KARBY said:
nitroking.
Ευγενεστατος και ενημερωμενος.
Οχι ποτε δεν ειχα αυτον τον Ιταλικο καρκινο.
Οπως σωστα παρατηρησες ολα ελενχονται πλεον απο ηλεκτρονικα συστηματα ΑΛΛΑ.
Ειναι καποια πραγματα που δεν τα κανεις με τιποτα κουμαντο με τα ηλεκτρονικα μαραφετια.
Παραδειγμα ,η μεγαλη διαμετρος στην σωληνα της εξατμισης μπορει να δεινει δυναμη στα ψηλα αλλα επι της ουσιας καταστρεφει την τουρμπινα πολυ ποιο γρηγορα γιατι την παρασυρει
να γυριζει πολυ ποιο αποτομα αλλα και ποιο γρηγορα σε πολυ υψηλοτερες στροφες.
Δυστυχως δεν ισχυει.. Με το boost control που εχουν οι νεοι εγκεφαλοι πχ του ecoboost για τον οποιο μιλαμε, ελεγχεται η ταχυτητα της τουρμπινας.. Πως? Το solenoid (ηλεκτροβαλβιδα) κανει ελεγχομενη διαρροη μεσω παλμου pwm που ελεγχεται απο τον εγκεφαλο τοσο οσο χρειαζεται για να επιτευχθει η επιθυμητη πιεση. Εφοσον λοιπον εχουμε την επιθυμητη πιεση, τοτε και η τουρμπινα γυριζει σε αναλογες στροφες! Αν γυριζε σε παραπανω στροφες οπως λες εσυ τοτε και η πιεση θα εφτανε στο Θεο, δε συμβαινει ομως γιατι το ρυθμιζει ο μαμα εγκεφαλος μεσω του boost solenoid. Αν θελεις να το δεις και σε γραφημα, ιδού:
Παραθετω το γραφημα της τουρμπινας που φοραω στο αλλο αμαξι μου μιας και ειναι απο τις πιο διαδεδομενες και δεν εχω το γραφημα της τουρμπινας του 1.0 ecoboost..
Αριστερα θα διακρινεις το pressure ratio. Δε θα σε κουρασω με το τι ακριβως ειναι αυτο, πρακτικα και για χαριν ευκολιας ας πουμε οτι ειναι η πιεση στην εισαγωγη.. Αν θες να διαβασεις περισσοτερες λεπτομερειες εδω:
Pressure Ratio linky. Xονδρικα αφαιρεις 1 bar (την ατμοσφαιρικη πιεση) για να βρεις την πιεση που βλεπεις στο μπαρομετρο.. Δηλαδη αν πουμε οτι σηκωνει 1 bar o ecoboost, τοτε κοιτας αριστερα στο νουμερο 2. Δεξια στο τελος των γραμμων βρισκεται η ταχυτητα της τουρμπινας σε στροφες ανα λεπτο, σαλ. Δηλαδη στα 2 bar ειναι 132625 σαλ. Οτι και να γινει δηλαδη, στα 2 bar η τουρμπινα θα γυριζει περιπου στις 132000 σαλ! Αρα αν το καυσαεριο οπως σωστα λες τρεχει πιο γρηγορα και παει να την υπερστροφαρει, ο εγκεφαλος χρησιμοποιωντας την πιεση ως δεδομενο και μεσω της ηλεκτροβαλβιδας θα κρατησει το τουρμπο εκει που θελει πχ στο 1 bar και αρα καπου 132000σαλ. Κανενα προβλημα υπερστροφιας λοιπον!
Επισης πολλα τουρμπο εχουν πανω και αισθητηρες ταχυτητας οι οποιοι καταγραφονται απο τον εγκεφαλο και μπορουν και μεσω αυτων να ρυθμισουν την κατασταση (πιεση και ταχυτητα, αναλογα μεγεθη ειναι εξαλλου)..
Παει αυτο..
KARBY said:
Επισης η μαγαλη διαμετρος αλλαζει το κυμα της αρμονικης ταλαντωσης του καυσαεριου,γιαυτο και αλλος θορυβος ,με αποτελεσμα να μειωνεται η ροπη στρεψης σε χαμηλο ευρος στροφων.
Ειναι αλλωστε πασιγνωστο οτι οποιος θελει να πηγαινει γρηγορα ,μειωνει την διαμετρο για να αυξηση τις ροπες χαμηλα και το αμαξι να ειναι ποιο γρηγορο στο ΠΑΤΑ ΑΣΕ.
Τωρα αν καποιος κανει κοντρες σε ευθειες τοτε ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΞΑΤΜΗΣΗ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΤΟΥ ΛΕΓΕΙΝ.
Αυτο ισως ισχυει στα ατμοσφαιρικα αλλα εδω μιλαμε για τουρμπο.. Καθε εμποδιο στην εξατμιση καθυστερει το τουρμπο να στροφαρει στην ταχυτητα που πρεπει (και αρα να φτιαξει την πιεση που στοχευουμε) και κατα συνεπεια ΜΕΙΩΝΕΙ τη ροπη! Πριν το τουρμπο να το καταλαβω να παιξουμε με διαστασεις διαμετρους κτλ, μετα δεν εχει ιδιαιτερο νοημα.. Επισης οπως ειπα και πριν μεσω του boost controller ο εγκεφαλος βοηθαει ιδιαιτερα στο πατα ασε να εχει καλη αποκριση το μοτερ.. Αυτο γινεται κρατωντας κλειστο το κλαπετο του τουρμπο (το bypass η ταληρο οπως το λετε οι μηχανικοι) και ετσι υπαρχει πολλη καλη αποκριση.. Και μεσω σωστα στοχευμενου αβανς στις αλλαγες μπορει να το κανει.. Εκτος αυτου μην ξεχναμε οτι τα καινουργια τουρμπο εχουν πολυ καλυτερα ρουλεμαν απο τα παλιοτερα και αρα αποκριση....
KARBY said:
Θελω λοιπον να πω οτι ολα δεν ελενχονται ηλεκτρονικα ,ειναι και μερικοι κανονες της φυσικης
που δεν πρεπει να αγνοουνται απο κανενα που εξελισει ενα κινητηρα.
Και η εξατμιση ελεγχεται (πχ βλεπε κλαπετα στις Ferrari) και η γεωμετρια του τουρμπο ελεγχεται (βλεπε μεταβλητα πτερυγια στις Porsche) και οι εκκεντροφοροι ελεγχονται (βλεπε vvti, βλεπε vtec, vanos και ποσα αλλα) και σε λιγα χρονια θα ελεγχεται και η σχεση συμπιεσης και θα δουμε θαυματα! Οποτε ας μην ειμαστε ισοπεδωτικοι..
KARBY said:
Δυστυχως ομως οι περισσοτεροι Ελληνες βελτιωτες το πρωτο που κοιτανε ειναι πως
θα ανοιξουν περιπετειες σε καποιον που θελει κατι καλλιτερο.
Με αποτελεσμα αυτοι να οικονομουν και ο αλλος να καταστρεφει αυτο που εχει στα χερια του.
Λυπαμαι που το λεω ,αλλα το συνδρομο της οικονομας το εχουν ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΙΑΤΣΑ.
ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩς ΤΟΥΣ ΞΕΡΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ
Το καλο λοιπον που εχουν τα ετοιμα αυτοκινητα ειναι οτι σε ενα τεραστιο ποσοστο τους
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΛΑΘΗ.
Γιατι ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΑΝ απο εξειδικευμενους επιστημονες και με απειρες δοκιμες.
Τι να πει Ο ΤΑΔΕ ΕΞΑΤΜΙΣΑς που επειδη δουλευει απο μικρο παιδι ,ξερει να κολλαει αριστα,αλλα δεν ξερει την τυφλα του ,απο ωστικο κυμα,απο ταλαντωση ροης ,απο plenum αποσυμπιεσης και ολα τα υπολοιπα,και εκτος των αλλων ,δεν εχει ουτε την υποδομη και την οργανωση ενος εργοστασιου.
Συμφωνω για τους εξατμισαδες, συμφωνω και για αρκετους μηχανικους, παντα ομως υπαρχουν και λαμπρες εξαιρεσεις.. Και προσωπικα με το μηχανικο και πλεον και πολυ καλο φιλο μου εχουμε κατσει και συζητησει και διαφωνησει πολλες φορες αλλα εχουμε πετυχει πολυ καλα αποτελεσματα!
KARBY said:
Συνχωρεσε με για το απαξιωτικο υφος μου,αλλα για ενα επιστημονα που εχει εργαστει στο
εξωτερικο ,μπορει να εχει και δικιο.
ΠΑΝΤΑ ΦΙΛΙΚΑ.
Αυτο το πραγμα, το τι εισαι, τι εχεις σπουδασει, που εχεις δουλεψει, που εχεις ζησει βλεπω το γραφεις σε καθε ποστ σου.. Σεβαστο αλλα δε νομιζεις οτι ειναι λιγο κουραστικο? Δεν εχει και πολυ νοημα, δε σου δινει εξτρα κυρος.. Εμεις καθομαστε και γραφουμε τι σπουδες εχουμε και τι δεν εχουμε? Που εχουμε ζησει? Που ξερεις, μπορει να ειναι και πολυ καλυτερες απο αυτες που επιδεικνυεις και να γελαμε.. λεω τωρα.. Μπορει καποιοι απο εμας η απο οσους διαβαζουν να εχουν δουλεψει στο ΙΔΙΟ ΤΟ R&D της FORD στο ESSEX στην Αγγια! Και να εχουν δει το ST180 απο το 2010 στα ραουλα οταν κανανε δοκιμες.. Ξερεις? Οχι.. Αρα καλο ειναι να μην προσπαθουμε να λεμε στους αλλους το βιογραφικο μας αλλα να τους αφηνουμε να κρινουν απο τα γραφομενα μας εφοσον αυτα ειναι τεκμηριωμενα με στοιχεια..
Γνωμη μου και παντα φιλικα.. Και μαλλον σας κουρασα με το μεγαλο ποστ αλλα επρεπε να το γραψω..
Piece! frie