Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Έχοντας μια μικρή εμπειρία από τα A/C των σπιτιών, όταν μαζεύει πάγο το ψυγείο σημαίνει ότι μάλλον δεν έχει τη σωστή ποσότητα φρέον το κύκλωμα. Η ένστασή μου όμως είναι ότι το ψυγείο του A/C είναι μπροστά από το ψυγείο του κινητήρα στο μηχανοστάσιο. Έχει και κάτι αντίστοιχο στο χώρο των επιβατών; Δεν το έχω δει ποτέ...
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
σωστος κώστα, evaporator (στα ελληνικά εξατμιστής?) ήθελα να πω και όχι condeser.

To evaporator ειναι η γρίλια (μοιάζει με μικρό ψυγείο) στην οποία το φρεον μετατρέπεται απο υγρό σε αέριο και όπως είπα βρίσκεται μέσα απο το ταμπλώ. Απο την μετατροπή σε αέριο παράγεται ψυξη με την οποία πιάνει πάγο εξω απο το evaporator. ακριβως μετα το evaporator είναι ο ανεμιστήρας του ταμπλώ ο οποίος τραβά αέρα απο έξω, περνά μέσα απο τις παγωμένες γρίλιες του evaporator και κρυώνει ώστε να έρχεται κρύος μεσα στην καμπίνα.  

μετα το evaporator το αεριο (πλέον) φρέο πάει στο κομπρεσσερ οπότε ξαναρχίζει ο κύκλος:

Το κομπρεσσέρ ανεβάζει την πίεση στο φρέον έπειτα το φρέον παει στο condenser (ψυγείο A/C). Στο συγείο γίνεται η συμπύκνωση (μετατροπή του φρέον σε υγρό) η οποία εκλύει θερμότητα προς το περιβάλλον. Επειδη γίνεται έκλυση θερμότητας θα πρέπει το ψυγείο a/c να παρέχεται με κρύο αέρα απο το περιβάλλον, γι'αυτο και υπάρχει το βεντιλατερ Α/C. προφανώς αν το αμάξι δεν κινείται και δεν αναβει το βεντιλατερ, το φρέον ΔΕΝ μπορει να υγροποιηθεί και αρα δεν μπορει να παράγει ψύξη, μιας και θα μπει στο evaporator σαν αέριο.

Μετα το condeser το υγροποιημένο σε υψηλή πίεση (περίπου 15-20 μπαρ για φρεον R134) φρέο πάει στο expansion valve (βαλβίδα). Εκει με μια διάταξη μικρής οπής, το φρέον μετατρέπεται απο υψηλής πίεσης σε χαμηλής (1-2 Μπαρ για φρέον R134) και έτσι εισέρχεται στο λεγόμενο κύκλωμα χαμηλης πίεσης και εν συνεχεία πηγαίνει πάλι στο evaporator.

όπως καταλαβαίνετε, το πρώτο λογο έχουν οι πιέσεις.

Συνηθέστερη ζημιά στα A/C είναι να μην έχουμε σωστες πιέσεις για διάφορες αιτίες.

Συνηθέστερη αιτια (ειδικά αν έχουμε πολλά χιλιόμετρα) είναι να μην απομονώνουν σωστά οι τσιμούχες στο κομπρεσσερ και έτσι ενώ έχουμε κανονικές πιέσεις στο κύκλωμα υψηλής πίεσης (15-20 μπαρ, θυμίζω κύκλωμα υψηλής είναι κομπρεσσερ-ψυγείο μέχρι και expansion valve), δυστυχώς έχουμε υψηλότερες απο ότι πρέπει στο χαμηλής (4 μπαρ και άνω)

αλλα  αίτια μπορει να είναι να έχει χαλάσει ο συμπλέκτης στο κομπρεσσερ (που είναι υπευθυνος ωστε να μεταδίδεται η κίνηση απο το γρανάζι του κομπρεσσέρ στον άξονα του) και έτσι να μην "οπλίζει" όπως λέμε το κομπρεσσερ. Πάλι με διάγνωση πιέσεων και ενω δουλέυει το A/C μπορει να διαπιστωθεί αυτό, ακόμα και αν είναι στραβός ο μάστορας και δεν το βλέπει οτι δεν οπλίζει.

Φυσικά οποιοσδήποτε καμένος ρελές/ασφάλεια σε οποιοδήποτε απο τα συστηματα του A/C (κομπρεσερ-βεντιλατερ A/C, ανεμιστήρας καμπίνας), έχει σημαντική επίπτωση, όπως και ένας χαλασμένος αισθητήρας πίεσης του κυκλώματος ή θερμοκρασίας του αέρα (για την περίπτωση αυτόματου κλιματισμού)

είναι πολύ σημαντικό το θέμα A/C , απ' ολους τους ηλεκτρολόγους μάστορες που πήγα, ούτε οι μισοί δεν ξερανε αυτα που προανέφερα, οπότε για αλλη μια φορά καταλήγουμε στο συμπέρασμα οτι το πιο σημαντικό βήμα για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο είναι η  ορθή επιλογή μάστορα.
 

giannis24

Newbie
Dec 15, 2015
7
0
0
Καλησπέρα σε ολους. Εδω και 8 μηνες εχω αγορασει ενα 1000 ecoboost titanium. Το προβλημα που εχω ειναι οτι αλουω θορυβο απ τα κλαπε του κλιματισμου. Τριζουν. Το εχω παει στην αντιπροσωπεία και μου λενε οτι ετσι κανουν ολα τα fiesta. Απο οσα αυτοκινητα ειχα δεν ειχα ποτε τετοιο θεμα. Να σημιωσω οτι ειναι το πρωτο μου ford. Εγω ειμαι τις αποψης οτι δεν πρέπει να το κανει. Εσεις τι λετε σαν ποιο παλιοί;
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
giannis24 said:
Καλησπέρα σε ολους. Εδω και 8 μηνες εχω αγορασει ενα 1000 ecoboost titanium. Το προβλημα που εχω ειναι οτι αλουω θορυβο απ τα κλαπε του κλιματισμου. Τριζουν. Το εχω παει στην αντιπροσωπεία και μου λενε οτι ετσι κανουν ολα τα fiesta. Απο οσα αυτοκινητα ειχα δεν ειχα ποτε τετοιο θεμα. Να σημιωσω οτι ειναι το πρωτο μου ford. Εγω ειμαι τις αποψης οτι δεν πρέπει να το κανει. Εσεις τι λετε σαν ποιο παλιοί;

μαλλον βαριουντε να τα λύσουν γιατι έχει πολύ δουλεια. Αν είναι ακόμα στην εγγύηση κυνήγησε  το ακόμα και σε άλλη αντιπροσωπεία
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Όταν γυρίζεις το κλειδί στο check (ή πάτημα μία φορά στο keyless), τα κλαπέ του κλιματισμού κινούνται και ακούγονται. Σε καμία περίπτωση όμως δεν τρίζουν. Το τρίξιμο πιθανολογώ ότι είναι πρόβλημα. Κάτι έχει σπάσει ή ετοιμάζεται να σπάσει...
 

giannis24

Newbie
Dec 15, 2015
7
0
0
Καλημερα. Ευχαριστω για τις συμβουλες.
Επισκέφτηκα εξουσιοδοτημενα καταδτημστα 2 διαφορετικα. Και η απαντηση τους ηταν οτι ετσι κανουν. Δεν κανουν θορυβο σαν να σπασει αλλα τριξιμο. Δηλαδη απο οτι μου είπαν τριζουν τα λαστιχα που εχουν τα κλαπε στην ακρη τους και οτι ειναι φυσιολογικο. Να σημειωσω οτι ο θορυβος ειναι διαφορετικος αναλογα με την διαφορα θερμοκρασιας του περιβάλλοντος. Βασικα το πρωι ανοιγοντας τον διακοπτη της μηχανης χωρις να βαλω μπροστα η μοναδα του κλιματισμου κανει εναν επανακαθορισμο στις θεσης. Εκει ακουγεται εντονα. Αν θελει καποιος απο εσας ας κανει ενα τεστ να δει αν ακουγεται και στο δικο του.
Ευχαριστω.
 

nexus

Vip Team
Pro Member
Jul 2, 2013
550
12
18
Αθήνα
Και σε εμένα ακούγεται έτσι όπως το περιγράφεις. Κάποιες φορές κάνει λίγο πιο έντονο θόρυβο, τις περισσότερες φορές όμως ούτε που το καταλαβαίνω. Δεν το θεώρησα ποτέ πρόβλημα, αρκεί βέβαια να μην χειροτερέψει.
 

giannis24

Newbie
Dec 15, 2015
7
0
0
Τελικα δεν ειμαι ο μονος μου φαινεται. Ειμαι λιγο περιεργος και μς τους θορυβους. Μηπως να το ψαξουμε λιγο; Να σας πω την αληθεια δεν το θεωρω και φυσιολογικο. Δεν ειναι οτι θα κανει κατι η θα σπασει αλλα γιατι να κανει θορυβο; Προσωπικα πρωτη φορα μου συμβαίνει. Εχω αλλαξει πολλά αυτοκινητα αλλα καλύτερα η ισης κατηγορίας και ουδέποτε συναντησα κατι παρομιο. Παντως εγω μειλ στην FORD HELLAS εστειλα με τα οαραπονα μου. Αναμενω απαντησεις και θα σας πω.
 

Fiestaris

Hero Member
Mar 14, 2016
986
1
18
45
ΑΘΗΝΑ
Καλησπέρα,

Και μένα με το που μπαίνει σε check, αρχίζει και κάνει τα κλατς κλατς...παλιά δεν τα έκανε καν. Δεν έδωσα σημασία όμως καθώς το κάνει μονο στην αρχή και κάπου το θεώρησα και φυσιολογικό.
 

nexus

Vip Team
Pro Member
Jul 2, 2013
550
12
18
Αθήνα
Πιστεύω ότι είναι νορμαλ. Ούτε εγώ το έχω δει σε αλλά αμάξια, αλλά δεν μου φαίνεται ότι είναι κάποιο πρόβλημα. Όταν/αν λάβεις απάντηση από ford ενημέρωσε μας.
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Σημειωτέον ότι όταν συγκρίνετε άλλα αμάξια, θα πρέπει να έχουν clima, όχι απλό A/C με μηχανικά χειριστήρια. Γιατί κι εγώ έχω εμπειρία από άλλα αυτοκίνητα, ακόμα και mercedes, αλλά μόνο το ST έχει clima. Και κάνει αυτό το reset στην εκκίνηση.
 

giannis24

Newbie
Dec 15, 2015
7
0
0
Οχι φιλε μου. Παντα συγκρινουμε τα ιδια πραγματα. Εσενα φιλς kostg σου κανει θορυβο;
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
kostg said:
Όταν γυρίζεις το κλειδί στο check (ή πάτημα μία φορά στο keyless), τα κλαπέ του κλιματισμού κινούνται και ακούγονται. Σε καμία περίπτωση όμως δεν τρίζουν. Το τρίξιμο πιθανολογώ ότι είναι πρόβλημα. Κάτι έχει σπάσει ή ετοιμάζεται να σπάσει...

Κάτι κάνει. Σε καμία περίπτωση όμως δεν τρίζει.
 

nexus

Vip Team
Pro Member
Jul 2, 2013
550
12
18
Αθήνα
Ούτε εμένα τρίζει, απλά κάποιες φορές κάνει έναν θόρυβο όταν κάνει το reset. Δεν θυμάμαι μόνο αν έκανε τον ίδιο θόρυβο από την αρχή, ή τον απέκτησε στην πορεία. Ίσως να είναι η ιδέα μου, αλλά νομίζω ότι μετά από 3 χρόνια που το έχω, σαν να έχει αρχίσει να ζορίζεται λίγο όταν κάνει το reset (χωρίς όμως να τρίζει). Πάντως ακόμα δεν το θεωρώ κάτι σημαντικό. Είμαι όμως περίεργος να δω τι θα πουν από την ford.
 

giannis24

Newbie
Dec 15, 2015
7
0
0
Λοιπόν επανερχόμαστε στο θέμα με την μονάδα κλιματισμού. Τελικα έγινε αντικατασταση σε όλη την μοναδα και τωρα όλα μια χαρά. Σαν καινούριο. ok234
 

Mitsos88

Original poster
Rookie
Dec 31, 2014
23
0
1
Και σε μενα ακουγονται καπως εντονα ιδιαιτερα οταν εχει κρυο ή υγρασια. Δεν ειναι καποια βλαβη απλα ενα χαρακτηριστικο λειτουργιας του!
 

giannis24

Newbie
Dec 15, 2015
7
0
0
Αν υπάρχει εγγύηση <<ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ>>. Δεν το συζητάμε. Παιδιά δεν υφίστατο ένα αυτοκίνητο που καινούριο και. δεν εκανε τίποτα να κάνει μετά από 6 μηνες, 1 χρόνο. Θεωρώ ότι ειναι αστοχία υλικού. Εξαλου δεν μας το χάρισαν το πληρώσαμε.
 
Oct 10, 2015
122
4
19
παιδια να σας ρωτησω κατι.... χθες που επεστρεφα απο ταξιδι.... 2 ωρες διαδρομη με ανοιχτο αιρ κοντισιον 19 βαθμους, οταν το εκλεισα μετα απο κανα 15λεπτο σε στροφη η γυναικα μου αισθανθηκε 2-3 παγωμενες σταγονες στα ποδια κατω θεση συνοδηγου.
 

MadMan

Pro Member
Jun 1, 2018
513
1
18
Καλημερα

Οσον αφορα τον κλιματισμο αυτοκινητου ξερω εναν πολυ πολυ καλο στην Ν. κηφισια οπου πολυς κοσμος παει εκει.
και οχι μονο ΙΧ. αλλα και πολλα αλλα....
σχεδον ολα τα βορεια προαστεια πανε σε αυτον.
το αναφερω για οσους προφανως δεν ειναι σε καποια εγγυηση και ψαχνουν καποιον καλο που κανει δουλεια και δεν σε κοιταει στη τσεπη.

το ποσταρω ωστε να βοηθησω τους φιλους εδω και δεν εχω καποιο κερδος ουτε και διαφημιζω....
Εστειλα φιλο με mk6 εκτος Club γιατι ειχε θεμα με τον κομπρεσορα και εμεινε ευχαριστημενος.

Αν αυτο το Post ειναι κατα των κανονων του forum ..να σβηστει  :) οτι εγραψα ειναι καθαρα απο ενδιαφερον για τους φιλους εδω  :)
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread