Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

Nordvinden

Original poster
Pro Member
Dec 15, 2013
362
0
0
59
Αθήνα
  Μήπως θυμάσαι, φίλε συνφιεστούχε, αυτόν τον τύπο Φυσικής από το γυμνάσιο ή τον έχεις αποβάλει απ'το μυαλό σου σε μια ύστατη προσπάθεια να απαλλαγείς από τους εφιάλτες του παρελθόντος;  :( 

  Κι όμως, αυτός ο τύπος είναι που σε συνοδεύει σε κάθε σου βόλτα με το αυτ/τό σου... Για την ακρίβεια, σε κάθε στροφή με το αυτ/τό σου... Είναι ο περιβόητος τύπος της της Φυγόκεντρου και της Κεντρομόλου δύναμης.
Ας μην τις σβερκώσουμε και τις δύο μαζί και μπλεχτούμε τώρα...Ας μιλήσουμε μόνο για τη μία από δαύτες...Την πιο μισητή κι επικίνδυνη για μας τους στρίφτες: Τη Φυγόκεντρο.

  Αυτή, λοιπόν, φίλοι, κάθε φορά που προσπαθούμε εμείς να βάλουμε το αυτοκινητάκι μας μέσα στη στρόφα, προσπαθεί με τη σειρά της να το πετάξει έξω! Μάλιστα, όσο πιο γρήγορα προσπαθούμε να τα "χώσουμε", τόσο πιο πολύ θέλει αυτή να μας στείλει στο απέναντι χαντάκ'. Κι όσο πιο μεγάλο σε μάζα (άιντε, ας πούμε κιλά...) είναι το βαρίδι μας, τόσο πιο πολύ χαίρεται η άτιμη, γιατί της διευκολύνουμε το έργο....Για να μην πούμε τι πάρτυ κάνει, όταν βλέπει κάθε φορά που προσπαθούμε να στρίψουμε σε κλειστές στροφές...Εκεί είναι που σπάει πλάκα...

  Εξ'άλλου, μας κάνει ξεκαθάρισμα των προθέσεών της αρχής-εξαρχής:
F = mυ²/R !! Δηλαδή, πώς αλλιώς θέλεις να στο πει; Όσο πιο μεγάλη είναι η m σου, δηλαδή η μάζα του WRCιού σου, τόσο μεγαλώνει κι αυτή. Αλλιώτικα θα σου ξηγηθεί, αν έχεις 600άκι (λέμε τώρα...) κι αλλιώτικα, αν έχεις 2500άρι V6 (ξαναλέμε τώρα...). Πιο ... αντίθετη στις προθέσεις σου θα τη βρεις στη δεύτερη περίπτωση.

  Έπειτα είναι και κείνο το υ², η ταχύτητα του αυτ/του σου, που βγάζει μάτι. Δηλαδή, όχι απλά την επηρεάζει τη Φυγόκεντρο η ταχύτητα του αυτ/του σου, αλλά την επηρεάζει τρελά. Λίγο πιο γρήγορα να δοκιμάσεις να μπεις, πολύ πιο έντονη θα τη βρεις να σε περιμένει τη σκύλα...

  Μέχρι εδώ, η αντιμετώπιση της Φυγοκέντρου φαντάζει πρακτικά δύσκολη έως αδύνατη... Δηλαδή, τι να κάνεις και συ; Να πάρεις ένα Innocenti ( πού το θυμήθηκα τώρα...) και να το γδύσεις και τελείως, για να μην έχεις μεγάλη μάζα;; Ώπα, ντε!  Ή μήπως να μπεις στο στρόφι με μικρότερη ταχύτητα;; Ντροπή!! Έχουμε και face-2-face warriors, που μας διαβάζουν! 

  Εδώ, λοιπόν, βρίσκουμε ένα σύμμαχο, μα τι σύμμαχο! Αποτελεσματικό μα απαιτητικό. Δραστικό, μα που απαιτεί μελέτη. Ικανό να βγάλει σχεδόν off τη σκύλα Φυγόκεντρο, μα και που θέλει από μας εξοικείωση και προπόνηση ανηλεή!

  Είναι ο παρονομαστής του παραπάνω τύπου. Το περίφημο R! Μ'άλλα λόγια η ακτίνα της στροφής. Αν προτιμάς, το πόσο κλειστή ή ανοικτή είναι η στρόφα, στην οποία προσπαθείς να τα χώσεις, φίλε συνφιεστούχε. Επειδή, λοιπόν, αυτό το R είναι παρονομαστής, λειτουργεί αντίστροφα: Όσο πιο πολύ μεγαλώνει, δηλαδή, όσο πιο πολύ ανοίγει η στρόφα, τόσο πιο πολύ μικραίνει η Φυγόκεντρος! Κι εδώ παίζεται όλο το παιχνίδι της αντιμετώπισής της. 

  Μπορούμε να αποφύγουμε το να αγοράσουμε μικρότερο αυτ/το ή το να πάμε αργότερα στη στροφή (ήμαρτον!!), αρκεί να βρούμε ένα τρόπο να κάνουμε τη στροφή ανοιχτότερη... Χμμμμ... 
outinout.gif

Προσπαθούμε δηλαδή, ανεξαρτήτως του είδους της στροφής ή του συνδυασμού των στροφών, να ανοίξουμε την τροχιά μας κατά την είσοδο (wide entry), να κλειστούμε στην κορυφή της στροφής (apex) και να ξανανοιχτούμε όσο είναι δυνατό κατά την έξοδο της στροφής (wide exit point).

  Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά στην πράξη θέλει πολλή προπόνηση, γιατί λίγο το άγχος στη γρήγορη οδήγηση, λίγο η έλλειψη εμπειρίας και λίγο η έλλειψη χεριών, μπορούν να οδηγήσουν σε κλασσικά λάθη, όπως το να μην κλειστεί κανείς όσο πρέπει στην κορυφή της στροφής (unsafe wide apex), που με τη σειρά του να οδηγήσει λάθος έξοδο από τη στροφή, με ό,τι συνέπειες μπορεί αυτή να συνεπάγεται.
CorneringTechniques2baby2.gif


  Συνήθως το wide apex προκαλείται και από κλείσιμο στην κορυφή της στροφής από νωρίς (early turning in). Μ'άλλα λόγια, ας μην ψαχνόμαστε με αμερικανιές και σοφιστικέ όρους. Η ουσία είναι να είναι σε θέση κάποιος να παίρνει ζυγισμένες γραμμές, δηλαδή ούτε να κλείνεται, ούτε να ανοίγεται νωρίς. Το δε apex, η κορυφή της στροφής, να προσδιορίζεται αναλόγως των περιστάσεων, γιατί κάποιες φορές χρειάζεται να είναι καθυστερημένο (late apex) και άλλες φορές όχι.

Webber-ChineseGP-2004.jpg

Για δέστε δω τον Webber στο κινέζικο GP του 2004, να "χτυπά" τυπικό apex (και μάλιστα late apex), λίγο πριν κάνει ξεκλείδωμα (unwind) του τιμονιού του προς την έξοδο της στροφής. Μάλιστα, η θεαματική υπερστροφή δεν ήταν ηθελημένη και του κόστισε και σε χρόνο.

slowinfastout.gif

Ορίστε και μια άλλη κλασσική περίπτωση πέταλου, όπου φαίνεται καθαρά η λογική του "ανοίξου-κλείσου-ανοίξου", καθώς και ο σαφής προσδιορισμός του apex.

Panis-Monaco-GandHotelHairpin-2004.jpg

Να και μια καλή εφαρμογή της από τον Panis στο Monaco του 2004, στο κλασσικό πέταλο του Grand Hotel. Κοιτάξτε πώς κολάει το μονοθέσιο ο Γάλλος στην κορυφή της στροφής.

  Τώρα, βέβαια, το αν θα κάνει κάποιος late apex ή όχι, για να θίξουμε κι αυτό, εξαρτάται και από το τι ακολουθεί ή τι προηγείται από τη στροφή στην οποία αναφερόμαστε. Κοιτάξτε μια τυπική περίπτωση late apex:
lastcurve.gif

Πιο καθυστερημένο απέξουλο απ'αυτό δε γίνεται. Τυπικό shicane με καθυστερημένη είσοδο και στις δύο καμπές. Αυτό το επιδιώκουμε, όταν ερχόμαστε κάργα πλακωμένοι από μεγάλη ευθεία. Προτιμάμε να μείνουμε στο γκάζι και να κερδίσουμε τίποτα δεκατάκια από κει και ας χρειαστεί μετά, όταν φρενάρουμε, να κλείσουμε κάπως απότομα την τροχιά μας, ώστε να μπούμε καθυστερημένα στην κορυφή της στροφής. Χάνουμε κατιτίς σε χρόνο στην είσοδο, αλλά και πάλι το κέρδος στην προηγούμενη ευθεία είναι μεγάλο. Άσε, που στην έξοδο είμαστε σωστότερα τοποθετημένοι, από πολύ νωρίς σε θέση ευθείας=πλήρους επιτάχυνσης.

IbizaKitCar-RallyVinhoMadeira2002.jpg

Να και το Ibiza Kit Car στο ράλι Vinho Madeira του 2002, να κάνει late apex, λίγο πριν να βρεθεί κάργα ευθειασμένο στην έξοδο και σε 100% επιτάχα! (Συγχωρέστε μου, φίλοι συνφιεστούχοι, τη σπανιόλικη προβοκάτσια, αλλά ήμουν τότε ευτυχής κάτοχος ενός Leon 4...)

hispeed_photo.jpg

Ορίστε και του λόγου το αληθές από την πίστα του Interlagos. Τα μονοθέσια, εξερχόμενα από late apex, είναι σε θέση να επιταχύνουν από πολύ νωρίς στην ευθεία που ακολουθεί.
Από την άλλη μην τρελαθούμε τώρα, φίλοι συνστρίφτες, και θεωρήσουμε ότι το late apex είναι και καλά η κορωνίδα του στριψίματος. Αποδίδει μόνο στην περίπτωση όπου προηγείται ευθειάρα και που για κάποιο λόγο θέλεις στην έξοδο να επιταχύνεις από νωρίς και -ει δυνατόν- όχι να ανοιχτείς πολύ.

  Σε όλον αυτόν τον αχταρμά θα πρέπει να προσθέσουμε ότι ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ να φρενάρουμε πάντα, όσο είμαστε με τους μπροστινούς μας τροχούς σε ευθεία και ποτέ στριμμένους -ούτε καν ελαφρά. Κανονικά αυτό ισχύει και για την επιτάχυνση, αλλά εκεί κάνουμε και τα στραβά μάτια. Στα φρένα όμως, ειδικά αν έχουμε καλά φρένα και είμαστε και στημένοι, καλό είναι να το εφαρμόζουμε, αλλιώς ο κίνδυνος "ξεκολήματος" είναι ορατότατος.
curv2.gif

Πολύ οριακά πάντα, είναι όπως φαίνεται στο παραπάνω σχεδιάγραμμα οι περιοχές φρεναρίσματος-επιτάχυνσης... Πολύ οριακά, ε;

ChristianBaudin-MonteCarlo-2005.jpg

Τώρα θα μου πείτε, τα Φινλανδόνια φρέναραν στην ευθεία στο Monaco του 2005; Αφήστε τους αυτούς, φίλοι. Είπαμε: Αυτοί ορίζουν και καθορίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού. Εμείς απλά τρέχουμε από πίσω τους καταϊδρωμένοι, προσπαθώντας να κατανοήσουμε και μόνο τι κάνουν....  :( 

  Κλείνω, παραθέτοντας ένα συνονθύλευμα από απέξουλα, από διαδρομή του San Remo του 2001, στα οποία πρωταγωνιστεί ο συνήθης ύποπτος Markko Martin.
MarkkoMartinSANREMO-2001.jpg


  Άρον! Άρον! Στρίψον αυτόν!


 
[ΥΓ: Το κείμενο είναι απλοποιημένο.
Π.χ. η Φυγόκεντρος δεν υφίσταται. Μόνο η Κεντρομόλος, θα μας έλεγε ένας Φυσικός.
Κι αν είχαμε στην παρέα έναν επαγγελματία αγωνιζόμενο, θα γέλαγε με τα φρένα μόνο στην ευθεία (βλέπε trail braking).
Απλά προσπαθούμε αρχικά να εννοήσουμε (και να προπονήσουμε) βασικά και ασφαλή πράγματα.]
 

DarthFiesta

Pro Member
Nov 29, 2010
723
0
0
41
σ δινω πασα STροφακια...!αναρτηση ;D.μια λεξη, χιλιαδες προβληματα..ποιος ο λογος υπαρξη τους?το στριβειν εστι φιλοσοφειν?
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
ολα αυτα που λετε καλο είναι να τονιζετε οτι ισχυουν μονο σε πίστα ή σε ραλι και όχι στο δρομο γιατι ποτε δεν ξερεις τι υπαρχει στην εξοδο της στροφής που προσπαθείς να βγεις με την μεγαλυτερη ταχυτητα... Υπαρχουν πολλα αναπαντεχα εμπόδια όπως γαιδουρια τετράποδα και δίποδα, σκυλιά, πατημένα σταφυλια, λάσπη, λαδια και διαφορα αλλα σεναρια που θα σε οδηγήσουν να καταλάβεις στο πετσι σου τις  καμπτηκές και διατμητικές τάσεις (μιας και μιλάτε για φυσική).

υπαρχουν και παιδια στο forum που μπορει και να δοκιμασουν να τα εφαρμοσουν και στο δρόμο (όπως όλοι έχουμε κάνει)
 

Nordvinden

Original poster
Pro Member
Dec 15, 2013
362
0
0
59
Αθήνα
Όλα αυτά δεν τα λέω εγώ.

Τα λένε άλλοι, παλιότεροι και πολύ πιο μάγκες από μένα. Εγώ απλά τα μεταφέρω εδώ και επιλέγω να τα ασκώ, επειδή κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη.

Στην πίστα ή στις ειδικές απλά γίνονται πολύ πιο γρήγορα. Ασύλληπτα πιο γρήγορα.

Στο δρόμο, εφ' όσον τα ασκείς στη λωρίδα σου και στο νομότυπο ρυθμό, είσαι σαφώς ασφαλέστερος, απ' ό,τι αν δεν τα τηρείς.

Δεν είναι τίποτα βουντού προς αποποίησιν. Απλά συμπεράσματα κινηματικής φυσικής είναι, που, ξαναλέω, στη λωρίδα σου και στο νομότυπο ρυθμό, μόνο ασφαλέστερο σε κάνουν.

Παιδιά από  διάφορα φόρα έχω την εντύπωση ότι δοκιμάζουν τα βράδια λίγο πιο "επικίνδυνα" πράγματα από αυτά που μεταφέρω εδώ. Εννοείται πως λόγος δε μου πέφτει, απλά, μιας και μιλάμε για επικινδυνότητες, σου θυμίζω αυτό που ήδη γνωρίζεις.

Ας μην απεμπολούμε ελαφρά τη καρδία γνώσεις (άλλων - όχι δικές μου), που θεμελιώθηκαν για να προστατεύουν, παρομοιάζοντάς τες με το Σίνη τον Πιτυοκάμπτη ή με το δίσκο επισυσσώρευσης μιας μαύρης τρύπας.

Αν είναι κάτι επικίνδυνο στο δρόμο, είναι το να έχει κάποιος ό,τι γραμμή να 'ναι, κοντρόλ ό,τι να 'ναι, να φρενάρει και να γκαζώνει όπως να 'ναι και να θεωρεί ότι του λείπουν και 350 άλογα κι από πάνω.

Μιλώ γενικά κι όχι επί προσωπικού προς άρσιν κάθε παρεξήγησης.

Όσο για τους αγώνες, όλοι γνωρίζουμε ότι έχουν προσφέρει τα μάλα στον καθημερινό οδηγό. Όπως δεχόμαστε όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες που πηγάζουν από αυτούς, έτσι καλό είναι να υιοθετούμε και καμιά δεξιοκινητική τεχνική από δαύτους. Προσαρμοσμένη στο ρυθμό μας και στο χώρο μας, να επαναλάβω για τρίτη φορά.

Η ικανότητα δε σκοτώνει. Σκοτώνει η υπερεκτίμησή της ή η έλλειψή της.

Όλα αυτά είναι οι απόψεις μου πάντα. Από κει και πέρα ο καθείς πράττει κατά το δοκούν του.

ΥΓ:
Δε χρειάζεται να μου μιλάς στον πληθυντικό, φίλε.  :)
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
νομιζω οτι καταλαβες το πνευμα μου. Στο φορουμ μπαινουν πολλα νεαρα παιδια και μιας και δεν ξεκαθαρισες απο την αρχη οτι οι γραμμες αφορανε μονο τις πιστες ή τα ραλι καταλαβαινεις οτι μπορει καποιοι να μπουν στον πειρασμο να δοκιμασουν. Άλλωστε με τις ταχυτητες που πρεπει να κινουμαστε στο δρομο δεν χρειαζεται να κραταμε και ιδιαιτερες γραμμες, παρα μονο για να ζαλιζουμε τους συνεπιβατες λιγοτερο... :D

στο δρομο πρωταρχικη σημασια έχει να μπορεις ανα πασα στιγμη να ακινητοποιησεις το οχημα σου ακομα και αν συναντησεις εμποδιο πανω σε τυφλή στροφη.. Και δεν νομιζω το να τηρεις αγωνιστικη γραμμη να σε βοηθαει παρα πολύ σε αυτο.

οι αγωνες βοηθανε απιστευτα στο να γινουν ασφαλεστερα τα επιβατηγα αυτοκινητα, αλλα δεν βοηθανε και πολύ στο να κινουμαστε με χαμηλες ταχυτητες στο δρομο (ποιος νεαρός θα παει να παρακολουθησει εναν αγωνα ραλι και μετα δεν θα μπει στον πειρασμο να κανει δοκιμές?), παρόλο που όλοι οι οδηγοι αγωνων συστηνουν σε όλο τον κοσμο να οδηγανε πάντα με συνεση και χαμηλη ταχύτητα στο δρόμο. 
 

DarthFiesta

Pro Member
Nov 29, 2010
723
0
0
41
turbomaniac said:
νομιζω οτι καταλαβες το πνευμα μου. με τις ταχυτητες που πρεπει να κινουμαστε στο δρομο δεν χρειαζεται να κραταμε ιδιαιτερες γραμμες, παρα μονο για να ζαλιζουμε τους συνεπιβατες λιγοτερο...

στο δρομο πρωταρχικη σημασια έχει να μπορεις ανα πασα στιγμη να ακινητοποιησεις το οχημα σου ακομα και αν συναντησεις εμποδιο πανω σε τυφλή στροφη.. Και δεν νομιζω το να τηρεις αγωνιστικη γραμμη να σε βοηθαει παρα πολύ σε αυτο.

διαφωνω...οι επιβατες ζαλιζονται αν πηγαινεις οπως να ναι...φυσικα κ πρεπει να εχεις γραμμες στις στροφες αλλιως κινδυνευεις να σε πεταξει η στροφη για ολους του προαναφερομενους λογους πιο πανω ..υπερστροφη κ υποστροφη κατα τυχη δημιουργειται?

δεν ειναι μονο η ταχυτητα..ειναι η ποιοτητα του δρομου-των ελαστικων ,οι καιρικες συνθηκες κοκ...καταλαβαινω με ποια εννοια μπορει να το λες αλλα σιγουρα μην τα εκμηδενιζουμε ολα οσον αφορα την σωστη κ ασφαλη οδηγηση..αυτη ειναι η αποψη μου.. :)
 

Nordvinden

Original poster
Pro Member
Dec 15, 2013
362
0
0
59
Αθήνα
Άσε που πρωταρχικός στόχος δεν είναι απαραίτητα η ακινητοποίηση.

Υπάρχει και η αποφυγή. Στρωτότερη ως αντίδραση.
 
turbomaniac said:
στο δρομο πρωταρχικη σημασια έχει να μπορεις ανα πασα στιγμη να ακινητοποιησεις το οχημα σου ακομα και αν συναντησεις εμποδιο πανω σε τυφλή στροφη.. Και δεν νομιζω το να τηρεις αγωνιστικη γραμμη να σε βοηθαει παρα πολύ σε αυτο.

+1000 σε αυτά που λες Αλέξη!

Από την στιγμή που είσαι στα όρια ταχύτητας μια στροφή δεν σε "πετάει" .

Δεν χρειάζεται να διαβάσεις ένα σωρό θεωρίες που στην τελική αν δεν το έχεις κάνει ποτέ πράξη δεν πρόκειτε να καταλάβεις περί τίνος μιλάμε!

Αν θες να μάθεις σωστές γραμμές παίζεις στην τελική ένα playstation με χρονομετρημένα και δεν χρειάζεται να κάνεις πειράματα στον δρόμο! Δεν υπάρχει λόγος να τεθεί σε κίνδυνο η ζωή του άλλου επειδή εσύ θες να παίξεις!
 

Nordvinden

Original poster
Pro Member
Dec 15, 2013
362
0
0
59
Αθήνα
Είναι κι αυτό μια προσέγγιση της πραγματικότητας...

Οτιδήποτε "καινούργιο" (λέμε τώρα καινούργιο, γιατί είναι παλιά αυτά ουσιαστικά) το απεμπολούμε ως επικίνδυνο, ανεύθυνο, αντικοινωνικό.

Ας μείνουμε στην ήσσονα προσπάθεια, στο απολύτως απαραίτητο, στο λάθος τεχνικά και ας ελπίσουμε ότι το να πηγαίνουμε παντού και πάντα με 50 χλμ./ώ. θα λειτουργεί ως πανάκεια, που θα μας γλυτώνει απ' το κάθε αλλεπάλληλό μας λάθος.

Αυτό δηλαδή, είναι το σωστό και το ασφαλές. Η μη εξέλιξή μας ως οδηγών.

Το ότι γραμμές, κοντρόλ, σημεία επιβράδυνσης/επιτάχυνσης διδάσκονται στα ανά τον κόσμο σεμινάρια οδήγησης, ας μην το λάβουμε στα υπ' όψιν. Να μας σκοτώσουν θέλουν και να μας πάρουν τα λεφτά.

Ας υποκαταστήσουμε την πραγματικότητα με την εικονικότητα. Προφανώς είναι ασφαλέστερο.

Κατά τ' άλλα, ας βάλουμε τουρμπίνα από Scania Vabis, ας φορτώσουμε και δυο-τρία μπουκάλια οξειδίων αζώτου (νίτρα στην καθομιλουμένη) και ας βγούμε να σκορπίσουμε στο περιβάλλον νομοτυπία και κοινωνική υπευθυνότητα.

Οι φουκαριάρες οι γραμμές μάς μάραναν... Σ' αυτές ελλοχεύει ο κίνδυνος, η υπερβολή, η οδηγητική άγνοια...

Σούπερ!
 

leftko

Member
Dec 23, 2012
193
0
16
32
δεν νομιζω οτι καποιος διαφωνει σε αυτα που λες οτι ειναι σωστα. Και φυσικα ειναι.και θεωρητικα (και μονο θεωρητικα) μπορουμε να βρουμε τη μεγιστη ταχυτητα που επιτρεπεται να "μπουμε" σε μια στροφη. (αλλωστε θυμαμαι οτι ηταν προβλημα φυσικης στη Γ λυκειου).

Λεω θεωρητικα διοτι δεν υπολογιζεις την αλλαγη της τριβης μεσα στην στροφη. λεγοντας "αλλαγη" εννοω τις κακοτεχνιες του οδοστρωματος (ακομα και τις μικροτερες). ειτε αυτη ειναι μια μικρη λακουβα ή παπουρακι, ειτε η ασφαλτος σε ενα σημειο ειναι ελαχιστα πιο "λιωμενη" η "τραχεια". Ακομα και μια αλαλγη στην ενταση ή κατευθυνση του αερα μπορει να σε επηρεασει.
φυσικα ολα αυτα, θα κανουν τη διαφορα οταν πας οριακα.

Τωρα αν σε μια πιστα ειναι τοσο προσεγμενη η ασφαλτος (που οφειλει να ειναι) τοτε ναι, ισως θα μπορουσε να χρησιμοποιη8ει πληρως ο συγκεκριμενος τυπος.

Παντως στο προβλημα φυσικης που προανεφερα,ηταν για συστημα χωρις εξωγενεις παραγοντες.

Τα ανώτερω τα ανέφερα ωστε να αποτρέψω καποιον να κατσει να υπολογίσει την μεγιστη ταχυτητα που θα του επιτρέψει να μπει (και να βγει) απο μια στροφη. Διοτι αν το κανει στο δρομο, και φτανοντας στα ορια,ειναι πολυ πιθανο να βρεθει τελειως εκτος της γραμμης του, και να μην γνωριζει και το γιατι. (οι υπολογισμοι του ηταν σωστοι,αλλα δεν υπολογισε τις εξωγενεις-τυχαιες δυναμεις)

Αλλα σιγουρα ειναι χρήσιμα, ακομα και για τον απλο οδηγο να γνωριζει πως μπορει να οδηγησει σε μια στροφη,και να εκμεταλευτει την ακτινα.
 

Nordvinden

Original poster
Pro Member
Dec 15, 2013
362
0
0
59
Αθήνα
Φίλε, πολύ σωστή η παρατήρησή σου και εννοείται πως το ζητούμενο δεν είναι το να πας σε ένα δημόσιο δρόμο τέζα.

Όπως κινούσουν, κινείσαι, και όπως σε επηρέαζε και πριν η όποια κακοτεχνία ή αλλαγή συντελεστή τριβής, έτσι θα σε επηρεάσει χοντρικά και τώρα. Δεν αλλάζει κάτι επ' αυτού σε γενικές γραμμές.

Η ορθότητα των τεχνικών όμως, σώζει. Δε βλάπτει. Αυτό προσπαθώ να πω.
 

Riordian

Hero Member
Dec 30, 2012
1,146
0
36
33
Αυτό που μάλλον θέλουν να πουν, αν όχι ζητώ συγγνώμη, είναι πως μπορεί κάποιος άπειρος, όπως εγώ καλή ώρα, να αρχίσει να βγαίνει στους δρόμους και να ψάχνει apex και ιστορίες και να κάνει καμιά βλακεία. Όντως και οι βελτιώσεις ενώ ακόμα είσαι άπειρος πάλι είναι βλακεία, αλλά όσο να'ναι η ευθεία είναι λίγο πιο εύκολη  giggle.

Εγώ προσωπικά θα ΄θελα να πάρω κάποιου είδους μαθήματος ή σεμιναρίου αγωνιστικής οδήγησης, για να μάθω 5 πράγματα που στον δρόμο εγώ προσωπικά φοβούμαι να δοκιμάσω.

Ένα tip από μένα για να κλείσω κι εγώ. Πότε μην μπαίνετε σε μια στροφή με τα όσα χωρίς να την έχετε περάσει ξανά! Δεν ξέρετε πως κλείνει ή πως ανοίγει ούτε τι λακούβες έχει και εύκολα μπορείτε να την πάθετε!
 

Nordvinden

Original poster
Pro Member
Dec 15, 2013
362
0
0
59
Αθήνα
Συνετή και ορθή η επιφυλακτικότητά σου.

Αν ενδιαφέρεται κάποιος, σεμινάρια οδήγησης γίνονται και στην Αθήνα.
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread