- Thread starter
- #1
Ανοίγουμε αυτό το νέο θέμα με σκοπό την παρουσίαση/τοποθέτηση/αξιολόγηση/χρηστικότητα των ελαστικών παρεμβυσμάτων Silentblocks στο Fiesta MK7.
Έχοντας τοποθετήσει όλη τη σειρά των silentblocks της Powerflex φιλοδοξώ να παραθέσω μέσα απο αυτό το topic πληροφορίες όσον αφορά τον τρόπο προμήθειας, τοποθέτησης, κόστους των ενλόγω silentblock αλλά βέβαια και τις προσωπικές μου εμπειρίες-απόψεις για την επίδραση που έχει η αλλαγή των εργοστασιακών παρεμβυσμάτων απο αυτά της Powerflex στην οδηγική συμπεριφορά του ΜΚ7.
Έτσι κάποιος που ενδιαφέρεται να προβεί σε μια τέτοιου είδους βελτίωση του ΜΚ7 θα μπορεί να βρίσκει συγκεντρωμένα σε μια ενότητα όλα τα στοιχεία που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα.
Η επιθυμία μου για αλλαγή των silentblocks ανέκυψε αρκετά νωρίς, μόλις διαπίστωσα οτι το ΜΚ7 Sport δεν μου παρείχε την οδηγική απόλαυση στην οποία με είχε συνηθίσει ένα άλλο Fiesta, εκείνο το υπέροχο ΜΚ5 (μοντέλο 2000, 1.25 Si F/L) και αυτό, κυρίως, για τους παρακάτω λόγους:
1) Την "νωθρή" απόκριση των τροχών στις αλλαγές του τιμονιού που επιβάλλει την οδήγηση "με γραμμές" αντί του συνεχούς παιξίματος με μικροδιορθώσεις του τιμονιού (οι οποίες περνούσαν άμεσα στους τροχούς).
2) Τη μειωμένη, εξαιτίας του παραπάνω λόγου, πληροφόρηση που λαμβάνει ο οδηγός απο το πλαίσιο κατά τη διάρκεια μιας στροφής σχετικά με τα όρια μέσα στα οποία μπορεί να πιέσει. Στο ΜΚ5 για παράδειγμα, είχες τόση πληροφόρηση και τόσο άμεσο τιμόνι ώστε να μπορείς να ελέγχεις με μικροδιορθώσεις του τιμονιού κατά τη διάρκεια της στροφής (οι οποίες περνούσαν ατόφιες και με ακρίβεια στους τροχούς) τις όποιες υπεστροφικές τάσεις εμφανίζονταν. Έτσι μπορούσες να "σπάσεις" τις κυκλικές στροφές σε "πολύγωνα" πετώντας -σε συνεχή χρόνο και με απόλυτο έλεγχο- το πίσω μέρος ώστε αυτό να υπερστρέφει στιγμιαία και ελεγχόμενα και να ευθυγραμμίζεται συνεχώς με την ευθεία που ακολουθούσε το apex. Και όλο αυτό χωρίς κανένα κόπο απο τον οδηγό. Ίσα-ίσα που το αμάξι σε οδηγούσε και σου υποδείκνυε τι να κάνεις (σου προέκυπτε απόλυτα "φυσικά") ακόμα κι αν ήσουν τελείως ανυποψίαστος περί του στρίβειν (όπως ήμουνα και εγώ και -χωρίς υπερβολή- εκείνο το ΜΚ5 μου φανέρωσε κάτι το οποίο με συνάρπαζε χωρίς μέχρι τότε να γνώριζα αυτή την πτυχή του εαυτού μου). Με το ΜΚ7 Sport και πρίν την αλλαγή των silentblocks αντί το αμάξι να κάνει αυτό που έκανε το ΜΚ5, προσπαθούσα να το "τραβήξω" να "χορέψει" αλλά εκείνο συνέχιζε να μου υποδεικνύει οτι θέλει γραμμές: βλέπεις τη στροφή, υπολογίζεις, στρίβεις ανάλογα, περνάς το apex, γκάζι, έξοδος. Απόλυτη αίσθηση ασφάλειας μεν, αλλά το ΠΑΙΧΝΙΔΙ και η οδηγική απόλαυση όπως με είχε συνηθίσει εκείνο το ΜΚ5 ήταν ΑΠΟΥΣΑ
Σε επόμενα post ευελπιστώ να μεταφέρω (αναλυτικά μεταξύ άλλων π.χ. τοποθέτηση, σημεία προσοχής κλπ) τις εντυπώσεις και εκτιμήσεις μου για το πόσο η αλλαγή των silentblocks συνέβαλε στη βελτίωση της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει το ΜΚ7 σύμφωνα με τα όσα εξέθεσα παραπάνω.
Έχοντας τοποθετήσει όλη τη σειρά των silentblocks της Powerflex φιλοδοξώ να παραθέσω μέσα απο αυτό το topic πληροφορίες όσον αφορά τον τρόπο προμήθειας, τοποθέτησης, κόστους των ενλόγω silentblock αλλά βέβαια και τις προσωπικές μου εμπειρίες-απόψεις για την επίδραση που έχει η αλλαγή των εργοστασιακών παρεμβυσμάτων απο αυτά της Powerflex στην οδηγική συμπεριφορά του ΜΚ7.
Έτσι κάποιος που ενδιαφέρεται να προβεί σε μια τέτοιου είδους βελτίωση του ΜΚ7 θα μπορεί να βρίσκει συγκεντρωμένα σε μια ενότητα όλα τα στοιχεία που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα.
Η επιθυμία μου για αλλαγή των silentblocks ανέκυψε αρκετά νωρίς, μόλις διαπίστωσα οτι το ΜΚ7 Sport δεν μου παρείχε την οδηγική απόλαυση στην οποία με είχε συνηθίσει ένα άλλο Fiesta, εκείνο το υπέροχο ΜΚ5 (μοντέλο 2000, 1.25 Si F/L) και αυτό, κυρίως, για τους παρακάτω λόγους:
1) Την "νωθρή" απόκριση των τροχών στις αλλαγές του τιμονιού που επιβάλλει την οδήγηση "με γραμμές" αντί του συνεχούς παιξίματος με μικροδιορθώσεις του τιμονιού (οι οποίες περνούσαν άμεσα στους τροχούς).
2) Τη μειωμένη, εξαιτίας του παραπάνω λόγου, πληροφόρηση που λαμβάνει ο οδηγός απο το πλαίσιο κατά τη διάρκεια μιας στροφής σχετικά με τα όρια μέσα στα οποία μπορεί να πιέσει. Στο ΜΚ5 για παράδειγμα, είχες τόση πληροφόρηση και τόσο άμεσο τιμόνι ώστε να μπορείς να ελέγχεις με μικροδιορθώσεις του τιμονιού κατά τη διάρκεια της στροφής (οι οποίες περνούσαν ατόφιες και με ακρίβεια στους τροχούς) τις όποιες υπεστροφικές τάσεις εμφανίζονταν. Έτσι μπορούσες να "σπάσεις" τις κυκλικές στροφές σε "πολύγωνα" πετώντας -σε συνεχή χρόνο και με απόλυτο έλεγχο- το πίσω μέρος ώστε αυτό να υπερστρέφει στιγμιαία και ελεγχόμενα και να ευθυγραμμίζεται συνεχώς με την ευθεία που ακολουθούσε το apex. Και όλο αυτό χωρίς κανένα κόπο απο τον οδηγό. Ίσα-ίσα που το αμάξι σε οδηγούσε και σου υποδείκνυε τι να κάνεις (σου προέκυπτε απόλυτα "φυσικά") ακόμα κι αν ήσουν τελείως ανυποψίαστος περί του στρίβειν (όπως ήμουνα και εγώ και -χωρίς υπερβολή- εκείνο το ΜΚ5 μου φανέρωσε κάτι το οποίο με συνάρπαζε χωρίς μέχρι τότε να γνώριζα αυτή την πτυχή του εαυτού μου). Με το ΜΚ7 Sport και πρίν την αλλαγή των silentblocks αντί το αμάξι να κάνει αυτό που έκανε το ΜΚ5, προσπαθούσα να το "τραβήξω" να "χορέψει" αλλά εκείνο συνέχιζε να μου υποδεικνύει οτι θέλει γραμμές: βλέπεις τη στροφή, υπολογίζεις, στρίβεις ανάλογα, περνάς το apex, γκάζι, έξοδος. Απόλυτη αίσθηση ασφάλειας μεν, αλλά το ΠΑΙΧΝΙΔΙ και η οδηγική απόλαυση όπως με είχε συνηθίσει εκείνο το ΜΚ5 ήταν ΑΠΟΥΣΑ
Σε επόμενα post ευελπιστώ να μεταφέρω (αναλυτικά μεταξύ άλλων π.χ. τοποθέτηση, σημεία προσοχής κλπ) τις εντυπώσεις και εκτιμήσεις μου για το πόσο η αλλαγή των silentblocks συνέβαλε στη βελτίωση της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει το ΜΚ7 σύμφωνα με τα όσα εξέθεσα παραπάνω.