Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
Ανοίγουμε αυτό το νέο θέμα με σκοπό την παρουσίαση/τοποθέτηση/αξιολόγηση/χρηστικότητα των ελαστικών παρεμβυσμάτων Silentblocks στο Fiesta MK7.

Έχοντας τοποθετήσει όλη τη σειρά των silentblocks της Powerflex φιλοδοξώ να παραθέσω μέσα απο αυτό το topic πληροφορίες όσον αφορά τον τρόπο προμήθειας, τοποθέτησης, κόστους των ενλόγω silentblock αλλά βέβαια και τις προσωπικές μου εμπειρίες-απόψεις για την επίδραση που έχει η αλλαγή των εργοστασιακών παρεμβυσμάτων απο αυτά της Powerflex στην οδηγική συμπεριφορά του ΜΚ7.

Έτσι κάποιος που ενδιαφέρεται να προβεί σε μια τέτοιου είδους βελτίωση του ΜΚ7 θα μπορεί να βρίσκει συγκεντρωμένα σε μια ενότητα όλα τα στοιχεία που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα.

Η επιθυμία μου για αλλαγή των silentblocks ανέκυψε αρκετά νωρίς, μόλις διαπίστωσα οτι το ΜΚ7 Sport δεν μου παρείχε την οδηγική απόλαυση στην οποία με είχε συνηθίσει ένα άλλο Fiesta, εκείνο το υπέροχο ΜΚ5 (μοντέλο 2000, 1.25 Si F/L) και αυτό, κυρίως, για τους παρακάτω λόγους:

1) Την "νωθρή" απόκριση των τροχών στις αλλαγές του τιμονιού που επιβάλλει την οδήγηση "με γραμμές" αντί του συνεχούς παιξίματος με μικροδιορθώσεις του τιμονιού (οι οποίες περνούσαν άμεσα στους τροχούς).

2) Τη μειωμένη, εξαιτίας του παραπάνω λόγου, πληροφόρηση που λαμβάνει ο οδηγός απο το πλαίσιο κατά τη διάρκεια μιας στροφής σχετικά με τα όρια μέσα στα οποία μπορεί να πιέσει. Στο ΜΚ5 για παράδειγμα, είχες τόση πληροφόρηση και τόσο άμεσο τιμόνι ώστε να μπορείς να ελέγχεις με μικροδιορθώσεις του τιμονιού κατά τη διάρκεια της στροφής (οι οποίες περνούσαν ατόφιες και με ακρίβεια στους τροχούς) τις όποιες υπεστροφικές τάσεις εμφανίζονταν. Έτσι μπορούσες να "σπάσεις" τις κυκλικές στροφές σε "πολύγωνα" πετώντας -σε συνεχή χρόνο και με απόλυτο έλεγχο- το πίσω μέρος ώστε αυτό να υπερστρέφει στιγμιαία και ελεγχόμενα και να ευθυγραμμίζεται συνεχώς με την ευθεία που ακολουθούσε το apex. Και όλο αυτό χωρίς κανένα κόπο απο τον οδηγό. Ίσα-ίσα που το αμάξι σε οδηγούσε και σου υποδείκνυε τι να κάνεις (σου προέκυπτε απόλυτα "φυσικά") ακόμα κι αν ήσουν τελείως ανυποψίαστος περί του στρίβειν (όπως ήμουνα και εγώ και -χωρίς υπερβολή- εκείνο το ΜΚ5 μου φανέρωσε κάτι το οποίο με συνάρπαζε χωρίς μέχρι τότε να γνώριζα αυτή την πτυχή του εαυτού μου). Με το ΜΚ7 Sport και πρίν την αλλαγή των silentblocks αντί το αμάξι να κάνει αυτό που έκανε το ΜΚ5, προσπαθούσα να το "τραβήξω" να "χορέψει" αλλά εκείνο συνέχιζε να μου υποδεικνύει οτι θέλει γραμμές: βλέπεις τη στροφή, υπολογίζεις, στρίβεις ανάλογα, περνάς το apex, γκάζι, έξοδος. Απόλυτη αίσθηση ασφάλειας μεν, αλλά το ΠΑΙΧΝΙΔΙ και η οδηγική απόλαυση όπως με είχε συνηθίσει εκείνο το ΜΚ5 ήταν ΑΠΟΥΣΑ :(

Σε επόμενα post ευελπιστώ να μεταφέρω (αναλυτικά μεταξύ άλλων π.χ. τοποθέτηση, σημεία προσοχής κλπ) τις εντυπώσεις και εκτιμήσεις μου για το πόσο η αλλαγή των silentblocks συνέβαλε στη βελτίωση της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει το ΜΚ7 σύμφωνα με τα όσα εξέθεσα παραπάνω.
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
Γιατί silentblocks;
1. Γιατί όντας (υποτίθεται τουλάχιστον) πιο ποιοτικά απο τα αντίστοιχα εργοστασιακά θα έχουν και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
2. Γιατί βελτιώνουν την απόκριση των τροχών στις μετακινήσεις του τιμονιού. Το κάνουν πιο άμεσο.
3. Γιατί βελτιώνουν σημαντικά το φαινόμενο του “body roll” (πλεύσης) όταν γίνονται συνεχείς και απότομες αλλαγές πορείας σε διαδοχικές στροφές (με την αλλαγή του silentblock της αντιστρεπτικής δοκού).
4. Γιατί εκτός απο τη δυνατότητα αλλαγής της σύγκλισης/απόκλισης των εμπρός τροχών, προσθέτουν μια ακόμα επιλογή στη ρύθμιση της γεωμετρίας τους: την αλλαγή της «γωνίας κάστερ». Έτσι μόνο το κάμπερ παραμένει σταθερό απο το εργοστάσιο και μη δυνάμενο να ρυθμιστεί (τουλάχιστον για την ώρα ....)
5. Γιατί μεταφέρουν περισσότερη πληροφόρηση απο το πλαίσιο στον οδηγό δίνοντάς του τη δυνατότητα να είναι πιο «τολμηρός» και να χαρτογραφήσει έτσι μεγαλύτερο μέρος των δυνατοτήτων του ΜΚ7.
6. Γιατί δεν μειώνουν ΚΑΘΟΛΟΥ την άνεση αλλά και την ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ που παρέχει το εργοστασιακό στήσιμο του ΜΚ7.

Τι δεν κάνουν τα silentblocks:
Δεν κάνουν το ΜΚ7 πιο καλοστημένο. Το κάνουν πιο άμεσο και κυρίως καθαρίζουν τις γραμμές επικοινωνίας τροχών/πλαισίου-οδηγού. Περισσότερη πληροφόρηση = περισσότερη εμπιστοσύνη => άνοδος του “fun factor” …..

Τι εναλλακτικές προσεγγίσεις υπάρχουν αντί για τα silentblocks;
Είναι οι γνωστές λύσεις:
Α) Τοποθέτηση ελατηρίων χαμηλώματος: ναι μεν «σφίγγουν τα λουριά» και κάνουν πιο άμεσο το αυτοκίνητο αλλά εαν δεν συνοδευτούν απο αντίστοιχα αμορτισέρ έχουν αρκετά μειονεκτήματα. Ίσως το πιο σημαντικό είναι το πως θα συμπεριφερθεί η διάταξη της ανάρτησης σε περίπτωση που συναντήσουμε κάποια ανωμαλία (π.χ. σαμαράκι) στη διάρκεια στροφής και έχοντας αυξημένη ταχύτητα. Τα εργοστασιακά ελατήρια/αμορτισέρ όντας μελετημένα (όπως βέβαια και τα coilovers) το πιο πιθανό είναι να αποσβέσουν την ανωμαλία και να συνεχίσουν. Τα ελατήρια χαμηλώματος όμως;;;
Β) Τοποθέτηση after market coilover:
Τα μεινονεκτήματα εδώ (αλλά και τα πλεονεκτήματα) είναι γνωστά:
Σημαντική βελτίωση στην οδηγική συμπεριφορά αλλά: είναι δαπανηρά, ξεχνάμε κάθε είδους άνεση (οδηγός και αμάζωμα καταπονούνται συνεχώς με τους δρόμους που έχουμε) και σε οριακές καταστάσεις αν ξεφύγουμε τι γίνεται με την προοδευτικότητα; Το αμάξι προειδοποιεί έγκαιρα ή άν «φύγει» είναι δύσκολο να το μαζέψεις;

Τα silentblocks δεν φτάνουν, βέβαια, το βαθμό «δεσίματος» και αμεσότητας που δίνει στο ΜΚ7 ένα καλό coilover. Όμως προσφέρουν «μετρήσιμη» βελτίωση στο θέμα αυτό χωρίς να είναι ιδιαίτερα δαπανηρά και χωρίς να επηρεάζουν στο ελάχιστο την άνεση και την προοδευτικότητά του, παράγοντες που συγκαταλέγονται στα πολύ θετικά σημεία του Fiesta MK7 Sport.

Στη συνέχεια (όταν βρώ χρόνο με το καλό) θα ήθελα να παραθέσω χρηστικές και μόνο πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό απο την τοποθέτηση και των τεσσάρων σετ silentblocks της Powerflex στο ΜΚ7, ώστε όποιος θελήσει να τα τοποθετήσει στο αυτοκίνητό του να ξέρει πάνω κάτω τι θα αντιμετωπίσει.
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
27
48
40
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
    • Administrator
    • Moderator
  • #3
Mπραβο saratha οκ234 πολυ καλος οδηγος ok234 !!!!

να υποθεσω μιλας για:
1)http://www.pumaspeed.co.uk/product-Powerflex-Fiesta-Mk7-Front-Anti-Roll-Bar-Bushes_964.jsp
2)http://www.pumaspeed.co.uk/product-Powerflex-Fiesta-Mk7-Front-Wishbone-Front-Bushes_962.jsp
3)http://www.pumaspeed.co.uk/product-Powerflex-Fiesta-Mk7-Front-Wishbone-Rear-Bushes_963.jsp
4)http://www.pumaspeed.co.uk/product-Powerflex-Fiesta-Mk7-Rear-Beam-Bushes-Pair_961.jsp

και πιστευω ειναι και σε λογικες τιμες!!!!


περιμενουμε φωτογραφικο υλίκο...........
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
Ναι αυτά είναι, εκτός απο το Νο4 (άλλο είναι το Rear Beam to Chassis Bush). Δεν καταλαβαίνω που το βρήκε αυτό η Pumaspeed. Αφού ούτε στο site της Powerflex δεν υπάρχει .....
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
Και ας αρχίσουμε με τα "εύκολα" πρώτα:

Το PFF 19-1503-22 anti-roll-bar bush (22mm). Το silentblock της αντιστρεπτικής:

antiroll.jpg

                            Εμπρός του βλέπετε το αντίστοιχο εργοστασιακό.

Σημείο προσοχής: Όταν το παραγγείλετε βεβαιωθείτε για τη διάμετρό του. Είναι 22mm ή όχι? Γιατί η αντιστρεπτική του Sport 1.6 έχει μεγαλύτερη διάμετρο απο τις αντιστρεπτικές των άλλων εκδόσεων του ΜΚ7.

Το silentblock αυτό είναι "σχιστό" όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία:

sxisto.jpg


Το οποίο σημαίνει οτι για να μπεί στην αντιστρεπτική ΔΕΝ χρειάζεται κάποια σοβαρή επέμβαση (π.χ. αφαίρεσή της). Έτσι η τοποθέτηση του συγκεκριμένου κομματιού γίνεται εύκολα και χωρίς να χρειαστεί να καταστραφεί το αντίστοιχο εργοστασιακό silentblock.

Εδώ το αντίστοιχο silentblock της Powerflex:

antistrpeiki.jpg


Τώρα όσον αφορά τη χρησιμότητά του, αντί να σας πω τι κάνει, καλύτερα να σας δείξω τι ΔΕΝ κάνει.

Λοιπόν το PFF 19-1503-22 ΔΕΝ κάνει αυτό (view it at your own risk):

pressure.jpg

                              (και δεν ζορίζομαι καθόλου .......)

Νομίζω λοιπόν οτι ο καθένας καταλαβαίνει πόση αντίσταση φέρνει το εργοστασιακό silentblock κατά τις διαδοχικές στροφές και πόσο περιορίζει το φαινόμενο του "body roll".

Κοιτάξτε πόσο μήκος του εργοστασικού silentblock είναι "ωσεί-παρών":

15cmlost.jpg

            1,5 x 2 = 3 cm anti-sport χαραλότητας .......

Θεωρώ λοιπόν οτι το συγκεκριμένο silentblock είναι MUST MOUNT για κάθε κάτοχο ΜΚ7 Sport. Με τιμή γύρω στα 50 ευρώ και με δεδομένη την ευκολία τοποθέτησης, μήπως θα έπρεπε να θεωρηθεί ως υποψήφιo group buy ??

Συνεχίζεται ......
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
Ας μου συγχωρεθεί η καθυστέρηση ενός σχεδόν μήνα για τη συνέχεια του οδοιπορικού μας στο χώρο των silentblocks. Βλέπετε τα πρόσφατα γεγονότα, η παραχώρηση, δηλαδή, της εθνικής μας κυριαρχίας στο χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο εκπροσωπούμενο απο τους Μερκοζί της "Ευρώπης των Λαών" και του θεάρεστου κοινωνικο-οικονομικού συστήματος του "Καπιταλισμού του Καζίνο" μου χάλασαν -προσωρινά και μόνο θέλω να πιστεύω- τη διάθεση.

Αλλά ας επανέλθουμε στο προκείμενο (η σκέψη μας βέβαια πρέπει να είναι αλλού μέρες που ζούμε).
Επειδή λοιπόν δεν ξέρω τι μου (μας) ξημερώνει αποφάσισα να επιτανχύνω τις διαδικασίες GTi-οποίησης του ΜΚ7 (να σημειώσω προκαταβολικά οτι τα κατάφερα!) με την άμεση αγορά (καλύτερα να τα δώσω στο ΜΚ7 μου, παρά στους αλτρουιστές εθνοσωτήρες) και την τοποθέτηση (εκτός των των ήδη τοποθετημένων silentblocks):
1. μπάρας θόλων (επάνω)
2. μπάρας ψαλιδιών (κάτω) και
3. μόλις σήμερα 25/2/2012 ενός σετ απο καμπερόβιδες για τη ρύθμιση του camber.

Τώρα πια το μπροστινό μέρος του ΜΚ7 "συνουσιάζει και χειροδικεί", χωρίς το αυτοκίνητο να έχει χάσει καθόλου απο την άνεση και προοδευτικότητα που το χαρακτηρίζουν αφού εξακολουθεί να πατά πάνω στις εργοστασιακές αναρτήσεις. Θα τολμήσω μάλιστα να αξιώσω (ΑΥΣΤΗΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΒΕΒΑΙΑ) οτι το τρέχον στήσιμο του ΜΚ7 συναγωνίζεται σε αποτελεσματικότητα ακόμα και τα sport aftermarket coilover (χωρίς το ανελέητο κοπάνημά τους βέβαια).
Μιας λοιπόν και υπάρχουν "νέα" θα ποστάρω και για αυτά στα αντίστοιχα topic.

Ας συνεχίσουμε λοιπόν με μια φωτογραφία των silentblocks που περιγράφησαν παραπάνω (της αντιστρεπτικής - anti-roll bar bushes) που δείχνει πως είναι τοποθετημένα πάνω στο αυτοκίνητο:

AntirollbarSilentblock2.jpg


Και τώρα η σειρά έχει να περιγράψουμε τα επόμενα δύο silentblocks που εφαρμόζουν στα ψαλίδια των μπροστινών τροχών.

Το PFF19-1502G POWERFLEX Front Arm Rear Bush, Caster Adjustable:

CasterAdjustable.jpg


Το silentblock αυτό επιτρέπει την αλλαγή της γωνίας caster των τροχών και έχει ιδιαίτερα ευεργετικά αποτελέσματα στην οδηγική συμπεριφορά (άρθρα για τη σπουδαιότητα της γωνίας caster υπάρχουν σε αφθονία στο internet). Η ρύθμιση της γωνίας caster στο δικό μου αυτοκίνητο επιλέχθηκε να είναι η τιμή +4.26 (θετικό caster) η οποία είναι και μέγιστη προτεινόμενη τιμή απο τη Ford. Να σημειωθεί και πάλι οτι στο εργοστασιακό silentblock η γωνία αυτή είναι σταθερή (με την τιμή της στο +3.26) και μη δυνάμενη να αλλαχθεί όπως φαίνεται και απο την παρακάτω φωτογραφία:

OEMpsalidiCasterFixed.jpg

Μια και μόνο διατομή - σταθερή και μη δυνάμενη να αλλαχθεί η γωνία caster στο εργοστασιακό silentblock.

Στο silentblock όμως της Powerflex υπάρχει μια "γυροσκοπική μπίλια" η οποία μπορεί να αλλάξει το caster μετακινώντας το όλο ψαλίδι μπρός-πίσω. Η ύπαρξη αυτού του μηχανισμού βέβαια δικαιολογεί και την αυξημένη τιμή του.
Όσον αφορά την τοποθέτησή του δεν αναφέρουμε κάποιο σημείο προσοχής: το εργοστασιακό αφαιρείται αυτούσιο και τοποθετείται το silentblock της Powerflex.

Περνάμε τώρα στο επόμενο silentblock που τοποθετείται στο μπροστινό ψαλίδι.

Το PFF19-1501 POWERFLEX Front Wishbone Front Bush:

PF-frontwishbone.jpg


Αυτό τοποθετείται στην άλλη άκρη του ψαλιδιού. Δυστυχώς όμως επειδή το εργοστασιακό silentblock είναι "πρεσσαριστό" μέσα στο ψαλίδι, η αφαίρεσή του συνεπάγεται και το κόψιμο -και αρα την καταστροφή- του εργοστασιακού εξαρτήματος:

Psalidimprostacuttedsingle.jpg

          Για να βγεί το πρεσσαριστό εργοστασιακό silentblock θα πρέπει να κοπεί .....

Πρέπει λοιπόν το συνεργείο στο οποίο θα πάτε το αυτοκίνητό σας, εάν δεν διαθέτει το ίδιο πρέσσες, να έχει πρόσβαση σε τόρνο ή κάποιο αντίστοιχο μαγαζί που να έχει πιεστικά μηχανήματα για τέτοιες δουλειές. Εδω κάτω το μαγαζί που έγινε η τοποθέτηση γειτνιάζει με "τορνατζίδικο" το οποίο χρειάστηκε να επισκευτούμε 2 φορές (ιδιαίτερα ο τόρνος μας χρειάστηκε όταν πήγαμε να βγάλουμε τα silentblocks του πίσω άξονα: εκεί έγινε και ιδιοκατασκευή - αλλά θα τα γράψουμε παρακάτω ....)

Θα πρέπει να αναφερθεί οτι γενικά η αλλαγή αυτών των τριών silentblock που προαναφέραμε μπορεί να χαρακτηριστεί ως :ΑΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΗ. Τα silentblock ταιριάζουν απόλυτα και με μόνη απώλεια την καταστροφή του ενός εργοστασιακού silentblock δεν έχουμε να αναφέρουμε κανένα άλλο πρόβλημα.

Απλά μετά την τοποθέτησή τους εμφανίστηκαν φαινόμενα "σκαλώματος" σε ορισμένα σημεία καθώς έστριβα δοκιμαστικά το τιμόνι απο άκρη σε άκρη. Μέσα στα επόμενα λεπτά όμως εξαφανίστηκαν εντελώς και το τιμόνι λειτουργεί άψογα. Μην σας ξενίσει λοιπόν αν συμβεί και σε εσάς κάτι ανάλογο. Σε μένα τουλάχιστον, τα σκαλώματα αυτά εξαφανίστηκαν οριστικά λίγο μετά την εμφάνισή τους.

Να και μια φωτογραφία με τα silentblocks της Powerflex πάνω στα ψαλίδια πρίν αυτά τοποθετηθούν:

psalidia.jpg


Και μια φωτογραφία στην οποία μόλις που διακρίνεται το δεύτερο silentblock που περιγράψαμε παραπάνω, τοποθετημένο στο αυτοκίνητο (με το μπλέ χρώμα):

ElementofFrontSilentblock-1.jpg


Σειρά έχουν τώρα τα τελευταία silentblock που τοποθετούνται στον πίσω άξονα τον οποίο και θα πρέπει (για να τα τοποθετήσουμε) να τον ..... πάρουμε στο χέρι....

Άντε και καλή λευτεριά !

Συνεχίζεται ......
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
27
48
40
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
    • Administrator
    • Moderator
  • #8
saratha καλοριζικα να ειναι,καλα και ασφαλη χλμ να εχεις και φυσικα καλα στριψιματα!!! ok234 περιμενουμε νεα σου και για τον πισω αξονα ;)

δεν σε ρωταω για κοστος τοποθετησης γιατι βλεπω οτι εκανες προσοπικη δουλεια!!!

Υ.Γ θα ηθελα πληροφοριες για τις βιδες για τα caster!!χωρις τετοια ελαστικα παρεμβυσματα μπορω να αλλαξω caster?
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
Αγαπητέ NOS7 μάλλον εννοείς τις βίδες για το κάμπερ (και όχι το κάστερ ...)

Μιας και είναι εύκολο ορίστε:

Τίτλος Εταιρίας : AMORTEAM - ΜΠΟΥΚΗΣ ΤΙΜΟΛΕΩΝ & ΥΙΟΙ ΟΕ
ΤΗΛ. 210 4205336

Κόστος 50 ευρώ για μένα (κρίμα που τις έβαλα χωρίς πρώτα να τις ανοίξω. Μάλλον μέσα πρέπει νάναι χρυσές  :-X (!!!!)

Ταιριάζουν σε ΟΛΑ τα fiesta. Απλά όποιος θέλει να παραγγείλει να ζητήσει αυτές:

2b5aa96d.jpg

                "Universal" Καμπερόβιδα μήκους 7,5cm και πλάτους 1,2cm.

Κανονικά η βίδα του Fiesta έχει μήκος 7,3 cm (και πάχος 1,2cm). Αυτή όπως φαίνεται και απο τη φωτογραφία έχει μήκος 7,5 cm αλλά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Μπαίνουν και ταιριάζουν απροβλημάτιστα.

Εννοείται βέβαια οτι μπορεί κάποιος να βάλει μόνο τις καμπερόβιδες χωρίς προηγουμένως να έχει τοποθετήσει κάποιο silentblock.
Αν, μάλιστα,  κάνετε groupbuy ίσως σας βγάλει το χρυσάφι που -προφανώς- κρύβουν μέσα τους και σας τις διαθέσει σε τιμές "γήινες" ....


Συγχώνευση διπλών μηνυμάτων:[time]1330214313[/time]
nos7 said:
saratha καλοριζικα να ειναι,καλα και ασφαλη χλμ να εχεις και φυσικα καλα στριψιματα!!! ok234 περιμενουμε νεα σου και για τον πισω αξονα ;)

δεν σε ρωταω για κοστος τοποθετησης γιατι βλεπω οτι εκανες προσοπικη δουλεια!!!

Υ.Γ θα ηθελα πληροφοριες για τις βιδες για τα caster!!χωρις τετοια ελαστικα παρεμβυσματα μπορω να αλλαξω caster?

Sorry NOS7, αν πάλι όντως εννοείς την αλλαγή της γωνίας caster (και όχι camper) τότε, δυστυχώς, απ'όσο γνωρίζω δεν υπάρχει άλλος διαθέσιμος τρόπος εκτός του silentblock της Powerflex ...
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
4ο και τελευταίο μέρος:

Τα silentblocks που μπαίνουν στον πίσω άξονα.

PF-reartochassis.jpg

                                  PFR19-1511

Τα παραπάνω εικονιζόμενα silentblocks έρχονται να αντικαταστήσουν τα αντίστοιχα εργοστασιακά, τα οποία και αυτά είναι πρεσαριστά μέσα στον πίσω άξονα με συνέπεια να χρειαστεί το κόψιμο των εργοστασιακών για να μπορέσουν να βγούν απο τον άξονα.

RearAxleCuttedSingle.jpg

Και τα πίσω εργοστασιακά silentblocks πρέπει να κοπούν για να αποκολληθούν απο τον άξονα.

Συνεπώς η δουλειά και εδώ θα πρέπει υπάρχει δυνατότητα να μεταφερθεί ο πίσω άξονας σε πιεστικό μηχάνημα (που μάλλον δεν θα διαθέτει το συνεργείο ....). Άρα θα πρέπει ο πίσω άξονας να αφαιρεθεί πλήρως απο το αυτοκίνητο πράγμα που σημαίνει οτι θα "ξηλωθεί" προσωρινά και το σύστημα των ταμπούρων.

Αν βέβαια ο μάστορας είναι στοιχειωδώς καλός στη δουλειά του, τότε η επανασύνδεση των ταμπούρων αλλά και του άξονα ΔΕΝ πρέπει να μας ανυσηχεί. Κανένα πρόβλημα. Δεν χρειάζεται π.χ. "ευθυγράμμιση" όπως είχα ακούσει απο κάποιους άλλους μαστόρους νωρίτερα. Απλά βιδώνεις τον άξονα και είσαι οκ.

Τώρα βέβαια με τον άξονα στο ...χέρι αισθάνεσαι λίγο άβολα. Κι αν δεν ταιριάζει το silentblock τι γίνεται; Αφού έχουμε κόψει το εργοστασιακό αν κάτι πάει στραβά τότε θα πρέπει για μια φορά να αλλάξεις ρόλους με το αγαπημένο σου ΜΚ7 και να το πάς ΕΣΥ στο σπίτι, ή θα πρέπει μείνει πάνω στη ράμπα του συνεργείου για καμμιά 15 μέρες (?) μέχρι νάρθει η παραγγελία απο τη Ford για τα νέα εργοστασιακά silentblock (τα οποία μάλιστα δεν ξέρω αν μπορούν να παραγγελθούν ξεχωριστά απο τον πίσω άξονα ή θα πρέπει να παραγγείλεις ΚΑΙ αυτόν αφού είναι πρεσαριστά μέσα του ... - ευτυχώς δεν χρειάστηκε να το μάθω) και να σε χρεώσει ο μάστορας 15 μεροκάματα.

Για σκεφτείτε λοιπόν τι πέρασα όταν διαπίστωσα οτι οι σιδερένιοι οδηγοί που περιλαμβάνονταν στη συσκευασία του silentblock της Powerflex ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΥΜΒΑΤΟΙ με την εργοστασιακή βίδα που περνάει μέσα απο αυτούς ;;; Οι κυλινδρικοί αυτοί οδηγοί ήταν αρκετά ΦΑΡΔΥΤΕΡΟΙ της διαμέτρου της εργοστασιακής βίδας!

RearAxleCuttedwithDriverHole.jpg

Δεξιά το (κομμένο) εργοστασιακό silentblock. Αριστερά ο (αρκετά φαρδύτερος) οδηγός του silentblock της Powerflex

Χρειάστηκε λοιπόν ο τόρνος. Ο μάστορας έφτιαξε δύο σιδερένιους οδηγούς που να ταιριάζουν στην διάμετρο της βίδας χρεώνοντάς με 50 ευρουδάκια (σημ. το ίδιο το silentblock μου κόστισε 40 ευρώ). Δυστυχώς, με τον άξονα στο χέρι και τα εργοστασιακά silentblocks κομμένα, δεν βρισκόμουνα σε ιδιαίτερα ισχυρή διαπραγματευτική θέση για παζάρια (που ούτως ή άλλως δεν συνηθίζω να κάνω - ως τώρα τουλάχιστον ...). Η λύση αυτή προτιμήθηκε έναντι τις προτροπής του μάστορα να παραγγείλουμε φαρδύτερες βίδες (όχι απαραίτητα της Ford - αρα η σιγουριά δεν ήταν εγγυημένη) και επέμβουμε στον ίδιο τον άξονα φαρδένοντας τις τρύπες για να χωράνε οι νέες βίδες (ευχαριστώ δεν θα πάρω!).

ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ:
Αν είναι να παραγγείλετε το συγκεκριμένο silentblock καλό θα ήταν να ρωτήσετε εαν έρχεται με αυτόν τον φαρδύτερο οδηγό (μάλλον τα silentblocks αυτά προορίζονταν για το Fiesta MK7 RS2000) ή ο οδηγός είναι συμβατός με την υπάρχουσα διάμετρο της εργοστασιακής βίδας.

ΕΥΤΥΧΩΣ όλα πήγαν καλά. (Άλλωστε λεφτά υπήρχαν ....)

Τα silentblocks μαζί με τους ιδιο-κατασκευασμένους οδηγούς ταίριαξαν ΑΠΟΛΥΤΑ στις θέσεις του άξονα ο οποίος πήρε την άγουσα για την επιστροφή του στη "φυσική" του θέση.

Στη συνέχεια έκανα το αυτοκίνητο μια δοκιμαστική βόλτα χωρίς να διαπιστωθεί κάτι ανυσυχητικό. Παρόλα αυτά όταν γύρισα με το ΜΚ7 στη βάση του, σε όλη τη διαδρομή άκουγα απο τον πίσω αριστερό τροχό ένα περίεργο ήχο (σαν να ψηνόταν καφές στο μπρίκι  :eek:). Κατά μάλλον περίεργο τρόπο, μετά απο δύο μέρες που ξαναμπήκα στο αυτοκίνητο ο θόρυβος είχε εξαφανιστεί και έκτοτε δεν με ενόχλησε.

Και νάτα λοιπόν πάνω στον άξονα:

RearAxle2.jpg


και εδώ:

RearAxle1.jpg


Μετά λοιπόν και αυτή την -ολίγον τι- περιπετειώδη τοποθέτηση και του 4ου silentblock ολοκληρώνεται ο παρόν οδηγός. Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω και πάλι τα αδέρφια Βετουλάκη (Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 37, 2810237414) για την επαγγελματική όσο και φιλική συμπεριφορά τους. Μεταχειρίστηκαν το "ακριβό" μου ΜΚ7 άψογα στις δύσκολες στιγμές που πέρασε στα χέρια τους  :)

Επίσης θα ήθελα να αναφέρω οτι η επιθυμία μου για τη συγγραφή του παρόντος οδηγού, πέρα απο το δεδομένο ενδιαφέρον (στα όρια του πάθους) για το αντικείμενο του πόθου μας, ενισχύθηκε σε σημαντικό βαθμό απο το ΦΙΛΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ που χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά των μελών του παρόντος φόρουμ.

Σε επόμενα πόστ φιλοδοξώ να παρουσιάσω το θέμα της "καμπερόβιδας", να μεταφέρω στοιχεία κόστους και τις προσωπικές μου απόψεις (αλλά και να παραθέσω σχετικά post απο άλλα φόρουμ) σχετικά με τη σπουδαιότητα των silentblocks για την οδηγική ευχαρίστηση.

Νάστε ΟΛΟΙ καλά.
 

moican

Hero Member
Σεπτ. 13, 2010
2,642
2
0
37
δεν ξερω κατα ποσο αλλαζουν το αυτοκινητο αυτα τα silentblocks και βεβαια δεν εχω λογο να μην σε πιστεψω στο ολο θεμα!αλλα ειλικρινα νομιζω πως ειναι "πολυ κακο για το τιποτα".... αν εξαιρεσεις τα silentblocks που ειπες οτι ειναι βαλε βγαλε,τα αλλα ειναι μεγαλη υποθεση.... κατσε βγαζε αξονες,ψαλιδια και και και.... προσωπικα δεν θα εμπαινα σε τετοια μεγαλη ταλαιπωρια τη στιγμη που με ενα coilover με 650e θα ειχα σαφως καλυτερα αποτελεσματα απο τα silentblocks και κυριως θα απέφευγα τη ψυχολογικη ταλαιπωρια!
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
moican said:
δεν ξερω κατα ποσο αλλαζουν το αυτοκινητο αυτα τα silentblocks και βεβαια δεν εχω λογο να μην σε πιστεψω στο ολο θεμα!αλλα ειλικρινα νομιζω πως ειναι "πολυ κακο για το τιποτα"....

Για το "πολύ κακό" φίλε μοϊκανέ το συζητάω. Για "το τίποτα" όμως ..... με τίποτε.


Edit :
Υ/Γ Εδώ που τα λέμε όμως δεν έχεις και άδικο. Απλά εγώ δεν μπορώ να αντέξω coilover τα οποία όμως έχουν και αυτά τα μειονεκτηματάκια τους. Πάντως όπως έχω επανελλειμένα ξαναγράψει, τα silentblocks τα θεωρώ μια αρκετά αποτελεσματική εναλλακτική λύση. Ξέρω όμως οτι οι περισσότεροι θα προτιμήσουν κάτι πιο "απλό". Εγώ όμως που δεν έχω τέτοια πολυτέλεια (τα μαλακά μου μόρια παραέχουν γίνει μαλακά ...) έψαξα για ένα εναλλακτικό δρόμο να κάνω το ΜΚ7 μου πράγματι Sport, ευτυχώς (παρόλα τα έξοδα και το βγάλε-βάλε) τελικά τα κατάφερα και θεώρησα ΣΚΟΠΙΜΟ να μεταφέρω την εμπειρία μου.
 

moican

Hero Member
Σεπτ. 13, 2010
2,642
2
0
37
να σε ρωτησω,ποσο κοστισε η όλη αλλαγή;
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
Τα 4 silentblocks στοιχίζουν 240 ευρώ.
Η ιδιοκατασκευή στον τόρνο 50 ευρώ.
Για εργατικά βάλε 80-100 (αυτό βέβαια ποικίλει ...)

Σύνολο: περίπου 400 ευρώ.

Βάλε επίσης 50 ευρώ για την καμπερόβιδα και πάμε στα 450 (δωρεάν αυτή τη φορά η τοποθέτηση. Βλέπεις γίναμε κολλητάρια με το μάστορα ..)

Πάντως τώρα ρυθμίζω ΚΑΙ σύγκλιση ΚΑΙ camber ΚΑΙ caster .... 22xxx
 

moican

Hero Member
Σεπτ. 13, 2010
2,642
2
0
37
πιστευω οτι αν τα silentblocks ηταν μονο υποθεση βγαλε-βαλε, θα το ειχαν κανει πολλοι!αλλα δυστυχως η ταλαιπωρια ειναι μεγαλη και το ποσο διολου ευκαταφρονητο!νομίζω πως ενα μεγάλο ποσοστο,αν ηθελε να διαθεσει τοσα χρηματα θα τα διεθετε για coilover ωστε να χαμηλωνε και λιγο το αυτοκινητο!μπραβο σου παντως που μπήκες στην ταλαιπωρια!ελπίζω να αξίζουν όσο αναφερεις!
 

saratha

Original poster
Member
May 23, 2010
100
0
0
59
Ι.Π. Μεσολογγίου
moican said:
πιστευω οτι αν τα silentblocks ηταν μονο υποθεση βγαλε-βαλε, θα το ειχαν κανει πολλοι!αλλα δυστυχως η ταλαιπωρια ειναι μεγαλη και το ποσο διολου ευκαταφρονητο!νομίζω πως ενα μεγάλο ποσοστο,αν ηθελε να διαθεσει τοσα χρηματα θα τα διεθετε για coilover ωστε να χαμηλωνε και λιγο το αυτοκινητο!μπραβο σου παντως που μπήκες στην ταλαιπωρια!ελπίζω να αξίζουν όσο αναφερεις!

Όπως έγραψα και παραπάνω, σε επόμενα ποστ, θα παραθέσω αυτούσια σχόλια διάφορων ομοιπαθών απο άλλα φόρουμ (εκτός ford) για να δείτε τι γράφουν και να σχηματίσετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Όσον για το αν αξίζουν ή όχι γράφω το εξής: "Αξίξουν όσο αξίζει και το ΜΚ7 το ίδιο". Αφού το βασικότερο "επίτευγμά τους" είναι οτι "καθαρίζουν" την επικοινωνία οδηγού-πλαισίου και αρα σου δίνουν τη δυνατότητα να επεκτείνεις την οδηγική εμπειρία του ΜΚ7 όσο πραγματικά μπορείς (και, μάλλον, όχι όσο παίρνει βέβαια ...).
 

leftko

Member
Dec 23, 2012
193
0
16
32
γεια σας,να σας ρωτησω κατι,ειμαι καπως ασχετος με τα μηχανικα θεματα.
αν βαλουμε μονο τα anti-roll-bar bush (22mm) που απο οσο βλεπω,ειναι καπως φτηνα,και ευκολα να μπουν θα εχει καμια διαφορα?χωρις να μπουν δηλαδη ολα τα υπολοιπα,ουτε τωρα,ουτε στο μελλον. στις στροφες θα εχει λιγη καλυτερη αισθηση μεχρι που μπορει να μπει?

edit: τα εργοστασιακα ειναι σχιστα και βγαινουν,τα καινουργια ειναι για να μπουν?
 

pinkfloyd

Member
May 13, 2010
270
1
0
Πολυ καλη δουλεια!!!Η γνωση που μας μεταφερεις ειναι ανεκτιμητη.
 

ΘΟΔΩΡΗΣ MK7

Pro Member
Apr 18, 2012
424
0
0
41
Έβαλα το κιτ της powerflex μπροστά-πίσω και στην κόντρα βάση της μηχανής (και τα δύο μέρη).
Λοιπόν αν και έχω κάνει λίγα χιλιόμετρα θα γράψω τις πρώτες εντυπώσεις.
Με τα μπροστά βλέπω ότι το τιμόνι έχει γίνει λίγο πιο άμεσο. Μέχρι εκεί. Με τα πίσω δεν έχω νιώσει κάποια διαφορά. Και με τα μπροστά και με τα πίσω δεν νιώθω ούτε κραδασμούς ούτε έχω θόρυβο στην καμπίνα.
Ίσως φταίει (και δεν φταίει) το ότι έχω τις μαμά αναρτήσεις ακόμα (ελπίζω σε κανένα δίμηνο να τις έχω αλλάξει για να βάλω και τις καμπερόβιδες). Ίσως πάλι φταίει το ότι δεν είμαι και από τους πιο έμπειρους οδηγούς και δεν μπορώ να τα ζορίσω όσο αντέχουν.
Με την κόντρα βάση της μηχανής θα πω τα θετικά και τα αρνητικά.
Λοιπόν τα θετικά πρώτα: έχω την εντύπωση ότι έχει βελτιωθεί λίγο η απόκριση του γκαζιού. Επίσης κάνει σαν να έχεις βάλει εξάτμιση.
Τα αρνητικά τώρα: στο ρελαντί εντονότερα, αλλά και στο υπόλοιπο φάσμα των στροφών μπαίνουν στην καμπίνα οι κραδασμοί του κινητήρα, όπως και ο θόρυβος. Εμένα προσωπικά προς το παρόν δεν με πειράζει. Θα το δοκιμάσω και θα σας πω. Μπορεί και να ξαναβάλω της ford γιατί είναι πιο μαλακιά και απορροφάει καλύτερα τους κραδασμούς. Ανάλογα πόσο γρήγορα θα κουραστεί η γυναίκα μου και θα έχω γκρίνια κάθε φορά που θα μπαίνει στο αμάξι.
Αυτά τα λίγα προς το παρόν.
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread