Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

ChrisFrou

Original poster
Pro Member
May 10, 2010
674
1
0
13
Αγ.Δημητριος (Αθηνα)
Καπου διαβασα οτι εαν αυξησεις τις μοιρες του αβανς μπορει να κερδισεις σε αποδοση με οτι επιπτωσεις μπορει να αποφερει αυτο (μπορει και καμια)!απ οτι εχω καταλαβει πρεπει να παιξεις καπως με τις μοιρες μεχρι να βρεις το καταλληλο σημειο (το σημειο που βαραει πυρακια δηλαδη) και να το αφησεις εκει! αυτα εχω ψιλοκαταλαβει με το θεμα "αβανς" αλλα και παλι μου ειναι αρκετα δυσνοητο !αν καποιος θα μπορουσε να μου εξηγησει αν τα λεω σωστα που κανω λαθος να προσθεσει κατι !ξερω οτι ειναι πολυ λεπτο και περιπλοκο το θεμα αυτο αλλα καθε πληροφορια καλοδεχουμενη !
ευχαριστω πολυ!
 
...μπορείς να παίξεις στο δυναμόμετρο παρέα με αναλυτή καυσαερίων για να δεις τι γίνεται! Συνήθως έχεις την αίσθηση οτι πάει καλύτερα όταν του δώσεις προπορία. Επειδή είναι ρυθμισμένο οριακά (γιατί με την προπορία μπορείς να έχεις καλύτερη απόδοση με φτωχό μίγμα ) θα βαράει πιο πολλά πυράκια γιατί απο την μάνα τους λόγο φτωχου μίγματος ψιλοχτυπάνε...δηλαδή δώρο άδωρο εκτως αν βάλεις πρόγραμμα και πάει λέγωντας....Με λίγα λόγια πονοκέφαλος για εσάς με τα ιnjectionάτα!!!!
 

ChrisFrou

Original poster
Pro Member
May 10, 2010
674
1
0
13
Αγ.Δημητριος (Αθηνα)
δηλαδη δεν θα ηταν τοσο συνετο να το πειραξεις ??!! οταν καποιος βαλει προγραμμα εστω και κονσερβα το αβανς ειναι "πειραγμενο"??
 
Εχει να κάνει με το πρόγραμμα.
Αν το πειράξεις στα κουτουρού και δώσεις πολύ προπορεία προκαλείς υπερθερμανση σε φάση που μπορείς να τρυπήσεις πιστόνι και να πετσικάρεις μέχρι και καπάκι. Εχω δεί προσωπικά ,άστρωτο μοτέρ να πηγαίνει ξανά για μέταλλα μπιέλλλας και ρεκτιφιέ στο καπάκι!!  :eek: 
 

ChrisFrou

Original poster
Pro Member
May 10, 2010
674
1
0
13
Αγ.Δημητριος (Αθηνα)
καταλαβα !αρα ενα απο τα πολλα που πειραζονται οταν μπαινει προγραμμα ειναι και αβανς !παντως ακομα δεν εχω καταλαβει τι ακριβως ειναι εναν ορισμο ρε παιδι μου :p
 

Lucifer

Hero Member
May 14, 2010
3,282
1
0
θα δείξει...
γωνία αβανς : Στα ελληνικά, γωνία προπορείας ανάφλεξης. Είναι η γωνία που πρέπει να γυρίσει ο στροφαλοφόρος άξονας, από τη στιγμή που δίνει σπινθήρα το μπουζί έως ότου το έμβολο φτάσει στο ?νω Νεκρό Σημείο (ΑΝΣ). Ο λόγος που ο σπινθήρας της ανάφλεξης δίνεται πριν το ΑΝΣ (προπορεία), είναι γιατί η καύση απαιτεί έναν ορισμένο χρόνο για να ολοκληρωθεί, έτσι ώστε η μέγιστη πίεση στο θάλαμο καύσης ν 'αναπτυχθεί λίγο μετά το ΑΝΣ, οπότε έχουμε και τη μέγιστη απόδοση του κινητήρα. Μικρότερη γωνία προπορείας (αβάνς) από την ενδεδειγμένη έχει σαν αποτέλεσμα την καθυστερημένη ανάπτυξη της πίεσης μέσα στον θάλαμο καύσης, οπότε έχουμε μειωμένη απόδοση. Αντίθετα, η υπερβολική γωνία αβάνς οδηγεί σε φαινόμενα προανάφλεξης (πιράκια), που μπορούν ν' αποβούν καταστροφικά για τα μπουζί ή και τον ίδιο τον κινητήρα. Για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, η γωνία αβάνς μεταβάλλεται συνεχώς, ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, το φορτίο του (άνοιγμα γκαζιού) και άλλες παραμέτρους.
www.pragmatognomones.gr
 
Ignition System Timing







Το σύστημα ανάφλεξης στο αυτοκίνητό σας πρέπει να λειτουργεί σε απόλυτη συνεννόηση με το υπόλοιπο του κινητήρα.Ο στόχος είναι να ανάψει το καύσιμο ακριβώς την κατάλληλη στιγμή, έτσι ώστε η επέκταση των αερίων που δημιουργηθούν μπορεί να κάνει το μέγιστο εργομετρικό αποτέλεσμα. Αν το σύστημα ανάφλεξη σε λάθος χρόνο,τότε η δύναμη θα μειωθεί  η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές μπορεί να αυξηθεί.


 

The spark plug fires before the piston reaches top dead center.


Όταν το μείγμα καυσίμου / αέρα στον κύλινδρο αναφλέγεται, με την άνοδο της θερμοκρασίας μετατρέπεται σε καυσαερία. Αυτή η μετατροπή προκαλεί την πίεση στον κύλινδρο να αυξηθεί δραματικά και τις δυνάμεις να σπρώξουν το εμβόλο κάτω.

Για πάρουμε περισότερη ροπή και ισχύ από τον κινητήρα, ο στόχος είναι να μεγιστοποιηθεί η πίεση στον κύλινδρο  κατά τη διάρκεια της καύσεως ισχύος. Μεγιστοποίηση πίεση θα παράγει επίσης την καλύτερη απόδοση του κινητήρα, η οποία μεταφράζεται άμεσα σε καλύτερη διανυθήσα  απόσταση σε χιλιόμετρα. Το χρονοδιάγραμμα της ανάφλεξης  είναι κρίσιμο για την επιτυχία.

Υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση από τη στιγμή της σπίθας μέχρι τη στιγμή που το μείγμα καυσίμου / αέρα αναφλέγεται και η πίεση στον κύλινδρο φθάνει στο ανώτατο όριο του. Αν ο σπινθήρας είναι σωστός όταν το έμβολο φτάσει στην κορυφή του ανώτατου σημείου συμπίεσης, το έμβολο θα έχει ήδη κινηθεί προς το κάτω μέρος του  πριν τα αέρια στον κύλινδρο έχουν επιτύχει τις υψηλότερες πιέσεις τους.

Για να γίνει η καλύτερη δυνατή χρήση των καυσίμων, η σπίθα θα πρέπει να συμβεί πριν το έμβολο φτάσει στην κορυφή του ανώτατου σημίου συμπίεσης, έτσι ώστε από τη στιγμή που το έμβολο αρχίζει να  κάτεβαίνει οι πιέσεις είναι αρκετά υψηλές ώστε να αρχίσει να παράγει χρήσιμο έργο.

Work = Force * Distance

In a cylinder:

Force = Pressure * Area of the piston
Distance = Stroke length
Έτσι, όταν μιλάμε για έναν κύλινδρο, work = pressure * piston area * stroke length. Και επειδή το μήκος της μπιέλας και του πιστονιού είναι σταθερα, ο μόνος τρόπος για να μεγιστοποιήσυμε το εργο ειναι με την αύξηση της πίεσης.

Το χρονοδιάγραμμα του σπινθήρα είναι σημαντική, και ο χρόνος μπορεί είτε να έχει προπορεία ή αργοπορεία ανάλογα με τις συνθήκες.

Ο χρόνος που παίρνει το καύσιμο να καεί είναι περίπου σταθερή. Αλλά η ταχύτητα των  εμβόλων  αυξάνεται συνεπώς και η ταχύτητα του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι τα πιο γρήγορα ο κινητήρας πηγαίνει, τοσο προπορεία η ανάφλεξη πρέπει να έχει. Αυτό ονομάζεται ανάφλεξη advance (προπορεία): Οσο ποιο γρήγορη είναι  ταχύτητα της ηχανής τόσο μεγαλύτερη προπορεία απαιτείται.

Άλλοι στόχοι, όπως η ελαχιστοποίηση των εκπομπών καυσαερίων, λαμβάνει προτεραιότητα όταν μέγιστη ισχύς δεν απαιτείται. Για παράδειγμα, με την καθυστέρηση της ανάφλεξης του σπινθήρα (μετακίνηση της  πιο κοντά στην κορυφή του ανώτατου σημείου συμπίεσης), μέγιστες πιέσεις κυλίνδρου και θερμοκρασίες μπορουν να μειωθουν. Μείωση της θερμοκρασίας βοηθά στη μείωση του σχηματισμού των οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία είναι ρυθμιστές των  ρύπων. Με αργοπορείια στην ανάφλεξη προλαμβάνται και το φαινόμενο στονα μην έχει "πυράκια" ο κινητήρας. Ορισμένα αυτοκίνητα που έχουν αισθητήρες knock sensors και κάνουν αυτόματα την μεταγωγή του advance έτσι ώστε να προλαμβάνουν αυτό το φαινόμενο.
 
Lucifer said:
γωνία αβανς : Στα ελληνικά, γωνία προπορείας ανάφλεξης. Είναι η γωνία που πρέπει να γυρίσει ο στροφαλοφόρος άξονας, από τη στιγμή που δίνει σπινθήρα το μπουζί έως ότου το έμβολο φτάσει στο ?νω Νεκρό Σημείο (ΑΝΣ). Ο λόγος που ο σπινθήρας της ανάφλεξης δίνεται πριν το ΑΝΣ (προπορεία), είναι γιατί η καύση απαιτεί έναν ορισμένο χρόνο για να ολοκληρωθεί, έτσι ώστε η μέγιστη πίεση στο θάλαμο καύσης ν 'αναπτυχθεί λίγο μετά το ΑΝΣ, οπότε έχουμε και τη μέγιστη απόδοση του κινητήρα. Μικρότερη γωνία προπορείας (αβάνς) από την ενδεδειγμένη έχει σαν αποτέλεσμα την καθυστερημένη ανάπτυξη της πίεσης μέσα στον θάλαμο καύσης, οπότε έχουμε μειωμένη απόδοση. Αντίθετα, η υπερβολική γωνία αβάνς οδηγεί σε φαινόμενα προανάφλεξης (πιράκια), που μπορούν ν' αποβούν καταστροφικά για τα μπουζί ή και τον ίδιο τον κινητήρα. Για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, η γωνία αβάνς μεταβάλλεται συνεχώς, ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, το φορτίο του (άνοιγμα γκαζιού) και άλλες παραμέτρους.
www.pragmatognomones.gr

Αυτό θα πει fiestamaniac!!   ;) 

Κάτι άλλο να ρωτήσεις Χρήστο??  ;D
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Έχει παρατηρηθεί οτι τα αποτελέσματα της κάυσης του μίγματος είναι καλύτερα όταν η ανάφλεξη του μίγματος, γίνει ελάχιστα πρίν τελειώσει η φάση της συμπίεσης και αυτό γιατι η μετάδοση του εκρηκτικού κύματος έχει καποια χρονική καθυστερηση απο την στιγμά που θα σπινθηρίσει το μπουζί μέχρι να μεταδοθεί το εκρηκτικό κύμα σε όλο το θάλαμο κάυσης. Αυτός ο ελάχιστος χρόνος πόυ σπινθιρίζει το μπουζί πρίν φτάσει το πιστόνι στο άνω νεκρό σημείο κατα την φάση της συμπίεσης, λέγεται προπορεία ανάφλεξης ή αβάνς (απο το γαλλικό avant που θα πεί πρίν)Επειδή όλοι οι χρόνοι του κινητήρα δεν μπορούν να μετριούνται σε δευτρολεπτα και επειδή το αβανς αντιστοιχεί σε μία (εστω και μικρή) διαδρομή του πιστονιού, Η προπορεία μετριέται σε μοίρες εκκεντροφόρου (Γιατι ώς γνωστόν μια στροφή του στροφάλου, 2 του εκκεντροφόρου).
Δηλαδή αυτή η μικρή διαδρομή που κάνει το πιστόνι απο την στιγμή που σπινθηρίζει το μπουζί μέχρι το άνω νεκρό σημείο, αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες μοίρες γωνίας που περιστρέφεται ο στρόφαλοφόρος άξονας και άρα στις διπλάσιες αντίστοιχες που συστραφηκε ο εκκεντροφόρος. Γι' αυτό λέμε π.χ. οτι ένας κινητήρας έχει 10 μοιρες αβάνς στο ρελαντι.

Προφανώς όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα τόσο πιο μεγάλο πρέπει να είναι το αβανς.

Οι κατασκευαστες ρυθμίζουν το αβανς με γνώμονα την μέγιστη ιπποδύναμη, μέγιστη αξιοπίστία, και ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπες ρύπων. Οι chiptuners ρυθμίζουν το αβάνς με γνώμωνα την μέγιστη ιπποδύναμη, την σχετικά καλή αξιοπιστία και αδιαφορούν για κατανάλωση και ρύπους. Πρακτικά σε όλους τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες αν δουλέψεις 2 με 6 μοιρες περισσότερο αβανς διαδοχικά σε όλο το φασμα των στροφών, θα δεις περίπου 3-4 άλογα παραπάνω..  
 

Vrachos

New member
May 21, 2010
56
0
6
Λάρισα
turbomaniac τα έχεις μπερδέψει λίγο τα πράματα,
η προπορεία μετριέται σε μοίρες περιστροφής στροφάλου και όχι εκκεντροφόρων
πράγμα που αναφέρθηκε πολύ σωστά ποιο πάνω.
Επίσης οι εκκεντροφόροι γυρίζουν με την μισή ταχύτητα σε σχέση με τον στρόφαλο και όχι την διπλάσια.
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Vrachos said:
turbomaniac τα έχεις μπερδέψει λίγο τα πράματα,
η προπορεία μετριέται σε μοίρες περιστροφής στροφάλου και όχι εκκεντροφόρων
πράγμα που αναφέρθηκε πολύ σωστά ποιο πάνω.
Επίσης οι εκκεντροφόροι γυρίζουν με την μισή ταχύτητα σε σχέση με τον στρόφαλο και όχι την διπλάσια.

Εεε σιγά, τα πα αναποδα, λες και θα σου χρειάστει πουθενά αυτό? Αφου το μανουαλ έχει όλα τα σημαδια για το χρόνισμα...

Οτι είναι πιο αργό σε αυτό μετρανε τις μοιρες...
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread