Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

Vrachos

New member
May 21, 2010
56
0
6
Λάρισα
Να αρχίσω από το τέλος,
σε χαρακτήρισα έτσι γιατί αρκετά από τα ποστς σου έχουν ανακρίβειες
αλλά δεν έχω ούτε την όρεξη ούτε τον χρόνο να τα πάρω όλα με την σειρά και να γράφω εκθέσεις.
(Και όχι, δεν ξέρω τα πάντα, αλλά αυτά που ξέρω τα ξέρω καλά)
Όταν ποστάρω για να διορθώσω, το κάνω επιλεκτικά εκεί που θεωρώ ότι έχεις (και όχι μόνο εσύ) μεγάλο λάθος.

Το ότι κανένας (?) δεν ρυθμίζει αμάξι με wide δείχνει το επίπεδο των βελτιωτών.
(Μιλάω για χοντρές μετατροπές που θα πρέπει να ρυθμιστούν από την αρχή πολλές παράμετροι,
ένα φίλτρο εξάτμιση δεν χρειάζεται wide)

Τώρα, ας δεχτώ ότι μετράει ένας narrow και πέρα από το όριο του 14
(θα το ψάξω και στο αμάξι μου μια και έχω wide και narrow μαζί).
Από την στιγμή όμως που τον δουλεύεις εκτός εργοστασιακών προδιαγραφών η ακρίβειά του θα είναι τραγική.
Κάθε λάμδα έχει μικροδιαφορές οι οποίες δεν φαίνονται όταν δουλεύουν γύρο από το 14,7/1
αλλά είναι τεράστιες όταν προσπαθείς να αντιστοιχίσεις διαφορά τάσης 0,15Volts σε AFR από 10 έως 13.
Οπότε δεν ξέρεις αυτό το 0,95-1 Volt σε τι AFR αντιστοιχεί.
Τουλάχιστο δανείσου ένα wide ώστε να επιβεβαιώσεις τις αντιστοιχίες τάσης/AFR για το δικό σου (και μόνο) narrow.
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
WOLF said:
Θα παρακαλούσα η συζήτηση να παραμείνει σε ήπιους τόνους.
Φιλικά
Wolf

μα δεν μιλαμε σε καμια περιπτωση για προσωπική αντιπαράθεση αλλα για σχετική διαφωνία απόψεων. Απο αυτες τις διαφωνίες βρίσκεται τελικά η αλήθεια.

Όσο για σενα Βράχε, χαίρομαι που θα εξετάσεις πόσο narrow είναι ο narrow band lambda. θα προσπαθήσω και γω να το δώ..

Σε μια πρόχειρη εξέταση (Προσάρμοσα 4μπαρο ρυθμιστη πίεσης βενζίνας), όσο βενζίνα και να έδωσα, ποτε δεν είδα πάνω απο 1.1 βολτ, πράγμα που σημαίνει οτι πρακτικά δεν βλέπεις πάνω απο 1.1  βολτ, όσο πλούσιος και να σαι. Λογικά αυτο σημαίνει οτι έχεις δίκιο και άδικο, δηλαδή διαβάζεις ένα ευρος μίγματος 10:1 ώς 18:1 και όσο κοντυτερα είσαι στις ακραίες τιμές τόσο μεγαλύτερη απόκλιση απο τις πραγματικές τιμές μίγματος, τις οποίες σαφως και βλέπεις καλύτερα με έναν wide band...

Θα χαρώ περισσότερο αν εγραφες τις αποψεις σου και λίγο συχνότερα μιας και απο τα γραμματα σου κρίνω οτι εχεις πολλα και καλά να μας δωσεις...
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
southern said:
τα περι προγραμματος τα ξερεις και εσυ και τα υπολοιπα παιδια..αλλωστε εχουν
αναπτυχθει και συζητηθει σε αλλο θεμα

δεν ηξερα ποσο κοντα σπιτι μου ήταν η ΤΑΤ. Πηγα μια βόλτα απο κει.... Για το δυνο μου πανε δεν υπαρχει προβλημα να παω λίγο αργότερα στις 21. Συζητήσαμε και για προγράμματα, απ΄οτι καταλαβα μπορουν, αλλα λόγω μικρού πελατολογίου φορντ δεν έχουνε το χρόνο να ασχοληθούν.. Πετρο ο δρομος με εβγαλε, δεν εφταιγα εγω.. ;D ;D ;D
 

southern

Original poster
Maniac Member
May 9, 2010
4,897
3
0
τι ακριβως σου ειπαν αλεξ για τα προγραμματα?
 

mpokwsths

Member
May 20, 2010
202
0
0
Λοιπόν,

από όσα γνωρίζω... υπάρχουν λύσεις για αξιοποίηση του narrowband λ για κατα προσέγγιση απεικόνιση του AFR. Παράδειγμα αποτελεί το γνωστό "στυλό" της Apexi. Αυτές οι λύσεις όμως απλά δεν έχουν ούτε ακρίβεια ούτε απόκριση και πρέπει να αποφεύγονται ειδικά όταν μιλάμε για υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ. Όταν μάλιστα μπορεί κάποιος να προμηθευτεί ένα πακέτο wideband + όργανο με 150 ευρώ δε νομίζω ότι πρέπει καν να γίνεται κουβέντα.
 

southern

Original poster
Maniac Member
May 9, 2010
4,897
3
0
mpokwsths said:
Όταν μάλιστα μπορεί κάποιος να προμηθευτεί ένα πακέτο wideband + όργανο με 150 ευρώ δε νομίζω ότι πρέπει καν να γίνεται κουβέντα.

+1 για την τιμη, σημερα το εψαχνα καπου εκει κυμενονται
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
και επειδή το έφερε η κουβέρτα, Πολλοί θα αναρωτιέστε γιατι ενω έβαλα εκκεντρα, χοάνες, χταπόδια, πολλαπλές, το αμάξι δεν παει βήμα?

Οπεν λουπ είναι, σε χοντρες γραμμες, η λειτουργία κατα την οποία ο εγκέφαλος σταματάει να λαμβανει υπ΄οψην του τις τιμές του λαμδα (μετα απο πατημα περισσότερο απο τα 3/4 της διαδρομής του γκαζιού) και ρυθμίζει μίγμα μόνο απο ΜΑΠ, στροφες και αισθητήρες θερμοκρασία (αερα, κινητήρα, κλπ). Τότε ο εγκέφαλος σταματάσει να διορθώνει συνεχώς το μίγμα γυρω απο το στοιχειωμετρικό (14.7 μέρη αέρα, 1 μέρος βενζίνης, ή 14.7:1) και έτσι το σήμα του λάμδα, απο συνεχής τάση κυμαινόμενη (0.2-0.9 Βολτς), γίνεται συνεχής τάση σταθερή η οποια απλά δείχνει την αναλογία αερα-βενζίνης στο τερμα γκάζι. Η συνεχής ταση σε οπεν λουπ, δειχνει στο περίπου την αναλογία μίγματος αερα βενζίνης.

Ετσι αν βλέπουμε στο όργανο μας στο τερμα γκάζι 0.5 βολτ, σημαίνει οτι στο τερμα γκαζι έχουμε μίγμα, περίπου στοιχειομετρικό 14.7:1

απο εκει και περα προκύπτει ο παραπάνω αυθαίρετος πίνακας:

1βολτ= 10:1
0.9 βολτ = 11:1
0.8 βολτ = 13:1
0.5 βολτ = 14.7:1

κάτω απο 0.4 βόλτ το μείγμα γίνεται επικύνδυνα φτωχο.


Για λόγους κατασκευής, για τον μαμα λάμδα, όσο πιο πολύ προσεγγίζουμε ακραίες τιμές τάσης και προς τα πάνω και προς τα κάτω, τόσο μεγαλύτερο το λάθος υπολογισμού του μίγματος. Ετσι στο 1 βολτ μπορί να χεις 10:1, αλλα μπορεί και 9:1, ή 10.5:1. Το ίδιο και στο 0.3 βολτ.
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Σύμφωνα με τα προηγούμενα, οι νορμαλ εγκέφαλοι, ρυθμίζουν τα μίγματα έτσι ωστε σε οπεν λουπ να διαβάζουν λάμδα 0.6 βολτ (13.5-14:1). με αυτήν την τιμή πετυχαίνουμε την μέγιστη απόδοση με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση. Αν θέλουμε μόνο μέγιστη απόδωση χωρις να μας νοιάζει η κατανάλωση, παμε στο 12.8-13:1 (0.85 βολτ). έτσι για παραδειγμα μπορούμε να κερδίσουμε περίπου +4% σε ιπποδύναμη, χωρίς να πειραξουμε καθόλου την προπορεία της ανάφλεξης. Όσο περισσότερο ξεφευγουμε απο το 12.8:1, είτε προς τα πάνω ή προς τα κάτω, τόσο χειροτερεύει η απόδοση.

Δυστυχώς η θερμοκρασία του θαλάμου κάυσης είναι ανάλογη της σύστασης του μίγματος, έτσι ώστε πιο πλόυσιοι είμαστε σε βενζίνες τόσο χαμηλότερη η θερμοκρασία του θαλάμου κάυσης.

Η σχετικά ασφαλής τιμή για να μην σηκώσει επικύνδυνα θερμοκρασία ο θάλαμος κάυσης είναι να μήν διαβάζουμε παρακάτω απο 0.6 βολτ (14:1) στο τέρμα γκάζι.
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Εστω οτι έχουμε ενα ΜΚ6 και βάζουμε εκκεντρα, πολλαπλή πούμα 1.7 και φουλ εξάτμιση.

Με αυτό που κάναμε ανεβάσαμε δραματικά την πλήρωση του θαλάμου κάυσης, δηλαδή ανεβάσαμε την απολυτη μάζα αέρα που προσφέρεται στον κινητήρα.

Οι περισσότεροι μαμα εγκέφαλοι, έχουν την δυνατότητα να προσαρμόσουν το καυσιμο ακόμα και για +7% μεγαλύτερη πλήρωση με αέρα και έτσι να δουλευουν πάλι μαμα 13.8:1 ώστε να έχουμε την μέγιστη απόδωση με την λιγότερη κατανάλωση.

Όμως αν κανουμε τόσο εκτεταμένες μετατροπές (εξατμιση, πολλαπλή πουμα), έχουμε αυξηση της πλήρωσης σε αέρα μεγαλύτερη απο 10%, και έτσι ο εγκέφαλος δεν μπορεί να κάνει προσαρμογή στις νεες απαιτήσεις.

¨οσο μεγαλύτερη η πλήρωση, τόσο φτωχότερο το μίγμα, αρα τόσο μεγαλύτερες θερμοκρασίες στο θάλαμο κάυσης και τόσο χειρότερη απόδωση. Πρακτικά προβλέπω με πολλαπλή πούμα 1.7 να βλέπουμε γύρω στο 0.5 βολτ στις ψηλές στροφές και άρα 15:1 την αναλογία. Είπαμε οτι κάτω απο 14:1 στο όπεν λουπ, αρχίζουμε να έχουμε κίνδυνο απο τις θερμοκρασίες και με την αντοχή των υλικών του θαλάμου κάυσης μας.

Κανεις δεν ξερει πόσο θα αντεξει ένας κινητήρας που δουλευει συνέχεια 15:1... Εξαρτάται απο πόσο πατάμε το γκαζι, ποια η αντοχή των υλικών του κινητήρα μας, κλπ.


Το μόνο σίγουρο είναι οτι μέρος του κέρδους σε πλήρωση αέρα χάθηκε λόγω της φτώχυνσης του μίγματος.

έτσι παρατηρείται το φαινόμενο να κάνουμε μετατροπές και το αμάξι να πηγαίνει το ίδιο ή και χειρότερα
 

southern

Original poster
Maniac Member
May 9, 2010
4,897
3
0
και σε μενα γιατι συμβαινει το αναποδο?αντι να φτωχαινω εγινε το αντιθετο?
2500 με 3500 μειγμα 10¨9 : 1 και απο εκει και πανω σταθεροποιειται στα 12.5
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
southern said:
και σε μενα γιατι συμβαινει το αναποδο?αντι να φτωχαινω εγινε το αντιθετο?
2500 με 3500 μειγμα 10¨9 : 1 και απο εκει και πανω σταθεροποιειται στα 12.5

δεν ξερω γιατι στις χαμηλές δουλευεις τόσο πλούσιος.. δεν πρεπει να δουλευεις τόσο πλόυσιος. Γύρω στο 13 έπρεπε να σουν χαμηλά και ψηλά τόσο όσο είσαι είναι καλα. Πολύ ψηλα (μετα τις 5500 λογικά0 θα πέφτεις κι άλλο γύρω στο 12:1..
 

southern

Original poster
Maniac Member
May 9, 2010
4,897
3
0
κοιτα αν δεν βαλω wideband δεν θα ειμαι ποτε σιγουρος για τις τιμες.οι τιμες αυτες
μετρηθηκαν πανω σε dyno αλλα δεν ξερω κατα ποσο ειναι αξιοπιστες.επισης τοτε
το αμαξι εκανε κατι τρελλα και βαραγε κοφτες στις 5000 με 5500.
ισως τωρα που δουλευει normal χρειαστει να το ξαναδω...
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Πρεπει να δούμε ενα τελειώς μαμα πώς δουλευει έστω και με τον μαμα λάμδα και με πολύμετρο, όπως έχω κάνει εγώ. Μπορεί και τα μαμα να δουλευουν γύρω στο 11.5:1 μέχρι τις 3500, και απο κει και πανω να παίζουν στο 13,5:1, και έτσι να είναι λογικό που δουλευεις έτσι.. Αλλα το βλέπω δύσκολο.

καλό είναι σε καποια συγκέντρωση να δυνδεσουμε το πολύμετρο στον λαμδα και να δούμε...

Η μπορεί να φέρω ένα wide band δανεικό να σας μετρήσω όλους στην βουλιαγμένης. Κίνηση δεν θα χει θα ναι κυριακή..
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
mk1 Stelios said:
αυτη τη δουλεια κανει το προγραμμα  ;)
αυτην, αλλα και να ρυθμίζει την επιθυμητη προπορεία ανάφλεξης.

Και με ρυθμιστή πίεσης βενζίνης μπορείς να ρυθμίσεις υποτυπωδώς το μίγμα αρκεί να διαβάζεις τις τάσεις σε οπεν λουπ του μαμα λάμδα ή ακόμα καλύτερα ενός wide band.
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
500 ευρω προγραμμα στο δυναμόμετρο απο οβερλοαντ, όχι κονσέρβα αλλα custom. Ενημερώθηκα σήμερα...

450 το bluefin με δυνατότητα να στείλεις το αρχείο αγγλία μόνος σου μεσω μαιλ, να στο ρυθμίσουν και να το ξαναπάρεις, αρα πάλι μιλάμε για custom προγραμμα

450 στην K tech με δυναμόμετρο (εννοείται custom)

Τρεις καλές λύσεις....
 

southern

Original poster
Maniac Member
May 9, 2010
4,897
3
0
το bluefin νομιζω σε εμας δεν παιζει...ειναι μονο για focus και st.

για οverload καλο ακουγεται,αν και το κοστος ειναι πολυ υψηλο και φανταζομαι το κερδος
δεν θα ειναι αναμενωμενο...
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread