τα νούμερα δηλώνουν το ιξώδες μπακαλιστικα το παχος δλδ, στις 2 θερμοκρασίες που ανέφερα και πιο πριν. Το αν θα είναι ανθεκτικό ενα λάδι εξαρτάται και απο αλλά πραγματα, μπορεί ενα καλό 20αρι λάδι να είναι πιο ανθεκτικό απο ενα mainstream 30αρι. Απλα το sae τους δίνει ένα περιθώριο που μπορεί ενα δυνατό 20αρι στους 98 να ειναι πιο παχύ απο ενα απλό 30αρι αλλά στους 40βαθμους το 30 αρι θα είναι λίγο πιο χοντρό.
Ενα μοτερ εχει πολλα περιφερειακα που δουλεύουν με το λάδι(πχ μεταβλητός και ένα καρό αλλες βαλβίδες στα καινούργια μοτερ) και θέλουν συγκεκριμένες προδιαγραφές λαδιού. Το μοτέρ δεν θα έχει πρόβλημα να δουλέψει με 40αρι πχ αλλά αυτά μπορεί να υπολειτουργούν.

Σκέψου τα 1.6Τ PSA+BMW δουλεύουν με 0w-20 νομιζω.
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Αναφερόμουν σε δυο ίδια λάδια με ίδιες προδιαγραφές και ιδίου κατασκευαστή. Προσπαθούσα να αναλύσω καθαρά τις αντοχές τους.

Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι η προδιαγραφές ενός λαδιού είναι πολύ σημαντικές και είναι καλό να τις τηρούμε. ;)
 

AN7

Member
Oct 2, 2010
241
1
0
36
Βάρκιζα
StuparArt said:
Αναφερόμουν σε δυο ίδια λάδια με ίδιες προδιαγραφές και ιδίου κατασκευαστή. Προσπαθούσα να αναλύσω καθαρά τις αντοχές τους.

Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι η προδιαγραφές ενός λαδιού είναι πολύ σημαντικές και είναι καλό να τις τηρούμε. ;)
ΟΚ,άρα ναι, Ίδια σειρά, ίδια εταιρία, η λογική λέει ότι το 5-30 θα είναι τα ίδια(έχω δει περιπτώσεις να έχουν ελάχιστη διαφορά) η παχύτερο(το πιο στανταρ) από το 5-20 και λογικά με πιο ανθεκτικό φιλμ.
Μιας και είχε αναφερθεί πιο πριν,όντως, οταν ανοίγει η ψαλίδα ιξώδους μεταξύ των 2 θερμοκρασιών το λάδι έχει την τάση να σπάει πιο εύκολα, και για αυτό οι εταιρίες για να μην σπάει το λάδι τόσο εύκολα ανεβάζουν το Viscosity Index(VI)
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Κάπου είχα πετιχει μια φωτο της motul όπου αποτυπώνει σε έναν πίνακα την αντιστοιχία του ιξώδες του λαδιού με της εξωτερικές θερμοκρασίες.


Θα το ψάξω και θα το ανεβάσω να μου πεις την άποψη σου.. ;)




EDIT: Τελικά το είχα αποθηκευμένο στο pc. Δεν ξέρω εάν θα φαίνετε καλά. Kάντο copy και zoom εάν είναι ;D
 

AN7

Member
Oct 2, 2010
241
1
0
36
Βάρκιζα
Αυτός είναι ένας γενικός κανόνας. Ναι.
Τέτοια διαγράμματα έχουν και αρκετά manual μέσα που συνήθως διαφέρουν λίγο απ αυτόν τον κανόνα και είναι διαφοροποιημένος με βάση τις κατασκευαστικές ιδιότητες του μοτερ.
Αν λοιπόν, το Manual/service manual για Νότιες χώρες της Ευρώπης σου λέει ότι αντιστοιχεί το 5-30, τότε, ναι, βάλε 5-30 ή αν σου λέει ότι υπάρχει και αυτή η επιλογή αντί για το 5-20 βάλτο αν σου καίει το 5-30.
Απλά όπως συμφωνούμε, καλό είναι να μην ξεφεύγεις κατα πολύ από τις προδιαγραφές που δίνει η εταιρία. πχ, αν το κάνεις big turbo(λέμε τώρα) και το 5-30 το βράζει για πλάκα έ τότε δοκίμασε και το 5-40.
 

Mik

New member
Jul 17, 2013
84
0
0
38
Πειραιάς
Παιδιά αισίως έφτασα τα 1600 km σε σε 20 μέρες :) Από αντιπροσωπεία μου είπαν μέχρι 3500 στροφές τα πρώτα 1500 km και το τήρησα ευλαβικά. Τώρα τι κάνω;
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Προσωπικά θα συνέχιζα να το πηγαίνω μέχρι 3500 στροφές γενικά αλλά με ξεσπάσματα μέχρι 5500-6000 στροφές. Όχι να το σκίζω όλη την ώρα όμως. Και αυτός ο τρόπος οδήγησης μέχρι τις 10000 χιλιόμετρα. Εθνική το έβγαλες καθόλου;
 

gaaragr

Member
Mar 27, 2013
121
0
16
το ecoboost 1.0 100hp εχει φάσμα τουρμπο 1500-4000 στροφές με μεγιστη ροπή στις 2200 στροφές.Οπότε δεν υπάρχει νόημα να το σκίζεις αφου ειδικα και μετα τις 4000 στροφές το μοτερ δεν δινει κατι παραπάνω!Όσες φορες το έχω ανοιξει παραπανω δεν δινει και πρέπει να αλλαξεις ταχυτητα.Αν και μουγκριζει ωραια χαχαχ
Το Sport/Titannium με τα 125hp εχει διαφορετική χαρτογραφηση οποτε θα δουλευει και διαφορετικα.
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
Mik said:
Παιδιά αισίως έφτασα τα 1600 km σε σε 20 μέρες :) Από αντιπροσωπεία μου είπαν μέχρι 3500 στροφές τα πρώτα 1500 km και το τήρησα ευλαβικά. Τώρα τι κάνω;
εγώ θα σου πρότεινα να το ανοίγεις σιγά σιγά όχι όμως κόφτες...
κάνε άλλα 1500χιλ με πάτημα του γκαζιού μέχρι τις 5000 αλλά όχι συνέχεια σε κάθε αλλαγή
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread