Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Ήρθε κ εμένα η ώρα μου να κάνω μία μικρή παρουσίαση σε ένα από τα αγωνιστικά μου φιεστάκια!!
Θα παρουσιάσω μία δουλειά που ξεκίνησε απο το 2005 κ σχεδόν έχει τελείωσει το 2010!

Πρόκειτε για το ιστορικό Fiesta Mk1 1.600

Λίγες είναι οι περιπτώσεις που φτιάχνεται ένα αγωνιστικό απο το μηδέν κ ολοκληρώνεται με προσωπικη εργασία κ μόνο!! Ο λόγος που προτίμησα να μην πει άλλο χέρι επάνω στο αμάξι είναι σίγουρα η αγάπη που έχω για το συγκεκριμένο μοντέλο! Δεν θα εμπιστευόμουνα ποτέ με κλειστά μάτια κάποια εξειδικευμένα συνεργεία για προετοιμασια αγωνιστικων (κ καλα) και ανθρώπους που σίγουρα θα πειραματιζόντουσαν  σε ένα μοντέλο αυτοκινήτου που πραγματικά πολυ λίγοι ανθρωποι ασχολήθηκαν για να το κάνουν ένα σωστο αγωνιστικο!
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Η πρώτη φωτογραφία που βάζω είναι που έχει λυθεί η καρότσα..έχει μείνει μόνο το σκαρι!
Έχει σηκωθεί με τον γερανό για να πλυθεί με το πιεστικο εσωτερικά κ εξωτερικά!


..μετά το πλύσιμο παει το αμάξι στο γκαραζ του!!

..κ κλείνει η πόρτα για να ξεκινήσει η προετοιμασία της καρότσας!
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Αφού το αμάξι πλέον έχει κάτσει στην σούβλα για να μπορει να περιστρέφεται οπου το θέλω εγώ...ξεκινάει πλέον η κατασκευή! Το σημαντικότερο κομματι σε ένα αγωνιστικό είναι η σωστή στερέωση του κλωβού ασφαλείας!
Xρησημοποίησα το βιδωτο κλουβί της ΟΜΡ ΑΑ/104Ρ/60 .
Τα πέδιλα που χρησημοποίησα για την στερέωση ξεπερνάνε κατα μεγάλο ποσοστό (το εμβαδόν επιφάνειας που θα στερεωθεί το κλουβι) των ελάχιστων απαιτήσεων που ορίζει η FIA (Διεθνη ομοσπονδία αυτοκινητου).
Είναι πάχους 3mm όπως ορίζει ο κανονισμός. Κατάργησα τα πέδιλα που έδεινε η OMP γιατί δεν κάλυπταν τις προσωπικές μου απαιτήσεις και γιατί το πακέτο είχε μόνο πέδιλα στερέωσης για την πάνω μεριά ενώ ο κανονισμός κάνει αναφορά κ στην κάτω μεριά του πατώματος!!!



..απο την κάτω μεριά το πέδιλο που δένει το σασί που στερεώνεται ο πίσω άξονας!


Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να γίνει η διαμόρφωση του πέδιλο στο μπροστινό τμήμα του κλουβιου κ απο την πάνω κ απο την κάτω μερια!
..μπροστινό πέδιλο απο την κάτω μερια.

..απο την κάτω μεριά πέδιλο αντιστήριξης

Πέδιλο αντιστήριξης απο την πάνω μερια (στην καμπίνα)

Πέδιλα απο την πάνω μερια (στην καμπινα)
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Οι βάσεις των καθισμάτων είναι κ αυτές εξίσου σημαντικο κεφάλαιο!
Χρησημποίησα τις βασεις HC/879 της ΟΜΡ που είναι σύμφωνες βάση τα τελ.πρότυπα της FIA απο το 2009 κ μετά!

Τα πέδιλα στερέωσης των βάσεων.


Καποιες φωτογραφίες απο το τυπικό ράψιμο της καρότσας


Ενίσχυση βάσεων μπροστινών ψαλιδιών! (ειναι σημαντικη για χρηση σε χώμα)


....κ είναι έτοιμο για αστάρωμα!!
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Λόγο του ότι έχει τριφτεί ,έχει κολληθεί κ έχει ραφτεί σε πολλά σημεία η επιφάνεια σε όλο το αμάξωμα είναι απαραίτητο να περαστεί η καρότσα με primer .
     

Η επόμενη κίνηση είναι να μονωθεί το κάτω μερος του αυτοκινήτου για να μπορέσει να βαφτεί το πάτωμα.
   

Λόγο αγωνιστικής χρήσης προτίμησα να βαφτεί το πάτωμα με λευκό για να γίνεται πιο γρήγορα αντιληπτή η παραμικρή καταπόνηση στην καρότσα!
   


Ο χώρος της μηχανής και η καμπίνα βάφτηκαν την ίδια στιγμη αλλα λόγου της επιλογής του μάυρου προτίμησα να μην τις βαλλω αφου δεν φενεται η λεπτομέρεια!
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Από την στιγμή που έχει βαφτεί το πάτωμα και ο χώρος της μηχανής ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση!!

Ξεκινάει πλέον το δέσιμο των απαραίτητων πραγμάτων όπως ντεπόζιτο ,σωληνώσεις ,πίσω άξονας, μπροστινό σύστημα για να μπορέσει το αμάξι να φύγει απο την σούβλα και να κάτσει στις ρόδες του!!

Ντεπόζιτο με επιπλέον ποδιά για περισσότερη ασφάλεια και σωληνώσεις φρένων κ βενζίνας..


Πίσω άξονας..

     

Μπροστινό σύστημα
   

       
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Βάφτηκε το αμάξωμα είναι η ώρα να ξαναμπεί στο γκαραζ για να γίνει το μοντάρισμα!
Για αρχή έβαλα την πεταλιέρα με τον άξονα του τιμονιού, μετά τοποθετησα το καλοριφέρ, σειρα μετά είχε η καλωδίωση και τέλος η τοποθέτηση του ταμπλό!!

 
..μπηκαν και τα τζάμια!!


...αφού μπήκαν αυτά σειρά έχει να μπεί το μοτέρ!!  biggrin
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Ίσως για τους περισσότερους η καλύτερη στιγμή είναι ότι έχει σχέση με το μοτέρ!!

Πως είναι ένας πάγκος πριν ξεκινήσει το δέσιμο...
   

Το κινητήρας που που θα μπεί επάνω είναι ο Κεντ 1.6 (ΚL) που αποδίδει απο το εργοστάσιο 84bhp στις 5.500rpm

       

   

   

     

     



...σημαντική και η βοήθεια των φίλων (sotiris ,lookmimis ) για το τελικό δέσιμο του μοτέρ που χρειάζεται τουλαχιστον 2 άτομα για να μετακινηθεί κ για να μπορέσουν να σφιχτούν οι βίδες των καβαλέτων στροφάλου και τις κεφαλής !


..το επόμενο βήμα είνα να ακουμπηθεί στο πάτωμα το μοτερ, για να μπορεσει να κουμπωθεί στο σασμάν για να είναι έτοιμο να κάτσει στις βάσεις του αυτοκινήτου χωρις την εισαγωγή κ εξαγωγή για να έχει περισσότερο χωρο..


..τέλος καλό όλα καλά και το μοτέρ πλέον βρίσκεται επάνω στο αυτοκινητο!!


...μετά το τέλος κάθε εργασίας έμπαιναν στον υπολογιστές αυτές οι στιγμές για να μπορέσω στο μέλλον να τις δείξω σε όλλους εσάς!!!


Ήρθε  η ώρα της εισαγωγής και τον υπόλοιπων περιφεριακών εξαρτημάτων!
   

..να γινουν μετά οι ηλεκτρολογικές συνδέσεις.



και το τελικό αποτέλεσμα!!

 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Πλησιάζει το project στο τέλος του! Έμεινε να τοποθετηθεί ό κλωβος, να στερεωθεί κ να μπούν οι βάσεις κ τα καθίσματα!

Βάσεις καθισμάτων κ σημάδεμα για τρυπημα!
 

Ακούμπημα κλωβού στο αμάξωμα για εργασία για την σωστή στερέωση!
       
         

...κ τέλος έμεινε να τοποθετηθεί ο γρύλλος ,το τρίγωνο ασφαλείας , κ οι γατζοι στερέωσης της ρεζέρβας!



P8150006.jpg
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Μου πήρε σχέδόν μία σελίδα για να μπορέσω να παρουσιάσω όσο το δυνατόν πιο περιληπτικά χωρίς να κουράσω με πολλές φωτογραφίες κ πολλά λόγια τον αναγνώστη που θα κάτσει να ρίξει μια ματιά!! Μου πήρε πάνω απο 5 χρόνια να το ετοιμάσω ,απο την στιγμή που ξεκίνησε να λύνεται..μεχρι την στιγμή που ήταν έτοιμο για να κάνει τον πρώτο του αγώνα!
Ίσως ειναι μια καλή στιγμή να δει κάποιος πως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο τελικά αρκει να το θέλουμε!!
Σίγουρα δεν μπήκα σε πολλες λεπτομέρεις! Υπάρχουν εκατοντάδες φωτογραφίες !

Σίγουρα την περισσότερη βαρύτητα την έριξα στην ασφάλεια του αυτοκινήτου! Χωρίς να υπολογίζω το επιπλέον βάρος που ειναι πολύ σημαντικο για τα μόλις 84 (προς το παρόν) άλογα! Προσωπικά δεν με ένοιζε ποτέ να τρέξω κ να κερδίσω όσο να τρέξω κ να τερματίσω!! Το αμάξι ξεπέρασε κατα 100κιλά (!) το ελάχιστο βάρος που δίνει η FIA κ αυτό νομίζω τα λέει όλλα!

Όποιος θέλει να ασχοληθεί κ να φτιάξει ένα τέτοιο project να είναι σίγουρος πως με βρεί δίπλα του!

Υ.Γ. Ευχαριστώ για την υπομονή που είχατε για να ποστάρετε...μέχρι να τελειώσω!!  
 

pitbull

Maniac Member
May 13, 2010
6,950
1
0
40
παντού και πουθενά
Σε ευχαριστουμε Στελιο για τις γνωσεις σου που μοιραζεσαι μαζι μας ολο αυτον τον καιρο.Σιγουρα ειναι ενα απο τα πιο σημαντικα και ολοκληρωμενα project που κοσμουν το club αυτη την στιγμη.Τα λογια ειναι περιττα και τα πεντε χρονια που αφιερωσες δειχνουν ποσο αγαπας αυτο που κανεις.
 

vagma

Hero Member
μπραβο στελλαρα .............απιστευτες ωρες προσωπικης δουλειας για το αμαξι που ερωτευτηκες με την πρωτη ματια!!!!

πολυ καλα ανακατασκευασμενο αμαξι.. καλοστημενο απο πλευρας αναρτησης(θα το κανουμε καλυτερο δηλ αριστο) τρελη αισθηση στο δρομο πολυ γρηγορο για πιστες και ραλι σε συγκριση μετα 76 αλογα του!!!

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΕΛΙΟ !!!  :)
 

m@kro

Maniac Member
May 11, 2010
4,440
56
48
43
Βόλος
Φιλε το project ειναι ολα τα λευτα! Μπραβο σου για το κουραγιο σου, για τις γνωσεις σου και ευχαριστουμε που τις μοιραζεσαι μαζι μας.
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Ευχαριστώ πολύ παιδιά για τα καλά σας λόγια! ( όσοι γράψατε παραπάνω κ οσοι γράψατε πριν τελειωσω την παρουσίαση αλλα σβηστικαν για να μπορέσει να είναι συγκεντρωμένη κ μαζεμένη σε μία σελίδα)
Να σημειώσω οτι όλα τα ανταλλακτικά που χρησημοποίησα είναι απο το εν λόγο μοντέλο,δεν έκανα απολύτως κανένα "πάντρεμα". Είναι ένα αυτοκίνητο που ήταν πολύ ανθεκτικό στην εποχή του κ δεν υπήρχε κανένας λόγος να του βάλλω "χερι" βάζοντας επάνω ανταλλακτικά που θα ήταν πολύ δυσκολο να τα βρω αργότερα κ πολύ δύσκολο για όποιον απο εσάς θέλει να ασχοληθεί στο μέλλον και να φτιάξει κάτι παρόμοιο!! Εχει πολλές δυνατότητες εξέληξης. Στο σημείο που έχει φτάσει μέχρι τώρα το αμάξι απο πλευράς στησίματος κ επιδόσεων για το σκοπό που το θέλω δηλαδή για ασφάλτινο Ράλυ είμαι ικανοποιημένος αρκετά γιατί είναι ένα αμάξι ευκολοοδήγητο αξιόπιστο και ένα αμάξι που έχει πολύ χαμηλό κόστος συντήρησης!

Πάνω απο όλα είναι ένα  Μκ1 Fiesta  ..η αρχή μιας ιστορίας....μια αρχή που έχει κάνει όλους εμάς αυτή την στιγμή να είμαστε εδώ!!  
 

dionpapad

Pro Member
Oct 1, 2010
373
0
0
ΠΑΤΡΑ
Φίλε Στέλιο εκφράζω και εγώ ολόψυχα τα συγχαρητήρια μου και το σεβασμό μου απέναντι σε ένα άνθρωπο που μοιράζεται τις γνώσεις του και τις εμπειρίες του με όλα τα μέλη και είναι ειλικρινά παράδειγμα προς μίμηση. Να προσθέσω και κάτι που έχει νομίζω μεγάλη σημασία, ανακατασκεύασες ένα κλασικό αυτοκίνητο σεβόμενος την ιστορία του και την παράδοσή του χωρίς να καταφύγεις σε "παντρέματα" όπως λες, που θα αλλοίωναν την υπόσταση  και την αυθεντικότητά του!!! ok234
Πάντα τέτοια!!!
 

xristina

Hero Member
May 9, 2010
1,515
0
36
39
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
μπράβο στέλιο για το project που μας παρουσίασες,πολύ ενδιαφερον....ολα δείχνουν την λατρεία σου για το συγκεκριμενο αυτοκίνητο και με πόσο μεράκι εχεις ασχοληθει για να το στήσεις ξανά απο το μηδεν.. συγχαριτήρια... 
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread