Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
:)

Μετα απο αρκετη αναγνωση εχω καταλλήξει στα εξης απλά συμπερασματα..

Ο βαθμος συμπίεσης ως γνωστόν δίνεται απο τον τύπο:

Συμπίεση = (Όγκος θαλάμου καυσης+όγκος κυλινδρισμού πιστονιών)/Όγκο θαλάμου κάυσης

Για τους καθε έναν απο τους παραπάνω συντελεστες πρεπει να γραφεί ξεχωριστό γραμμα για το τί είναι και πως υπολογίζεται..
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Α. Ογκος θαλαμου καυσης

Ο όγκος του θαλάμου κάυσης είναι ο όγκος που σχηματίζεται μεταξύ του πίστονιου (όταν αυτο βρίσκεται ΑΚΡΙΒΩΣ στο άνω νεκρό σημειο), και του υπολοίπου του θαλαμου κάυσης..

Για να μετρηθεί αυτός υπαρχει η ακριβή διαδικασία της ογκομέτρησης ή αυτο που θα προτείνω εγω...

κατ αρχην γυρίζουμε την κεφαλή ανάποδα και με τις βαλβιδες κλειστες (αν είναι ανοιχτες γυρναμε λίγο τον εκκεντροφόρο για να κλεισουν). Βάζουμε λιγο ψιλή ταινία για να κλεισουν καλα οι έδρες απο τις βαλβίδες ετσι ώστε όταν ρίξουμε το υγρό να μην διαφυγει ούτε σταγόνα..

Η κεφαλή πρεπει να ναι το δυνατόν οριζόντια... Με ένα αλφάδι με υγρό οριζοντιωνουμε..

Στην συνεχεια παίρνουμε μια συριγγα και σιγα σιγα γεμίζουμε τον θαλαμο κάυσης με λαδάκι.. Οι σύριγγες είναι σε ml, αλλα αυτο δεν μας πειραζει αφου 1ml = 1cc (κυβικό εκατοστό)

Σημειωνουμε το αποτελεσμα που βρηκαμε, έστω 36 κεκ (στο 1.6 MK6)

Σε αυτο που βρηκαμε πρέπει να προσθέσουμε και τον όγκο που σχηματιζεται στον θάλαμο κάυσης απο την φλάντζα κεφαλής, με το γνωστό τυπο όγκου του κυλίνδρου:

Όγκος φλάντζας = π Χ (διαμετρος κυλίνδρου/2)^2 X (Πάχος φλάντζας σε ΕΚΑΤΟΣΤΑ, υπολογίζοντας το "πάτημα")

όπου π ο αριθμός 3.14 και η διαμετρος του κυλίνδρου δίδεται απο το εργοστασιο (Bore)

Το πάχος της μαμα φλάντζας είναι περιπου ο0.6 χιλιοστα, αρα 0.06 εκατοστα... Όταν πατηθεί η φλάτζα υπολογίστε 0.2 χιλιοστα περίπου απο το σφίξιμο..

Ετσι αν μετρήσετε παχος φλαντζας πχ 2.6 χιλιοστα (ναι καλα μαντεψατε είναι το παχος της δικιάς μου φλάντζας), ο όγκος της φλάτζας θα υπολογιστεί για πάχος 2.6 χιλιοστα - 0.2 χιλιοστα απο το πάτημα..
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Αφου βρούμε και τον όγκο της φλαντζας, μετα αρχίζουν τα δύσκολα...

Υπαρχει περίπτωση το πιστόνι μας στο ανω νεκρό σημειο να υπερβαίνει ή να μην φτανει το ύψος της φλάντζας,

στους περισσότερους κινητήρες τα πιστόνια στο ανω νεκρό σημείο βρισκονται ακριβώς "πρόσωπο" με τον κορμό.

Αυτο σημειανει οτι το πιστόνι εφαπτεται ακριβώς με την επιφανεια του κορμού. Αν είναι ετσι είμαστε τυχεροί γιατι δεν χρειάζετα να υπολογίσουμε τον όγκο διαγραφει το πιστόνι όταν δεν είναι "πρόσωπο" με το μπλοκ.

Αν το πιστόνι είναι χαμηλότερα απο το μπλοκ με την σύριγγα και χοντρό λαδι μετράμε πόσα κεκ χωράει ο κύλιδρος μέχρι το υγρό να έρθει "προσωπο" με το μπλόκ.

Αν το πιστόνι έρχεται ψηλότερα απο το μπλοκ, με το μετρο μας μετραμε πόσα χιλιοστα έρχεται ψηλότερα απο τον κορμό και υπολογίζουμε αυτόν τον όγκο όπως κάναμε και στον όγκο της φλάντζας δηλαδη:

Π Χ (διαμετρος/2)^2 Χ (διαφορα υψους απο το μπλοκ σε ΕΚΑΤΟΣΤΑ)
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Υποτιθεται οτι τωρα που έχουμε υπολογίσει τον όγκο της φλατζας, τον όγκο της κεφαλης και τον τυχόν όγκο που προσθετουμε ή αφαιρουμε απο τον θαλαμο κάυσης λόγω της θεσης του πιστονίου όταν αυτοβρίσκεται στο άνω νεκρο σημειο (Προσθετουμε αν το πιστόνι βρίσκεται χαμηλότερα απο το μπλοκ και αφαιρουμε αν βρίσκεται ψηλότερα), έχουμε ξεμπερδέψει απο τον θάλαμο καυσης..Δυστυχώς όμως τα περισότερα πιθστόνια έχουν στην επιφνεια τους εξογκώματα ή βαθουλώματα, των οποίων πρεπει να υπολογίσουμε ακριβως τον όγκο.

Αν ντο πιστόνι μας είναι συνολικά κοίλο, δηλαδή κανει βαθουλωμα που μπορεί να μετρηθεί με συριγγα, τοτε είναι ευκολη η ογκομέτρηση των κοιλοτήτων..

Αν όμως είναι "μπομπέ", δηλαδή τα εξογκώματα βγαίνουν πολύ παραπάνω απο την άκρη τους τότε θα χρειαστουμε λίγη πλαστελίνη την οποία θα απλώσουμε πανω στο πιστόνι (ας είναι δεμένο δεν πειράζει).

Στην συνεχεια προσεκτικά θα αφαιρέσουμε την πλαστελινη απο πανω και με την γνωστη μεθοδο της συριγκας θα ογκομετρήσουμε..
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Τωρα μπορουμε να υπολογίσουμε τον όγκο του θαλαμου καυσης:

Ογκος θαλαμου κάυσης = Ογκος κεφαλής + Ογκος φλάντζας +/- Ογκος απο τυχόν διαφορά αν το πιστόνι δεν είναι "προσωπο" με το μπλόκ + τυχόν όγκος κοιλωματος πιστονίου - τυχόν όγκος απο "μπομπέ" πιστόνια. (1)
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Ο τυπος του κυλινδρισμου είναι πολύ ευκολος και αφορα τον υπολογισμό όγκου κυλίνδρου με ακτινα το μισό της διαμετρου και υψος την διαδρομή του πιστονιού..

Δηλαδη :

Κυλινδρισμός = π Χ (Διαμετρος/2)^2 Χ (διαδρομη) (2) και υπολογίζεται σε εκατοστά..
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Συμφωνα με όλα τα προαναφερόμενα ό τύπος της συμπίεσης μας θα είναι τελικά:


Στατική Συμπίεση = [(1)+(2)]/(1)    

Αν δεν μπορειτε να κάνετε τις πραξεις στειλτε μου απλα διαμετρο, διαδρομή, όγκο θαλαμου κάυσης, και θα σας υπολογίσω εγω την σχεση συμπίεσης..

Εχω έτοιμο τυπολόγογιο στο οποιο μπορώ να μεταβάλω όποια τιμή θελω απο της μεταβλητες του βαθμού συμπίεσης και αυτοματα να διαβάζω το απότελεσμα...

Πχ αν θελετε να φτιαξετε ατμοσφαιρικό με συγκεκριμένη συμπίεση θα σας πω πόσα ακριβως χιλιοστα πρέπει ν απλανίσετε το καπάκι για να έχετε την επιθυμητή για εσας σχέση συμπίεσης...


Σε επόμενο επεισόδιο θα μαθουμε πως να υπολογίζουμε την δυναμική σχέση συμπίεσης και έτσι να βλεπουμε πόση συμπίεση πρέπει να δουλέψουμε βαζοντας έναν εκκεντροφόρο με άλλα χαρακτηριστικά απο τον μαμα.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Τελος αου βρειτε ακριβως τον βαθμό στατικής συμπίεσης, μπορείτε να βρειτε την δυναμική συμπίεση..

Για να γινει αυτο πρεπει ν αγνωρίζετε ακριβως την στατική συμπίεση, το ακριβες μηκος της μπιελας σας (κέντρο - κέντρο) και πόσες μοιρες καθυστερει να κλέισει η βαλβίδα εισαγωγής στην φαση συμίεσης. Οι περισσότεροι εκκεντροφόροι της αγορας γραφουν στον πίνακα "timing" πόσες είναι αυτές και είναι το πρώτο νούμερο που γραφεται στην διαρκεια σε μοιρες του εκκεντροφόρου εισαγωγής..

Πχ. Στον δικό μου ο εισαγωγής είναι 22/62 και ο εξαγωγής 19/56. Οι μοίρες που μα ς ενδιαφέρουν είναι: 62

Αν δεν μπορειτε να υπολογίσετε το "timing" και έχετε μαμα εκκεντροφόρο (που πατε με μαμα εκκεντροφόρους?)

Πρεπει να το μετρησετε μόνοι σας και θα σας πει ο Στελιος πως..

Αν ξερετε  "timing", στατική συμπίεση και μηκος μπιελας στειλτε τα μου να σας πω πόση δυναμική συμπίεση έχετε ή χρησιμοιποιήστε ενα οποιοδήποτε DCR calculator απο το ίντερνετ... Σχεδόν όλα τα μαμα αμάξια έχουν γυρω στο 9:1 και καλό ίναι να μην ξεφευγετε απο τις μαμα τιμές. Παρακάτω είναι "κουφιο", πολύ παραπάνω, θέλει πιο πολλά οκτάνια...
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Πολύ καλός και αναλυτικός ο οδηγός σου Αλέξη!! ok234

Για των υπολογισμό του όγκου θαλάμου καύσης δεν μπορούμε να κάνουμε το εξής και να γλιτώσουμε και χρόνο
1. Αφήνουμε όπως έχει το μοτέρ ( κλειστό).λύνουμε μόνο το ψεφτοκαπακο.
2. Βγάζουμε τα μπουζί ( για να είναι εύκολη η περιστροφή του στροφάλου)
3. βρίσκουμε το ΑΝΣ σε έναν από τους κυλίνδρους πχ στον πρώτο
4. οι βαλβίδες εισαγωγής - εξαγωγής θα πρέπει να είναι κλειστές ( το λεγόμενο παλάτζο)
5. παίρνουμε μέσα σε μια σύριγγα  πχ παραφλού( μιας και είναι ποιο λεπτό από το λάδι) και γεμίζουμε τον θάλαμο καύσεις μέχρι να φανεί το παραφλού στο κάτω τμήμα του σπειρώματος για το μπουζί.

Η ποσότητα που έχει βγει από την σύριγγα θα μετρηθεί σε ml και θα μας δώσει το απαιτούμενο αποτέλεσμα για να συνεχίσουμε τους υπολογισμούς μας με τον τύπο που προανέφερες...
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
StuparArt said:
Πολύ καλός και αναλυτικός ο οδηγός σου Αλέξη!! ok234

Για των υπολογισμό του όγκου θαλάμου καύσης δεν μπορούμε να κάνουμε το εξής και να γλιτώσουμε και χρόνο
1. Αφήνουμε όπως έχει το μοτέρ ( κλειστό).λύνουμε μόνο το ψεφτοκαπακο.
2. Βγάζουμε τα μπουζί ( για να είναι εύκολη η περιστροφή του στροφάλου)
3. βρίσκουμε το ΑΝΣ σε έναν από τους κυλίνδρους πχ στον πρώτο
4. οι βαλβίδες εισαγωγής - εξαγωγής θα πρέπει να είναι κλειστές ( το λεγόμενο παλάτζο)
5. παίρνουμε μέσα σε μια σύριγγα  πχ παραφλού( μιας και είναι ποιο λεπτό από το λάδι) και γεμίζουμε τον θάλαμο καύσεις μέχρι να φανεί το παραφλού στο κάτω τμήμα του σπειρώματος για το μπουζί.

Η ποσότητα που έχει βγει από την σύριγγα θα μετρηθεί σε ml και θα μας δώσει το απαιτούμενο αποτέλεσμα για να συνεχίσουμε τους υπολογισμούς μας με τον τύπο που προανέφερες...
Αλλα για  να γυρίσεις τον στρόφαλο (παντα αναποδα απο το ρολοι), πρεπει να λύσεις το πλαστκό καπάκι του ιμαντα χρονισμού και να τον γυρίσεις απο την τροχαλία του στροφάλου..

Σίγουρα είναι πιο ευκολο έτσι, αλλα ουτως η άλλως για να βαλεις αγρια εκκεντρα κλπ, πρεπει να λύσεις καπάκι, οπώτε τα χεις όλα μπροστά σου ευκολα....


Το σωστό είναι να μετρήσεις με λυμενο μοτέρ και όταν τελείωσεις και δεθει το μοτερ να μετρησεις ετσι όπως λές, μην τυχον και έχεις κάνει κανένα λάθος..
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Δεν διαφωνώ, και ιδικά αν πρόκειται να κάνεις αλλαγές στο μοτέρ  εκκεντροφόρους, πιστόνια κλπ...τότε σίγουρα χρειάζεται καλό έλεγχο πριν γυρίσει η μίζα.
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread