Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

Lucifer

Original poster
Hero Member
May 14, 2010
3,282
1
0
θα δείξει...
Έξυπνοι τρόποι να μειώσετε την κατανάλωση!

Μέσα απ’ αυτό το κομμάτι δε φιλοδοξούμε να δώσουμε συμβουλές οικονομικής οδήγησης. Σκοπεύουμε να τονίσουμε όλα εκείνα που μπορεί να κάνει ένας οδηγός για να εξοικονομήσει καύσιμο «εξ ορισμού» και πάντως όχι οδηγώντας. Είναι σίγουρο ότι αν ακολουθήσετε όλα όσα αναφέρονται παρακάτω θα πετύχετε μεγάλη οικονομία κλίμακας. Στις μέρες μας με τη βενζίνη στα 1.6 ευρώ το λίτρο αυτό έχει μεγάλη σημασία.

• Αγοράστε αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση – ρύπους.
Μια καλή τάξη μεγέθους είναι τα 140g/km CO2 αν το όχημα της επιλογής σας βρίσκεται κάτω απ’ αυτό το όριο τότε έχετε κάνει ένα σημαντικό βήμα οικονομίας. Υπάρχουν υβριδικά μοντέλα που ανακτούν ενέργεια, μοντέλα εξοπλισμένα με συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας όπως π.χ. το Efficient Dynamics της BMW ή το Optimal Drive της Toyota ή το Blue Efficiency της Mercedes.
Πολύ σημαντικό το αυτοκίνητο σας να διαθέτει σύστημα “Start Stop” ώστε να σβήνει όταν σταματάτε έστω και στο φανάρι. Τέλος μη φορτώνετε το αυτοκίνητο με ηλεκτροκινητήρες όσο μεγαλύτερο το βάρος του εξοπλισμού τόσο ανεβαίνει απριόρι η κατανάλωση.

• Επιλέξτε ελαστικά με χαμηλό συντελεστή τριβής
Οι μεγάλες εταιρείες έχουν στην γκάμα τους «πράσινα ελαστικά» με ειδικά σχεδιασμένο πέλμα και σκελετό που ελαχιστοποιούν τις τριβές και τις θερμικές απώλειες έτσι παρουσιάζουν μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις. Κομβικό είναι να διατηρούμε τα ελαστικά σε σωστή πίεση, για να μην αυξάνονται οι τριβές.

• Μη χρησιμοποιείται άσκοπα τον κλιματισμό
Στη χώρα μας οι συνθήκες δημιουργούν ανάγκη για ψύξη της καμπίνας επιβατών τουλάχιστον για 5 μήνες το χρόνο. Είναι κομβικό να μην κατεβάζουμε ποτέ (!) τη θερμοκρασία κάτω από τους 22 βαθμούς Κελσίου, ιδανικά τη ρυθμίζουμε στους 23 με 24 βαθμούς με τον ανεμιστήρα σε χαμηλό ρυθμό περιστροφής. Ξεκινώντας ανοίγουμε τα παράθυρα και αφού εξισωθεί η θερμοκρασία του εσωτερικού μ’ αυτή του περιβάλλοντος, κλείνουμε τα παράθυρα και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό. Ποτέ δε χρησιμοποιούμε κλιματισμό με ανοιχτά παράθυρα. Σβήνουμε τον κλιματισμό λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, αυτό εκτός από οικονομία βοηθά και τον οργανισμό μας να προσαρμοστεί στη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Οι ενεργειακές απαιτήσεις του κλιματισμού ποικίλουν ανάλογα με τα τετραγωνικά της καμπίνας επιβατών αν θέλετε να ψύξετε ένα μεγάλο SUV προφανώς η επιβάρυνση σε κατανάλωση είναι μεγαλύτερη.

• Σχεδιάστε τη μετακίνησή σας
Προγραμματίζοντας στο GPS ή στο μυαλό σας που ακριβώς θέλετε να πάτε δε χάνετε χρόνο σε άσκοπες αλλαγές πορείας, δε χάνετε το δρόμο σας, δεν κάνετε λάθη και εξοικονομείτε καύσιμο, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που είστε εν κινήσει.

• Το αυτοκίνητο δεν είναι αποθήκη...
Οποιοδήποτε φορτίο μεταφράζεται σε κατανάλωση καυσίμου. Αν κάνετε έναν υπολογισμό για το πόσο σας κόστισαν τα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια που ακόμη κουβαλάτε στο πορτμπαγκάζ θα δείτε ότι μάλλον σας συνέφερε να τα πετάξετε και να αγοράσετε άλλα του χρόνου. Σχάρες οροφής, κοτσαδόροι, ρυμουλκούμενα όλα μα όλα αυξάνουν την κατανάλωση. Σημαντικό ρόλο βέβαια παίζει και το βάρος του αυτοκινήτου. Πολλά νέα μοντέλα δεν έχουν ρεζέρβα αλλά κιτ επιδιόρθωσης. Σκεφτείτε ότι το εφεδρικό ελαστικό ζυγίζει 20 kg, ανάγετε το σε κατανάλωση κατά τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου και ξανασκεφτείτε το…

• Σωστή συντήρηση του κινητήρα και των μηχανικών μερών
Η εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα θεωρείται δεδομένη για να πετύχουμε μια λογική κατανάλωση καυσίμου. Μπουζί και φίλτρα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση όπως και όλοι οι ηλεκτροκινητήρες απ’ αυτόν της κρεμαγιέρας (σ.σ: στα σύγχρονα αυτοκίνητα) μέχρι αυτούς των ηλεκτρικών παραθύρων. Όλα μα όλα μέσα στο αυτοκίνητο παίρνουν ενέργεια από τη βενζίνη.

• Ανεφοδιασμός
Τις πολύ ζεστές μέρες καλό είναι να αποφεύγετε την πλήρωση του τεπόζιτου τις μεσημεριανές ώρες γιατί οι απώλειες λόγω αναθυμιάσεων είναι μεγάλες. Γεμίζοντας το ρεζερβουάρ καίτε καύσιμο για να το κουβαλάτε. Προτού γεμίσετε το ρεζερβουάρ με ακριβή 100αρα βενζίνη εξετάστε αν το αυτοκίνητο σας μπορεί να την αξιοποιήσει.

• Φώτα πορείας

Μην οδηγείτε τη μέρα με τα φώτα αναμμένα, καταναλώνετε αναίτια καύσιμο. Σε κάποια μοντέλα τα φώτα μένουν αναμμένα καθόλη τη διάρκεια της κίνησής τους αλλά οι εμπνευστές αυτής της ιδέας ζουν σε χώρες όπου έχουν ξυπνήσει πολλές φορές νομίζοντας ότι δεν ξημέρωσε. Αν τους φέρεις σ’ ένα ελληνικό νησί το καλοκαίρι είναι πιθανόν να ξανασκεφτούν τα «μόνιμα αναμμένα φώτα» όπως και άλλα πολλά στη ζωή τους.

www.protothema.gr/car-and-speed/tech/article/?aid=68262
 

Lucifer

Original poster
Hero Member
May 14, 2010
3,282
1
0
θα δείξει...
Τι κάνετε ή δεν κάνετε από τα παραπάνω; Πόσο μας νοιάζει η κατανάλωση; Οικονομία ή ταχύτητα;
 

Focusman

Pro Member
May 26, 2010
577
0
16
32
Περιστερι
Προσωπικα κοιταζω και λιγο και απο τα 2.. Ενιοτε σβηνω τον κινητηρα στα φαναρια, σχεδον παντα φρεναρω με κατεβασμενη ταχυτητα ενω δεν εχω πολλα πραγματα μεσα που να επιβαρυνουν το αυτοκινητο  ;)

Καμια φορα μπορει να κανω και καμια ξερογκαζια αλλα μονο στο αυτοκινητο του πατερα μου (Octavia 1,4tsi) για να ακουω και  τη σκαστρα :p ;)
 

pitbull

Maniac Member
May 13, 2010
6,950
1
0
40
παντού και πουθενά
Με την τιμή της βενζίνης να παίρνει συνεχώς την… ανηφόρα, ο τομέας της κατανάλωσης απασχολεί ολοένα και πιο έντονα τους κατόχους, αλλά και τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Ακόμα και διαφορές που σε πραγματική κατανάλωση φαντάζουν λίγες, όπως για παράδειγμα τα 0,5 λτ./100 χλμ.: στην πράξη και σε βάθος 5ετίας, με 15.000 χλμ. το χρόνο, αντιστοιχούν σε 375 λτ. βενζίνης περισσότερα ή σε 525 ευρώ περίπου παραπάνω (με μέση τιμή αμόλυβδης στα 1,4 ευρώ/λτ.). Παράλληλα, μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση παίζει και ο τρόπος οδήγησης αλλά και άλλοι επιμέρους παράγοντες, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, προκειμένου να επιτύχετε μέγιστη οικονομία. Στις επόμενες σελίδες παρουσιάζουμε τα 5 πιο οικονομικά σε κατανάλωση μοντέλα ανά κατηγορία.

10 tips για μείωση της κατανάλωσης:

1. Αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές. Κατά τις αστικές μετακινήσεις απαιτούνται συχνές εναλλαγές των ταχυτήτων, οι οποίες καλό είναι να γίνονται γύρω στις 2.500 με 3.000 σ.α.λ. ή και σε χαμηλότερες, ειδικά στους νέους turbo κινητήρες.

2. Σωστή συντήρηση. Η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων των service συντελούν στη μείωση της κατανάλωσης, αφού καμένα λάδια του κινητήρα, "μπουκωμένο" φίλτρο αέρα ή γεμάτα επικαθίσεις μπουζί αυξάνουν την κατανάλωση.

3. Ομαλή επιτάχυνση - επιβράδυνση. Κατά την επιτάχυνση δεν υπάρχει λόγος να "πιέζετε" πολύ τον κινητήρα, γιατί σε όσο υψηλότερες στροφές λειτουργεί, τόσο περισσότερη βενζίνη καταναλώνει. Επίσης, καλό είναι να επιβραδύνετε (π.χ. στο φανάρι) με ταχύτητα και όχι με νεκρά.

4. Σταθερή ταχύτητα. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείτε να επιτύχετε χαμηλότερη κατανάλωση με διατήρηση σταθερής ταχύτητας (γύρω στα 120 χλμ./ώρα) πάντα με τη μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης.

5. "Ήπιο" ζέσταμα κινητήρα. Όλοι οι σύγχρονοι κινητήρες δε χρειάζονται προθέρμανση στο ρελαντί, που επιτυγχάνεται εφ’ όσον για λίγα χιλιόμετρα διατηρείτε χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και δεν κάνετε απότομες επιταχύνσεις.

6. Σωστή πίεση ελαστικών. Η σωστή πίεση των ελαστικών είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες μείωσης της κατανάλωσης και βέβαια παίζει μεγάλο ρόλο στην ενεργητική ασφάλεια του οχήματος.

7. Ανοιχτά παράθυρα. Αποφεύγετε να έχετε ανοιχτά τα παράθυρα -όσο είναι δυνατό- ειδικά όταν γίνεται χρήση a/c, καθώς αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου και κατ’ επέκταση η κατανάλωση.  


8. Χρήση του trip computer. Τα πιο πολλά νέα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν trip computer, όπου -εκτός άλλων- αναγράφονται η στιγμιαία και η μέση κατανάλωση και μέσω αυτών μπορείτε να δείτε πότε το αυτοκίνητο καίει περισσότερο ή λιγότερο καύσιμο.

9. Σχάρα οροφής. Πάντα να την αφαιρείτε όταν δεν την χρησιμοποιείτε, ενώ όταν σε αυτή φορτώσετε αντικείμενα, τοποθετήστε τα με τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε να έχουν τη μικρότερη δυνατή μετωπική επιφάνεια.

10. Σβήσιμο του κινητήρα σε στάσεις. Όταν είστε ακινητοποιημένοι λόγω έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης, καλό είναι να σβήνετε τον κινητήρα, κάτι που γίνεται αυτομάτως στα αυτοκίνητα με start/stop.

http://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/38341.asp

Σιγουρα πλεον στις μερες μας η καταναλωση ειναι το πιο σημαντικο κρητηριο στην αγορα ενος αυτοκινητου.Προσπαθω παντα να τηρω οσο πιο πολλα απο τα παραπανω, αν και καμια φορα ομολογω οτι θυσιαζω την καταναλωση για την ταχυτητα.Βεβαια με μετρο παντα και συνεση
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
Focusman said:
Προσωπικα κοιταζω και λιγο και απο τα 2.. Ενιοτε σβηνω τον κινητηρα στα φαναρια, σχεδον παντα φρεναρω με κατεβασμενη ταχυτητα ενω δεν εχω πολλα πραγματα μεσα που να επιβαρυνουν το αυτοκινητο  ;)

Καμια μπορει να κανω και καμια ξερογκαζια αλλα μονο στο αυτοκινητο του πατερα μου (Octavia 1,4tsi) για να ακουω και  τη σκαστρα :p ;)

απο οτι εχω ακουσει αν σταματησεις στο φαναρι χωρις να σβησεις την μηχανη δεν καει τοσο πολυ αμα την σβησεις και την ανοιξεις παλι...
 

Lucifer

Original poster
Hero Member
May 14, 2010
3,282
1
0
θα δείξει...
scorpion said:
απο οτι εχω ακουσει αν σταματησεις στο φαναρι χωρις να σβησεις την μηχανη δεν καει τοσο πολυ αμα την σβησεις και την ανοιξεις παλι...


+1000
 

m@kro

Maniac Member
May 11, 2010
4,440
56
48
43
Βόλος
μολις αυτο θα εργαφα και εγω Ιακωβε...... θα συμφωνησω και εγω μαζι σου νομιζω οτι πατωντας μιζα καιει περισοτερο καυσιμα ;)
 

pitbull

Maniac Member
May 13, 2010
6,950
1
0
40
παντού και πουθενά
Τη μηχανη την σβηνεις μονο σε καμια διαβαση τρενου αμα περιμενεις πανω απο 2 λεπτα,αμα σβηνεις το αμαξι και το ανοιγεις συνεχεια  σε καθε φαναρι σιγουρα καιει περισσοτερο.
 

Focusman

Pro Member
May 26, 2010
577
0
16
32
Περιστερι
Scorpion αυτο το εχω ακουσει και γω!!! Δεν ξερω ομως αν ισχυει...
Προσωπικα ακολουθω και μια αλλη τακτικη.
Αν θελω να εχω γενικα μειωμενη καταναλωση καυσιμου δεν χρησιμοποιω το αυτοκινητο. Παιρνω τα ΜΜΜ (π.χ. σημερα επειδη ειχα μια δουλεια στα δικ/τηρια πηρα μετρο και τρολλευ) χρησιμοποιω ποδηλατο (ειδικα στην Κομοτηνη που το εδαφος ΠΑΝΤΟΥ ειναι λειο).. Αν δεν γινεται να παρω τα ΜΜΜ ή θα χρειαστει να κανω ταξιδι ακολουθω καποιες απο τις προτασεις που αναφερθηκαν και παραπανω

Makro δεν το ηξερα αυτο που εγραψες. Ενδιαφερον!!! ;)

ΥΓ. Η καταναλώση μου ειναι καπου στα 6,6 lt/100km. Νομιζω ειναι αρκετα καλη ;)
 

akridas07

Pro Member
Jul 21, 2010
343
0
0
40
Οικολογική Οδήγηση

ΤΙ ΕΙΝΑΙ

Πρόκειται για έναν έξυπνο τρόπο οδήγησης, ο οποίος συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου καθώς και στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί τόσο από τους οδηγούς σύγχρονων επιβατικών αυτοκινήτων όσο και από τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων. Ecodriving σημαίνει συνετή, ήπια και ασφαλή οδήγηση σε χαμηλό αριθμό στροφών κινητήρα (1.200 - 2.500 στροφές ανά λεπτό) και ήπιες επιταχύνσεις.


ΟΦΕΛΗ

- 10-25% λιγότερα ατυχήματα, επομένος βελτίωση οδικής ασφάλειας.
- 10-25% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και συνακόλουθα μείωση των εκπομπόμενων αέριων ρύπων.
- Σημαντική μείωση ηχορύπανσης.
- Μείωση ενεργιακού κόστους καθώς και κόστους συντήρησης οχήματος και ασφάλισής του.
- Μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες σε δημίσια και ιδιωτικά οχήματα.
- Ενίσχυση εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού προς τα δημόσια μέσα όταν εφαρμόζουν τη οικολογική οδήγηση.
- Ίσος χρόνος ταξιδιού σε σχέση με το συνήθη τρόπο οδήγησης.
Εκτός από τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων η οικολογική οδήγηση συντελεί και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Για ένα μέσο οδηγό που διανύει περίπου 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο είναι ένα ετήσιο κέρδος περίπου 528€! Όμως οι αποταμιεύσεις της οικολογικής οδήγησης δεν προέρχονται μόνο από την εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά και από τη μείωση των φθορών του αυτοκινήτου και της συντήρησής του.

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

1. Κάνουμε σωστή και τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου μας και ιδιέταιρα των ελαστικών.
2. Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστων μία φορά το μήνα.
3. Κρατάμε τη σωστή απόσταση από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά μας, έτσι ώστε να μην χρησιμοποιούμε τα φρένα και το γκάζι πάρα πολλές φορές.
4. Αποφεύγουμε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
5. Αποφεύγουμε τη μεταφορά περριτών φορτίων, τη χρήση σχάρας οροφής και την τοποθέτηση αεροτομών.
6. Κάνουμε συνετή χρήση κλιματιστισμού. Το χρησημοποιούμε μόνο όταν είναι απαραίτητο και δεν το ρυθμίζουμε κάτω από τους 23 βαθμούς Κελσίου.
7. Επιβραδύνουμε ομαλά και όχι απότομα.
8. Αποφεύγουμε τη χρήση του αυτοκινήτου για κοντινές αποστάσεις και προτημούμε να περπατάμε. Αποφεύγουμε  τις άσκοπες μετακινήσεις με το αυτοκίνητό μας.
9. Σβήνουμε τον κινητήρα και σύντομες στάσεις όταν αυτές είναι πάνω από δύο λεπτά.
10. σχεδιάζουμε τις διαρδομές μας και αποφεύγουμε τις λάθος διαδρομές.
11. Οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιόντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης (ταχύτητα). Αποφευγουμε τα άσκοπα  φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχύτητων.
12. αλλάζουμε σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2.000 - 2.500 στροφές.
 

pitbull

Maniac Member
May 13, 2010
6,950
1
0
40
παντού και πουθενά
10 απλές συμβουλές για οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου
Hαύξηση της τιμής του πετρελαίου έχει ως αποτέλεσμα να εκτινάξει στα ύψη την τιμή της βενζίνης και να επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό μας. Παρόλα αυτά, μέσα από τις 10 χρήσιμες πρακτικές συμβουλές ευελπιστούμε να σας βοηθήσουμε να μειώσετε την κατανάλωση της βενζίνης και να συμβάλουμε έτσι στη μείωση των δαπανών σας.


1. Πετάξτε τα περιττά κιλά
Η «δίαιτα» δεν κάνει καλό μόνο στους ανθρώπους αλλά και στα αυτοκίνητα. Γι΄ αυτό σας προτρέπουμε να πετάξετε όλα τα παλιά κιβώτια, περιοδικά, καροτσάκια. Για τους φανατικούς σας προτρέπουμε να αντικαταστήσετε τη ρεζέρβα του αυτοκινήτου σας με κιτ επισκευής με αφρό, που σημαίνει περαιτέρω μείωση του βάρους κατά 15 κιλά περίπου. Με κάθε 100 κιλά εξοικονόμηση βάρους κερδίζετε σχεδόν 1 λίτρο βενζίνης στα 100 χλμ.

2. Ελευθερώστε την οροφή
Αν δεν θέλετε να πετάτε τα λεφτά σας από το παράθυρο, τότε αφαιρέστε οποιαδήποτε κατασκευή υπάρχει στην οροφή του αυτοκινήτου σας είτε πρόκειται για κάποια σχάρα είτε για βάση ποδηλάτων, μπαγκαζιέρα, κλπ., επειδή χειροτερεύει δραματικά τον συντελεστή αεροδυναμικότητας. Μία μπαγκαζιέρα οροφής αυξάνει τη μέση κατανάλωση βενζίνης κατά μισό λίτρο στα 100 χιλιόμετρα, ενώ η βάση ποδηλάτων μαζί με τα δίκυκλα την εκτοξεύει έως και 4,6 λίτρα ψηλότερα. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν προσφέρουν τίποτα άλλο παρά μόνον αυξημένη κατανάλωση και τα -δήθεν- αεροδυναμικά βοηθήματα των αυτοκινήτων.

3. Περισσότερος αέρας στα λάστιχα
Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται τακτικά, αφού επηρεάζει την τσέπη μας και την ασφάλειά μας. Χαμηλότερη πίεση σημαίνει πρόωρη φθορά των ελαστικών και αυξημένη κατανάλωση (περίπου 1-2% για 0,2 μπαρ χαμηλότερη πίεση). Για μεγαλύτερη οικονομία επιλέξτε για τα ελαστικά σας την πίεση που προβλέπει ο κατασκευαστής, όταν κυκλοφορεί το συγκεκριμένο μοντέλο με πλήρες φορτίο. Οι τιμές αναγράφονται συνήθως στο καπάκι του ρεζερβουάρ ή στο βιβλίο οδηγιών του κατασκευαστή.

4. Χρησιμοποιείτε ποιοτικά λιπαντικά
Η καλή ποιότητα λιπαντικού δεν συμβάλλει μόνο στην καλύτερη λειτουργία του κινητήρα αλλά πετυχαίνει και σημαντική οικονομία στην κατανάλωση του καυσίμου. Γιʼ αυτό σας προτείνουμε στην επόμενη αλλαγή λιπαντικών να ζητήσετε από το συνεργείο σας να χρησιμοποιήσει συνθετικά λιπαντικά, τα οποία είναι πιο ακριβά στην αγορά τους αλλά, φροντίζουν για την καλύτερη λειτουργία του κινητήρα, τη μακροζωία του και τη δική σας οικονομία στην κατανάλωση βενζίνης.

5. Επισκεφθείτε το συνεργείο σας σε τακτά χρονικά διαστήματα
H σκόνη στο φίλτρο αέρα, ο κακορυθμισμένος κινητήρας, η κάπνα στα μπουζί καθώς επίσης και οποιαδήποτε άλλη δυσλειτουργία του κινητήρα έχει ως αποτέλεσμα την υπερβολική κατανάλωση καυσίμου. Γι΄ αυτό ο τακτικός έλεγχος τους αυτοκινήτου σας στο επίσημο συνεργείο σας εξοικονομεί λίτρα στην κατανάλωση καυσίμου.

6. Όχι στην προθέρμανση του κινητήρα
Πολλοί οδηγοί επηρεασμένοι ακόμη και σήμερα από τα αυτοκίνητα της προηγούμενης τεχνολογία με καρμπυρατέρ έχουν τη συνήθεια να προθερμαίνουν τα αυτοκίνητά τους για αρκετά λεπτά της ώρας προτού ξεκινήσουν. Με την ενέργεια αυτή σήμερα δεν κερδίζετε απολύτως τίποτα παρά μόνο αυξάνετε την κατανάλωση της βενζίνης και συμβάλλετε με τη σειρά σας στην επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Γιʼ αυτό, λοιπόν, ξεκινάμε αμέσως μόλις θέσουμε τον κινητήρα σε ενέργεια.

7. Επιταχύνουμε σβέλτα
Ακούγεται παράδοξο, ισχύει όμως για όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με σύστημα ψεκασμού και όχι με καρμπιρατέρ (εξαιρούνται τα μοντέλα με αυτόματα σαζμάν και με πετρελαιοκινητήρες). Η απότομη επιτάχυνση με δυνατό πάτημα του γκαζιού έως τις 2.000 σ.α.λ. εξοικονομεί από 5% έως 10% βενζίνη. Αντίθετα, όταν πατάμε συνεχώς απαλά το γκάζι και επιταχύνουμε αργά και προοδευτικά, στέκεται η πεταλούδα σε λάθος γωνία στον αυλό εισαγωγής, οπότε αυξάνει η κατανάλωση. Διαφορετικά είναι τα πράγματα για όσους οδηγούν ένα μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ή πετρελαιοκινητήρα, αφού εδώ απαιτείται άκρως προοδευτική επιτάχυνση για εξοικονόμηση καυσίμου.

8. Αλλάζουμε νωρίς ταχύτητα
Η λειτουργία του κινητήρα σε υψηλές στροφές οδηγεί αναπόφευκτα στην υπερβολική κατανάλωση. Γι΄ αυτό το λόγο εάν αλλάζετε νωρίς τις ταχύτητες επιτυγχάνεται οικονομία στη βενζίνη. Για παράδειγμα ένα μοντέλο 1.800 κ. εκ. απαιτεί μόλις 4 λίτρα βενζίνης για να καλύψει απόσταση 100 χλμ. με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα και πέμπτη ταχύτητα, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο καταναλώνει 8,7 λίτρα ανά 100 χλμ. με δευτέρα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

9. Αφήστε το αυτοκίνητο να ρολάρει
Ο συνδυασμός "απότομη εκκίνηση-δυνατό φρενάρισμα" αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή. Αντίθετα συνιστάται να παίρνουμε έγκαιρα το πόδι μας από το γκάζι και να αφήνουμε το αυτοκίνητο να ρολάρει. Πάντα βέβαια με ταχύτητα στο σαζμάν και ποτέ με νεκρά. Σε όλα τα μοντέρνα αυτοκίνητα συνδυάζεται το ρολάρισμα με ταχύτητα στο σαζμάν με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

10. Μειώστε την κατανάλωση ρεύματος
Η λειτουργία πολλών συσκευών μέσα στο αυτοκίνητο που καταναλώνουν ρεύμα, όπως το κλιματιστικό, οι προβολείς ομίχλης, στερεοφωνικό με πολύ υψηλή απόδοση, απαιτεί την παραγωγή ρεύματος από το δυναμό, το οποίο με τη σειρά του απαιτεί τη συνδρομή του κινητήρα. Αν έχουμε σε λειτουργία αρκετούς καταναλωτές ρεύματος, τότε ενδέχεται να χρειαστούμε έως και δύο λίτρα βενζίνη περισσότερο στα 100 χλμ. Παραδείγματα: ο κλιματισμός επιβαρύνει την κατανάλωση με 0,7 λίτρα ανά 100 χλμ., οι προβολείς ομίχλης με 0,3 λίτρα και το ηχοσύστημα έως 0,2 λίτρα.


Πηγή :
http://wheels.ana-mpa.gr/
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
πολυ ωραιο αρθρο αυτο μπαμπη... ok234 ok234
αν και καποια πιστευω οτι δεν στεκουν.τα περισσοτερα ομως ισχυουν ;)
 

GReenDim

Hero Member
May 31, 2010
960
0
0
63
Athens - GReece
  eco-driving

Η οικολογική οδήγηση (Ecodriving) είναι ένας έξυπνος τρόπος οδήγησης, ο οποίος συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, καθώς και στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων.

Τί είναι το eco-driving;
Η οικολογική οδήγηση (Ecodriving) είναι ένας έξυπνος τρόπος οδήγησης, ο οποίος συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων, που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, καθώς και στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων.

Είναι ένας τρόπος οδήγησης που μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί τόσο από τους οδηγούς σύγχρονων επιβατικών αυτοκίνητων όσο και από τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων.

Ecodriving σημαίνει συνετή, ήπια και ασφαλής οδήγηση σε χαμηλό αριθμό στροφών κινητήρα (1.200 – 2.500 στροφές ανά λεπτό) και ήπιες επιταχύνσεις.

Οφέλη

   * 10-25% λιγότερα ατυχήματα επομένως βελτίωση οδικής ασφάλειας
   * 10-25% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και συνακόλουθα μείωση των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων
   * Σημαντική μείωση ηχορύπανσης
   * Μείωση ενεργειακού κόστους καθώς και κόστους συντήρησης οχήματος και ασφάλισής του
   * Μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες σε δημόσια και ιδιωτικά οχήματα
   * Ενίσχυση εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού προς τα δημόσια μέσα όταν εφαρμόζουν την οικολογική οδήγηση
   * Ίσος χρόνος ταξιδίου σε σχέση με τον συνήθη τρόπο οδήγησης

Χρυσοί Κανόνες

   * Αλλάξτε σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2000 - 2500 στροφές.
   * Οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης.
   * Απoφύγετε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.
   * Προβλέψτε τις συνθήκες κυκλοφορίας.
   * Επιβραδύνετε ομαλά.
   * Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 30’’).
   * Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά τον μήνα.
   * Κάντε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος και ιδιαιτέρως των ελαστικών.
   * Aποφύγετε τη μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής.
   * Αποφύγετε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων και την τοποθέτηση αεροτομών.
   * Κάντε συνετή χρήση του κλιματισμού (Ο κλιματισμός να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και να μη ρυθμίζεται κάτω από τους 23 oC)
   * Στις ανηφόρες να κινείστε με τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιήστε σχεδόν όλο το γκάζι
   * Στις κατηφόρες εκμεταλλευτείτε την ταχύτητα που αποκτά το όχημα χωρίς να χρησιμοποιείτε το γκάζι.
   * Οδήγηση σε στροφές: Επιβραδύνεται ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου.

      πηγή  www.ecodriving.gr
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread