Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Παίρνουμε υπ' οψιν μας τις προδιαγραφες του κατασκευαστη, ανάλογα με τις θερμοκρασίες στον τόπο που ζούμε (τις βρίσκουμε στο εγχειρίδιο χρήσης)
Συνήθως όλοι οι κατασκευαστες προτείνουν διαφορετικά ιξώδη αναλόγως της θερμοκρασίας. Για παραδειγμα η VW στο golf 4 1.6 16V, δίνει 5W30 για -10C έως 40C και 10W40 για 0C έως 50C.

Ακολουθούμε τις συστάσεις του κατασκευαστή σύμφωνα με τα πρότυπα της ACEA (European Automobile Manufacturers Association) που κατατάσσει τις προδιαγραφές σε A1, A2, κλπ (για κινητήρες diesel Β1, Β2, κλπ). Συμπληρωματικά και εφόσον πωλείται το ίδιο αμάξι στις ΗΠΑ θα πρέπει να εξετάζονται αν πληρούνται και οι αμερικάνικες προδιαγραφές API (SN, SJ, κλπ)
Εννοείτε οτι κάθε επόμενη προδιαγραφή καλύπτει και όλες τις προηγούμενες.

Κάποιοι κατασκευαστές έχουν και δικά τους πρότυπα (πχ VW 505, κλπ), οπότε καλό θα είναι να τηρούνται και αυτά, χωρίς κατά την γνώμη μου αυτό να είναι απαραίτητο.


Έτσι λοιπόν έχοντας καταλήξει στο κατάλληλο ιξώδες, ΌΛΑ τα λιπαντικά με το κατάλληλο ιξώδες και τις καταλληλες προδιαγραφές ACEA και του κατασκευαστή είναι κατάλληλα για το μοτέρ μας, το θέμα είναι όμως για πόσο?

Το λάδι δεν είναι κατι που το βαζεις και διατηρεί ίδιες τις ιδιότητες του μέχρι όσο πάει. Οξειδώνεται (είναι αυτή η μαυρίλα που βλέπετε), αφρίζει, εξατμίζεται, χάνει την προδιαγραφόμενη ρευστότητα του και γίνεται "νερο". Το θέμα είναι κατά πόσον έχει εκείνα τα πρόσθετα που το βοηθούν να μην χάνει τις προστατευτικές κατα της φθοράς ιδιότητες του για όσο διάστημα προτείνει ο κατασκευαστής. Φυσικά τα 100% συνθετικά έχουν προβάδισμα να κρατούν τις "καλές" ιδιότητες απο τα ορυκτέλαια με προσθετα.

Απο κει και περα το θεμα είναι τι χρήση κάνετε στο αμαξι, πόσο βελτιωμένο είναι και πόσο συχνά προτείνει ο κατασκευαστης την αλλαγή λαδιού.

Ενα νορμαλ ή λίγο βελτιωμένο αμαξι που δεν ζορίζεται και δεν αλλάζει συχνά λάδι  μπορεί να χρησιμοποίησει ένα φτηνο ορυκτέλαιο του κατασκευαστή, πιθανόν σε διαστήματα συχνότερα απο αυτα που προτείνει ο κατασκευαστης.

Ενα νορμαλ ή λίγο βελτιωμένο αμαξι που δεν ζορίζεται, καλό θα είναι όταν αλλαζει λάδι σε μακρά προτεινόμενα χρονικά διαστήματα απο τον κατασκευαστή, να βάζει ένα longlife 100% συνθετικό, πάντα με τις προτεινόμενες προδιαγραφες που περίγραψα προηγουμένως.

Ενα πιο βελτιωμένο αμάξι (πάνω απο +30% βελτίωση) που ο κάτοχος έχει βαρύ δεξί πόδι, καλό είναι να προτιμά 100% συνθετικό και σε διαστήματα νωρίτερα απο αυτα που προτείνει ο κατασκευαστής, πάντα με τις προτεινόμενες προδιαγραφες (ιξώδους - ACEA) που περιέγραψα προηγουμένως.  

Συγκριτικές μελέτες 100% συνθετικών λιπαντικών εχει κανει η API, όμως δυστυχώς δεν εξεταζουν αν καποιο είναι καλύτερο απο το άλλο, αλλα  απλά αν τηρούνται οι προδιαγραφές API και για συγκεκριμένα μόνο τεστ φθοράς.

Σε ανεξαρτητες μελέτες που έχουν γίνει από πανεπιστήμια και εταιρίες λιπαντικών, πολύ καλά τα πάνε τα motul 300V, castrol RS, Mobil1, Valvoline, κλπ. Γενικά μια εταιρεία μεγάλη (πχ  castrol) δεν θα παίξει την φήμη της κορώνα γράμματα, προσφέροντας ένα κακό προϊόν, οπότε σχεδόν απο όποια μεγάλη και καταξιωμένη εταιρεία και να πάρετε δεν θα έχει σημαντικές διαφορές.

Στο εμπόριο κυκλοφορούν και τεστ λιπαντικών που μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας για να διαπιστώσετε αν το λάδι που επιλέξατε συνεχίζει να σας προστατεύει.

Τέλος, θα πρέπει να σημειώσω οτι μεγάλη σημασία έχει και να διατηρείται καθαρός ο κινητήρας από λάσπες και κατάλοιπα λαδιού, επομένως αν είναι βρώμικος ο κινητήρας σας και καθαρό λάδι να βάλετε πάλι θα βρωμίσει αμέσως.

Στο εμπόριο κυκλοφορούν διαφορα πρόσθετα λαδιου καθαριστικά (engine flush), πρέπει όμως να τηρηθούν οι οδηγίες χρήσης του προϊόντος και φυσικά να μπει καινούργιο φίλτρο λαδιού μετα τον καθαρισμό


Επισις θα ηθελα να προσεξετε απο που παίρνετε λάδι, καθώς στο εμπόριο κυκλοφορούν 100% συνθετικά λάδια, τα οποία όμως περιέχουν τηγανόλαδα απο απατεώνες που τα ανακατεύουν με άθλια λιπαντικά.
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
γνωριζουμε κατι για αυτην την ετερεια λιπαντικων? μου προτεινε το μαγαζι που ψωνιζω να βαλω αυτα τα λαδια αλλα δεν εχω ξαναακουσει την μαρκα.
http://www.deleklubes.com/uploads/default/files/MOTOR_SYNTH_300_5W-30_ENGL.pdf
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
ειναι ενα λιπαντικο που καλυπτει την τελευταια προδιαγραφη της ford για κινητηρα βενζινης και καλύπτει τις τελευταίες αμερικάνικες και ευρωπαικές προδιαγραφες API και ACEA. Η delek είναι απο τις μεγαλύτερες ισραηλινές εταιρείες πετρελαιοειδών. Απο ότι ξερω είναι και οικονομικά λάδια.

όσον αφορά τις ιδιότητες του θα προτιμούσα λίγο υψηλότερο flashpoint όπως επίσις να είχανε συμπεριλάβει στις ιδιότητες και καποιο τεστ αντοχής φθορας μετάλλων, αλλα κατα τ' αλλα, βαση ιδιοτητων φαίνεται ένα πολύ καλό συνθετικό λάδι.

εδω στην ελλαδα απο οτι θυμαμαι τα φερνει ο λαμπριανιδης (trade wind) στον πειραιά.
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
μου εκανε εντυπωση η τοσο χαμηλη τιμη που μου ειπε για φουλ συνθετικο και μου ειπε τα καλυτερα λογια. οπως δηλαδη λενε ολοι οι πωλειτες.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
γενικά πιστευω δεν είναι και κανενα motul 300V ή κανα AMSoil αλλα για την δουλεια που το θέλεις πρεπει να κάνει
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Διαβασα πολλά καλά reviews για το ceratek της liquimolly και το δοκίμασα. Το μοτερ λειτουργεί πιο ήσυχα και μου φάνηκε οτι βελτιώθηκε και η κατανάλωση λίγο. Νομίζω ότι είναι ότι πρέπει για το παλιο μοτερ σας και για όσους χρησιμοποιείτε ορυκτέλαια ή ημισυνθετικά λάδια, πιστέυω θα αυξήσει κατα πολύ τη μακροζωια του κινητήρα.


Κατάλληλο και για βαριες μετατροπες με πολλά παραπάνω άλογα (εφόσον υπάρχουν και οι ανάλογες μπιέλες) γιατι τα κεραμικά σωματίδια φτιαχνουν ένα φαινόμενο "ρουλεμάν" στα έδρανα και γενικά όλα τα σημεία επαφής.

Δε ξερω αν  χρειάζονται σε αυτους που χρησιμοπουούν μόνο 100% συνθετικά A' ποιότητας (mobil, motul), πιθανόν όχι, αλλα ζημιά μάλλον δε θα κάνουν καθως πρόκειται για αδέσμευτα κεραμικά σωμτίδια.

Η κεραμική τεχνολογία έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Στην αγορά πουλάνε κεραμικές βαφές (cerakote) για κάθε εφαρμογή, απο θερμοαντίσταση στα πιστόνια μέχρι , επίστρωση  μείωσης τριβής για κύλινδρα (όπως ήταν παλια το nicasil), έδρανα στροφάλου, στελέχη βαλβίδας, κλπ. αλλα και εσωτερική/εξωτερική θερμομόνωση εξάτμισης, κλπ

Επιστρώσεις νορμαλ πιστονιών με cerkote φαίνεται να αντέχουν σε λιώσιμο για ιπποδυνάμεις πάνω απο +200%.

το μόνο κακό είναι οτι κοστίζουν 80 ευρω το λίτρο και πρέπει η επιφάνει που θα βαφτεί (με μικρο-πιστόλι μόνο), να έχει καθαριστεί καλά με "αμμοβολή" σωματιδιών αλουμινίου.
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread