Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Θα ξεκινήσω πρώτα από την εξαγωγή που είναι πιο εύκολη.

Θα φτιάξουμε την κλασική εξαγωγή λουκάνικο, που είναι πιο απλή και όχι χταπόδι

Χρειαζόμαστε τα εξής υλικά :

1. Μια καλή ηλεκτροκόλληση τουλάχιστον 180 αμπέρ (καλό είναι να ναι inverter) Δεν χρειάζεται να ναι πολύ ακριβή, αλλά βέβαια όσο ακριβότερη τόσο καλύτερη και ευκολότερη η κόλληση.

2. Έναν γωνιακό τροχό με δίσκους κοπής (λεπτοί) και τροχίσματος (χοντροί).

3. Ένα καλό δραπανοτρύπανο.

4. Ένα καλό κομπρεσέρ με αέρα (και με 100 ευρω βρίσκεις καλο στο πράκτικερ)

5. Ένα στροφείο που δουλεύει με αέρα (πάνω από 20000 στροφές/λεπτό.) το όποιο έχει ανταπτορα για πέτρες λείανσης. (καμιά 60αρια ευρώ έχει)

6. μια πολυ σκληρη συρματοβουρτσα

7. Ανοξείδωτα ηλεκτρόδια 2.5 και μερικά 3.5

8. Δυο ανοξείδωτα ταφ και δύο γωνίες 90 μοιρών πάχους τουλάχιστον  3 χιλιοστών και διατομής αρκετά μεγαλύτερης από τον αυλό της εξάτμισης.

9. μια νορμάλ φλάντζα του χταποδιού και μια της τουρμπίνας.

10. Εννοείται πάγκο εργασίας με μέγγενη και όλο των εξοπλισμό ασφαλείας (μάσκα ηλεκτροκόλυσης, διαφανή γυαλιά, μάσκα για την μύτη (σαν αυτή που φοράνε οι κινέζοι για την γρίπη).

Αυτά τα ολίγα. Συνέχεια προσεχώς. ;)
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Στην συνεχεια παμε στον σιδερά με τα ανοξείδωτα στον πειραιά και πέρνουμε δυο πλάκες ανοξείδωτες πάχους τουλαχιστον 1.3 εκατοστα. Το μεγεθος της κάθε πλάκας πρέπει να ναι σε μεγεθος λίγο μεγαλύτερο απο τις φλαντζες μας.

Μετα παιρνουμε τις πλάκες και τις φλάντζες και πάμε σε κάποιον μηχανουργό που έχει μηχάνημα για να κόβει ανοξειδωτες πλάκες (συνηθως αυτά ειναι είτε με νερό ή με laser), δίνουμε τα πλακάκια καιτις φλάντζες και του λεμε να μας τα κόψει.

Καπωw ετσι θα είναι το πλακάκι απο τον κινητήρα (αυτη βεβαια είναι η φλαντζα αλλα φανταστειτε μια φλαντζα πάχους 1,3 εκατοστα)






Έχοντας λοιπόν έτοιμα τα πλακάκια μας πάμε στο εργαστήριο μας.

Πρώτα κολάμε τα δυο ταφ μεταξύ τους έτσι ωστε να πέφτουν πάνω στις τρύπες της εξαγωγής. Μετά με τον ίδιο τρόπο κολάμε τις γωνίες προσέχοντας να "πέσουμε" πανω στις ακριανές τρύπες της εξαγωγής. Μετά "τρώμε" με τον τροχό τα κολλημένα ταφ και τις γωνίες για να εφάπτονται ακριβώς πα΄νω στο πλακάκι.

Το τελικό αποτελεσμα με τα δυο ταφ και τις γωνίες θα ναι καπως έτσι
DSC00109.jpg


Αν χρειαστεί ζεασταινουμε τις ακρες και τις πατάμε με την μεγγενη για να πάρει η άκρη της σωλήνας οβάλ σχήμα  και να ταιριάξει ακριβώς με τον αυλό εξαγωγής. Προσπαθούμε ο αυλός να ναι αρκετάμεγαλύτερος απο την τρύπα στο πλακάκι έτσι ωστε να μην γυρνάνε ευκολα πίσω στον κύλινδρο τα καυσαερια.

Στην συνέχεια μαρκα΄ρουμε το σημείο που θα μπει περίπου η τουρμπίνα, ανοίγουμε τρύπα και εκεί κολάμε το πλακάκι της τουρμπίνας.
Το τελικό αποτέλεσμα θα ναι κάπως έτσι
D1720CAST20MANIFOLD.jpg
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Εννοειται πως αν τα ταφ μας είναι μεγάλα τα κόβουμε με τον τροχό όσο πρέπει. Το ζητούμενο έιναι να μπορέσουμε να πέσουμε ακριβώς πάνω στις τρύπες απο το πλακάκι που θα πατήσει στον κινητήρα.

Επίσις σημαντικό ειναι να θυμάστε οτι όσο πιο καλά εφάπτονται τα κομμάτια μεταξύ τους τόσο πιο γερά κολάνε. Βελτιωνουμε τα δημεία επαφής προσεκτικά με τον τροχό. Τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετώπισα απο κακές κολήσεις που μετά τρυπάγανε ήταν απο σημεία που τα χα κολήσει χωρίς να έχουνε άριστη επαφή μεταξύ τους έπειδή βαριόμουνα να τα κάνω τέλεια με τον τροχό.

Αντε καλή επιτυχία! ;D

φανταστείτε τι περασα εγω για να φτιαξω το χταπόδι. Εκει να δεις πόση ώρα θέλει να τροχίζεις τα κομάτια για να εφαπτονται ακριβως μεταξύ τους.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
όταν τελειώσουμε, επειδλη απο το πολύ το ζεσταμα πιθανόν το πλακάκι του κινητήρα αλλα και της τουρμπίνας θα χει "πετσικάρει" πρέπει να παμε την πολλαπλή μας σε μηχανουργό να την πλανίσει. Όσο πιο καλά πλανισμένη έιναι τοσο δεν θα έχουμε αργότερα προβλήματα με διαρροες καυσαερίων

Και κατι τελευταιο. Με την πετρα "τρωμε" εσωτερικά την πολλαπλή όπου νομίζουμε οτι εμποδίζει την ροή.
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Πολύ ωραίος ο οδηγός σου! Εννοείται όμως ότι πχ εγώ που δεν έχω ξαναπιάσει ηλεκτροκόλληση στα χέρια μου δεν υπάρχει περίπτωση να φτιάξω κάτι τέτοιο  :p



Edit: Το die bitch μου άρεσε :p
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
;D ;D

Τωρα το είδα.. Μαλλον αυτός που εφτιαχνε την πολλαπλή είχε προηγουμενα με την γυναίκα του.

Μην νομίζεις και εγω τώρα εμαθα να κολάω.
 

Nitroking

Pro Member
May 9, 2010
384
0
0
Ωραιος οδηγος! Το πλακακι γιατι να μην ειναι στο κεντρο και να ειναι στην ακρη?
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Nitroking said:
Ωραιος οδηγος! Το πλακακι γιατι να μην ειναι στο κεντρο και να ειναι στην ακρη?

Το πλακακι καλο θα ναι να ναι προς το κέντρο. Αλλα γνωμονας για το που θα μπει έιναι σε ποιο σημειο χωράει η τουρμπίνα. Πχ Στο φίεστα πρέπει να ναι όπως κοιτάς τον κινητήρα προς τ' αριστερα, για να έχει χώρο να κάνει το δυνατόν μεγαλύτερη κούρμπα το downpipe.
 

Nitroking

Pro Member
May 9, 2010
384
0
0
turbomaniac said:
Το πλακακι καλο θα ναι να ναι προς το κέντρο. Αλλα γνωμονας για το που θα μπει έιναι σε ποιο σημειο χωράει η τουρμπίνα. Πχ Στο φίεστα πρέπει να ναι όπως κοιτάς τον κινητήρα προς τ' αριστερα, για να έχει χώρο να κάνει το δυνατόν μεγαλύτερη κούρμπα το downpipe.


ΟΚ! Το φανταστηκα οτι ηταν αυτο αλλα ειπα να ρωτησω μπας και γινετια και για καποιον αλλο λογο..
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Να ρωτήσω κάτι τώρα που μου δημιουργήθηκε μια απορία, αυτή η εξαγωγή είναι τύπου "λουκάνικο" και προορίζεται για να τοποθετηθεί τουρμπίνα αμέσως μετά. Υπάρχει κανονικό χταπόδι στο οποίο μπαίνει τουρμπίνα και αν ναι, ποιες οι διαφορές (πέραν της κατασκευής του);
 

Nitroking

Pro Member
May 9, 2010
384
0
0
Bασικα οι πιο γερες πολλαπλες για τουρμπινες ειναι οι μαντεμενιες σαν αυτη πχ που βαζουν στα miata και δε σπαει με τιποτα:
1-ExhaustManifold_1.JPG
Προσεξε και τις εγκοπες στο πλακακι για να παιρνει τις διαστολες..

Απο κει και περα οι σωληνωτες ειναι καλυτερες για αποδοση αλλα εχουν συχνα ραγισματα..

P2213262.JPG
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
kostg said:
Να ρωτήσω κάτι τώρα που μου δημιουργήθηκε μια απορία, αυτή η εξαγωγή είναι τύπου "λουκάνικο" και προορίζεται για να τοποθετηθεί τουρμπίνα αμέσως μετά. Υπάρχει κανονικό χταπόδι στο οποίο μπαίνει τουρμπίνα και αν ναι, ποιες οι διαφορές (πέραν της κατασκευής του);

Στο λουκανικο ουσιαστικά όλοι οι αυλοι εξαγωγής ενωνονται μεταξύ τους με μια σωλήνα. Στο χταπόδι, όλοι οι αυλοί δεν διοχετευονατι σε μία σωλήνα,αλλα σε ένα σημείο μόνο, αυτο πριν το πλακάκι της τουρμπίνας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται περισσότερη τοπική πίεση στην τουρμπίνα και άρα πιο γρήγορο "σπουλάρισμα"(στροφαρισμα) της τουρμπίνας όπως λέγεται.

οι περισσότερες σωληνωτες που είναι ιδιοκατασκευες ραγίζουν γιατι τις φτιαχνουν με ψιλή σωλήνα. Απο την συνεχη συστολή και απότομη διαστολή δεν αντεχει το υλικό και ραγίζει. Γι αυτό οι σωληνωτες πρέπει να φτιάχνονται με σωλήνες παχους τουλαχιστον 4 χιλιοστων. Τα μαντέμια γι΄αυτο αντέχουν, γιατι είναι χοντρά.

Επιπλέον όσο πιο παχιά η σωλήνα τόσο μεγαλύτερη θερμότητα που απορροφά απο τον κινητήρα. Και αυτό είναι πολύ καλό για την αντοχή του κινητήρα.
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
εγω παντως που εκανα μια ερωτηση σε καποιον μηχανικο για τουρμπο μου ειπε οτι αν βαλω χταποδι΄λουκανικο΄οταν θα ανεβασω πιεση θα δημιουργει στροβυλισμους και θα εχει ως αποτελεσμα να μην δουλευει καλα η τουρμπινα σε αποδοση
ισχυει αυτο?
 

Nitroking

Pro Member
May 9, 2010
384
0
0
scorpion said:
εγω παντως που εκανα μια ερωτηση σε καποιον μηχανικο για τουρμπο μου ειπε οτι αν βαλω χταποδι΄λουκανικο΄οταν θα ανεβασω πιεση θα δημιουργει στροβυλισμους και θα εχει ως αποτελεσμα να μην δουλευει καλα η τουρμπινα σε αποδοση
ισχυει αυτο?

Γενικα αν εχει το σωστο μεγεθος και αν εχει και μια σχετικη κλιση οπως το μαντεμενιο που εχω βαλει πιο πανω δουλευει καλα.. Προσεξε και το διαχωριστικο που εχει στο κεντρο ωστε να "σπρωχνει" τα καυσαερια προς την τουρμπινα για να μη χτυπανε μεταξυ τους και στροβιλιζονται..

Δεν εχει να κανει ομως με το ποσο πιεση ανεβαζεις αλλα με το ποσα καυσαερια βγαζεις εκεινη τη στιγμη, πχ σε υψηλες σαλ εχεις περισσοτερες πιθανοτητες για στροβιλισμο..
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
Nitroking said:
Γενικα αν εχει το σωστο μεγεθος και αν εχει και μια σχετικη κλιση οπως το μαντεμενιο που εχω βαλει πιο πανω δουλευει καλα.. Προσεξε και το διαχωριστικο που εχει στο κεντρο ωστε να "σπρωχνει" τα καυσαερια προς την τουρμπινα για να μη χτυπανε μεταξυ τους και στροβιλιζονται..

Δεν εχει να κανει ομως με το ποσο πιεση ανεβαζεις αλλα με το ποσα καυσαερια βγαζεις εκεινη τη στιγμη, πχ σε υψηλες σαλ εχεις περισσοτερες πιθανοτητες για στροβιλισμο..

ξερουμε σε τι τιμες παιζουν αυτα τα χταποδακια?
 

Nitroking

Pro Member
May 9, 2010
384
0
0
Αυτη που σου λεω η μαντεμενια κανει 300Ε αλλα ειναι για miata, δε νομιζω οτι βγαζει καποια εταιρεια για fiesta.. Την εβαλα ως παραδειγμα πολλαπλης με αντοχη και σωστου σχεδιασμου.. Τωρα αν μπορει να φτιαξει τετοια καποιος για fiesta δεν ξερω, ειναι λιγο δυσκολο..
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
nitroking εμενα μου ειπε αυτος οτι στην τιμη που μου εδωσε περιλαμβανει χταποδι χωρις να κανει στροβυλισμους αμα του ελεγα να βαλει τετοιο χταποδι θα επεφτε η τιμη κατω γυρω στα 700e
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
scorpion said:
ξερουμε σε τι τιμες παιζουν αυτα τα χταποδακια?

Δυστυχώς εδω στην ελλάδα τα πουλάνε ακριβα. Ο ποπαυ που τα φτιαχνει γερά τα πουλαει περίπου 600 ευρώ. Και τα υλικά δεν κοστίζουν πάνω απο 150.

Μπορεις να βρεις απ΄ εξω χταπόδι αλλα δεν ξερεις τι ποιοτητα θα ναι.

Εγω ειχα λουκανικο δεν έχουν κανένα πρόβλημα, απλά τα χταπόδια δουλευεουν λίγο καλύτερα και ακουγονται και διαφορετικά λίγο. Αλλα ουτως η άλλως στο φιεστα δεν χωράει χταπόδι παρα μόνο χταποδοειδές σαν αυτό που έφτιαξα. Και πάλι αν δείς πόσο χαμηλά είναι η τουρμπίνα.. Σχεδόν ακουμπάει ατον άξονα. Μονο στα φοκους έχει χώρο για χταπόδι.
 

turbomaniac

Original poster
Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
scorpion said:
nitroking εμενα μου ειπε αυτος οτι στην τιμη που μου εδωσε περιλαμβανει χταποδι χωρις να κανει στροβυλισμους αμα του ελεγα να βαλει τετοιο χταποδι θα επεφτε η τιμη κατω γυρω στα 700e

ποιος εξατμισας στο ειπε, αν επιτρεπεται?
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread