Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
kostg said:
Τι είναι το πλένουμ; ???

πλενουμ είναι αυτη η χοντρή σωλήνα που καταλήγουν όλοι οι αυλοί της πολλαπλής εισαγωγής απο τον κινητήρα. Μπορει να έχει διάφορα σχηματα και μεγέθη. Υπαρχουν και κινητήρες που δεν έχουν καθόλου πλένουμ

Στην φωτογραφία απο τον κινητήρα μου το πλένουμ είναι αυτη η σωλήνα που μοιαζει να ναι συνεχεια απο το μπλέ κολάρο της πεταλούδας. 
 

Nitroking

Pro Member
May 9, 2010
384
0
0
Με αφορμη αυτο που εγραψες για την cosworth οτι εχει κοντους αυλους, να πω οτι εχεις δικιο και να ξεκαθαρισουμε λιγο τα πραγματα για τις πολλαπλες..

Γενικα οσο μεγαλυτερο το μηκος των αυλων τοσο καλυτερη ροπη εχεις χαμηλα.. Φυσικα μετραει και το παχος τους.. Οσο κοντυτερο τοσο περισσοτερη δυναμη ψηλα.. Ακομα και τα τετραπεταλουδα συστηματα θα παρατηρησετε οτι ενω γενικα ειναι κοντα, εχουν και παλι σχετικα μακρεις αυλους.. Αλλιως στην τελικη γιατι να μην καρφωναμε τις πεταλουδες κατευθειαν στο καπακι? Ειναι προφανες οτι οσο πιο ψηλα παμε σε rpm τοσο πιο ευκολο ειναι για τον κινητηρα να καλυψει τις αυξημενες αναγκες του σε αερα οταν εχει λιγοτερα εμποδια, αρα κοντυτερους αυλους..

Για να πετυχουν οι εταιριες το καλυτερο δυνατο αποτελεσμα εχουν χρησιμοποιησει συστηματα που ειτε αυξομειωνουν το παχος των αυλων ειτε ακομα και το μηκος.. Ενα παραδειγμα ειναι το TVIS (Toyota Variable Induction System) της Toyota οπου το 1983 πετυχαινε 130 αλογα απο 1.6 λιτρα.. Ουσιαστικα ειχε 2 αυλους με διαφορα στο μεγεθος και χαμηλα χρησιμοποιουσε το μικρο και ψηλα το μεγαλο και συνδυασμο αυτων σε καποιες φασεις.. Δειτε και μια φωτο του συστηματος:

TVIS-00.gif


Γενικα στους κινητηρες τα παντα ειναι συμβιβασμος γιατι οι αναγκες ειναι τελειως διαφορετικες χαμηλα απο οτι ψηλα.. Για μενα το ιδανικο μοτερ ειναι αυτο που εχει κατι σαν το TVIS, εχει μεταβλητο χρονισμο και φυσικα VCR, μεταβλητη σχεση συμπιεσης.. Αυτος ο συνδυασμος ειναι και το μελλον και πιστευω μεχρι το 2015-20 θα το δουμε σαν εφαρμογη.. Με τουρμπο δε, η αποδοση ενος 1.5 μπορει ευκολα να ξεπερασει τα 350 αλογα χωρις κανενα περιορισμο οσον αφορα φασμα στροφων και με πολλυ χαμηλη πιεση για αξιοοπιστια..
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
να δουμε τωρα προχειρα πως μπορουμε να κατασκευασουμε μόνοι μας πολλαπλή εισαγωγής στο φιεστα.

Χρειάζόμαστε τα ίδια εργαλεία με αυτά που χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε το λουκάνικο και από υλικά τα ακόλουθα

Α. Γωνίες αλουμινίου σε διατομή με εμβαδο λίγο μεγαλύτερο από την διατομή του αυλου εισαγωγής και πάχους τουλαχιστον 2 χιλιοστων.
Aluminium20elbows20Norm2.jpg


Β. Πλάκα αλουμινίου πάχους τουλαχιστον 1.5 εκατοστων και μέγεθους τόσο ώστε να μπορούμε να φτιάξουμε το πλακάκι που να εφάπτεται στον κινητήρα μας. Ένα μικρό κομμάτι θα μας χρειαστεί για το πλακάκι της πεταλούδας και τον ανταπτορα για το μαπ σενσορ.
ALUMINIUM_PLATE_5083.jpg


Γ. Αλουμινοσωλήνα διαμέτρου 70 – 90 χιλιοστα και πάχους τουλαχιστον 2 για το πλένουμ.
tubes.jpg
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
1. Αφαιρουμε την μαμα πολλπλή απο το αμάξι και πασαλειβουμε με λίγο λαδι η χρωμα την μεριά που παταει στον κινητήρα. Τυπώνουμε το αποτύπωμα σε χαρτί και φτιαχνουμε χαρτινη φλάντζα.

2. Κατασκευάζουμε και μια χαρτινη φλαντζα για το πλακάκι της πεταλούδας (ουσιαστικά ενα δαχτυλίδι είναι με εξωτερική διαμετρο την διαμετρο του πλένουμ και εσωτερική την εσωτερική διαμετρο της πεταλούδας.

3. Με τον ίδιο τρόπο που φτιάξαμε το πλακάκι στην εξάτμιση και με οδηγό τις χάρτινες φλάντζες που έχουμε φτιάξει πάμε στο μηχανουργείο και κόβουμε το πλακακι της πολλαπλής και της πεταλούδας.

Το αποτελεσμα θα ναι αυτού του τύπου :
20102007385.jpg
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Μετά απο αυτό πάμε στο εργαστήριο μας και ξεκινάμε. Πρώτα απο όλα βάζουμε σφουγγάρια στεγνά μεσα στους αυλους για να μην πεσει τιποτα μέσα και κλαίμε.

Μετα βιδώνουμε το πλακάκι με μια βίδα πάνω στο μοτέρ και σημαδευουμε το σημείο που πρέπει να κοληθούν οι αλουμινογωνίες πάνω στο πλακάκι. ΠΟΛΥ μεγάλη σημασία εχει να ζεστάνουμε με το καμινετο τις αλουμινογωνίες και να τις πατήσουμε με την μεγγενη τόσο ωστε να γίνουν ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ιδιες στην ακρη με τις τρύπες στο πλακάκι.

Ενω έχουμε το πλακάκι βιδωμένο πάνω στο μοτερ, μαρκαρουμε τις 4 πρωτες αλουμινογωνίες με το πλακάκι για να δώσουμε την αρχική κατευθυνση στους αυλούς μας.

"Τσιμπάμε" με την ηλεκτροκολληση το πλακάκι και τα τεσσερα πρώτα κομμάτια των αυλών.

Αν χρειαστεί βάζουμε τις αλουμινογωνίες μισές ή αγοράζουμε αλουμινογωνίες με γωνία 60 ή 45 μοιρών

εν συνεχεία, Κοβοντας, τροχίζοντας και μαρκάροντας κατασκευάζουμε σιγά σιγά εναν έναν όλους τους αυλούς της εισαγωγής.

Μια καλή τεχνοτροπία είναι να φτίαξουμε όλα τα κοματια σαν παζλ μαρκαροντας τα μεταξύ τους και στερεώνοντας τα με μονωτική, ετσι ώστε πριν αρχίσουμε να κολάμε να έχουν σχηματιστεί και αριθμηθεί με την σειρά όλα τα κομάτια του παζλ. Πάντα δοκιμάζουμε την διάταξη των αυλών με το πλακακι βιδωμένο στο μοτερ για να μην κάνουμε λάθος.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Αφου έχουμε σιγουρέψει οτι όλα τα κομμάτια των αυλών εφαπτονται το δυνατόν καλύτερα μεταξύ τους (χρησιμοποιόντας τον τροχό μας και την υψηλόστροφη πέτρα), ξεκινάμε την κόληση. Το αλουμίνιο πρεπει να "καθαρίζεται" καλά πριν κολληθεί (με τα συρματοβουρτσακια μας που μπάινουνε στο δραπανο), και μπορει να κολληθεί απο 200αρα ηλεκτροκόληση αλλα χρησιμοποιόντας ηλεκτρόδιο αλουμινίου. Μην περιμένετε να κολήσετε πλήρως τους αυλούς, απλώς θα τους "τσιμπήσετε" για να σταθεροποιηθούν. Η ηλεκτροκόληση με ηλεκτροδιο αλουμινίου δεν κάνει για να "ραβει" αλουμίνιο κάνει μόνο για "τσιμπήματα" σταθεροποιησης.

Μετα μαρκαρουμε το πλένουμ εκεί που ακουμπάνε οι αυλοι που έρχονται απο το πλακάκι και με ποτηροτρύπανο ανοιγουμε τεσσερις τρύπες μία για κάθε αυλό .
Το αποτέλεσμα θα ναι κάπως έτσι
rx7-2.jpg


(Χωρις την κατω κάτω τρύπα που είναι μεγαλύτερη απο τις άλλες)
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Μετα απο αυτο κόβουμε με τον τροχό οριζόντια το πλένουμ ωστε να γίνει δυο κομάτια. Το ένα θα έχει τις τεσσερις τρύπες για τους αυλούς και το αλλο θα ναι το υπόλοιπο. Παρατηρήτε την πολαπλή μου που έχει στην μέση του πλένουμ μια "ραφή"
med_gallery_2117_5_54393.jpg


"χωνουμε" τους αυλους στις τρύπες του πλένουμ (πρεπει να χωράνε ίσα ίσα) και "τσιμπάμε"

Μετά κατεργαζόμαστε με την πετρα και τον τροχό την εσωτερική μεριά του πλενουμ, εκει απ οπου ξεκινάνε οι αυλοι για να γίνει το δυνατον ετσι: 
b16_intake-manifold.jpg

(η κατω αριστερα φωτογραφια απο το εσωτερικό του πλένουμ)
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Όπου μας βολέυει στο πλενουμ βάζουμε μια τρύπα  ίση με το μαπ σενσορ και τσιμπαμε πανω στο πλενυμ τις υποπιεσεις (Μια απο το σεβροφρεν, μια για το ρυθμιστή και μία που παει καπου αλλου δεν θυμαμαι που).

Πανω στην τρυπα για το μαπ σενσορ βάζουμε μικρό πλακάκι με ίδια τρύπα ομόκεντρα, πάνω στο οποιο φτιάχνουμε σπειρωμα με τον κολαουζο για να βιδώσει η βίdα που στηρίζει το μαπ.  

Αφου τελιωσουμε την κατεργασία των αυλών τσιμπάμε και το άλλο κομάτι του πλένουμ, το καπάκι για την πεταλούδα, το πλακάκι για το μαπ, τις υποπιεσεις και δυο μικρά κομματια με ετοιμο σπειρωμα για να στηριχθεί η μπεκιερα και πάμε την πολλαπλή σε έναν που έχει κοληση tig AC/DC για να μας την ράψει.

Ουφ τελος!!! :p :p  

Ο οδηγος αυτος θα βοηθησει κάποιον να φτιαξει εισαγωγή μόνο αν "πιανουν" τα χέρια του και ειδικά αν έχει ασχοληθεί με σιδηροκατασκευες, καγγελα, κλπ

Οποιος ενδιαφερεται για το μηκος αυλων και λοιπες λεπτομερειες μπορει να μου στειλει pm
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Πρεπει να προσεξουμε πολύ να μην έχουν πουθενά οι αυλοι εξογκώματα, γωνίες και προεξέχοντα υπόλοιπα κόλλησης, γιατι χάνουμε πολύ σε ροή. Επισις κανονικά όλο το εσωτερικό της πολλαπλής και ειδικά οι τα κάτω κάτω κομμάτια των αυλών προς τον κινητήρα πρέπει να τα έχουμε κατεργαστεί με το γυαλόχερτο νούμερο 120, υποτίθεται για να προλαβαίνει το μίγμα να ομογενοποιήται. Δεν πρεπει δηλαδή οι αυλοί εσωτερικά να ναι 100% λειοι (πχ με το γυαλόχαρτο Νο600)   
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
επιτελους οι τιμες έπεσαν

τωρα πλεον θα παρω με 6-7 κατοσταρικα μια κοληση 2 σε 1 (ac/dc TIG με plasma)που κανει τα παντα:

Με το πλασμα κοβεις ότι πλακακια θελεις απο ότι υλικό θελεις (αλουμινιο, inox, τιτανιο, κλπ) και με το TIG κολας τα πάντα, απο αλουμίνιο μέχρι κοβάλτιο και inox.

πλεον θα μπορω να φτιαχνω πολλαπλές εξαγωγες και εισαγωγές που εκτος απο άριστες λειτουργικα, θα είναι και άριστες αισθητικα, καθοτι ειναι γνωστο οτι το tig κανει τις πιο όμορφες κολήσεις....

θα φτιαχνω τουρμπο kit και πολλαπλές εισαγωγής και θα τις πουλαω στο ebay...craz
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread