Καλησπέρα, βάση τις εικόνες που ανέβασες πράγματι έχουν "σκασει" τα φανάρια και συγκεκριμένα έχει σκάσει το βερνίκι (συμβαίνει με τα χρόνια λόγο έκθεσης στον ήλιο, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο).
Έχει συμβεί σε αμάξι της οικογένειας (ford focus 06') που φαντάσου 15 χρόνια να το τρώει ο ήλιος πόσο πιο άσχημα δείχνανε τα φανάρια σε σχέση με τα δικά σου. Η κιτρινίλα που φαίνεται στην δεύτερη φώτο είναι η αρχή του θαμπώματος.
Εγώ προσωπικά τα έφτιαξα μόνος μου και τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικότατα.
Μπορείς να τα πας και σε φανοποιο να στα φτιάξει, βέβαια θα πληρώσεις το ελάχιστο 50 ευρώ.
Μπορείς λοιπόν να αγοράσεις κάποια υλικά που θα γράψω παρακάτω και αν έχεις τον χρόνο και την υπομονή (1 μέρα χρειάζεται) μπορείς να τα φτιάξεις σαν καινούργια.
Θα χρειαστείς:
Ντουκοχαρτο νερού νούμερο 400, 600, 2000.
Σπρευ βερνικι 2 συστατικών (με σκλυρυντή δηλαδή και προτιμότερο να επιλέξεις κάποιο με αντίσταση σε uv ακτινοβολία)
Γυαλιστικη αλοιφή
Χαρτοταινία και σακούλες σκουπιδιων για μόνωση.
Αφαιρούμε τα φανάρια (καλύτερα να αφαιρέσεις τα φανάρια πάρα να κάνεις την διαδικασία με τα φανάρια πάνω στο αμάξι), βγάζουμε δηλαδή την φυσα του κάθε φαναριού, ξεβιδωνουμε 2 βιδες συνολικά απ το κάθε φανάρι και αφαιρούμε το κλιψακι που βρίσκεται στο τέλος του φαναριου ώστε να μας δώσει κάποια εκατοστά λασκα το πλαστικο του προφυλακτήρα ώστε να αφαιρέσουμε το φανάρι.
Αφού βγάλαμε τα φανάρια παίρνουμε το ντουκόχαρτο νερού και αφού έχουμε βρέξει το ίδιο το ντουκόχαρτο αλλά και την επιφάνεια που θέλουμε να τρίψουμε, ξεκινάμε το τριψιμο. Με το νούμερο 400 θα φύγουν τα χοντρά, δηλαδή χαρακιές, ξεφλουδισματα, κιτρινίλες. Δεν τρίβουμε με όλη μας την δύναμη και ένα καλό τιπ είναι να τυλίξουμε το ντουκοχαρτο γύρω από ένα μικρό σφουγγάρι ώστε να τρίβουμε ομοιόμορφα και το σφουγγαρι να αποφορτιζει ανομοιόμορφες πιέσεις.
Βρεχουμε ξανά και ξανά επιφάνεια και ντουκοχαρτο μέχρι να φύγουν οπτικά τα οι φθορές που μας απασχολούν.
Κατά την διάρκεια του τριψιματος και αφού ψεκαζεις με νερό, καθώς τρίβεις θα βλέπεις να δημιουργειται ένα υγρό σαν γαλα, είναι το παλιό βερνίκι που βγαίνει.
Αφού τελειώσαμε με το Νο 400, περνάμε στο 600 ώστε να κάνουμε την επιφάνεια λίγο πιο σμουθ αλλά να πιάνει και το βερνίκι μετά.
Τρίβουμε με το ίδιο τρόπο του προηγούμενου βήματος. Αφού τελειώσουμε καθαριζουμε καλά καλά την επιφάνεια με οινόπνευμα και ξεκινάμε την μόνωση προσεκτικά και με υπομονή στις λεπτομέρειες.
Έπειτα ψεκαζουμε με το βερνίκι μας, αφού το έχουμε κουνήσει καλά, με αποστάσεις 20-25cm και περνάμε 3 λεπτά στρώματα με διαλλειματα των 10 λεπτών. Προσπαθούμε να μην επιμένουμε σε ένα σημείο γιατί το βερνίκι είναι εύκολο να τρέξει και μετά πρέπει να κάνουμε την διαδικασία απ την αρχή.
Μόλις τελειώσει και το τρίτο χέρι αφήνουμε 24 ώρες να γίνει πλήρη σκλήρυνση του βερνικιου.
Μετά από 24 ώρες χρησιμοποιούμε το τελευταίο νούμερο ντουκοχαρτο το 2000 για να κάνουμε την επιφάνεια τελείως σμουθ, τρίβουμε χρησιμοποιώντας και πάλι νερό.
Υπάρχει περίπτωση ανάλογα το βερνίκι και ανάλογα τον τρόπο που περνάμε τα χέρια το βερνίκι να κάνει μικρές μικρές τελίτσες, orange peel λεγεται το φαινόμενο, αλλά δεν μας αγχώνει με το νούμερο 2000 και επιμονή σε όλα τα σημεία εξαφανίζεται (μου συνέβη). Το φανάρι θα θαμπώσει ελαφρώς όμως θα το επαναφέρουμε στο τελευταίο βήμα.
Τέλος αφού τελειώσαμε με το τελευταίο νούμερο ντουκοχαρτο περνάμε μια γυαλιστική αλοιφή για προστασία και λάμψη και για να επαναφέρουμε την λάμψη που χάσαμε στο προηγούμενο βήμα.
Δεν είναι τόσο δύσκολη διαδικασία όσο μπορεί να φαίνεται, εγώ σαν αρχάριος πέτυχα πολύ καλά αποτελέσματα και εξοικονόμησα αρκετά χρήματα!