Για το TDCI δεν ξέρω να σου πω το παραμικρό, αλλά για το (2) που ρωτάς, αυτό οφείλεται στα μηχανικά χαρακτηριστικά κινητήρα και τουρμπίνας, δηλαδή τόσο από την απόδοση του κινητήρα όσο και από το χάρτη ροής του turbo, άρα δεν μπορείς με κάποιο τρόπο να το κάνεις να αποδίδει πιο χαμηλά από όσο μπορεί το μοτέρ και η τουρμπίνα. Αυτό που γίνεται με τα remaps σε F/I καταστάσεις είναι ότι, είτε επιτρέπουν στο turbo να διατηρήσει υψηλή πίεση πιο βαθιά όσο ανεβαίνουν οι σαλ (άρα επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ιπποδύναμη, χωρίς να επηρεάσουν τη μέγιστη ροπή), είτε αφήνοντας τη τουρμπίνα να σπουλάρει όσο περισσότερο και ελεγχόμενα γίνεται, αυξάνοντας τόσο τη μέγιστη ροπή (και καμπύλη) όσο προφανώς και τη μέγιστη ιπποδύναμη.
Μιλώντας συγκεκριμένα για Ford, έχουμε τέτοια παραδείγματα με τους Ecoboost κινητήρες. Οι ας πούμε "εργοστασιακές" αναβαθμίσεις δεν αυξάνουν τη μέγιστη ροπή, αλλά κρατάνε υψηλότερη πίεση σε υψηλότερους ρυθμούς περιστροφής, ενώ οι πιο επιθετικές χαρτογραφήσεις αυξάνουν και τη μέγιστη υπερπίεση, αυξάνοντας έτσι και ροπή και ιπποδύναμη.
Υπάρχουν βέβαια κάποια τρικ που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις ελάχιστα την απόδοση στις χαμηλές σαλ, αλλά αυτά γίνονται πειράζοντας αναλογίες σε ρελαντί και closed-loop χάρτες, πειράζοντας τις σαλ του ρελαντί, ή με ποιο προχωρημένες μεθόδους (τύπου anti-lag), όλες όμως είναι επιζήμιες (στη τσέπη ή/και στο μοτέρ).