Α. Ογκος θαλαμου καυσης
Ο όγκος του θαλάμου κάυσης είναι ο όγκος που σχηματίζεται μεταξύ του πίστονιου (όταν αυτο βρίσκεται ΑΚΡΙΒΩΣ στο άνω νεκρό σημειο), και του υπολοίπου του θαλαμου κάυσης..
Για να μετρηθεί αυτός υπαρχει η ακριβή διαδικασία της ογκομέτρησης ή αυτο που θα προτείνω εγω...
κατ αρχην γυρίζουμε την κεφαλή ανάποδα και με τις βαλβιδες κλειστες (αν είναι ανοιχτες γυρναμε λίγο τον εκκεντροφόρο για να κλεισουν). Βάζουμε λιγο ψιλή ταινία για να κλεισουν καλα οι έδρες απο τις βαλβίδες ετσι ώστε όταν ρίξουμε το υγρό να μην διαφυγει ούτε σταγόνα..
Η κεφαλή πρεπει να ναι το δυνατόν οριζόντια... Με ένα αλφάδι με υγρό οριζοντιωνουμε..
Στην συνεχεια παίρνουμε μια συριγγα και σιγα σιγα γεμίζουμε τον θαλαμο κάυσης με λαδάκι.. Οι σύριγγες είναι σε ml, αλλα αυτο δεν μας πειραζει αφου 1ml = 1cc (κυβικό εκατοστό)
Σημειωνουμε το αποτελεσμα που βρηκαμε, έστω 36 κεκ (στο 1.6 MK6)
Σε αυτο που βρηκαμε πρέπει να προσθέσουμε και τον όγκο που σχηματιζεται στον θάλαμο κάυσης απο την φλάντζα κεφαλής, με το γνωστό τυπο όγκου του κυλίνδρου:
Όγκος φλάντζας = π Χ (διαμετρος κυλίνδρου/2)^2 X (Πάχος φλάντζας σε ΕΚΑΤΟΣΤΑ, υπολογίζοντας το "πάτημα")
όπου π ο αριθμός 3.14 και η διαμετρος του κυλίνδρου δίδεται απο το εργοστασιο (Bore)
Το πάχος της μαμα φλάντζας είναι περιπου ο0.6 χιλιοστα, αρα 0.06 εκατοστα... Όταν πατηθεί η φλάτζα υπολογίστε 0.2 χιλιοστα περίπου απο το σφίξιμο..
Ετσι αν μετρήσετε παχος φλαντζας πχ 2.6 χιλιοστα (ναι καλα μαντεψατε είναι το παχος της δικιάς μου φλάντζας), ο όγκος της φλάτζας θα υπολογιστεί για πάχος 2.6 χιλιοστα - 0.2 χιλιοστα απο το πάτημα..