-
- Thread starter
- #1
Έξυπνοι τρόποι να μειώσετε την κατανάλωση!
Μέσα απ’ αυτό το κομμάτι δε φιλοδοξούμε να δώσουμε συμβουλές οικονομικής οδήγησης. Σκοπεύουμε να τονίσουμε όλα εκείνα που μπορεί να κάνει ένας οδηγός για να εξοικονομήσει καύσιμο «εξ ορισμού» και πάντως όχι οδηγώντας. Είναι σίγουρο ότι αν ακολουθήσετε όλα όσα αναφέρονται παρακάτω θα πετύχετε μεγάλη οικονομία κλίμακας. Στις μέρες μας με τη βενζίνη στα 1.6 ευρώ το λίτρο αυτό έχει μεγάλη σημασία.
• Αγοράστε αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση – ρύπους.
Μια καλή τάξη μεγέθους είναι τα 140g/km CO2 αν το όχημα της επιλογής σας βρίσκεται κάτω απ’ αυτό το όριο τότε έχετε κάνει ένα σημαντικό βήμα οικονομίας. Υπάρχουν υβριδικά μοντέλα που ανακτούν ενέργεια, μοντέλα εξοπλισμένα με συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας όπως π.χ. το Efficient Dynamics της BMW ή το Optimal Drive της Toyota ή το Blue Efficiency της Mercedes.
Πολύ σημαντικό το αυτοκίνητο σας να διαθέτει σύστημα “Start Stop” ώστε να σβήνει όταν σταματάτε έστω και στο φανάρι. Τέλος μη φορτώνετε το αυτοκίνητο με ηλεκτροκινητήρες όσο μεγαλύτερο το βάρος του εξοπλισμού τόσο ανεβαίνει απριόρι η κατανάλωση.
• Επιλέξτε ελαστικά με χαμηλό συντελεστή τριβής
Οι μεγάλες εταιρείες έχουν στην γκάμα τους «πράσινα ελαστικά» με ειδικά σχεδιασμένο πέλμα και σκελετό που ελαχιστοποιούν τις τριβές και τις θερμικές απώλειες έτσι παρουσιάζουν μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις. Κομβικό είναι να διατηρούμε τα ελαστικά σε σωστή πίεση, για να μην αυξάνονται οι τριβές.
• Μη χρησιμοποιείται άσκοπα τον κλιματισμό
Στη χώρα μας οι συνθήκες δημιουργούν ανάγκη για ψύξη της καμπίνας επιβατών τουλάχιστον για 5 μήνες το χρόνο. Είναι κομβικό να μην κατεβάζουμε ποτέ (!) τη θερμοκρασία κάτω από τους 22 βαθμούς Κελσίου, ιδανικά τη ρυθμίζουμε στους 23 με 24 βαθμούς με τον ανεμιστήρα σε χαμηλό ρυθμό περιστροφής. Ξεκινώντας ανοίγουμε τα παράθυρα και αφού εξισωθεί η θερμοκρασία του εσωτερικού μ’ αυτή του περιβάλλοντος, κλείνουμε τα παράθυρα και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό. Ποτέ δε χρησιμοποιούμε κλιματισμό με ανοιχτά παράθυρα. Σβήνουμε τον κλιματισμό λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, αυτό εκτός από οικονομία βοηθά και τον οργανισμό μας να προσαρμοστεί στη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Οι ενεργειακές απαιτήσεις του κλιματισμού ποικίλουν ανάλογα με τα τετραγωνικά της καμπίνας επιβατών αν θέλετε να ψύξετε ένα μεγάλο SUV προφανώς η επιβάρυνση σε κατανάλωση είναι μεγαλύτερη.
• Σχεδιάστε τη μετακίνησή σας
Προγραμματίζοντας στο GPS ή στο μυαλό σας που ακριβώς θέλετε να πάτε δε χάνετε χρόνο σε άσκοπες αλλαγές πορείας, δε χάνετε το δρόμο σας, δεν κάνετε λάθη και εξοικονομείτε καύσιμο, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που είστε εν κινήσει.
• Το αυτοκίνητο δεν είναι αποθήκη...
Οποιοδήποτε φορτίο μεταφράζεται σε κατανάλωση καυσίμου. Αν κάνετε έναν υπολογισμό για το πόσο σας κόστισαν τα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια που ακόμη κουβαλάτε στο πορτμπαγκάζ θα δείτε ότι μάλλον σας συνέφερε να τα πετάξετε και να αγοράσετε άλλα του χρόνου. Σχάρες οροφής, κοτσαδόροι, ρυμουλκούμενα όλα μα όλα αυξάνουν την κατανάλωση. Σημαντικό ρόλο βέβαια παίζει και το βάρος του αυτοκινήτου. Πολλά νέα μοντέλα δεν έχουν ρεζέρβα αλλά κιτ επιδιόρθωσης. Σκεφτείτε ότι το εφεδρικό ελαστικό ζυγίζει 20 kg, ανάγετε το σε κατανάλωση κατά τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου και ξανασκεφτείτε το…
• Σωστή συντήρηση του κινητήρα και των μηχανικών μερών
Η εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα θεωρείται δεδομένη για να πετύχουμε μια λογική κατανάλωση καυσίμου. Μπουζί και φίλτρα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση όπως και όλοι οι ηλεκτροκινητήρες απ’ αυτόν της κρεμαγιέρας (σ.σ: στα σύγχρονα αυτοκίνητα) μέχρι αυτούς των ηλεκτρικών παραθύρων. Όλα μα όλα μέσα στο αυτοκίνητο παίρνουν ενέργεια από τη βενζίνη.
• Ανεφοδιασμός
Τις πολύ ζεστές μέρες καλό είναι να αποφεύγετε την πλήρωση του τεπόζιτου τις μεσημεριανές ώρες γιατί οι απώλειες λόγω αναθυμιάσεων είναι μεγάλες. Γεμίζοντας το ρεζερβουάρ καίτε καύσιμο για να το κουβαλάτε. Προτού γεμίσετε το ρεζερβουάρ με ακριβή 100αρα βενζίνη εξετάστε αν το αυτοκίνητο σας μπορεί να την αξιοποιήσει.
• Φώτα πορείας
Μην οδηγείτε τη μέρα με τα φώτα αναμμένα, καταναλώνετε αναίτια καύσιμο. Σε κάποια μοντέλα τα φώτα μένουν αναμμένα καθόλη τη διάρκεια της κίνησής τους αλλά οι εμπνευστές αυτής της ιδέας ζουν σε χώρες όπου έχουν ξυπνήσει πολλές φορές νομίζοντας ότι δεν ξημέρωσε. Αν τους φέρεις σ’ ένα ελληνικό νησί το καλοκαίρι είναι πιθανόν να ξανασκεφτούν τα «μόνιμα αναμμένα φώτα» όπως και άλλα πολλά στη ζωή τους.
www.protothema.gr/car-and-speed/tech/article/?aid=68262
Μέσα απ’ αυτό το κομμάτι δε φιλοδοξούμε να δώσουμε συμβουλές οικονομικής οδήγησης. Σκοπεύουμε να τονίσουμε όλα εκείνα που μπορεί να κάνει ένας οδηγός για να εξοικονομήσει καύσιμο «εξ ορισμού» και πάντως όχι οδηγώντας. Είναι σίγουρο ότι αν ακολουθήσετε όλα όσα αναφέρονται παρακάτω θα πετύχετε μεγάλη οικονομία κλίμακας. Στις μέρες μας με τη βενζίνη στα 1.6 ευρώ το λίτρο αυτό έχει μεγάλη σημασία.
• Αγοράστε αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση – ρύπους.
Μια καλή τάξη μεγέθους είναι τα 140g/km CO2 αν το όχημα της επιλογής σας βρίσκεται κάτω απ’ αυτό το όριο τότε έχετε κάνει ένα σημαντικό βήμα οικονομίας. Υπάρχουν υβριδικά μοντέλα που ανακτούν ενέργεια, μοντέλα εξοπλισμένα με συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας όπως π.χ. το Efficient Dynamics της BMW ή το Optimal Drive της Toyota ή το Blue Efficiency της Mercedes.
Πολύ σημαντικό το αυτοκίνητο σας να διαθέτει σύστημα “Start Stop” ώστε να σβήνει όταν σταματάτε έστω και στο φανάρι. Τέλος μη φορτώνετε το αυτοκίνητο με ηλεκτροκινητήρες όσο μεγαλύτερο το βάρος του εξοπλισμού τόσο ανεβαίνει απριόρι η κατανάλωση.
• Επιλέξτε ελαστικά με χαμηλό συντελεστή τριβής
Οι μεγάλες εταιρείες έχουν στην γκάμα τους «πράσινα ελαστικά» με ειδικά σχεδιασμένο πέλμα και σκελετό που ελαχιστοποιούν τις τριβές και τις θερμικές απώλειες έτσι παρουσιάζουν μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις. Κομβικό είναι να διατηρούμε τα ελαστικά σε σωστή πίεση, για να μην αυξάνονται οι τριβές.
• Μη χρησιμοποιείται άσκοπα τον κλιματισμό
Στη χώρα μας οι συνθήκες δημιουργούν ανάγκη για ψύξη της καμπίνας επιβατών τουλάχιστον για 5 μήνες το χρόνο. Είναι κομβικό να μην κατεβάζουμε ποτέ (!) τη θερμοκρασία κάτω από τους 22 βαθμούς Κελσίου, ιδανικά τη ρυθμίζουμε στους 23 με 24 βαθμούς με τον ανεμιστήρα σε χαμηλό ρυθμό περιστροφής. Ξεκινώντας ανοίγουμε τα παράθυρα και αφού εξισωθεί η θερμοκρασία του εσωτερικού μ’ αυτή του περιβάλλοντος, κλείνουμε τα παράθυρα και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό. Ποτέ δε χρησιμοποιούμε κλιματισμό με ανοιχτά παράθυρα. Σβήνουμε τον κλιματισμό λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, αυτό εκτός από οικονομία βοηθά και τον οργανισμό μας να προσαρμοστεί στη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Οι ενεργειακές απαιτήσεις του κλιματισμού ποικίλουν ανάλογα με τα τετραγωνικά της καμπίνας επιβατών αν θέλετε να ψύξετε ένα μεγάλο SUV προφανώς η επιβάρυνση σε κατανάλωση είναι μεγαλύτερη.
• Σχεδιάστε τη μετακίνησή σας
Προγραμματίζοντας στο GPS ή στο μυαλό σας που ακριβώς θέλετε να πάτε δε χάνετε χρόνο σε άσκοπες αλλαγές πορείας, δε χάνετε το δρόμο σας, δεν κάνετε λάθη και εξοικονομείτε καύσιμο, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που είστε εν κινήσει.
• Το αυτοκίνητο δεν είναι αποθήκη...
Οποιοδήποτε φορτίο μεταφράζεται σε κατανάλωση καυσίμου. Αν κάνετε έναν υπολογισμό για το πόσο σας κόστισαν τα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια που ακόμη κουβαλάτε στο πορτμπαγκάζ θα δείτε ότι μάλλον σας συνέφερε να τα πετάξετε και να αγοράσετε άλλα του χρόνου. Σχάρες οροφής, κοτσαδόροι, ρυμουλκούμενα όλα μα όλα αυξάνουν την κατανάλωση. Σημαντικό ρόλο βέβαια παίζει και το βάρος του αυτοκινήτου. Πολλά νέα μοντέλα δεν έχουν ρεζέρβα αλλά κιτ επιδιόρθωσης. Σκεφτείτε ότι το εφεδρικό ελαστικό ζυγίζει 20 kg, ανάγετε το σε κατανάλωση κατά τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου και ξανασκεφτείτε το…
• Σωστή συντήρηση του κινητήρα και των μηχανικών μερών
Η εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα θεωρείται δεδομένη για να πετύχουμε μια λογική κατανάλωση καυσίμου. Μπουζί και φίλτρα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση όπως και όλοι οι ηλεκτροκινητήρες απ’ αυτόν της κρεμαγιέρας (σ.σ: στα σύγχρονα αυτοκίνητα) μέχρι αυτούς των ηλεκτρικών παραθύρων. Όλα μα όλα μέσα στο αυτοκίνητο παίρνουν ενέργεια από τη βενζίνη.
• Ανεφοδιασμός
Τις πολύ ζεστές μέρες καλό είναι να αποφεύγετε την πλήρωση του τεπόζιτου τις μεσημεριανές ώρες γιατί οι απώλειες λόγω αναθυμιάσεων είναι μεγάλες. Γεμίζοντας το ρεζερβουάρ καίτε καύσιμο για να το κουβαλάτε. Προτού γεμίσετε το ρεζερβουάρ με ακριβή 100αρα βενζίνη εξετάστε αν το αυτοκίνητο σας μπορεί να την αξιοποιήσει.
• Φώτα πορείας
Μην οδηγείτε τη μέρα με τα φώτα αναμμένα, καταναλώνετε αναίτια καύσιμο. Σε κάποια μοντέλα τα φώτα μένουν αναμμένα καθόλη τη διάρκεια της κίνησής τους αλλά οι εμπνευστές αυτής της ιδέας ζουν σε χώρες όπου έχουν ξυπνήσει πολλές φορές νομίζοντας ότι δεν ξημέρωσε. Αν τους φέρεις σ’ ένα ελληνικό νησί το καλοκαίρι είναι πιθανόν να ξανασκεφτούν τα «μόνιμα αναμμένα φώτα» όπως και άλλα πολλά στη ζωή τους.
www.protothema.gr/car-and-speed/tech/article/?aid=68262