To έγραψα και σε άλλο forum, το βάζω και εδώ γιατί έχει γενικότερη ισχύ.
Μερικά απλά tips για τη δύναμη, τα dynos και τι κοιτάμε περισσότερο. Ωραία είναι τα μέγιστα νούμερα, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ο χώρος, το εμβαδόν κάτω από την καμπύλη ροπής, γιατί αυτό είναι το συνολικό έργο που παράγει ο κινητήρας στο εύρος των ΣΑΛ που μετράμε. Δεν έχει τόσο σημασία λοιπόν η μέγιστη τιμή, δηλαδή το peak της καμπύλης, όσο το ολοκλήρωμά της. Επίσης συνήθως μεγάλα peaks σημαίνουν και μεγάλες "πλαγιές", δηλαδή απότομη αύξηση και μετά μείωση της απόδοσης. Επειδή απότομη αύξηση σχεδόν πάντα συνοδεύεται από -λίγο ή πολύ- wheelspin (σπινιάρισμα ελληνιστί) σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δυσκολεύεται να βάλει στο δρόμο την επιπλέον δύναμη, καθώς με τον τρόπο που αυτή έρχεται τα ελαστικά και το μπλοκέ -αν υπάρχει- δεν μπορούν να διαχειριστούν τη δύναμη. Άρα αυτή η μέγιστη δύναμη δεν μεταφέρεται στο δρόμο, και ως εκ τούτου είναι πρακτικά άχρηστη. Τέλος, μεγάλες αυξομειώσεις στη δύναμη -για να επιτύχουμε αυτά τα μεγάλα peaks που κυνηγούν ορισμένοι βελτιωτές- σημαίνουν απότομη και μεγάλη καταπόνηση των μηχανικών μερών, γρήγορες μεταβολές θερμικών φορτίων, με σύνηθες αποτέλεσμα την αστοχία/βλάβη κάποιων εξαρτημάτων πολύ πιο σύντομα.
Το συμπέρασμα από όλα αυτά: τα απόλυτα μέγιστα νούμερα είναι ωραία μόνο για το dyno (και τα bragging rights, όπως λένε στο Αμέρικα). Είναι σχεδόν πάντα προτιμότερο ένα σαφέστατα μικρότερο μέγιστο νούμερο, με αποτέλεσμα μια πιο ομαλή καμπύλη, με καλύτερο ανέβασμα και κατέβασμα ροπής και δύναμης, περισσότερο ωφέλιμο έργο, καλύτερη μεταφορά και αξιοποίηση της δύναμης, και ίσως μικρότερες καταπονήσεις (και μετέπειτα βλάβες).