-
- Thread starter
- #1
Παίρνουμε υπ' οψιν μας τις προδιαγραφες του κατασκευαστη, ανάλογα με τις θερμοκρασίες στον τόπο που ζούμε (τις βρίσκουμε στο εγχειρίδιο χρήσης)
Συνήθως όλοι οι κατασκευαστες προτείνουν διαφορετικά ιξώδη αναλόγως της θερμοκρασίας. Για παραδειγμα η VW στο golf 4 1.6 16V, δίνει 5W30 για -10C έως 40C και 10W40 για 0C έως 50C.
Ακολουθούμε τις συστάσεις του κατασκευαστή σύμφωνα με τα πρότυπα της ACEA (European Automobile Manufacturers Association) που κατατάσσει τις προδιαγραφές σε A1, A2, κλπ (για κινητήρες diesel Β1, Β2, κλπ). Συμπληρωματικά και εφόσον πωλείται το ίδιο αμάξι στις ΗΠΑ θα πρέπει να εξετάζονται αν πληρούνται και οι αμερικάνικες προδιαγραφές API (SN, SJ, κλπ)
Εννοείτε οτι κάθε επόμενη προδιαγραφή καλύπτει και όλες τις προηγούμενες.
Κάποιοι κατασκευαστές έχουν και δικά τους πρότυπα (πχ VW 505, κλπ), οπότε καλό θα είναι να τηρούνται και αυτά, χωρίς κατά την γνώμη μου αυτό να είναι απαραίτητο.
Έτσι λοιπόν έχοντας καταλήξει στο κατάλληλο ιξώδες, ΌΛΑ τα λιπαντικά με το κατάλληλο ιξώδες και τις καταλληλες προδιαγραφές ACEA και του κατασκευαστή είναι κατάλληλα για το μοτέρ μας, το θέμα είναι όμως για πόσο?
Το λάδι δεν είναι κατι που το βαζεις και διατηρεί ίδιες τις ιδιότητες του μέχρι όσο πάει. Οξειδώνεται (είναι αυτή η μαυρίλα που βλέπετε), αφρίζει, εξατμίζεται, χάνει την προδιαγραφόμενη ρευστότητα του και γίνεται "νερο". Το θέμα είναι κατά πόσον έχει εκείνα τα πρόσθετα που το βοηθούν να μην χάνει τις προστατευτικές κατα της φθοράς ιδιότητες του για όσο διάστημα προτείνει ο κατασκευαστής. Φυσικά τα 100% συνθετικά έχουν προβάδισμα να κρατούν τις "καλές" ιδιότητες απο τα ορυκτέλαια με προσθετα.
Απο κει και περα το θεμα είναι τι χρήση κάνετε στο αμαξι, πόσο βελτιωμένο είναι και πόσο συχνά προτείνει ο κατασκευαστης την αλλαγή λαδιού.
Ενα νορμαλ ή λίγο βελτιωμένο αμαξι που δεν ζορίζεται και δεν αλλάζει συχνά λάδι μπορεί να χρησιμοποίησει ένα φτηνο ορυκτέλαιο του κατασκευαστή, πιθανόν σε διαστήματα συχνότερα απο αυτα που προτείνει ο κατασκευαστης.
Ενα νορμαλ ή λίγο βελτιωμένο αμαξι που δεν ζορίζεται, καλό θα είναι όταν αλλαζει λάδι σε μακρά προτεινόμενα χρονικά διαστήματα απο τον κατασκευαστή, να βάζει ένα longlife 100% συνθετικό, πάντα με τις προτεινόμενες προδιαγραφες που περίγραψα προηγουμένως.
Ενα πιο βελτιωμένο αμάξι (πάνω απο +30% βελτίωση) που ο κάτοχος έχει βαρύ δεξί πόδι, καλό είναι να προτιμά 100% συνθετικό και σε διαστήματα νωρίτερα απο αυτα που προτείνει ο κατασκευαστής, πάντα με τις προτεινόμενες προδιαγραφες (ιξώδους - ACEA) που περιέγραψα προηγουμένως.
Συγκριτικές μελέτες 100% συνθετικών λιπαντικών εχει κανει η API, όμως δυστυχώς δεν εξεταζουν αν καποιο είναι καλύτερο απο το άλλο, αλλα απλά αν τηρούνται οι προδιαγραφές API και για συγκεκριμένα μόνο τεστ φθοράς.
Σε ανεξαρτητες μελέτες που έχουν γίνει από πανεπιστήμια και εταιρίες λιπαντικών, πολύ καλά τα πάνε τα motul 300V, castrol RS, Mobil1, Valvoline, κλπ. Γενικά μια εταιρεία μεγάλη (πχ castrol) δεν θα παίξει την φήμη της κορώνα γράμματα, προσφέροντας ένα κακό προϊόν, οπότε σχεδόν απο όποια μεγάλη και καταξιωμένη εταιρεία και να πάρετε δεν θα έχει σημαντικές διαφορές.
Στο εμπόριο κυκλοφορούν και τεστ λιπαντικών που μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας για να διαπιστώσετε αν το λάδι που επιλέξατε συνεχίζει να σας προστατεύει.
Τέλος, θα πρέπει να σημειώσω οτι μεγάλη σημασία έχει και να διατηρείται καθαρός ο κινητήρας από λάσπες και κατάλοιπα λαδιού, επομένως αν είναι βρώμικος ο κινητήρας σας και καθαρό λάδι να βάλετε πάλι θα βρωμίσει αμέσως.
Στο εμπόριο κυκλοφορούν διαφορα πρόσθετα λαδιου καθαριστικά (engine flush), πρέπει όμως να τηρηθούν οι οδηγίες χρήσης του προϊόντος και φυσικά να μπει καινούργιο φίλτρο λαδιού μετα τον καθαρισμό
Επισις θα ηθελα να προσεξετε απο που παίρνετε λάδι, καθώς στο εμπόριο κυκλοφορούν 100% συνθετικά λάδια, τα οποία όμως περιέχουν τηγανόλαδα απο απατεώνες που τα ανακατεύουν με άθλια λιπαντικά.
Συνήθως όλοι οι κατασκευαστες προτείνουν διαφορετικά ιξώδη αναλόγως της θερμοκρασίας. Για παραδειγμα η VW στο golf 4 1.6 16V, δίνει 5W30 για -10C έως 40C και 10W40 για 0C έως 50C.
Ακολουθούμε τις συστάσεις του κατασκευαστή σύμφωνα με τα πρότυπα της ACEA (European Automobile Manufacturers Association) που κατατάσσει τις προδιαγραφές σε A1, A2, κλπ (για κινητήρες diesel Β1, Β2, κλπ). Συμπληρωματικά και εφόσον πωλείται το ίδιο αμάξι στις ΗΠΑ θα πρέπει να εξετάζονται αν πληρούνται και οι αμερικάνικες προδιαγραφές API (SN, SJ, κλπ)
Εννοείτε οτι κάθε επόμενη προδιαγραφή καλύπτει και όλες τις προηγούμενες.
Κάποιοι κατασκευαστές έχουν και δικά τους πρότυπα (πχ VW 505, κλπ), οπότε καλό θα είναι να τηρούνται και αυτά, χωρίς κατά την γνώμη μου αυτό να είναι απαραίτητο.
Έτσι λοιπόν έχοντας καταλήξει στο κατάλληλο ιξώδες, ΌΛΑ τα λιπαντικά με το κατάλληλο ιξώδες και τις καταλληλες προδιαγραφές ACEA και του κατασκευαστή είναι κατάλληλα για το μοτέρ μας, το θέμα είναι όμως για πόσο?
Το λάδι δεν είναι κατι που το βαζεις και διατηρεί ίδιες τις ιδιότητες του μέχρι όσο πάει. Οξειδώνεται (είναι αυτή η μαυρίλα που βλέπετε), αφρίζει, εξατμίζεται, χάνει την προδιαγραφόμενη ρευστότητα του και γίνεται "νερο". Το θέμα είναι κατά πόσον έχει εκείνα τα πρόσθετα που το βοηθούν να μην χάνει τις προστατευτικές κατα της φθοράς ιδιότητες του για όσο διάστημα προτείνει ο κατασκευαστής. Φυσικά τα 100% συνθετικά έχουν προβάδισμα να κρατούν τις "καλές" ιδιότητες απο τα ορυκτέλαια με προσθετα.
Απο κει και περα το θεμα είναι τι χρήση κάνετε στο αμαξι, πόσο βελτιωμένο είναι και πόσο συχνά προτείνει ο κατασκευαστης την αλλαγή λαδιού.
Ενα νορμαλ ή λίγο βελτιωμένο αμαξι που δεν ζορίζεται και δεν αλλάζει συχνά λάδι μπορεί να χρησιμοποίησει ένα φτηνο ορυκτέλαιο του κατασκευαστή, πιθανόν σε διαστήματα συχνότερα απο αυτα που προτείνει ο κατασκευαστης.
Ενα νορμαλ ή λίγο βελτιωμένο αμαξι που δεν ζορίζεται, καλό θα είναι όταν αλλαζει λάδι σε μακρά προτεινόμενα χρονικά διαστήματα απο τον κατασκευαστή, να βάζει ένα longlife 100% συνθετικό, πάντα με τις προτεινόμενες προδιαγραφες που περίγραψα προηγουμένως.
Ενα πιο βελτιωμένο αμάξι (πάνω απο +30% βελτίωση) που ο κάτοχος έχει βαρύ δεξί πόδι, καλό είναι να προτιμά 100% συνθετικό και σε διαστήματα νωρίτερα απο αυτα που προτείνει ο κατασκευαστής, πάντα με τις προτεινόμενες προδιαγραφες (ιξώδους - ACEA) που περιέγραψα προηγουμένως.
Συγκριτικές μελέτες 100% συνθετικών λιπαντικών εχει κανει η API, όμως δυστυχώς δεν εξεταζουν αν καποιο είναι καλύτερο απο το άλλο, αλλα απλά αν τηρούνται οι προδιαγραφές API και για συγκεκριμένα μόνο τεστ φθοράς.
Σε ανεξαρτητες μελέτες που έχουν γίνει από πανεπιστήμια και εταιρίες λιπαντικών, πολύ καλά τα πάνε τα motul 300V, castrol RS, Mobil1, Valvoline, κλπ. Γενικά μια εταιρεία μεγάλη (πχ castrol) δεν θα παίξει την φήμη της κορώνα γράμματα, προσφέροντας ένα κακό προϊόν, οπότε σχεδόν απο όποια μεγάλη και καταξιωμένη εταιρεία και να πάρετε δεν θα έχει σημαντικές διαφορές.
Στο εμπόριο κυκλοφορούν και τεστ λιπαντικών που μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας για να διαπιστώσετε αν το λάδι που επιλέξατε συνεχίζει να σας προστατεύει.
Τέλος, θα πρέπει να σημειώσω οτι μεγάλη σημασία έχει και να διατηρείται καθαρός ο κινητήρας από λάσπες και κατάλοιπα λαδιού, επομένως αν είναι βρώμικος ο κινητήρας σας και καθαρό λάδι να βάλετε πάλι θα βρωμίσει αμέσως.
Στο εμπόριο κυκλοφορούν διαφορα πρόσθετα λαδιου καθαριστικά (engine flush), πρέπει όμως να τηρηθούν οι οδηγίες χρήσης του προϊόντος και φυσικά να μπει καινούργιο φίλτρο λαδιού μετα τον καθαρισμό
Επισις θα ηθελα να προσεξετε απο που παίρνετε λάδι, καθώς στο εμπόριο κυκλοφορούν 100% συνθετικά λάδια, τα οποία όμως περιέχουν τηγανόλαδα απο απατεώνες που τα ανακατεύουν με άθλια λιπαντικά.