Αλλαγές στον κανονισμό για ανταλλακτικά & επισκευή
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πρόσφατα το αναθεωρημένο σύνολο κανονισμών λειτουργίας του τομέα αυτοκινήτων, το οποίο καλύπτει τις σχέσεις μεταξύ των κατασκευαστών, των εμπόρων, των επισκευαστών, αλλά και των προμηθευτών ανταλλακτικών. Οι νέοι κανονισμοί έρχονται να αντικαταστήσουν τη νομοθεσία που ίσχυε από το 2002 και έληξε τη Δευτέρα 31 Μαΐου 2010. Έτσι, από την 1η Ιουνίου 2010 τέθηκαν σε ισχύ οι καινούργιοι κανονισμοί, οι οποίοι έχουν ως στόχο να μειωθεί το κόστος επισκευής και συντήρησης των οχημάτων για τους κατοίκους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η βασική αλλαγή που παρουσιάζει στο νέο κανονιστικό πλαίσιο η Κομισιόν προβλέπει ότι δεν θα επιτρέπεται στους κατασκευαστές να βάζουν ως όρο για την ισχύ της εγγύησης τη χρήση των εξουσιοδοτημένων επισκευαστών. Επιπλέον, οι νέοι κανονισμοί θα επιτρέψουν να ξεπεραστούν και άλλα θέματα, όπως για παράδειγμα η άρνηση των κατασκευαστών να παρέχουν τις απαραίτητες τεχνικές πληροφορίες σε ανεξάρτητους επισκευαστές, αλλά και η υποχρέωση που έβαζαν εξουσιοδοτημένοι επισκευαστές για αγορά των ανταλλακτικών από τους κατασκευαστές.
Οι κινήσεις αυτές έρχονται ως απάντηση στις ανησυχίες της Κομισιόν ότι το κόστος επισκευής οχημάτων έχει αυξηθεί τα τελευταία 5 χρόνια, δείχνοντας ότι υπάρχει πρόβλημα ανταγωνισμού στην αγορά. Εκτιμά, μάλιστα, ότι τα επί μέρους κόστη επισκευής αντιστοιχούν στο 40% τους κόστους κατοχής ενός αυτοκινήτου.
Οι καινούργιοι κανονισμοί για την αγορά αυτοκινήτου προβλέπουν επίσης τη μείωση της προστασίας που παρεχόταν στους εμπόρους από τους συνολικούς κανονισμούς ανταγωνισμού. Η Κομισιόν εκτιμά ότι αυτή η προστασία δεν είναι πλέον απαραίτητη και μάλιστα, έχει συγκρατήσει την υγιή ανάπτυξη της αγοράς. «Οι υπάρχοντες κανονισμοί είναι ξεκάθαρα υπερβολικά πολύπλοκοι και περιοριστικοί και είχαν ως άμεση επίπτωση την αύξηση των κοστών διανομής, τα οποία αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 30% της τιμής ενός καινούργιου αυτοκινήτου» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί τυπικά να προβλέπεται η έναρξη της ισχύος των νέων κανονισμών από την 1η Ιουνίου 2010, αλλά η Κομισιόν θα εγκρίνει μία περίοδο τριετούς παράτασης του ισχύοντος πλαισίου για τους εμπόρους, ώστε να έχουν το χρονικό περιθώριο να προσαρμοστούν στις αλλαγές.
Αναφερόμενος σε αυτές, ο Επίτροπος Ανταγωνισμού, Joaquin Almunia δήλωσε: «πιστεύω ακράδαντα ότι το νέο πλαίσιο θα φέρει αισθητά οφέλη στους καταναλωτές, μειώνοντας τα κόστη επισκευής και συντήρησης που αντιπροσωπεύουν ένα υπέρμετρο ποσοστό του συνολικού κόστους για ένα αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Επιπλέον, θα μειώσει το κόστος διανομής με την απομάκρυνση των υπερβολικά περιοριστικών κανόνων».
πηγή automotopress.gr