Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
:) Και τωρα λίγα πράγματα για τους σύγχρονους κινητηρες της φορντ...

καπου στο 1992 η φορντ παρουσιασε τον κινητήρα Ζήτα "Z" με τις ακόλουθες μορφές:

zetec E, σε 1597 κ.εκ με τα 90 άλογα σε Ford Fiesta 1992–1995 (1.6 90 bhp Si), Ford Escort 1992–1998 (Europe) (1.6 90 bhp Si)

zetec E, σε 1796 κ.εκ σε  Ford Fiesta 1992–1995 (1.8 105 bhp XR2i) (1.8 130 bhp RS1800) και Ford Escort 1992–1998 με τους ιδιους κινητηρες με το φιεστα XR3i kai RS 1800.

zetec E, σε 1988 κ.εκ όπου και το έβγαλε ως βασικό μοτερ με 130 άλογα σε εσκορτ και μοντεο 1992 - 1998. Στο
Ford Escort ZX2 S/R, του 1999 που νομίζω δεν βγηκε στην ελλαδα τοποθετηξε ένας zetec E 1988 κ.εκ, ο οποιος ήτανε ισχυρότερος απο αυτόν με τα 130 και έβγαζε περίπου 143... Νομίζω πρέπει να μπήκε και στα πρώτα μοντεο αυτός ο κινητήρας...

Το κύριο γνωρισμα του  zetec E είναι τα ασημί ψευτοκάπακο και αυτό το γραφω για να μην μπερδευτείτε με τον ztec R που βγηκε το 1998.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Μερικες παρατηρήσεις που βελτιωτικά μας ενδιαφερουν για τον zetec E:

Ο zetec E είναι ενας κινητήρας "κασα" οι εισαγωγες τους είναι για τα πανηγύρια, τα καπάκια τους επίσις, το ίδιο και οι εκκεντροφόροι τους... όμως έχουνε το πλεονεκτημα οτι έχουν πολύ γερό ατσαλινο κορμό και έχουν βγαλει και κινητήρες με καλές εκδόσεις. Το τελευταιο σημαίνει οτι αν έχετε το 2.0 με τα 130, η το 1600 με τα 90, ή το 1800 με τα 105 μπορείτε να βρειτε και να βάλετε απο καποιον παλιατζή την εισαγωγή απο το 1800 με τα 130 αλλα και τους εκκεντροφόρους.. επίσις πολύ πιθανόν στο 2.0 zetec E με τα 130 να μπάινουν πραγματα απο αυτο με τα 143 που όμως νομίζω δεν ήρθε στην Ελλάδα. Επίσις πολύ πιθανόν να μπαινουν εξωτερικά περιφερειακα απο zetec R (o οποιος είναι κατα βάση ίδιο μοτερ αλλα με καποιες βελτιωσεις στην αντλια λαδιού και στα στρόφαλα), τετοια όπως η πολλαπλη εισαγωγής και εξαγωγής απο το ST170..(!)

Οπως είπα και προηγουμενως όμως επειδη το μπλοκ είναι ατσαλινο και πολύ γερο με πιστόνια μπιελες τα μοτερ αυτα αντέχουν ίσως και 500% παραπάνω ροπή. Αρα πιθανον ενα τουρμπο 2.0 με τα 130 εισαγωγή και εκκεντροφορους απο 1800 RS θα έχει απόδωση καλύτερη και απο τουρμπο ST  
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Περι το 198 η φορντ έβγαλε μια βελτιωμένη έκδοση του "ζητα" (zetec E), ton zetec R.
O zetec R βγηκε σε 1796 (120 άλογα) και 1998 (130) κυβικα και είχε χαρακτηριστικό του γνώρισμα το μαυρο καπάκι...Ουσιαστηκα είναι ίδιο μοτερ με το zetec E απλα υποτιθεται οτι έχει καλύτερη λίπανση και καποιες μικροαλλαγες στον στροφαλο. Τοποθετηθηκε στο φόκους 1 1800 και 2000.

Δυστυχώς και αυτός ο κινητήρας έπασχε απο πολλαπλή εισαγωγής και εξαγωγής αλλα και απο "πεθαμένους" εκκεντροφόρους..

Το καλό όμως είναι οτι παιρνει εισαγωγή και εξαγωγή απο το ST170 το οποίο έχει παρα πολύ καλες... Το καπακι του επίσις είναι εξαιρετικό (εξελιγμενο απο την κόσγουορθ) και έχει μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρου εισαγωγης. Το πιο γερό όμως zetec R είναι αναμφίβολα το φόκους 1 RS, το οποιο βεβαια έχει εισαγωγή ψιλο χαλια αλλα πραγματικα ατσαλινο μοτερ που αντεχει μέχρι και 400 άλογα χωρις αλλαγη στα μεταλλα...

Καταλαβαίνετε οτι άν τυχον βρειτε καμια πολλαπλή εξαγωγής μεταχειρω απο φοκους 1 RS, μόλις γλυτωσατε απο το κόστος κατασκευης του τουρμπο χταποδιου στον zetec E/R σας, ακόμα και αν έχετε το ταπεινο 1600 με τα 90 άλογα...
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Και περναμε στον zetec Sigma.

Αυτο το μοτερ δεν έχει καμία απολύτως σχεση με τον zetec E/R, έβγαινε στα 1242, 1388, 1596 και 1679..και τοποθετηθηκε όπως όλοι ξερετε fiesta mk5-6-7, focus 1-2, puma, puma racing..

ο κινητήρας έχει πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα...

1. εχει χάλια εισαγωγες εκτος απο τα φιεστα ΜΚ7, το φοκους 2, το πουμα 1.7 και βεβαια το καταπληκτικό puma racing.

2. εχει χαλια χταπόδια εκτός απο τα φοκους 1,  το πουμα 1.7 και βεβαια το καταπληκτικό puma racing.

3. Εχει μπλόκ απο αλουμίνιο πραγμα που το κάνει να μην έχει τόσο μεγάλη αντοχή ακόμα και με μπιελοπίστονα.

4, Οι εκκεντροφοροι του εκτος απο το puma racing και το TiVCT, είναι για κλάματα....

Το πλεονέκτημα του όμως είναι απίστευτο...:

Εχει ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ κεφαλή (σχεδιασμένη απο την Yamaha..) Ενδεικτικό οτι η κεφαλή απο το σιγμα 1596 έχει μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής απο το ζήτα 1988!!!! (όχι όμως και apo το ST170) οι αυλοί επίσις είναι τεράστιοι και έτσι δεν χρειάζεται ροική στο καπάκι παρα μόνο λίγο άνοιγμα ψηλά στους αυλούς στα σημεια επαφής με τις πολλαπλές..
 

southern

Maniac Member
May 9, 2010
4,897
3
0
καλα το χταποδι του fiesta ειναι πολυ χαλια σε κατασκευη και σχεδιασμο μιας και το εχω
στο υπογειο πλεον και καθεται..ασε που ειναι παρα πολυ βαρυ και κανει κατι απιστευτες
κουρμπες ο σωληνας πριν το σπυραλ.γι αυτο θεωρειται και πολυ φιμωμενο
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Και τελος φτανουμε στον duratec

To 2004 η φορντ εγακτελειψε τον zetec R και στην θεση του έβαλε τον παγκόσμιο Duratec, ο οποίος δεν ήτανε άλλος απο τον δίλιτρο μαζντα MZR..

Ο κινητήρας αυτός βγήκε:

1. σε 1796 κυβικά και 125 άλογα στο μοντεο.

2. με ίδια διαδρομή αλλα με μεγαλύτερη διάμετρο στα 1999 κυβικά στο μοντεο και το φιεστα ST

3. με ίδια διάμετρο και μεγαλύτερη διαδρομή στα 2261 κυβικά στο φοκους 2.3 στην αμερική και στο καταπληκτικό mazda 3 MPS με 40 κιλα ροπή και 260 άλογα...

4. στα 2488 κυβικά που δεν έχει μπει σε φορντ. Ο duratec 2488, ο τετρακύλινδρος δεν πρεπει να συγχεεται με τον volvo Β525 που είναι πεντακύλινδρος 2521 κυβικά και μπαινει στο φοκους 2 ST  και RS


Ο κινητηρας αυτος δεν έχει δείξει ακόμα καλά τις βελτιωτικές του δυνατότητες, όμως έχει πολύ γερο ατσαλινο μπλοκ και το καπακι του είναι ελαφρως καλύτερο απο του ZETEC R...

Το καλό είναι οτι έχει μια σειρά απο πολλες επιλογες για υπερκυβισμό μεχρι 2500 κυβικά.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
τελευταιο μοτερ είναι το 1.6 ecoboost με 150 και 180 άλογα.

Είναι το ΤiVCT με αμεσο ψεκασμό και τουρμπο, με ότι θετικό συνεπαγεται αυτό.

Κατ΄αρχην όποιος ενδιαφερεται για μετατροπή στο 1.6 ΜΚ6 του ή στο ΜΚ7 του, μαλλον πρεπει να λαβει υπ΄οψιν του οτι το ecoboost έχει ίδιο κορμό.

Δεν ξερω για εσας αλλα εγω θα ψαξω να βρω πόσο έχουν τα μαμα πιστόνια απο το 180αρι ecoboost.

Το 2.0 ecoboost είναι το μαζντα MZR μοτερ που φοραει και το fiesta ST, αλλα με τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και τον μεταβλητό που φοράει το μαζντα 2.0 με τα 160 ΗΡ.
 

zetec_sigma

New member
Aug 31, 2010
55
0
0
turbomaniac said:
3. με ίδια διάμετρο και μεγαλύτερη διαδρομή στα 2261 κυβικά στο φοκους 2.3 στην αμερική και στο καταπληκτικό mazda 3 MPS με 40 κιλα ροπή και 260 άλογα...
To 2,3 ατμό μοτέρ με το μοτέρ του MPS έχουν αρκετές διαφορές μιας και το MPS είναι άμεσου ψεκασμού(ενώ του ατμό όχι) με ότι διαφορές αυτό συνεπάγεται.

turbomaniac said:
Το 2.0 ecoboost είναι το μαζντα MZR μοτερ που φοραει και το fiesta ST, αλλα με τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και τον μεταβλητό που φοράει το μαζντα 2.0 με τα 160 ΗΡ.
Έχεις βρεί σίγουρες πηγές για αυτό?
Γιατί και εγώ το διάβασα αλλά πουθενά δεν βρήκα κάτι χειροπιαστό και εξωτερικά δεν έχουν ομοιότητες πολλές ομοιότητες.

Επίσης το δίλιτρο μοτέρ που βάζει η Mazda δεν έχει 2 μεταβλητούς αλλά 1, άρα μιλάμε και για σίγουρη revised κεφαλή.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
zetec_sigma said:
To 2,3 ατμό μοτέρ με το μοτέρ του MPS έχουν αρκετές διαφορές μιας και το MPS είναι άμεσου ψεκασμού(ενώ του ατμό όχι) με ότι διαφορές αυτό συνεπάγεται.
Έχεις βρεί σίγουρες πηγές για αυτό?
Γιατί και εγώ το διάβασα αλλά πουθενά δεν βρήκα κάτι χειροπιαστό και εξωτερικά δεν έχουν ομοιότητες πολλές ομοιότητες.

Επίσης το δίλιτρο μοτέρ που βάζει η Mazda δεν έχει 2 μεταβλητούς αλλά 1, άρα μιλάμε και για σίγουρη revised κεφαλή.

το 16αρι είναι ΄100% σίγμα μοτερ με αρκετα διαφορετική κυλινδροκεφαλή (οπτικά η πολλλαπλή εξαγωγής έχει περισσότερα μπουζόνια στην κεφαλη, απ΄ότι του 1.6 ΤιVCT


για το 2.0 ecoboost δεν ε'ιμαο 100% σίγουρος, αλλα το υποθέτω διοτι πια η ford δεν έχει άλλο διλιτρο μπλοκ να βαλει εκτός απο αυτό. Θα το κοιταξω και θα επανελθω..
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread