Μοιάζει σχεδόν σαν να μην είναι ελληνικό δημιούργημα, το Ράλι Ακρόπολις. Μοιάζει σαν να έχει αγνοήσει την νεοελληνική απογοήτευση, την νεοελληνική μιζέρια και "ματαιότητα", η οποία είναι μαζί και αιτία και αποτέλεσμα της προχειρότητας ή της έλλειψης οράματος.
Να ένα όραμα: Το Ράλι που έβαλε για πρώτη φορά το WRC μέσα σε Ολυμπιακό Στάδιο, μπροστά σε 70.000 θεατές, ένα χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, έπρεπε και φέτος να διαφοροποιηθεί. Ακόμα και φέτος. Η Ελλάδα δεν έχει τον πλούτο για να μιμηθεί δικά της μεγαλεία του παρελθόντος ή ξένα μεγαλεία του παρόντος, όμως η Ελλάδα του Ακρόπολις μπορεί ακόμα και σήμερα να δείξει ότι η πλήρης ισοπέδωση δεν την παρέσυρε.
Η πρώτη νυχτερινή Ειδική Διαδρομή μετά από είκοσι χρόνια, σε όλο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, δείχνει βαθύ πάθος. Έντονη νοσταλγία. Μαζί, οι δυσκολίες αυτού του εγχειρήματος δείχνουν ότι γίνεται, ακόμα και στην Ελλάδα του 2011, να αγνοήσει παντελώς κανείς την τακτική της γρήγορης δουλειάς, του ποδαριού, εκείνης που τελειώνει μια ώρα αρχίτερα.
Το Ακρόπολις είναι μόνο η αφορμή, μόνο μια απόδειξη πως οπουδήποτε, οποιοσδήποτε, οποτεδήποτε μπορεί να καταλάβει ότι αυτή η γρονθοκοπημένη γωνιά του κόσμου έχει ακόμα μέσα της ζωντανά, υγιή κύτταρα. Αυτή είναι η έμπνευση του Ακρόπολις, μαζί φυσικά με τον αέναο σύνδεσμο με τη φύση (που πρέπει να ταξιδέψει κανείς για να τον καταλάβει και να νιώσει τη σχέση του με το ράλι).
Ίσως το Ακρόπολις να φαντάζει άκαιρο, με τόσα προβλήματα -επιβίωσης, πλέον-, αλλά ίσως από μια άλλη άποψη να μοιάζει και επίκαιρο όσο ποτέ.
Δεν είναι, φυσικά, το Ακρόπολις που ήταν κάποτε - αλλά εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσε να είναι. Πως θα μπορούσε; Είναι ίδιοι οι άνθρωποι, οι ξένες απαιτήσεις, οι συγκυρίες; Ή είναι ίδιοι οι ελληνικοί αγώνες; Εις το όνομα του παρελθόντος, του παντελώς άσχετου με τη νοσταλγία (καθότι το πρώτο συνοδεύεται από ψευτο-οράματα αναβίωσης ενώ η δεύτερη απλά υπάρχει), γεννιούνται δεινόσαυροι. Εκείνος που την πατάει είναι εκείνος που μένει στάσιμος και ο παλιός δρόμος ξεφτίζει επικίνδυνα. Άλλωστε, οι οδηγοί ακόμα μιλούν για το σκληρότερο ράλι του προγράμματος, όμως η λίστα των σπασμένων αναρτήσεων είναι πλέον άδεια. Αυτό έχει τη σημασία του.
Η μεγάλη πρόκληση του φετινού Ράλι Ακρόπολις είναι η προβολή, αφού το πρόβλημα της έλλειψής της γιγαντωνόταν όλο και περισσότερο από την έλλειψη πόρων του αγώνα τα προηγούμενα χρόνια - και τελικά κόστισε τη θέση του αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2010. Όμως το marketing είναι μια πολύ διαφορετική ιστορία από αυτή που γράφεται στα βουνά.
Το αφιέρωμα του in.gr
Σε αυτό το αφιέρωμα για την επιστροφή του "Ράλι των Θεών" στο πρόγραμμα του WRC, μπορείτε να βρείτε αναλυτικές πληροφορίες για τους τρόπους πρόσβασης σε κάθε Ειδική Διαδρομή, να "κατεβάσετε" τους χάρτες και τα επίσημα Road Books και έτσι να αποκτήσετε ό,τι πληροφοριακό υλικό χρειάζεστε για το ταξίδι σας.
Επιπλέον, μπορείτε να βρείτε τις προτάσεις του υπεύθυνου σχεδιασμού του αγώνα, Αντώνη Χατζημιχάλη, για τα πιο όμορφα και θεαματικά σημεία κάθε Ειδικής Διαδρομής.
Στη διάρκεια του αγώνα, το in.gr θα σας ενημερώνει για όλες τις εξελίξεις και τα αποτελέσματα κάθε Ε.Δ., αλλά και video και φωτογραφίες για τις τρεις μέρες του Ράλι Ακρόπολις 2011.
http://reviews.in.gr/auto/WRC2011-58oRallyAcropolis/