Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

psixakias

Original poster
Member
Nov 9, 2012
122
0
0
34
Καϊλάρι
Χαιρετω τα πληθη.
Ψαχνω να βρω ποιοι ειναι οι αριθμοι για τα διακενα βαλβιδων που δινει οι ford . Και εισαγωγης και εξαγωγης.
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Η ρύθμιση όπως και ο έλεγχος του διάκενου πρέπει να γίνει με κρύο κινητήρα:
 
Το Autodata δίνει:  Εισαγωγής: 0,20mm   Εξαγωγής: 0,30mm




Y.Γ αυτό δίνει για το 1.4 μοντ. 02-08 με κωδ κινητήρα FXJA & FXJB                    
 

stathis M

Member
Dec 5, 2012
224
1
18
καλημερα εγω πηγα να ρυθμισω βαλβιδες στα 160 και με διωξανε λεγωντας  μου οτι δεν χρειαζεται παρα μονο αν για καποιο λογο ανοιξω μοτερ!
 

yannis_s

Hero Member
May 10, 2010
1,397
5
38
39
νεα αγχιαλος
και εμενα το ιδιο και ειχα τοτε 200.000 χμ
ρυθμιζεις βαλβιδες μονο οταν ανοιγεις μοτερ και αν εχεις υγραεριο.
 

Pa_Nos_1400cc

Pro Member
May 10, 2010
521
0
16
47
Αγρίνιο
Ξέρει κάποιος πόσα bar συμπίεσης πρέπει να έχουν οι κύλινδροι μας σε fiesta mk6 ;
Ψάχνοντας γενικά είδα ότι πάνω από 13 bar είναι οκ, μέχρι τα 12 bar είναι αποδεκτό και κάτω από εκεί άσχημο.
Αν είναι χαμηλή, ρίχνουμε λαδάκι 10αρι στο κύλινδρο, ξαναμετράμε αν ανεβεί η ένδειξη, έχει φθαρμένα ελατήρια πιστονιών. Αν πάλι είναι χαμηλά, έχει  φθαρμένες βαλβίδες (χάνει από εκεί) ή και στα 2.
επίσης δεν πρέπει να υπάρχουν μεγάλες διαφορές απο κύλινδρο σε κύλινδρο. απλά σκέφτομαι να το πάω να το μετρήσουν προληπτικά
 

stathis M

Member
Dec 5, 2012
224
1
18
εχω υγραεριο και με αγχωνει λιγακι φιλε yannis_s οπως καταλαβαινεις!
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
ενα καλό ατμοσφαιρικό μοτερ με συμπιεση 11:1 πρεπει να έχει κομπρεσιον πάνω απο 13 bar (ή 190 psi), σε όλους τους κυλίνδρους.

Κάτω απο 12 μάλλον θα βγάλει πρόβλημα και κάτω απο 11 δεν είναι αποδεκτό.

Να σκεφτεις το δικό μου έβγαζε 12 με συμπίεση 8.5:1 (επειδη το είχα τούρμπο)

Το ραλί που είχα έβγαζε σε όλους τους κυλίνδρους 14.8 Μπαρ με συμπίεση κανονική (11:1)

Συνήθως πρωτη αιτια για απώλεια είναι τα τσιμουχάκια βαλβίδων, έπειτα "κακή" στεγάνωση των ελατηρίων των πιστονιών (απο φθορά) και τέλος καμένες βαλβίδες που δεν πατάνε καλά (εκει γινεται εμφανεστατο το πρόβλημα και στο ρελαντι)
 
Feb 3, 2013
31
0
0
34
Αμαλιάδα
stathis M said:
εχω υγραεριο και με αγχωνει λιγακι φιλε yannis_s οπως καταλαβαινεις!
αποτι ξερω με το υγραεριο ενα θεματακι οι βαλβιδες κ οι φλατζες το εχουν αλλα περισσοτερο οι βαλβιδες οσους γνωστους εχω μια φορα το χρονο τουλαχιστον πηγαιναν για χρονισμο..Κ αν εισαι κ ατυχος μπορει και να της καψεις .. καλο ειναι σε τετοιου ειδους μετατροπες να κανουμε ακομα ποιο σχολαστικους ελενχους στο αμαξι μας εντατικα! γνωμη μου παντα!


EDIT : έφτιαξα να φαίνεται σωστά η παράθεση
 

AN7

Member
Oct 2, 2010
241
1
0
36
Βάρκιζα
turbomaniac said:
ενα καλό ατμοσφαιρικό μοτερ με συμπιεση 11:1 πρεπει να έχει κομπρεσιον πάνω απο 13 bar (ή 190 psi), σε όλους τους κυλίνδρους.

Κάτω απο 12 μάλλον θα βγάλει πρόβλημα και κάτω απο 11 δεν είναι αποδεκτό.

Να σκεφτεις το δικό μου έβγαζε 12 με συμπίεση 8.5:1 (επειδη το είχα τούρμπο)

Το ραλί που είχα έβγαζε σε όλους τους κυλίνδρους 14.8 Μπαρ με συμπίεση κανονική (11:1)

Κάπου έχεις μπερδέψει την στατική συμπίεση με την πίεση που ασκείται μέσα στον θάλαμο καύσης καθώς ανεβαίνει το πιστόνι στο άνω νεκρό σημείο.

Μπορεί να έχεις και 13:1 συμπίεση με 150psi χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Πέρα από τον λόγο στατικής συμπίεσης, σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει κατα πολύ το νούμερο στο συμπιεσόμετρο, είναι ο χρονισμός των εκεντροφόρων, πόσο νωρίς/αργά κλείνουν ακόμα και το overlap.

Και το mondeo του πατέρα μου 1.8l, 10.8:1 με 200,000χλμ στο συμπιεσόμετρο έδειξε 260psi και στους 4.


Που θέλω να καταλήξω, δεν υπάρχει κανόνας που να λέει ότι με 10:1 συμπίεση πρέπει να βγάζεις 220psi. Πρέπει να βγάζεις ότι λέει το service manual, από τους ανθρώπους που σχεδίασαν το μοτερ ;)



turbomaniac said:
Συνήθως πρωτη αιτια για απώλεια είναι τα τσιμουχάκια βαλβίδων
Τα τσιμουχάκια βαλβίδων ουδεμία σχέση έχουν με την απώλεια συμπίεσης, μόνο με την απώλεια λαδιού έχουν να κάνουν.
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
AN7 said:
Κάπου έχεις μπερδέψει την στατική συμπίεση με την πίεση που ασκείται μέσα στον θάλαμο καύσης καθώς ανεβαίνει το πιστόνι στο άνω νεκρό σημείο.

Μπορεί να έχεις και 13:1 συμπίεση με 150psi χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Πέρα από τον λόγο στατικής συμπίεσης, σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει κατα πολύ το νούμερο στο συμπιεσόμετρο, είναι ο χρονισμός των εκεντροφόρων, πόσο νωρίς/αργά κλείνουν ακόμα και το overlap.

Και το mondeo του πατέρα μου 1.8l, 10.8:1 με 200,000χλμ στο συμπιεσόμετρο έδειξε 260psi και στους 4.


Που θέλω να καταλήξω, δεν υπάρχει κανόνας που να λέει ότι με 10:1 συμπίεση πρέπει να βγάζεις 220psi. Πρέπει να βγάζεις ότι λέει το service manual, από τους ανθρώπους που σχεδίασαν το μοτερ ;)


Τα τσιμουχάκια βαλβίδων ουδεμία σχέση έχουν με την απώλεια συμπίεσης, μόνο με την απώλεια λαδιού έχουν να κάνουν.

Απολύτως σωστο, ήθελα να γράψω έδρες, των βαλβίδων..

Οχι δεν εχω μπερδεψει την στατική με την δυναμική. Η δυναμική συμπίεση είναι ανάλογη με αυτη που δειχνει το κομπρεσσερομετρο, μόνο όταν έχουμε ενα μοτερ τέλεια στεγανό, αλλα και πάλι δεν είναι το ίδιο πράγμα.
Η δυναμική συμπίεση υπολογίζεται απο τα χαρακτηριστικά του μοτέρ (στατική συμπίεση και διαρκεια εκκεντροφόρου εισαγωγής) και δεν μετριεται με το κομπρεσσερόμετρο. Το κομπρεσσερόμετρο χρησιμοποιείται μόνο για να βλέπουμε αν έχουμε πρόβλημα διαφυγής πίεσης σε καποιο κύλινδρο

Εγω μίλησα για νορμαλ μοτερ, τα οποία πάνω-δίνουν παραπλήσιες τιμές κομπρεσσιον στο κομπρεσσερομετρο, λόγω παραπλήσιας στατικής συμπίεσης, παραπλήσιας διάρκειας εκκεντροφόρων, κλπ, όπου όλα δείχνουν περίπου 200-250 psi όταν δεν υπαρχει κάποιο πρόβλημα.

Αν μοτερ με στατική συμπίεση 13, δείξει 150 psi σε κάποιο κύλινδρο τότε πιθανόν να  έχει προβλημα απώλειας συμπιεσης, ακόμα και 320 μοίρες έκκεντρα αν φοράει και αυτο γιατι  
ο κανόνας της βελτίωσης λέει οτι ανεξάρτητα στατικής συμπίεσης, μοιρων , κλπ, η δυναμική συμπίεση πρεπει να κυμαίνεται απο 8.5 ως 9.5:1.

Γενικα, οποιοδηποτε μοτερ με στατική συμπίεση πάνω απο 8:1 βγαλει κάτω απο 100 psi κομπρεσσιόν, τότε έχει σίγουρα πρόβλημα.
 

AN7

Member
Oct 2, 2010
241
1
0
36
Βάρκιζα
Συμφωνούμε, απλά δεν υπάρχει κάποιος γενικός κανόνας όπως είπα και πιο πάνω, υπάρχουν μοτεράκια με 9.5 κ 10 συμπίεση που τα psi που βγάζουν δεν ξεπερνούν τα 170
 

mk6car

Pro Member
Dec 22, 2018
673
154
43
Μοντέλο
MK6
μέτρησα πρόσφατα, από αριστερά προς δεξιά. 13 - 13 -12,5 - 12,2 είναι νορμαλ ;
 
Last edited:

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Εισαγωγή έχει αν θυμάμαι καλά 15 με 25 και εξαγωγή 20 με 30... Άρα αν έχεις μετρήσει καλά είσαι λίγο σφιχτός, αλλά όχι του θανατα

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Είναι λιγο πιο κλειστά τα διάκενα από τις προδιαγραφές, πρέπει σιγά σιγα να το βάλεις στο πρόγραμμα στο επόμενο service να στα ρυθμίσουν.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

mk6car

Pro Member
Dec 22, 2018
673
154
43
Μοντέλο
MK6
μηπως εχει να κάνει με το οτι έχω κάνει reprofil στους εκκεντροφόρους ; επισης το καπάκι πλανιαρίστηκε μετά την επισκευή , δεν ξέρω αν έχουν να κάνουν όλα αυτά
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Υποτίθεται με το reprofil τα μετραει τα διάκενα και τα παραδίδει σωστά. Κάποιες φορές αυτοί που κάνουν ρεπροφιλ συνιστούν συγκεκριμένα διάκενα, όχι τα εργοστασιακά, επομένως ρώτα αυτόν που σου κάνε ρεπροφιλ αν τα διάκενα είναι όπως τα θέλει. Το πλανισμα δεν έχει να κάνει τίποτα με τα διάκενα εκκεντροφόρου ωστηριων

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

mk6car

Pro Member
Dec 22, 2018
673
154
43
Μοντέλο
MK6
Υποτίθεται με το reprofil τα μετραει τα διάκενα και τα παραδίδει σωστά. Κάποιες φορές αυτοί που κάνουν ρεπροφιλ συνιστούν συγκεκριμένα διάκενα, όχι τα εργοστασιακά, επομένως ρώτα αυτόν που σου κάνε ρεπροφιλ αν τα διάκενα είναι όπως τα θέλει. Το πλανισμα δεν έχει να κάνει τίποτα με τα διάκενα εκκεντροφόρου ωστηριων

Sent from my A80Pro using Tapatalk
άκου να δεις πλάκα ... πάω στο συνεργείο τότε που είχα πρόβλημα με τη φλατζα και το καπακι λογο ότι είχε μεινει απο νερά το αμάξι και ειχε δημιουργηθεί πρόβλημα και κανονίζω παράλληλα αφου θα ανοιχτεί το μοτέρ να πάω και τους εκκεντροφόρους μου στο Μπουμπη να μου κάνει ένα light profil.

Ανοίγετε το μοτέρ, παίρων τα εκκεντρα πάω στο Μπουμπη τα λέμε και μου κάνει: εγώ θα σου βάλω μέσα τους αποστάτες για τα καπάκια των βαλβίδων απλά πες τους ότι κανουν στο καπάκι να μην φρεζάρουν τις έδρες. ντάξει ντάξει...

πάω την αλλη μερα παιρνω τα εκκεντρα, πάω στο συνεργειο είχε έρθει και το καπάκι απο το ρεκτιφιε, δενουν το μοτερ βαζουν μπροστά το αμάξι και ... παπαρια... το αμαξι δεν κρατούσε ρελαντί , έσβηνε με το που άφηνες το γκάζι....

πανικός γενικότερα , παίρνω τηλ τον Μπουμπη του λέω το και το, μου κάνει : φρεζάρανε τις εδρες να υποθεσω ; ρωτάω το μάστορα ναι μου λέει ... ναι του λέω ... μα είχαμε πει να μην πειραχτούν οι έδρες κτλπ κτλπ... ακου μου λέει πάρε το αμάξι και οδηγα το για 50-60 χιλιομετρα σε ψιλές στροφές για να πατήσουν οι βαλβίδες και θα στρώσει...

εν συντομία όλα αυτά , μην τα πολυλογώ όντως το αμάξι μετά από 70 περιπου χιλμ έστρωσε και το πρόβλημα με το ρελαντί λυθηκε.

από τότε όμως έχω κάποιες αρυθμίες στο ρελαντί και γενικότερα ίσως θα ήταν καλό να το πάω κάπου να μου ρυθμίσουν τις βαλβίδες...
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread