Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Έφτασε ο ΧΙΟΝΙΑΣ "  

..λίγα πράγματα που πρέπει να προσέξουμε για την προσωπική μας υγειά κ λίγα απαραίτητα πράγματα που πρέπει  να έχουμε στο αμάξι μας για την αντιμετώπιση του χιονιά!!

  ..πριν μπούμε στο αμάξι!
1. Καλό ρουχισμό (αδιάβροχο κ αντιανεμικό ) κ εφεδρικό ρουχισμό
3. Ζεστά αδιάβροχα παπούτσια οι μπότες φορώντας μάλλινες κάλτσες ή ισοθερμικές (όχι βαμβακερές)
3. Γάντια φλίς κ αδιάβροχα (για την τοποθέτηση αλυσίδων)
4. Σπρέι αντιπαγωτικό για τζάμια ,καθρέπτες κ κλειδαριά!

  ... όταν μπούμε στο αμάξι!
1. Έλεγχος αλυσίδων
2. Έλεγχος κ τοποθέτηση αντιπηκτικού στους υαλοκαθαριστήρες (αν δεν έχουμε βάλει)
3. Το αμάξι το έχουμε φουλαρισμένο από βενζίνα
4. Έχουμε φορτιστή κινητού στο αμάξι
5. Έχουμε υπνόσακο μέσα στο αμάξι
6. Να έχουμε μπουκάλι με νερό στο αμάξι κ λίγη τροφή

 ... όταν χρειαστεί να τοποθετήσουμε αλυσίδες!
1. Βρίσκουμε ασφαλές μέρος
2. Ανάβουμε τα αλάρμ
3. Φοράμε το γιλέκο το φωσφόριζε
4. Βγαίνουμε κ τοποθετούμε το τρίγωνο αν χρειαστεί (αν είμαστε σε λωρίδα κυκλοφορίας κ όχι σε πάρκινγκ)
5. Φοράμε αδιάβροχο ρουχισμό για να μην ποτίσει στα ρούχα μας το χιόνι
6. Φοράμε κ τα γάντια (για να μην παγώσουν τα χέρια)
7. Τοποθετούμε τις αλυσίδες
8. Μετά από λίγα μέτρα πορείας κάνουμε ξανά έναν οπτικό έλεγχο στις αλυσίδες κ έναν έλεγχο να είναι καλά σφιγμένες!

 ...σε περίπτωση ακινητοποίησης
1. Αν δεν έχουμε πάθει μηχανική βλάβη τότε βάζουμε αλάρμ ,ανά δεκάλεπτο περίπου βάζουμε μπροστά τον κινητήρα για να ζεστάνουμε την καμπίνα που βρισκόμαστε
2. Ανάλογα την περίπτωση κάνουμε οικονομία στα καύσιμα (!)
3. Αφού έχουμε νερό κ τροφή (όπως προανέφερα) κάνουμε υπομονή μέχρι να έρθει το εκχιονιστικό να καθαρίσει τον δρόμο!
4. Ποτέ δεν παίρνουμε τηλέφωνο για να έρθουν να μας διασώσουν αν δεν είναι απαραίτητο γιατί πρέπει όλοι καλά να γνωρίζουμε πως μέσα σε κάποια κακοκαιρία κάποιοι άνθρωποι έχουν πραγματικά την ανάγκη διάσωσης  (!! )
5. Θα πάρουμε να ενημερώσουμε την τροχαία για το που βρισκόμαστε κ ότι ο δρόμος που είναι το όχημα μας είναι κλειστός με ακινητοποιημένα οχήματα λόγο σφοδρής κακοκαιρίας!  
6. Υπομονή αφού τα έχουμε όλα οργανωμένα στην εντέλεια μέχρι να ξεσπάσει ο χιονιάς!!  :)
 

sophia

Member
Feb 6, 2011
172
0
0
53
ΑΘΗΝΑ
Ιδιαίτερα συχνό είναι το φαινόμενο σχηματισμού πάγου επάνω στις επιφάνειες του αυτοκινήτου, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, αλλά και εξαιτίας μιας ενδεχόμενης χιονόπτωσης. Τι θα πρέπει να κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις και ποια μέτρα προφύλαξης μπορούμε να πάρουμε; Στο θέμα που ακολουθεί δίνουμε ορισμένες πρακτικές συμβουλές, που ο κάθε οδηγός μπορεί να εφαρμόσει σε αυτές τις περιπτώσεις. 


Πολλά είναι τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν εξαιτίας του παγετού κατά τους χειμερινούς μήνες. Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα κομβικά σημεία, στα οποία, εάν επιδείξουμε την απαραίτητη προσοχή, μπορούμε να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη, να συντηρήσουμε το αυτοκίνητό μας καλύτερα και να πραγματοποιήσουμε ασφαλέστερα τις μετακινήσεις μας. Aς δούμε ορισμένα απλά πράγματα, που μπορούν να μας "θωρακίσουν" απέναντι στον πάγο.
Το σωστό αντιψυκτικό κάνει τη διαφορά
Βασικό και πρωτεύον ζήτημα για κάθε οδηγό (σε κάθε εποχή, αλλά πολύ περισσότερο στις ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας, όπως είναι ο χειμώνας και το καλοκαίρι) είναι η σωστή χρήση του αντιψυκτικού υγρού. Αυτό βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα σε αντίξοες συνθήκες (είτε πρόκειται για πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, είτε για πολύ υψηλές). Προσθέστε την κατάλληλη ποσότητα αντιψυκτικού στο ειδικό δοχείο, ενώ πάντα θα πρέπει να προσέχετε να χρησιμοποιείτε εκείνο που πληροί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Ακόμη, θα πρέπει να αναμιγνύετε το αντιψυκτικό υγρό με αποσταγμένο νερό, στο ποσοστό που έχει θέσει ο κατασκευαστής. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η παντελής απουσία αντιψυκτικού ή η μη χρήση του στο ποσοστό που πρέπει κατά τους χειμερινούς μήνες, μπορεί επιφέρει δυσλειτουργία κατά την εκκίνηση του κινητήρα, ενώ θα παρουσιαστεί καθυστέρηση, έως ότου φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία. Τέλος, θα πρέπει να ελέγχετε εάν το εύρος των θερμοκρασιών που καλύπτει το αντιψυκτικό υγρό, μπορεί να αντεπεξέλθει στις συνθήκες του τόπου όπου κατοικείτε.
Τα απαραίτητα του χειμώνα
• Αντιπαγωτικό υγρό για κλειδαριές/μεντεσέδες και τσιμούχες
• Αντιπαγωτικό για καθαριστήρες
• Αντιθαμβωτικό σπρέι τζαμιών
• Αντιθαμβωτικό σφουγγαράκι
• Γάντια
• Καλώδια εκκίνησης ανάγκης
Προσοχή στην μπαταρία
Ο ρόλος της μπαταρίας είναι ζωτικής σημασίας για το αυτοκίνητο και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία, προκειμένου να είναι πάντα σε θέση να επιτελέσει το ρόλο της. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες η μπαταρία καταπονείται αρκετά. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται όταν ελέγχετε τα υγρά, γι αυτό θα πρέπει σε τακτά διαστήματα να συμπληρώνετε είτε με ειδικό είτε με αποσταγμένο νερό (εφ’ όσον είναι δυνατή η συμπλήρωση -συνήθως για μπαταρίες παλαιού τύπου). Αν η μπαταρία σας είναι ξηρού τύπου, δηλαδή δεν μπορείτε να συμπληρώσετε υγρά, θα πρέπει να την ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω της ειδικής ένδειξης (στο επάνω μέρος της), την οποία διαθέτουν οι περισσότερες μπαταρίες. Άλλωστε, εάν το αυτοκίνητό σας διαθέτει τέτοια μπαταρία και έχετε υποψία ότι ο χρόνος αντικατάστασής της πλησιάζει, (και το αυτοκίνητό σας εκτίθεται σε συνθήκες πάγου), μπορείτε να μετρήσετε την απόδοσή της σε κάποιο ηλεκτρολογείο, ώστε να διαπιστώσετε εάν χρήζει αλλαγής. Σε κάθε περίπτωση, τα καλώδια για εκκίνηση ανάγκης θεωρούνται απολύτως απαραίτητα. Τέλος, πάντα προσέχετε να απομακρύνετε τα υγρά μπαταρίας που έχουν πέσει στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, γιατί προκαλούν διάβρωση.
Χρησιμοποιείστε τα απαραίτητα προϊόντα
Αρκετά είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας του πάγου, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να προκληθούν βλάβες αρκετών ευρώ, εάν δε δείξουμε την απαραίτητη προσοχή. Οι βλάβες και οι δυσλειτουργίες δεν αφορούν μόνο στα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου, αλλά σε σημεία όπως το παρμπρίζ, οι πόρτες, κ.τ.λ.
Σπρέι για τις κλειδαριές και τις τσιμούχες Κατά τη διάρκεια παραμονής του αυτοκινήτου σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ο παγετός δημιουργεί προβλήματα στις κλειδαριές αλλά και στις πόρτες. Αυτά τα προβλήματα ανάγονται στη δυσκολία ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου, ενώ η παρουσία πάγου στις τσιμούχες των θυρών καθιστά αδύνατη την είσοδο στο χώρο της καμπίνας- και αν αυτό γίνει κάτω από πίεση, τότε είναι δυνατό να κοπούν τα λαστιχάκια. Γι αυτούς τους λόγους καλό θα είναι, αφού ακινητοποιήσετε το αυτοκίνητό σας, να ρίξετε ένα ειδικό υγρό στα συγκεκριμένα μέρη, ώστε να αποφύγετε τις απρόβλεπτες συνέπειες.
Προσοχή στους καθαριστήρες
Όταν οι θερμοκρασίες είναι αρκετά χαμηλές, όπως σε χιονόπτωση ή παγετό, είναι καλό κατά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου σας να σηκώνετε όρθιους τους καθαριστήρες. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε φαινόμενα κολλήματος των μάκτρων πάνω στο παρμπρίζ, λόγω του παγετού. Επίσης είναι δυνατό να χρησιμοποιείτε ειδικό αντιπαγωτικό υγρό στο δοχείο νερού των καθαριστήρων, ώστε ο πάγος να απομακρυνθεί πιο εύκολα. Εκτός από αυτό, στο εμπόριο μπορείτε να βρείτε ειδικό σπρέι, το οποίο εμποδίζει την ανάπτυξη πάγου στα τζάμια.
Προσοχή! Ποτέ μη χρησιμοποιείτε ζεστό νερό για την απομάκρυνση του πάγου από τα τζάμια. Η απότομη διαφορά θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει ρωγμές. Εάν υπάρχει πάγος στο παρμπρίζ και χρησιμοποιήσετε τους καθαριστήρες, το πιθανότερο είναι αυτοί να κοπούν τα μάκτρα σε ορισμένα σημεία. 
 
Προσθέστε τον τύπο αντιψυκτικού που προτείνει ο κατασκευαστής, το οποίο μπορεί να αντεπεξέλθει στο εύρος των θερμοκρασιών του τόπου όπου κυκλοφορείτε το αυτοκίνητό σας.


 
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας είναι καθαρό, με τη χρήση κουκούλας μπορείτε να αποφύγετε τις χρονοβόρες διαδικασίες απομάκρυνσης πάγου ή χιονιού.


 
Χρησιμοποιείτε πάντα το αντιψυκτικό που προβλέπει ο κατασκευαστής.


 
Στις χαμηλές θερμοκρασίες η μπαταρία του αυτοκινήτου καταπονείται υπερβολικά. Εάν δεν είναι ξηρού τύπου, συμπληρώστε το υγρό που απαιτείται, ενώ με τη βοήθεια ηλεκτρολόγου μπορείτε να εξακριβώσετε εάν χρήζει αλλαγής.


 
 
Ψεκάστε τις τσιμούχες των θυρών, τους μεντεσέδες και τις κλειδαριές με ειδικό υγρό, έτσι ώστε μετά από μια νύχτα με εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, να μπορούν να ανοίξουν οι κλειδαριές και οι πόρτες.


 
Με τη χρήση ειδικού υγρού στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων, η απομάκρυνση του πάγου γίνεται ακόμη πιο γρήγορα.


 
Ο πάγος στην περιοχή του παρμπρίζ απομακρύνεται πιο εύκολα, όταν παράλληλα χρησιμοποιήσετε και το διακόπτη ξεθαμπώματος που διαθέτει το αυτοκίνητο.


 
Καθαρίστε το αυτοκίνητο από τα χιόνια, προσέχοντας μην δημιουργήσετε εκδορές στο αμάξωμα.


 
Εάν απαιτείται, χρησιμοποιείστε τις αντιολισθητικές αλυσίδες. 
 




Συμβουλές για τους χειμερινούς μήνες!

• Έχετε πάντα μαζί σας καλώδια έκτακτης εκκίνησης, γάντια και αντιολισθητικές αλυσίδες.
• Προσοχή χρειάζεται εάν χρησιμοποιείτε ξύστρες πάγου, να μη δημιουργήσετε εκδορές στο χρώμα και στα παράθυρα.
• Εάν οι συνθήκες το απαιτούν, χρησιμοποιήστε απαραιτήτως αντιολισθητικές αλυσίδες, ώστε να έχετε τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου σας.
• Σε περιπτώσεις παγετού ή χιονόπτωσης, αποφύγετε τις βίαιες κινήσεις στο τιμόνι. Οδηγείτε προνοητικά, χωρίς απότομα φρεναρίσματα και εκκινήσεις.
• Μην οδηγείτε χωρίς να έχετε απομακρύνει τον όγκο του χιονιού πάνω από το αυτοκίνητο, διότι υπάρχει πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος.
• Το χιόνι που συσσωρεύεται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου θα πρέπει να απομακρύνεται, γιατί μπορεί να προκαλέσει βλάβες, ενώ παράλληλα δημιουργεί κραδασμούς στο σύστημα διεύθυνσης.
• Πριν ξεκινήσετε, φροντίστε να έχετε καθαρίσει πλήρως τα φώτα και τα παράθυρα.
• Μην οδηγείτε το αυτοκίνητό σας σε υψηλές στροφές, έως ότου φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία ο κινητήρας.
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Πολύ χρήσιμα τα όσα μας έγραψες Σοφία!!  ok234
Σπάνια βρίσκεις στις μέρες μας οδηγούς που έχουν προνοήσει και είναι έτοιμοι για αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων!
Μακάρι να είχαν όλοι την όρεξη να διαβάσουν τα όσα έχεις γράψει!
Πολλοί από εμάς δυστυχώς έχουν την αίσθηση ότι τα ξέρουν όλα αλλά όταν βρεθούν αντιμέτωποι με τέτοιες καταστάσεις απλά τους πιάνει σύγχυση κ "πανικός" που κάποιες φορές μπορεί να αποβεί μοιραίος!!
Είμαι περήφανος που βρίσκομαι σε ένα φόρουμ που οι γυναίκες δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον από τους άντρες σε θέματα οδικής ασφάλειας με αποτέλεσμα να μας βάζουν τα γυαλιά (!)
Μπορεί να έχω διανύσει πάνω από 1.000.000 χιλιόμετρα στους ελληνικούς δρόμους αλλά ποτέ μα ποτέ δεν θα πω ότι τα ξέρω όλα!!
Πραγματικά χαίρομαι που υπήρξε ένα τέτοιο αναλυτικό ποστ για να συμπληρώσει τα όσα έγραψα πριν, γιατί καμιά φορά η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά!   
 

sophia

Member
Feb 6, 2011
172
0
0
53
ΑΘΗΝΑ
Παγωμένοι δρόμοι: συμβουλές προς οδηγούς και πεζούς, σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους.
Στο πλαίσιο αυτό συστήνει στους πεζούς:

    * Να περπατούν με μεγάλη προσοχή ιδιαίτερα τις πρώτες πρωινές και νυκτερινές ώρες, καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι δρόμοι να είναι παγωμένοι.
    * Να φροντίσουν να φορούν τα κατάλληλα υποδήματα όταν πρόκειται να μετακινηθούν.
    * Να  προτιμούν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς. 
    * Να αποφεύγουν να περπατούν στα τμήματα των δρόμων και των πεζοδρομίων όπου υπάρχει παγετός.

Παράλληλα, οι οδηγοί:

    * Να φροντίζουν το όχημά τους να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες.
    * Να χρησιμοποιούν πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κ.λπ.).
    * Να φορούν πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
    * Να ενημερώνονται για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου αν πρόκειται να ταξιδέψουν.
    * Να ελέγχουν την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου τους.
    * Να φροντίζουν ώστε να είναι εφοδιασμένοι με αρκετά καύσιμα.   
    * Να μειώνουν ταχύτητα και να αφήνουν αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να μπορούν να σταματήσουν με        ασφάλεια.
    * Να μη φρενάρουν απότομα γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπούν της πορείας τους. Με τον ίδιο τρόπο να λειτουργούν και όταν πρόκειται να επιταχύνουν ή να στρίψουν.
    * Να έχουν αναμμένα τα φώτα πορείας για να γίνονται πιο εύκολα αντιληπτοί, ιδαιίτερα όπου δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα.
    * Να διατηρούν τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματός τους  πάντα  καθαρούς.
    * Να οδηγούν με χαμηλή ταχύτητα για να έχουν τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματός τους.
    * Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν διασχίζουν γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και δρόμους που δεν είναι πολυσύχναστοι.
    * Αν οδηγούν σε επαρχιακό δρόμο, να αποφεύγουν τους χιονισμένους χωματόδρομους.
    * Να έχουν στο νου τους ότι ενδεχομένως να χρειαστεί πολύ μεγαλύτερος χρόνος για να ακινητοποιήσουν το όχημά τους όταν οδηγούν σε παγωμένο δρόμο.

- Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά τους:

    * Να μην προσπαθήσουν να «γκαζώσουν» για να απεγκλωβιστούν, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.
    * Να μετακινήσουν δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξουν το χιόνι από τους τροχούς.
    * Να ειδοποιήσουν αμέσως τις αστυνομικές αρχές.
    * Να παραμείνουν στο αυτοκίνητό τους και να ανάβουν τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα, ελέγχοντας ώστε η εξάτμιση να είναι καθαρή από χιόνι.

Σε κάθε περίπτωση οι πεζοί και οι οδηγοί να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις και τις οδηγίες των τροχονόμων και να διατηρούν τη ψυχραιμία τους.
Η ψυχραιμία είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε τέτοιες περιπτώσεις.
 

grg019

Hero Member
May 17, 2010
2,955
0
0
41
Veria
Καθως επεστρεφα σπιτι λοιπον σε δρομο με 2 λωριδες ανα κατευθυνση, μεσοτοιχια και κατα την προσπεραση σε οχημα με μολις 80 χιλιομετρα, ξαφνικα αρχισα να χανω τον ελεγχο του αυτοκινητου (πηγαινα κυριολεκτικα με τις μπαντες αριστερα - δεξια) χωρις ευτυχως να χτυπησω στις μπαρες η στο αυτοκινητο που μολις ειχα προσπερασει. Λες και ο Θεος εβαλε το χερι Του εκεινη την ωρα και με εσωσε!! Το ESP δεν σταματησε να αναβοσβηνει και μπορω να πω βοηθησε σε ικανοποιητικο βαθμο. Να πω σ αυτο το σημειο πως δεν ημουν με το fiesta (αλλα με ενα smart) και ο δρομος ΔΕΝ γυαλιζε οπως γινεται συνηθως σε αυτες τις περιπτωσεις. Το ιδιο συνεχιστηκε για τα επομενα 15 χιλιομετρα και μεχρι να φτασω σπιτι (αλλες 2 φορες) οχι ομως τοσο εντονες οσο η πρωτη.
Τωρα που χαλαει ο καιρος θα πρεπει να εχουμε ολοι το νου μας ιδιαιτερα κατα τη νυχτα οπου η θερμοκρασια πεφτει και οι δρομοι αρχιζουν να ''γυαλιζουν''. Αποφευγουμε να αναπτυσσουμε μεγαλες ταχυτητες, κανουμε ελεγχο της πιεσης των ελαστικων σε ποιο τακτα διαστηματα και αν μας συμβει οπως εμενα παραπανω, ΜΗΝ χρησιμοποιησετε φρενο!! Χανεται ο ελεγχος πολυ ευκολα, γλυστρας και δεν αργει το κακο!! Μονο ελαστικα με καρφια μας σωζουν αλλα και αυτο ειναι υπερβολη για καθημερινη χρηση. Προσοχη και τα ματια μας 1114!
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Τα σμαρτ εκτός από esp θέλουν κ τον θεό τον ίδιο για να κρατηθούν σε πολύ ολισθηρά οδοστρώματα. Καλό είναι να υπάρχει θερμόμετρο εξωτερικού χώρου για να μας "θυμίζει" ότι θα τύχουμε σε  πάγο αν δουμε τιμες απο 2 μεχρι μειον ~. Παντα να προτιμάτε τις δεξιές λουρίδες γιατί είναι οι πιο πατημένες κ πιάνουν πάγο δυσκολότερα από τις αριστερες
 

faidra7

Pro Member
May 1, 2012
834
2
18
Γαλατσι-Πειραιας
Αφού είσαι καλά και δεν έπαθες τίποτα τότε μικρό το κακό!!! Μεγάλη προσοχή σε τέτοιες θερμοκρασίες ειδικά εσείς εκεί επάνω που το θερμόμετρο βαράσει συχνά μείον και ο πάγος είναι συνηθισμένο φαινόμενο!!! Πιστεύω οτι έκανες πολύ καλά που το άνοιξες το θέμα...είναι καλό να ανταλάσσουμε απόψεις οτιδήποτε αυτοκίνητο έχει ο καθένας...είτε αυτό είναι fiesta είτε smart είτε οτιδήποτε άλλο !!!
 

m@kro

Maniac Member
May 11, 2010
4,440
56
48
43
Βόλος
Όταν κινούμαστε σε χιονισμένο δρόμο, προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε αν στο δρόμο έχουμε φρέσκο χιόνι (καλή σχετικά πρόσφυση), πατημένο χιόνι (μέτρια πρόσφυση), εμφανές παγωμένο χιόνι ή κρυμμένο πάγο κάτω από λεπτό στρώμα χιονιού (κακή πρόσφυση). Μπορούμε εύκολα να το καταλάβουμε από την αντίσταση και την αντίδραση του τιμονιού στις στροφές, το πόσο εύκολα σπινάρουν ή μπλοκάρουν οι ρόδες μας, ενώ όπου είναι ασφαλές για τους πίσω δοκιμάζουμε τα φρένα μας πριν χρειαστεί πραγματικό φρενάρισμα πανικού.

Με το παγωμένο χιόνι είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί, ειδικά όσο πιο βαρύ είναι το αμάξι και ειδικά αν δεν έχουμε χειμερινά λάστιχα. Υπάρχει περίπτωση σε απότομες κατηφόρες, άσχετα με τα ηλεκτρονικά ευστάθειας ή την τετρακίνηση, το αυτοκίνητο απλά να κάνει... τσουλήθρα σαν σε παγοδρόμιο. Καλό είναι να παρατηρούμε το πως κινούνται τα άλλα οχήματα και να αφήνουμε μεγάλα περιθώρια και αποστάσεις για να προλάβουμε να αντιδράσουμε. Χρησιμοποιούμε το μπροστινό αυτοκίνητο σαν ένδειξη για τον δρόμο, αφού βέβαια είμαστε σίγουροι ότι έχουμε την ίδια ή καλύτερη πρόσφυση από αυτό (χειμερινά λάστιχα - αλυσίδες). Απότομες ανηφόρες ή κατηφόρες σε παγωμένο χιόνι αντιμετωπίζονται οριακά με χειμερινά λάστιχα, ενώ είναι προτιμότερο να φοράμε αλυσίδες.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=W5TO7R5Cpvg[/youtube]

Πολύ πιο επικίνδυνος όμως είναι ο 'μαύρος πάγος', που στην ουσία είναι παγωμένο νερό. Συνήθως κατά την διάρκεια της νύχτας που οι θερμοκρασίες πέφτουν πολύ, τα νερά από τα λιωμένα χιόνια παγώνουν δημιουργώντας ένα κανονικό παγοδρόμιο. Ο μαύρος πάγος δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά (δεν είναι άσπρο σαν το χιόνι) και είναι ιδιαίτερα γλιστερός. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει προειδοποίηση. Μπορεί να φτάσουμε σε μια σκιερή στροφή κατά την διάρκεια πχ. μιας ηλιόλουστης μέρας, όπου ο δρόμος έχει στεγνώσει ενώ σε μια μικρή απόσταση συνεχίζει να υπάρχει πάγος που φαίνεται σαν νερό. Κινούμενοι ακόμα και με φυσιολογικές ταχύτητες για στενό επαρχιακό δρόμο (30-40 χιλ/ώρα) είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα καταλήξουμε εκτός δρόμου. Τα 'καλοκαιρινά' λάστιχα αντιδρούν με μηδενική πρόσφυση, τα χειμερινά ή παντός καιρού έχουν υποτυπώδη πρόσφυση, ενώ συνεχόμενη (και κυρίως κατηφορική) διαδρομή σε 'μαύρο πάγο' θα αντιμετωπιστεί πάλι μόνο με αλυσίδες και με πολύ προσοχή.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tEsprJ9Cy_o#![/youtube]


πηγή
 

grg019

Hero Member
May 17, 2010
2,955
0
0
41
Veria
Ακριβως αυτο ηταν κουμπαρε μαυρος παγος, δεν φαινονταν οπως ο κανονικος σαν χιονι που γυαλιζει δηλαδη, πολυ υπουλος και επικινδυνος!!
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
το σμαρτ ειναι επικινδυνο λογο κοντου μεταξονιου.
στο χιονι-παγο εχω πολυ κακια εμπειρια με το φιεστα και για αυτο αποφευγω να το κυκλοφορω κατω απο τετοιες συνθηκες.
 

mk1 Stelios

Original poster
Hero Member
Εγώ το αντίθετο! Είναι το καλύτερο σχολείο εξοικείωσης με το αμάξι. Πάντα όταν χιονίζει επιλέγω να πηγαίνω σε μέρη (με ορατότητα κ χωρίς κίνηση) που έχουν πιάσει χιόνι κ πάγο. Ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσεις τον φόβο, είναι να τον αντιμετωπίσεις! Έχω λιώσει λάστιχα σε παγωμένο χιόνι μέσα σε μια μέρα και ομολογώ πως φυσικά θα το ξανά έκανα. Αυτοκίνητα με ESP (όπως τα φιέστα) χρειάζονται μεγαλύτερη προσοχή γιατί στην διάρκεια κλειστής δεξιάς για παράδειγμα όταν διαβάσουν ότι γλιστράει με τα μούτρα το αμάξι τότε φρενάρουν τον εσωτερικό τροχό με αποτέλεσμα να φέρνουν άμεσα το αυτοκίνητο σε κατάσταση υπερστροφής (!)  Δεν θέλει βίαιες κινήσεις στο τιμόνι ,στο φρένο και στο γκάζι.
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
ο φοβος μ ειναι ενας και μοναδικος με το φιεστα. οτι κρεμομαι απο αυτο το αυτοκινητο και το παραμικρο που θα παθει θα μ κοψει τα ποδια.

για το χιονι εχω το νισσαν μικρα και το κανω κομπο( εχω ανεβει γρεβενα με 15 πονους χιονι με 1-2)
 

m@kro

Maniac Member
May 11, 2010
4,440
56
48
43
Βόλος
Πρακτικές συμβουλές για την καλή λειτουργία του οχήματος

Ιδιαίτερα συχνό είναι το φαινόμενο σχηματισμού πάγου επάνω στις επιφάνειες του αυτοκινήτου, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, αλλά και εξαιτίας μιας ενδεχόμενης χιονόπτωσης.

Τι θα πρέπει να κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις και ποια μέτρα προφύλαξης μπορούμε να πάρουμε; Διαβάστε ορισμένες πρακτικές συμβουλές, που ο κάθε οδηγός μπορεί να εφαρμόσει σε αυτές τις περιπτώσεις.


Το σωστό αντιψυκτικό κάνει τη διαφορά

Βασικό και πρωτεύον ζήτημα για κάθε οδηγό (σε κάθε εποχή, αλλά πολύ περισσότερο στις ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας, όπως είναι ο χειμώνας και το καλοκαίρι) είναι η σωστή χρήση του αντιψυκτικού υγρού. Αυτό βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα σε αντίξοες συνθήκες (είτε πρόκειται για πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, είτε για πολύ υψηλές).

Προσθέστε την κατάλληλη ποσότητα αντιψυκτικού στο ειδικό δοχείο, ενώ πάντα θα πρέπει να προσέχετε να χρησιμοποιείτε εκείνο που πληροί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Ακόμη, θα πρέπει να αναμιγνύετε το αντιψυκτικό υγρό με αποσταγμένο νερό, στο ποσοστό που έχει θέσει ο κατασκευαστής.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η παντελής απουσία αντιψυκτικού ή η μη χρήση του στο ποσοστό που πρέπει κατά τους χειμερινούς μήνες, μπορεί επιφέρει δυσλειτουργία κατά την εκκίνηση του κινητήρα, ενώ θα παρουσιαστεί καθυστέρηση, έως ότου φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία.

Τέλος, θα πρέπει να ελέγχετε εάν το εύρος των θερμοκρασιών που καλύπτει το αντιψυκτικό υγρό, μπορεί να αντεπεξέλθει στις συνθήκες του τόπου όπου κατοικείτε.

Τα απαραίτητα του χειμώνα

- Αντιπαγωτικό υγρό για κλειδαριές/μεντεσέδες και τσιμούχες
- Αντιπαγωτικό για καθαριστήρες
- Αντιθαμβωτικό σπρέι τζαμιών
- Αντιθαμβωτικό σφουγγαράκι
- Γάντια
- Καλώδια εκκίνησης ανάγκης

Προσοχή στην μπαταρία

Ο ρόλος της μπαταρίας είναι ζωτικής σημασίας για το αυτοκίνητο και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία, προκειμένου να είναι πάντα σε θέση να επιτελέσει το ρόλο της. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες η μπαταρία καταπονείται αρκετά.

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται όταν ελέγχετε τα υγρά, γι αυτό θα πρέπει σε τακτά διαστήματα να συμπληρώνετε είτε με ειδικό είτε με αποσταγμένο νερό (εφ’ όσον είναι δυνατή η συμπλήρωση -συνήθως για μπαταρίες παλαιού τύπου).

Αν η μπαταρία σας είναι ξηρού τύπου, δηλαδή δεν μπορείτε να συμπληρώσετε υγρά, θα πρέπει να την ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω της ειδικής ένδειξης (στο επάνω μέρος της), την οποία διαθέτουν οι περισσότερες μπαταρίες.
Άλλωστε, εάν το αυτοκίνητό σας διαθέτει τέτοια μπαταρία και έχετε υποψία ότι ο χρόνος αντικατάστασής της πλησιάζει, (και το αυτοκίνητό σας εκτίθεται σε συνθήκες πάγου), μπορείτε να μετρήσετε την απόδοσή της σε κάποιο ηλεκτρολογείο, ώστε να διαπιστώσετε εάν χρήζει αλλαγής.

Σε κάθε περίπτωση, τα καλώδια για εκκίνηση ανάγκης θεωρούνται απολύτως απαραίτητα. Τέλος, πάντα προσέχετε να απομακρύνετε τα υγρά μπαταρίας που έχουν πέσει στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, γιατί προκαλούν διάβρωση.

Χρησιμοποιείστε τα απαραίτητα προϊόντα

Αρκετά είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας του πάγου, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να προκληθούν βλάβες αρκετών ευρώ, εάν δε δείξουμε την απαραίτητη προσοχή. Οι βλάβες και οι δυσλειτουργίες δεν αφορούν μόνο στα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου, αλλά σε σημεία όπως το παρμπρίζ, οι πόρτες, κ.τ.λ.

Σπρέι για τις κλειδαριές και τις τσιμούχες

Κατά τη διάρκεια παραμονής του αυτοκινήτου σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ο παγετός δημιουργεί προβλήματα στις κλειδαριές αλλά και στις πόρτες. Αυτά τα προβλήματα ανάγονται στη δυσκολία ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου, ενώ η παρουσία πάγου στις τσιμούχες των θυρών καθιστά αδύνατη την είσοδο στο χώρο της καμπίνας- και αν αυτό γίνει κάτω από πίεση, τότε είναι δυνατό να κοπούν τα λαστιχάκια.

Γι αυτούς τους λόγους καλό θα είναι, αφού ακινητοποιήσετε το αυτοκίνητό σας, να ρίξετε ένα ειδικό υγρό στα συγκεκριμένα μέρη, ώστε να αποφύγετε τις απρόβλεπτες συνέπειες.

Προσοχή στους καθαριστήρες

Όταν οι θερμοκρασίες είναι αρκετά χαμηλές, όπως σε χιονόπτωση ή παγετό, είναι καλό κατά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου σας να σηκώνετε όρθιους τους καθαριστήρες. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε φαινόμενα κολλήματος των μάκτρων πάνω στο παρμπρίζ, λόγω του παγετού.

Επίσης είναι δυνατό να χρησιμοποιείτε ειδικό αντιπαγωτικό υγρό στο δοχείο νερού των καθαριστήρων, ώστε ο πάγος να απομακρυνθεί πιο εύκολα. Εκτός από αυτό, στο εμπόριο μπορείτε να βρείτε ειδικό σπρέι, το οποίο εμποδίζει την ανάπτυξη πάγου στα τζάμια.
Προσοχή! Ποτέ μη χρησιμοποιείτε ζεστό νερό για την απομάκρυνση του πάγου από τα τζάμια. Η απότομη διαφορά θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει ρωγμές. Εάν υπάρχει πάγος στο παρμπρίζ και χρησιμοποιήσετε τους καθαριστήρες, το πιθανότερο είναι αυτοί να κοπούν τα μάκτρα σε ορισμένα σημεία.

Συμβουλές για τους χειμερινούς μήνες

- Έχετε πάντα μαζί σας καλώδια έκτακτης εκκίνησης, γάντια και αντιολισθητικές αλυσίδες.

- Προσοχή χρειάζεται εάν χρησιμοποιείτε ξύστρες πάγου, να μη δημιουργήσετε εκδορές στο χρώμα και στα παράθυρα.

- Εάν οι συνθήκες το απαιτούν, χρησιμοποιήστε απαραιτήτως αντιολισθητικές αλυσίδες, ώστε να έχετε τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου σας.

- Σε περιπτώσεις παγετού ή χιονόπτωσης, αποφύγετε τις βίαιες κινήσεις στο τιμόνι. Οδηγείτε προνοητικά, χωρίς απότομα φρεναρίσματα και εκκινήσεις.

- Μην οδηγείτε χωρίς να έχετε απομακρύνει τον όγκο του χιονιού πάνω από το αυτοκίνητο, διότι υπάρχει πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος.

- Το χιόνι που συσσωρεύεται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου θα πρέπει να απομακρύνεται, γιατί μπορεί να προκαλέσει βλάβες, ενώ παράλληλα δημιουργεί κραδασμούς στο σύστημα διεύθυνσης.

- Πριν ξεκινήσετε, φροντίστε να έχετε καθαρίσει πλήρως τα φώτα και τα παράθυρα.

- Μην οδηγείτε το αυτοκίνητό σας σε υψηλές στροφές, έως ότου φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία ο κινητήρας.

Πηγή: autotriti.gr
 

Lucifer

Hero Member
May 14, 2010
3,282
1
0
θα δείξει...
Άνδρας οδηγούσε στο αυτοκινητόρδρομο με το αυτοκίνητό του καλυμμένο σχεδόν όλο από χιόνι

ay_101932760.jpg


λεπτομέρειες εδώ

Υ.Γ. Παράδειγμα προς αποφυγή   rules rules rules
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Kαι είναι στην Αγγλία, έτσι; Μετά λέμε για εμάς... Παντού υπάρχει ένας μ@λ@κας...
 

VaggPore

Member
Aug 29, 2016
145
0
16
Χθες μαγκες ανεβηκα με το αμαξακι μου στο Δασος Χαιδαριου και τα ειδα ολα μεχρι να ανεβω το βουνο! Το ανεβασμα ηταν ενταξει σιγα σιγα με την δευτερα μου στο κιβωτιο σταθερες στροφες κτλπ....Οταν ομως θελησα να κατεβω μετα απο 30 λεπτα εκτος οτι μου ειχε βγαλει ενδειξη στο καντραν την νυφαδα "κοκκινη" 2-3 φορες με ελαφρως πατημενο το φρενο εκανε τα δικα του...Με ψαρωνε κανονικα!
 

akiz90

MK7
Pro Member
Jul 15, 2014
459
7
18
33
Athens
Μοντέλο
MK7
Την νιφάδα λογικό που στην έβγαζε. Τώρα για το φρενάρισμα σε παγωμένο δρόμο, στο βουνό και σε κατηφόρα τί περιμένεις? Θέλει πολύ προσοχή. Με τέτοιο καιρό αν μπορείς να βρεις άλλη διαδρομή σε δρόμο με λιγότερη κλίση θα είναι πολύ πιο ασφαλές. 
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread