Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

Fordmaniac

Original poster
Rookie
Dec 1, 2012
18
0
1
35
τρίπολη
StuparArt said:
Αυτό που λες ότι σου κρατάει ψηλά τις στροφές στις πρώτες ταχύτητες… τι εννοείς ακριβός?? Εννοείς ότι σε κάθε αλλαγή ταχύτητας οι στροφές του κινητήρα σου παραμένουν ψιλά και δεν πέφτουν εύκολα?

Όπως και να έχει θα “στροφάρει πιο γρήγορα” θα γίνει πιο νευρικό!


Ακριβώς. Δεν πέφτουν τόσο εύκολα και αυτό είναι που με φοβίζει.
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Είναι λόγο του βολάν κυρίως. Ένα 90% για να μη σου πω 100% ότι είναι διπλής μάζας και κατά συνέπια και πολύ πιο βαρύ από το κλασικό βολάν.
Το κακό με αυτά τα βολάν είναι ότι κάποια στιγμή χρειάζονται αντικατάσταση δεν είναι τόσο ανθεκτικά όσο τα κλασικά και το κόστος απόκτησης του είναι πολύ μεγάλο.
Αυτές τις μέρες ψάχνω το γιατί βάζουν τόσο βαριά βολάν στα Diesel κυρίως? Χαντακώνει τραγικά το στροφάρισμα του κινητήρα και η αίσθηση κατά την αποσύμπλεξη και όχι μόνο είναι κάπως περίεργη σε σχέση πάντα με το απλό βολάν.

Στο μόνο που μου πάει το μυαλό το γιατί να χρησιμοποιούν τέτοια βολάν είναι για να καταφέρουν να διατηρήσουν ψιλά την ροπή και μια πιο άνετη και πιο οικονομική οδήγηση στα ταξίδια και γενικά σε ανοιχτό δρόμο. Για μέσα στην πολύ και γενικά για κάποιον που κάνει πολλές στάσεις (σταμάτα – ξεκίνα) είναι ασύμφορο εν μέρη.
 

pinkfloyd

Member
May 13, 2010
270
1
0
το βολαν <<αποθηκευει>> ενεργεια και ετσι γυρναει ο στροφαλος
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Ο στρόφαλος γυρίζει λόγο της παλινδρομικής κίνησης που κάνουν τα πιστόνια τα οποία με την σειρά τους περιστρέφουν τον στρόφαλο και κατά συνέπια και το βολάν το οποίο είναι συνδεδεμένο με τον στρόφαλο.


Το ότι αποθηκεύει την ενέργεια θα συμφωνήσω!!! ….για αυτό σε κινητήρες με βαρύ βολάν αργούν να πέσουν και οι στροφές.
 

Fordmaniac

Original poster
Rookie
Dec 1, 2012
18
0
1
35
τρίπολη
StuparArt said:
Είναι λόγο του βολάν κυρίως. Ένα 90% για να μη σου πω 100% ότι είναι διπλής μάζας και κατά συνέπια και πολύ πιο βαρύ από το κλασικό βολάν.
Το κακό με αυτά τα βολάν είναι ότι κάποια στιγμή χρειάζονται αντικατάσταση δεν είναι τόσο ανθεκτικά όσο τα κλασικά και το κόστος απόκτησης του είναι πολύ μεγάλο.
Αυτές τις μέρες ψάχνω το γιατί βάζουν τόσο βαριά βολάν στα Diesel κυρίως? Χαντακώνει τραγικά το στροφάρισμα του κινητήρα και η αίσθηση κατά την αποσύμπλεξη και όχι μόνο είναι κάπως περίεργη σε σχέση πάντα με το απλό βολάν.

Στο μόνο που μου πάει το μυαλό το γιατί να χρησιμοποιούν τέτοια βολάν είναι για να καταφέρουν να διατηρήσουν ψιλά την ροπή και μια πιο άνετη και πιο οικονομική οδήγηση στα ταξίδια και γενικά σε ανοιχτό δρόμο. Για μέσα στην πολύ και γενικά για κάποιον που κάνει πολλές στάσεις (σταμάτα – ξεκίνα) είναι ασύμφορο εν μέρη.
Όντως πολύ σωστό. Δεν είχα σκεφτεί ποτέ κάτι τέτοιο. Όσο για τη χρήση είναι καθαρά θέμα συνήθειας απ' ότι έχω δει στην πράξη. Άρα με ένα βολάν ιδίας τουλάχιστον ανθεκτικότητας και με τη μισή μάζα από αυτή που έχει μαμά θα είχαμε καλύτερο αποτέλεσμα. Αρκετά χρήσιμες πληροφορίες αν και ξεφύγαμε. Χίλια ευχαριστώ.
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Μπορεί να ξεφεύγουμε τώρα προς το παρών επειδή δεν υπάρχουν αντίστοιχα θέματα για τα diesel τα οποία καλό θα ήταν σιγά σιγά να αρχίσουμε όλοι οι κάτοχοι τον diesel να ανοίγουμε στις σωστές ενότητες. ;)

Αν βάλεις ένα πιο ελαφρύ βολάν ,κανονικό βολάν δηλαδή (όχι αλουμινίου, θα ήταν υπερβολή κάτι τέτοιο θεωρώ) που μπορεί για το δικό σου να δίνει και το κατάλληλο κιτ βολάν δίσκο – πλατό (αναγκαστικά το δίσκο πλατό μιας και το πλατό είναι διαφορετικό στα αυτοκίνητα με βολάν διπλής μάζας) τότε  σίγουρα θα μπορούσες να δεις μια πολύ καλή βελτίωση όσο αφορά την ευστροφία του κινητήρα σου.
Το κακό είναι ότι με ένα ελαφρύτερο βολάν χάνεις ροπή και λόγο της μεγάλης διαφοράς στο βάρος μεταξύ των δυο βολάν θα γίνει και αρκετά πιο νευρικό ίσως και δυσκολοδίγειτο στην καθημερινή χρίση.
Εδώ δυστυχώς η απόψεις διίστανται ,δηλαδή κατά πόσο είναι καλό να αλλάξεις ένα βολάν διπλής μάζας με ένα ελαφρύτερο στους κινητήρες diesel. Κάποιοι λένε ότι η βελτίωση είναι αρκετά μεγάλη και αισθητή… το αναφέρουν και άτομα με ατμοσφαιρικούς πετρελαιοκινητήρες ενώ έχω ακούσει μόνο από έναν μηχανικό ότι υπάρχει περίπτωση να μη δουλέψει σωστά. Συγκεκριμένα λέει ότι εξαρτάτε από τον κινητήρα σε κάποιους λέει δουλεύει αυτή η μετατροπή και σε κάποιους άλλους όχι. Στην ερώτηση που του έκανα το πως το εξηγεί αυτό δε μου έδωσε κάποια σαφή απάντηση.



Edit: θα τα φτιάξουν όλα οι πολύ αγαπημένη μας moderators όταν έρθει η ώρα
 

Fordmaniac

Original poster
Rookie
Dec 1, 2012
18
0
1
35
τρίπολη
Πραγματικά μακάρι να ανοίξει μια ενότητα σχετικά με το θέμα γιατί γεννιούνται πολλές απορίες και το κόβω να παίρνω πόδι λόγω "off topic"
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Ακόμα δεν ήρθες … τι θα σε διώξουν κιόλας? Εσύ είσαι το μέλλον του forum και τις βελτίωσης.  ;D ok234

Τον φίλο VASSOS  θα τον βάλουμε σιγά σιγά στη μπρίζα της βελτίωσης και θα γράφουμε παρέα στα φλέγοντα θέματα του πετρελαίου. giggle giggle
 

VASSOS

Pro Member
Aug 2, 2012
560
0
16
49
marousi
StuparArt said:
Μπορεί να ξεφεύγουμε τώρα προς το παρών επειδή δεν υπάρχουν αντίστοιχα θέματα για τα diesel τα οποία καλό θα ήταν σιγά σιγά να αρχίσουμε όλοι οι κάτοχοι τον diesel να ανοίγουμε στις σωστές ενότητες. ;)

Αν βάλεις ένα πιο ελαφρύ βολάν ,κανονικό βολάν δηλαδή (όχι αλουμινίου, θα ήταν υπερβολή κάτι τέτοιο θεωρώ) που μπορεί για το δικό σου να δίνει και το κατάλληλο κιτ βολάν δίσκο – πλατό (αναγκαστικά το δίσκο πλατό μιας και το πλατό είναι διαφορετικό στα αυτοκίνητα με βολάν διπλής μάζας) τότε  σίγουρα θα μπορούσες να δεις μια πολύ καλή βελτίωση όσο αφορά την ευστροφία του κινητήρα σου.
Το κακό είναι ότι με ένα ελαφρύτερο βολάν χάνεις ροπή και λόγο της μεγάλης διαφοράς στο βάρος μεταξύ των δυο βολάν θα γίνει και αρκετά πιο νευρικό ίσως και δυσκολοδίγειτο στην καθημερινή χρίση.
Εδώ δυστυχώς η απόψεις διίστανται ,δηλαδή κατά πόσο είναι καλό να αλλάξεις ένα βολάν διπλής μάζας με ένα ελαφρύτερο στους κινητήρες diesel. Κάποιοι λένε ότι η βελτίωση είναι αρκετά μεγάλη και αισθητή… το αναφέρουν και άτομα με ατμοσφαιρικούς πετρελαιοκινητήρες ενώ έχω ακούσει μόνο από έναν μηχανικό ότι υπάρχει περίπτωση να μη δουλέψει σωστά. Συγκεκριμένα λέει ότι εξαρτάτε από τον κινητήρα σε κάποιους λέει δουλεύει αυτή η μετατροπή και σε κάποιους άλλους όχι. Στην ερώτηση που του έκανα το πως το εξηγεί αυτό δε μου έδωσε κάποια σαφή απάντηση.



Edit: θα τα φτιάξουν όλα οι πολύ αγαπημένη μας moderators όταν έρθει η ώρα
οντως ετσι ειναι,αλλα!δε μπορουμε να βελτιωσουμε το μοτερ με τοσο βαρυ βολαν,θα κοψουμε στροφαλο,ελαφρυ βολαν και τη ροπη τη βρισκουμε οση θελουμε αναλογος τη βελτιωση.
 

Fordmaniac

Original poster
Rookie
Dec 1, 2012
18
0
1
35
τρίπολη
Απ' ότι κατάλαβα η ευστροφία του κινητήρα και η ροπή είναι αντίστροφα. Σύμφωνα άρα με το γεγονός ότι αυτά τα 2 είναι αντίστροφα και σύμφωνα με το ότι θα έχουμε πρόβλημα με το στρόφαλο αν αποφασίσουμε να ανεβούμε σε ιπποδύναμη η αλλαγή του βολάν με ένα πιο ελαφρύ θα είναι υποχρεωτική προκειμένου να σώσουμε το στρόφαλο. Σωστά?
 

VASSOS

Pro Member
Aug 2, 2012
560
0
16
49
marousi
οχι απαραιτητα !εχει αντοχες ο στροφαλος ! αλλα εαν χρειαζεται ελαφρομα το βολαν ευκολα γινετε στον τορνο!και αυτο μια βελτιωση ειναι!
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Το θέμα της αλλαγής του βολάν δεν είναι τόσο απλό! Η αλλαγή του βολάν από διπλής σε μονής μάζας να ξέρετε ότι θα μπορούσε να αποβεί και μοιραία για τον κινητήρα μας και συγκεκριμένα για τον στρόφαλο.

Βολάν διπλής μάζας χρησιμοποιήστε κυρίως στους πετρελαιοκινητήρες για να απορροφά τους κραδασμούς του κινητήρα. Ένας κινητήρας πετρελαίου έχει σαφώς πιο πολλούς και έντονους κραδασμούς σε σχέση με έναν κινητήρα βενζίνης (κινητήρες Otto). Με την αλλαγή του βολάν εκτός το ότι θα αλλάξει ριζικά η λειτουργία του θα μεταφέρει περισσότερους κραδασμούς στο σασί και όχι μόνο μπορεί να κόψει τον στρόφαλο λόγο των κραδασμών που παράγει ο κινητήρας diesel (κάπου το είχα διαβάσει αυτό πολύ παλιότερα). Σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο τότε μιλάμε για πολύ μεγάλη και δαπανηρή ζημιά!
Κατά την άποψη μου στο συγκεκριμένο θέμα καλό θα ήταν να συμβουλευτούμε κάποιους έμπυρους μηχανικούς κινητήρων diesel, να μάθουμε εάν όντος αληθεύουν όλα αυτά περί κραδασμών και κόψιμο στροφάλου, να δούμε εαν ισχύει σε κάποιους μόνο τύπους κινητήρων diesel η είναι γενικό το θέμα!
Αυτά τα λίγα προς το παρών και αναμένετε η συνέχεια στο θέμα!


Υ.Γ Γιώργο δεν είναι υποχρεωτικό εάν βελτιώσεις το μοτέρ να αλλάξεις και το βολάν. Περισσότερο θα έλεγα ότι είναι το τι ζητάς από το αμάξι σου και το που θέλεις να το φτάσεις με ότι κινδύνους κρύβει όλο αυτό.
 

Fordmaniac

Original poster
Rookie
Dec 1, 2012
18
0
1
35
τρίπολη
Το σίγουρο είναι ότι δε θα ήθελα να ξεπεράσω κατά πολύ τα όρια του στροφαλου γιατί η ιδέα του να κοπεί είναι αρκετά τρομακτική. Αν βάζαμε ένα ακόμα πιο βαρύ βολάν άρα θα μπορούσαμε να ανεβάσουμε τη δύναμη άφοβα(μέσα σε λογικα πλαίσια πάντα)? Μπορεί να είναι και τελείως χαζό αυτό που λέω αλλά το 'χω απορία.
 

lamprounikos

Newbie
Jul 12, 2010
2
0
1
καλησπερα το θεμα με το βολαν ειναι πολυπλοκο γιατι εξαρτατε απο την εφαρμογη δηλαδη αν ειναι για generete ,marine η constraction δηλαδη στα marine μπενουν βολαν βαριας μαζας για εχουν υψηλη ροπη στις χαμηλες στροφες( βοηθαει στην εκκινηση με πολλα φορτια τριβη νερου και βαρος σκαφους οπως και για τον κυματισμο της θαλασσας) στις γεννητριες θελει μικρης μαζας γρηγορη ανταποκριση σταθερες στροφες και τελος στα contraction διπλης μαζας γιατι εμπλεκοντε και αλλα μερη στον κινητηρα. Αν θες να αλλαξεις το βολαν πρεπει να στιλεις σε ενα ρεκτιφιε μπιελεσ στοφαλο για ζυγισμα και να αλλαξεις το damper αλλιωσ θα σου φαει τα κουζινετα στροφαλου και μετα ξερεις!!!!!!
 

Fordmaniac

Original poster
Rookie
Dec 1, 2012
18
0
1
35
τρίπολη
Σωστό και αυτό. Αν θέλω λοιπόν να ανεβάσω κι άλλο την ιπποδύναμη θα χρειαστεί να αλλάξω  και το βολάν? Και αν όντως χρειαστεί μετά από πόσα άλογα(στο περίπου εννοείται) θα ήταν υποχρεωτική η αλλαγή?
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread