Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Θα ξεκινήσω αυτόν τον οδηγό χωρις φωτό, και όταν θα βάλουμε μία, θα βάλουμε και τις φωτό.

Θα ξεκινήσω με αυτά που θα χρειαστούμε:

Α. Εργαλεία

1. Καστάνια με καρυδάκια τορκ διάφορα νούμερα.
2. Κολαούζο Μ6Χ125 (το σπείρωμα δηλαδή που νομίζω οτι έχουν οι 4 βίδες της πεταλούδας μας) και Μ5Χ100 για τις βίδες στήριξης της μπεκιέρας και του ΜΑΠ σενσορ.
3. Σταυρωτό και ίσιο κατσαβίδι.
4. Πλαστελίνη δύο συστατικών ταχείας πήξης (υγρό μέταλλο), προτιμώ την αμερικάνικη και όχι την ελληνική (σε πλαστικό σωληνάριο κυλινδρικό και διαφανές).
5. Γωνικός τροχός με δισκο για τρόχισμα.

Β. Υλικά

1. Πολλαπλή απο πουμα 1.7 ή racing puma
2. Μαμα πεταλόυδα απο 1.6 ΜΚ6
3. Φλάντζα πολλαπλής-κεφαλής (Παμε στην ΓΕΜΟΦΛΑΝ ΘΗΒΩΝ 303 2105696217, με την πολλαπλή απο το πούμα και παραγγέλνουμε μία απο ενισχυμένο μάυρο περμανίτη με πάχος τουλάχιστον 1 χιλιοστό, η οποία κάνει γύρω στα 20 ευρώ. Τονίζεται οτι η μαμα φλάντζα απο το πουμα 1.7, η οποία κάνει για την δουλειά μας, έχει 50 ευρώ στην φόρντ.)
4. Φλάντζα πεταλούδας - πολλαπλής (απο την γεμοφλάν πάλι, παίρνουμε δύο τερτράγωνα κομμάτια περμανίτη πράσσινο περίπου 10Χ10 εκατ. και την φτιάχνουμε μόνοι μας.)
5. Σωλήνα σιλικόνης Φ6 και Φ8 για τις υποπιέσεις και αντίστοιχα κολιεδάκια
6. Ειδικό πλακάκι αντάπτορα πολλαπλής-πεταλούδας (θα ακολουθήσει ξεχωριστός οδηγός κατασκευής)
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Και τωρα λιγα πράγματα για το πώς θα φτιάξουμε το πλακάκι-αντάπτορα.

Βάζουμε λίγο μελάνι με πινελάκι πάνω στην επιφανεια επαφής πολλαπλής - πεταλούδας, του πούμα.

Δίκην σφραγίδας, αποτυπώνουμε το αποτύπωμα πάνω στο τετράγωνο κομάτι απο πρασσινο περμανίτη που έχουμε αγοράσει. Έτσι φτιάχνουμε το σχήμα της φλαντζας πολλαπλή πούμα-αντάπτορα. Με δυνατό ψαλίδι και κοπίδι κατασκευάζουμε την φλάντζα πολλαπλής-αντάπτορα. Για τις τρύπες απο τις 4 βίδες χρησιμοποιούμε προσεκτικά το κοπίδι. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΔΕΝ κόβουμε ακόμα την μεγάλη τρύπα στο κέντρο για την πεταλούδα!!!!

Οταν έχουμε φτιάξει την φλάντζα (χωρίς την μεγάλη τρύπα για την πεταλούδα στο κέντρο), βάζουμε λίγο μελάνι στην μαμα μας πεταλούδα απο το ΜΚ6 και αφήνουμε το αποτύπωμα της πάνω στην φλάτζα που μόλις έχουμε κατασκευάσει. Πρέπει το αποτύπωμα να ναι το δυνατόν στο κέντρο και έτσι ώστε να έχουν ικανοποιητική απόσταση οι βίδες της μαμα πεταλούδας απο τις βίδες σύνδεσης πολλαπλής-αντάπτορα που ήδη έχουμε σχεδιάσει, ετσι ωστε να μην πέσει η μία πάνω στην άλλη.

Το τελικό σχήμα της φλάντζας που έχουμε φτιάξει θα ναι κάπως έτσι:

platen15.jpg


Ο κύκλος στο κέντρο θα είναι ακριβώς στο μέγεθος της εσωτερικής διαμέτρου απο την μαμα πεταλούδα του 1.6

Στην συνέχεια παμε στον Αργυράκη (ΠΟΝΤΟΥ 27 -ΤΑΥΡΟΣ, Tel: 210-3421202) και αγοράζουμε ένα τετράγωνο ρετάλι πλακάκι αλουμινίου σε πάχος 12-14 χιλιοστά, στο μέγεθος περίπου της φλάνυζα που έχουμε σχεδιάσει.

Με το πλακάκι και την φλάντζα που έχουμε φτιάξει πάμε σε έναν καλό μηχανουργό και μας κόβει το πλακάκι στο σχήματης φλάτζας. (Αν σας πεί παραπάνω απο 20 ευρώ για αυτην την δουλειά να πάτε σε άλλο μηχανουργό).


Εκτός απο το ακριβές κόψιμο του πλακακίου, πρέπει η μία πλευρά των βιδών να φαγωθούνε με ένα φρεζάκι ώστε να μπουν εκεί βίδες άλεν ειδικές που να βιδωνουν "πρόσωπο" με την επιφάνεια απο το πλακάκι.

Τετοιες βίδες έχουν κωνικό κεφάλι και είναι πάντα τύπου άλεν.
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.eaparts.gr/images/parts/41170/t_019802a.jpg&imgrefurl=http://www.eaparts.gr/content.aspx%3Fcatid%3D7%26pcatid%3D32%26m%3D%26l%3D1&usg=__c6lQC0K2Q5f9Pb6yKTzHZ4jfwJY=&h=108&w=170&sz=3&hl=el&start=3&zoom=0&um=1&itbs=1&tbnid=2zYWHEbkTnjEtM:&tbnh=63&tbnw=99&prev=/images%3Fq%3D%25CE%25BA%25CF%2589%25CE%25BD%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25B5%25CF%2582%2B%25CE%25B2%25CE%25AF%25CE%25B4%25CE%25B5%25CF%2582%26um%3D1%26hl%3Del%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Μόλις τελειώσουμε με τον μηχανουργό και παρουμε τον αντάπτορα μας, επόμενη δουλειά είναι να φτιάξουμε την φλάντζα αντάπτορας-πεταλούδα με το άλλο τετράγωνο κομμάτι πρασινο περμανίτη που έχουμε.

Με τον γνωστό τρόπο με το μελάνι, αφήνουμε το αποτύπωμα απ οτην πεταλούδα 1.6 πάνω στον περμανίτη.

Κόβουμε την φλάντζα και την προσαρμόζουμε πάνω στον αντάπτορα ωστε να σημειώσουμε που θα γίνουν οι τρύπες απο της βίδες στήριξης ανταπτορα-πεταλούδας. Προσέχουμε να συμπέσει ακριβώς η εσωτερική διάμετρος της πεταλούδας με την εσωτερική διάμετρο του αντάπτορα, η οποία έχει το ίδιο μέγεθος ακριβώς.

Μαρκάρουμε τα σημεία στήριξης των βιδών αντάπτορα πεταλούδας.

ξαναπάμε στον μηχανουργό με τον αντάπτορα και την πεταλούδα και του λέμε να μας φτιάξει σπείρωμα για τις βίδες της πεταλούδας πάνω στον αντάπτορα, εκεί που έχουμε μαρκάρει, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΡΥΠΗΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ Ο ΑΝΤΑΤΟΡΑΣ. Εκεί που μας άνοιξε σπείρωμα βιδώνουμε μακριά μπουζώνια 8,8 μάυρα, λίγο μακρύτερα απο το "πάχος" της πεταλούδας. Το βίδωμα γίνεται με την μέθοδο κόντρα παξιμάδι. Αν δεν ξερουμε να το κάνουμε, λέμε στον μηχανουργό να μας βοηθήσει.

Τωρα τα έχουμε όλα. Φλάντζες, αντάπτορα και έτοιμα μπουζώνια για την προσαρμογή της μαμα πεταλούδας.


ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Η πολλαπλή απο το πούμα έχει πανω στην επιφάνεια πολλαπλής -πεταλούδας  μία εξτρά τρύπα η οποία χρησιμοποιήται για να περνάει αέρας στο ρελαντί. Επειδή η δικιά μας το κάνει αυτόματα αυτό, η τρύπααυτη θα καλύφθεί τελείως απο τον αντάπτορα.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Η πολλαπλή απο το πουμα κουμπώνει κατευθείαν στην θέση της μαμας, Αλλα πρεπει να γίνουν κάποιες πρόσθετες εργασίες:

1. Πρεπει με τον κολαούζο Μ5 να γίνουν δυο σπειρώματα πανω σε κατάλληλα σημεία της νέας πολλαπλής ΧΩΡΙΣ να τρυπηθεί τελείως η πολλαπλή για να στηριχθεί η μπεκιέρα.. Πρωτα με ένα 5αρι τρυπάνι ανοίγουμε δυο τρυπούλες στις θεσεις που χουμε μαρκάρει και ύστερα ανοιγουμε με τον κολαουζο Μ5 μερικές βολτούλες, ίσα-ίσα να βιδώνουν λίγο οι νέες Μ5 βιδούλες στήριξης της μπεκιέρας που θα αντικαταστήσουν τις παλιές..

2. Το μαπ μας κουμπώνει κανονικά πανω στην πολλαπλή του πούμα, αλλα δίπλα υπαρχει μια τρυπα που πρεπει να κλείσει. Την ταπώνουμε με μια πλαστική-μεταλλική τάπα και ασφαλίζουμε με υγρό μέταλλο (βλ. Υλικά)

3. Ταπώνουμε επίσις όλες τις υποπιέσεις που δεν χρειαζόμαστε. Εναλλακτικά αμα δεν χρειαζόμαστε δύο, απλά τις ενώνουμε μεταξύ τους.

4. Με ένα τροχουδάκι "τρωμε" λίγο την άκρη απο την πολλαπλή, όσο να μην βρίσκει στην βάση απο το αλτενατορ.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Εφοσον έχουμε κάνει όλα τα προηγούμενα η σειρά λύσης παλιας αρμολόγηση νέας πολλαπλής είναι:

1. Αφαιρούμε την μαμα πεταλούδα και τον πόλο της ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
2. Αφαιρούμε την φίσα απο την μαμα πεταλούδα
3. Αφαιρούμε τον μαπ
4. Ξεβιδώνουμε τις 2 βίδες που συγκρατούν την μπεκιέρα και βγάζουμε την μπεκιέρα απο την θέση της. Την ασφαλίζουμε πρόχειρα ψηλότερα για να μην μας εμποδίζει, χωρίς να ξεκουμπώσουμε απο πάνω τα σωληνάκια της βενζίνας.
5. Αφαιρούμε όλες τις υποπιέσεις απο την μαμα πλαστικιά πολλαπλή.
6. Αφαιρούμε τις βίδες που συγκρατούν την μαμα πολλαπλή στον κορμό.
7. Τοποθετούμε την νέα πολλαπλή με την φλαντζα της και βιδώνουμε. ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!. Πριν βάλουμε την νεα πολλαπλή ελεγχουμε με την φλάντζα κεφαλής-πολλαπλής που φτιάξαμε αν ταιριάζουν ΑΚΡΙΒΩΣ οι αυλοί της νεας πολλαπλής με τους αυλούς της κεφαλής. Αν όχι μαρκάρουμε πόσο πρεπει να φαγωθεί η κεφαλή, χώνουμε μέσα στους αυλούς της κεφαλής ένα χοντρό σφουγγάρι και με μια ράσπα (σιδηρόλιμα) "Τρωμε" όσο χρειάζεται για να ταιριάξουν ακριβώς!!
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!! Αν παει καποιο χοντρό κομάτο στο μοτερ, τοτε ΑΝΤΙΟ ΜΟΤΕΡ.

8. Βιδώνουμε την νέα πολλαπλή
9. Βιδώνουμε την μπεκιέρα με τις Μ50 βιδούλες
10. Βιδώνουμε μαπ
11. Βαζουμε όλες τις υποπιέσεις
12. Βαζουμε φλαντζα πολλαπλής- αντάπτορα, μετά βιδωνουμε τον αντάπτορα επάνω, μετά την φλάντζα αντάπτορα-πεταλούδας, μετα την πεταλούδα και στο τέλος την φίσα της
13. Βάζουμε τον πόλο της μπαταρίας, βάζουμε μπροστά και μετα βουρ για πρόγραμμα..
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Ότι και να πω είναι λίγο, άντε να βρούμε και φωτογραφίες για οδηγό (σύντομα πιστεύω :D )
 

pitbull

Maniac Member
May 13, 2010
6,950
1
0
40
παντού και πουθενά
Ψηλε ωραια τα γραφεις δεν λεω αλλα θα συμφωνησω με τον Κωστα και καμια φωτογραφια δεν βλαπτει  qq,οχι τιποτα αλλο να καταλαβουμε και εμεις οι ασχετοι  :lamp:.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
pitbull said:
Ψηλε ωραια τα γραφεις δεν λεω αλλα θα συμφωνησω με τον Κωστα και καμια φωτογραφια δεν βλαπτει  qq,οχι τιποτα αλλο να καταλαβουμε και εμεις οι ασχετοι  :lamp:.

βρες μου μια πολλαπλή απο πουμα να σου βαλω 100 φωτογραφίες  qq qq qq
 

mk6

Newbie
Aug 3, 2012
4
0
0
εχω ακουσει οτι μπορεισ να καταργησεισ το ηλεκτρονικο γκαζι σε φιεστα και οτι μπορεισ να βαλεισ ολο το συστημα γκαζιου απο το pouma που το γκαζι του ειναι με ντιζα...ξερει καπιοσ κατι για αυτο?
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
εγώ που την έχω τοποθτήσει τ έχω ακούσει,απλά δεν την προχώρησα γιατί φοβόμουν μην μπλέξω άσχημα.Πως θα ξεγελάσεις τον εγκέφαλο?
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
mk6 said:
εχω ακουσει οτι μπορεισ να καταργησεισ το ηλεκτρονικο γκαζι σε φιεστα και οτι μπορεισ να βαλεισ ολο το συστημα γκαζιου απο το pouma που το γκαζι του ειναι με ντιζα...ξερει καπιοσ κατι για αυτο?

γινεται αυτο, αλλα πρεπει να βαλεις πλεξουδα εγκεφαλο απο πουμα 1,7, ή φοκους 1600 με μηχανικό γκαζι (με κοστος τουλαχιστον 200 ευρω)
 

Riordian

Hero Member
Dec 30, 2012
1,146
0
36
33
Και δεν υπάρχει και λόγος εδώ που τα λέμε γιατί έχει πολύ καλό γκάζι το φιεστα σε σχέση με άλλα.
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
turbomaniac said:
γινεται αυτο, αλλα πρεπει να βαλεις πλεξουδα εγκεφαλο απο πουμα 1,7, ή φοκους 1600 με μηχανικό γκαζι (με κοστος τουλαχιστον 200 ευρω)
200? πολυ λιγα ειπες. πρεπει να βρεις εγκεφαλο πλεξουδα 200 μεσα στο νερο
ηλεκρτολογο να περασει την καινουρια πλεξουδα-εγκεφαλο και να την κανει να δουλεψει σωστα χωρις αναμενα λαμπακια στο καντραν.250ευρω
προγραματιστη κοστος? αλλα 350 ευρω.
το κερδος?
ξεχασα. πρεπει να ξεκλειδωσεις και το immobilizer αλλιως δεν περνει μπροστα.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
δεκτο γιαννη, εννοουσα χωρις την αγορά πλεξουδας εγκεφαλου, την οποια θεωρητικά μπορείς να ανταλλάξεις με την δικιά σου.

Ο προγραμματιστής που λες σε τι χρειάζεται?
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
καποια δεδομενα του εγκεφαλου ειναι διαφορετικα απο focus-puma θελει προγραματιστη.
προσφατα καναμε μια μετατροπη σε peugeot 206 καροτσα 1100 μοτερ διλιτρο. αλλαγη σε τροπετο 106 rallye με ταιριασμα πλεξουδα διλιτρο σε εγκεφαλο rallye. εχει τελειωσει ολο δουλευει τελεια αλλα αν δεν παει για προγραμα δεν τσουλαει.
επισεις. πλεον κανενας μαντρας δεν προκυτε δυστηχως να σου κανει ανταλαγη χωρις να παρει φραγκα.δυστηχως
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
yannis_s said:
καποια δεδομενα του εγκεφαλου ειναι διαφορετικα απο focus-puma θελει προγραματιστη.
προσφατα καναμε μια μετατροπη σε peugeot 206 καροτσα 1100 μοτερ διλιτρο. αλλαγη σε τροπετο 106 rallye με ταιριασμα πλεξουδα διλιτρο σε εγκεφαλο rallye. εχει τελειωσει ολο δουλευει τελεια αλλα αν δεν παει για προγραμα δεν τσουλαει.
επισεις. πλεον κανενας μαντρας δεν προκυτε δυστηχως να σου κανει ανταλαγη χωρις να παρει φραγκα.δυστυχως

στο συγκεκριμενο, δεν χρειαζεται προγραμματιστης. Είναι ακριβως το ίδιο μοτερ, μόνο η πλεξούδα αλλάζει. Στο αλλο που γραφεις εχετε εγκεφαλο απο 1600 για διλιτρο μοτερ γι' αυτο επρεπε να κανετε προγραμματισμό. Μην τρομαζεις τον κοσμο :D
 

kouv

Member
Oct 3, 2013
134
0
16
33
Καλαματα
Έχω στα χεριά μου μια πολλαπλή εισαγωγή από ford puma 1,7 σε πολύ καλή κατάσταση εδώ και πολύ καιρό και σκέφτομαι να την ετοιμάσω προκείμενου να την βάλω επάνω. Σκέφτομαι να την πάω για βάψιμο με ηλεκτροστατική βαφή. (χρώμα δεν έχω σκεφτεί ακόμα.)
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
Όταν την βάλεις πας αμέσως για πρόγραμμα...
Εγώ οταν την έβαλα την έβαψα με ασημί  σπρει
Όταν θα μπορέσω να ασχοληθώ πάλι μαζί της θα πάει για αμμοβολή και βαφή σε φούρνο αυτοκινήτων.Έβαψα με αυτόν τον τρόπο τις δαγκάνες και είναι τέλειες
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread