Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

panos.l

Pro Member
Aug 9, 2010
476
0
0
ΑΘΗΝΑ
www.fordliatiras.gr
Οταν λέτε ότι ο λ είναι μεταβλητή αντίσταση τι εννοείτε??Δε νομίζω πως είναι σωστό αυτο σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του...
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
panos.l said:
Οταν λέτε ότι ο λ είναι μεταβλητή αντίσταση τι εννοείτε??Δε νομίζω πως είναι σωστό αυτο σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του...

Μαλλον έχεις δίκιο. Απλά μεταβλητή είναι η ενταση και ταση του ρευματος αναλογα με την ποσότητα του οξυγόνου στα καυσέρια. Δεν μετρησα ακόμα την ωμική του αντίσταση γιατι στο μεταξύ μαλλον ο εγκεφαλος έκανε αdapt και δεν μου κλείνει πια την πεταλούδα στο τερμα γκάζι..


Όταν το τούρμπισα, εξαιτίας του 2ου λάμδα, καποιες φορές μου κλεινε ακόμα και την πεταλούδα μετά τις 5000.
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
27
48
40
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
Aλεξη καπου τα εχεις μπεδεψει λιγο....λοιπον(χωρις να ξερω πολυ καλα αλλα το νοημα που βγαζω)

ο εγκεφαλος στελνει μια μονιμη ταση και ενταση στον Λ π.χ 1volt(η ενταση που στλνει δεν μας απασχολει προς το παρων)

αυτο το 1volt φτανει στον Λ...απο εκει και περα ο Λ ειναι μια μεταβλητη αντισταση(ποντεσιομετρο) το οποιο αναλογα με τα καυσαερια μας αλλαζει και απο μονο του την αντισταση...π.χ οσο αυξανει την αντισταση τοσο λιγοτερα mv θα στειλει πισω στον εγκεφαλο....οσο μικραινει την αντισταση τοσο περισσοτερα mvolt θα στειλει πισω στον εγκεφαλο....η ενταση ειναι ενα κομματι που δεν σε απασχολει εσενα και με τοσο μικρη διατομη καλωδιου που εχει ο Λ καταληγουμε οτι ειναι πολυ μικρη η ενταση του ρευματος με συνεπεια να σου ειναι σχεδον αδυνατον να την μετρησεις με ακριβεια ειτε με πολυμετρο ειτε με αμπεροτσιμπιδα....!!!

συμπερασμα:ο Λ ειναι μεταβλητη αντισταση κατα μια εννοια!
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
nos7 said:
Aλεξη καπου τα εχεις μπεδεψει λιγο....λοιπον(χωρις να ξερω πολυ καλα αλλα το νοημα που βγαζω)

ο εγκεφαλος στελνει μια μονιμη ταση και ενταση στον Λ π.χ 1volt(η ενταση που στλνει δεν μας απασχολει προς το παρων)


αυτο το 1volt φτανει στον Λ...απο εκει και περα ο Λ ειναι μια μεταβλητη αντισταση(ποντεσιομετρο) το οποιο αναλογα με τα καυσαερια μας αλλαζει και απο μονο του την αντισταση...π.χ οσο αυξανει την αντισταση τοσο λιγοτερα mv θα στειλει πισω στον εγκεφαλο....οσο μικραινει την αντισταση τοσο περισσοτερα mvolt θα στειλει πισω στον εγκεφαλο....η ενταση ειναι ενα κομματι που δεν σε απασχολει εσενα και με τοσο μικρη διατομη καλωδιου που εχει ο Λ καταληγουμε οτι ειναι πολυ μικρη η ενταση του ρευματος με συνεπεια να σου ειναι σχεδον αδυνατον να την μετρησεις με ακριβεια ειτε με πολυμετρο ειτε με αμπεροτσιμπιδα....!!!

συμπερασμα:ο Λ ειναι μεταβλητη αντισταση κατα μια εννοια!

οχι, όχι, όχι.. Â Ο λάμδα παραγει δική του ταση!!! Οι παλιότεροι λαμδα είχαν μόνο ένα καλώδιο (σήμα) και έκαναν γείωση στην εξατμιση. Κοιταξε το προσεκτικά και θα δεις οτι έχω δίκιο.

Τα άλλα δύο καλώδια είναι για την προθερμανση και το άλλο η γειωση.

Ο διαιρετης τασης που λεω να μπει ενώνει το σήμα του λάμδα με την γείωση με μια αντίσταση σε παραλληλη διάταξη, έτσι ώστε να μειωθεί η τάση στα άκρα του λάμδα και να μην την "ακούει" ο εγκέφαλος.
 

panos.l

Pro Member
Aug 9, 2010
476
0
0
ΑΘΗΝΑ
www.fordliatiras.gr
nos7 said:
Aλεξη καπου τα εχεις μπεδεψει λιγο....λοιπον(χωρις να ξερω πολυ καλα αλλα το νοημα που βγαζω)

ο εγκεφαλος στελνει μια μονιμη ταση και ενταση στον Λ π.χ 1volt(η ενταση που στλνει δεν μας απασχολει προς το παρων)

αυτο το 1volt φτανει στον Λ...απο εκει και περα ο Λ ειναι μια μεταβλητη αντισταση(ποντεσιομετρο) το οποιο αναλογα με τα καυσαερια μας αλλαζει και απο μονο του την αντισταση...π.χ οσο αυξανει την αντισταση τοσο λιγοτερα mv θα στειλει πισω στον εγκεφαλο....οσο μικραινει την αντισταση τοσο περισσοτερα mvolt θα στειλει πισω στον εγκεφαλο....η ενταση ειναι ενα κομματι που δεν σε απασχολει εσενα και με τοσο μικρη διατομη καλωδιου που εχει ο Λ καταληγουμε οτι ειναι πολυ μικρη η ενταση του ρευματος με συνεπεια να σου ειναι σχεδον αδυνατον να την μετρησεις με ακριβεια ειτε με πολυμετρο ειτε με αμπεροτσιμπιδα....!!!

συμπερασμα:ο Λ ειναι μεταβλητη αντισταση κατα μια εννοια!
Είναι λάθος αυτό...

Ο αισθητήρας λ είναι ένας ηλεκτρολύτης σε στερεά μορφή και αποτελείται από ένα κεραμικό αεροστεγές σώμα, το οποίο είναι κλειστό στο ένα άκρο του. Το υλικό κατασκευής του σώματος του ηλεκτρολύτη είναι το οξείδιο του Ζιρκονίου (ZrO2), το οποίο στερεώνεται (σταθεροποιείται) με τη βοήθεια ενός υλικού από οξείδιο του Υτρίου (Υ2Ο2). Το σώμα του αισθητήρα λ καλύπτεται και στις δυο πλευρές του (εσωτερικά και εξωτερικά) από ηλεκτρόδια, κατασκευασμένα από σπογγώδη πλατίνα (λευκόχρυσο). Η πλευρά της πλατίνας που εκτίθεται στα καυσαέρια καλύπτεται από ένα πορώδες κεραμικό στρώμα από οξείδιο του αργιλίου (Al2O3). Το κεραμικά υλικο που χρησιμοποιείται στον αισθητήρα λ αρχίζει να γίνεται αγώγιμο για τα ιόντα οξυγόνου στους 300 βαθμούς αν η συγκέντρωση οξυγόνου διαφέρει στις 2 πλευρές του.Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργεία ηλεκτρικής τάσης μεταξύ των 2 επιφανειών με την οποία μετράται η συγκέντρωση του οξυγόνου στις 2 πλευρές του αισθητήρα.Με αυτόν τον τρόπο προσδιορίζεται η ποσότητα οξυγόνου στα καυσαέρια σε σχέση με την ατμόσφαιρα.Ετσι ανάλογα με την τάση (σήμα) που στέλνει στον εγκέφαλο, αυτός καταλαβαίνει αν είναι κοντά στο στοιχιομετρικό, και κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις.Πχ ανοίγει τα μπεκ για λίγο παραπάνω χρόνο.


turbomaniac said:
οχι, όχι, όχι..  Ο λάμδα παραγει δική του ταση!!! Οι παλιότεροι λαμδα είχαν μόνο ένα καλώδιο (σήμα) και έκαναν γείωση στην εξατμιση. Κοιταξε το προσεκτικά και θα δεις οτι έχω δίκιο.

Τα άλλα δύο καλώδια είναι για την προθερμανση και το άλλο η γειωση.

Ο διαιρετης τασης που λεω να μπει ενώνει το σήμα του λάμδα με την γείωση με μια αντίσταση σε παραλληλη διάταξη, έτσι ώστε να μειωθεί η τάση στα άκρα του λάμδα και να μην την "ακούει" ο εγκέφαλος.
Λογικά αυτό μπορεί και να δουλέψει.Το θέμα είναι οτι μετά ο εγκέφαλος θα παίρνει μία συνεχόμενη τιμή απ τον λ και θα δουλέυει με αυτήν...Αυτή η τιμή πολλές φορές δέν θα έχει σχέση με την πραγματική και ίσως να μην είναι σωστό αυτό.
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
panos.l said:
Είναι λάθος αυτό...

Ο αισθητήρας λ είναι ένας ηλεκτρολύτης σε στερεά μορφή και αποτελείται από ένα κεραμικό αεροστεγές σώμα, το οποίο είναι κλειστό στο ένα άκρο του. Το υλικό κατασκευής του σώματος του ηλεκτρολύτη είναι το οξείδιο του Ζιρκονίου (ZrO2), το οποίο στερεώνεται (σταθεροποιείται) με τη βοήθεια ενός υλικού από οξείδιο του Υτρίου (Υ2Ο2). Το σώμα του αισθητήρα λ καλύπτεται και στις δυο πλευρές του (εσωτερικά και εξωτερικά) από ηλεκτρόδια, κατασκευασμένα από σπογγώδη πλατίνα (λευκόχρυσο). Η πλευρά της πλατίνας που εκτίθεται στα καυσαέρια καλύπτεται από ένα πορώδες κεραμικό στρώμα από οξείδιο του αργιλίου (Al2O3). Το κεραμικά υλικο που χρησιμοποιείται στον αισθητήρα λ αρχίζει να γίνεται αγώγιμο για τα ιόντα οξυγόνου στους 300 βαθμούς αν η συγκέντρωση οξυγόνου διαφέρει στις 2 πλευρές του.Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργεία ηλεκτρικής τάσης μεταξύ των 2 επιφανειών με την οποία μετράται η συγκέντρωση του οξυγόνου στις 2 πλευρές του αισθητήρα.Με αυτόν τον τρόπο προσδιορίζεται η ποσότητα οξυγόνου στα καυσαέρια σε σχέση με την ατμόσφαιρα.Ετσι ανάλογα με την τάση (σήμα) που στέλνει στον εγκέφαλο, αυτός καταλαβαίνει αν είναι κοντά στο στοιχιομετρικό, και κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις.Πχ ανοίγει τα μπεκ για λίγο παραπάνω χρόνο.

Λογικά αυτό μπορεί και να δουλέψει.Το θέμα είναι οτι μετά ο εγκέφαλος θα παίρνει μία συνεχόμενη τιμή απ τον λ και θα δουλέυει με αυτήν...Αυτή η τιμή πολλές φορές δέν θα έχει σχέση με την πραγματική και ίσως να μην είναι σωστό αυτό.

Πιστεύω οτι αν μετρηθεί ακριβώς η τιμή της ωμικής αντίστασης του λαμδα, μπορεί να επιλεγεί κατάλληλη αντίσταση ώστε να επιτευχθεί το "κοψιμο" των υψηλών τάσεων στον εγκέφαλο. Δυστυχώς δεν ξερω μήπως απο το παρακόψιμο, ο εγκέφαλος διαβάζει συνέχεια φτωχό και κάνει άλλα πράγματα μετα.... Όταν το δοκιμάσω θα πάρω καμια 20αριά αντιστασεις για δοκιμή...

πολύ χρήσιμο και περιέκτικό τοπικ για την λειτουργία του λάμδα πάνο..
 

StuparArt

Original poster
Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Μετά την τοποθέτηση της εξάτμισης και της προέκτασης του 2ου λάμδα, αυτό που έχω παρατηρήσει ,είναι ότι την μέτρηση - διόρθωση  σε mv την κάνει αρκετά πιο γρήγορα. Τα νούμερα εναλλάσσονται σχεδόν όπως και στον 1ο .

Αυτό τι μπορεί να είναι, έχει επιπτώσεις στην σωστή μέτρηση και στις επιδόσεις?
 

panos.l

Pro Member
Aug 9, 2010
476
0
0
ΑΘΗΝΑ
www.fordliatiras.gr
turbomaniac said:
Πιστεύω οτι αν μετρηθεί ακριβώς η τιμή της ωμικής αντίστασης του λαμδα, μπορεί να επιλεγεί κατάλληλη αντίσταση ώστε να επιτευχθεί το "κοψιμο" των υψηλών τάσεων στον εγκέφαλο. Δυστυχώς δεν ξερω μήπως απο το παρακόψιμο, ο εγκέφαλος διαβάζει συνέχεια φτωχό και κάνει άλλα πράγματα μετα.... Όταν το δοκιμάσω θα πάρω καμια 20αριά αντιστασεις για δοκιμή...

πολύ χρήσιμο και περιέκτικό τοπικ για την λειτουργία του λάμδα πάνο..
Οταν κάνεις τις δοκιμές σου γράψε μας να δούμε τι έγινε!!Αν και πιστεύω πως δεν θα πετύχει, είμαι περίεεγος να δώ τι θα γίνει...
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
27
48
40
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
Προσφατα ειχα προβλημα με τον αισθητηρα ''λ''!!! η βλαβη η οποια εβγαζε ειναι:
Ρ0030=HO2S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1)

Δλδ ανοιχτο κυκλωμα στην αντισταση του πρωτου ''λ'' για να θερμαινεται!!
Η πρωτη μ κινηση ηταν να μετρησω την ασφαλεια εαν ειχε καει(που ευχομουν να ηταν αυτο) αλλα ηταν μια χαρα...
Αυτο που ειχα παρατηρησει απο το dashhawk ηταν οτι πρωτα θερμαινοταν ο 2ος ''λ'' (που ειναι μετα τον καταλυτη) και μετα απο κανενα 15λεπτο ο πρωτος ''λ'' αλλα μετα μετραγε κανονικα!!!

για να μην πολυλογω ο ''λ'' αλλαχτηκε με μαρκας denso και κωδικο DOX1371...
ο παλιος ειχε κοπει το καλωδιο που πηγαινει στην αντισταση του για να τον προθερμαινει

επισης παρατηρησα και το καλωδιο ''πληγωμενο'' ΜΑΛΛΟΝ απο καμια πετρα ή κατι αλλο που βρηκε εκει και το ξηλωσε

(στον κοκκινο κυκλο)

Μετα την αλλαγη του παρατηρησα:1) σε χαμηλες στροφες εξαφανιστηκαν τα πυρακια που ειχα σε δοκιμασμενες ανηφορες και με συγκεκριμενες στροφες με οτι βενζινη και να ειχα
2)το αμαξι αρπαζει απο χαμηλα και εχει γραμμικη επιταχυνση χωρις κομπιασματα και μετα ξεσπασματα
3)επεσε η καταναλωση σημαντικα
ΑΡΑ και η αντισταση του ''λ'' να χαλασει, ΟΣΟ και να τον ζεστανουν τα καυσαερια, εαν δεν ζεσταινεται συνεχεια απο την δικη του αντισταση δεν μετραει σωστα!!!!
 

laDAKIAS

Member
Jul 2, 2010
114
0
16
38
αθηνα
Όταν άλλαξα την εξάτμιση για μην τρέχω να μακρινω τον δεύτερο λ και έχω θέματα είπαμε με τον εξατμισα να τον βάλουμε απέναντι από τον πρώτο με έναν ανταπτορα με καταλυτακι και απ' οτι με διαβεβαίωσε θα ήμουν μια χαρά!

Αμ δε! Μου βγάζει σφάλμα
P0136 (bank 1 sensor 2) O2 sensor circuit malfunction
Λαμπάκι δεν ανάβει αλλά το σφάλμα υπάρχει!
Γνωρίζει κάποιος τι μπορεί να φταίει;
 

dimwhoo

Member
Dec 7, 2013
234
0
16
Σας έβγαζε καποια ένδειξη check το αυτοκίνητο ή στην αντιπροσωπεία σε κάποιο διαγνωστικο;
 

laDAKIAS

Member
Jul 2, 2010
114
0
16
38
αθηνα
Εχθές βράδυ άναψε λαμπάκι τσεκ τελικά!
Με τον ίδιο κωδικό! Αλλα ενώ πριν είχε πορτοκάλι χρώμα (στο torque) στο σφάλμα τώρα το έδειχνε κόκκινο!

Μπορεί να μου πει κάποιος πως μπορώ να κάνω την προέκταση του δεύτερου Λ ώστε να τον βάλω μετά τον καταλύτη;
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
27
48
40
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
Εχεις ενα καλωδιο που φευγει απο τον εγκεφαλο και καταληγει σε μια φυσα,μετα κουμπωνει εκει η φυσα του λ και μετα ειναι ο λ....θα κοψεις το καλωδιο που ειναι απο τον εγκεφαλο κοντα στην φυσα και θα μακρυνεις αυτο το καλωδιο!!! Εαν πειραξει το καλωδιο του λ θα εχεις προβλημα ;)
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Εχεις λαμπακι τωρα. Οταν βαλεις καταλυτη θα καταλαβεις αν δουλεψε η μοντα.
 

laDAKIAS

Member
Jul 2, 2010
114
0
16
38
αθηνα
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
Και εγώ την πλεξούδα έλεγα να πειράζω όχι τον λ!
Η αντίσταση του καλωδίου δεν παίζει ρόλο;
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread