Κλασικό θέμα σε βαθμό που δεν θεωρείτε θέμα. Εμένα στην αρχή που δεν ήξερα να την βάλω καλά μου την πέταγε όταν ξεκίναγα να κάνω όπισθεν. Και κάνει κι ένα δυνατό θόρυβο (Ντουπ) όταν ξεκουμπώνει! Τώρα το έχω μάθει και κρατάω τον λεβιέ στην όπισθεν όταν πρωτοξεκινάω με όπισθεν μέχρι να νιώσω στο χέρι ότι μπήκε. Και να εξηγήσω τι συμβαίνει.
Σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα η όπισθεν δεν έχει συχρονιζέ. Αυτό σημαίνει ότι έχεις δυο χοντρά γρανάζια που πρέπει καθώς κουνάς εσύ τον λεβιέ να μπουν τα δόντια του ενός μέσα στο άλλο. Αλλά πολύ πιθανό, όταν είναι και χοντρά τα δόντια, να βρίσκουν οι μύτες μεταξύ τους και να μην μπαίνουν το ένα μέσα στο άλλο. Με το να βάλεις κάποια άλλη ταχύτητα και μετά ξανα όπισθεν, απλά περιστρέφεις ελάχιστα το ένα και είναι πιθανό τώρα να ταιριάξει. Το ίδιο συμβαίνει με το να αφήσεις και να ξαναπατήσεις συμπλέκτη. Δίνεις μερικές στροφές σε αυτό απ' την μεριά του κινητήρα μπας και έρθει και κουμπώσει. Γιαυτό λέμε ότι η όπισθεν για να μπει πρέπει να είσαι πάντα σταματημένος και τέρμα συμπλέκτη γιατί αλλιώς, αν περιστρέφονται (είσαι εν κινήση) θα χτυπάνε πάντα οι μύτες τους (γκζζζζζ) και δεν θα μπαίνει. Μπορεί να φας και τις μύτες των γραναζιών.
Όταν είσαι σταματημένος, το γρανάζι απ' την μεριά που πάει για τις ρόδες είναι ακινητοποιημένο, αφού δεν κινούνται οι ρόδες, ενώ αυτό από την μεριά του κινητήρα όταν πατάμε συμπλέκτη είναι πλέον 100% ελεύθερο, ώστε να περιστραφεί μόνο του (5-10 μοίρες) όταν ακουμπήσουν, για κουμπώσουν τέλεια. Αλλά αυτό είναι που δεν συμβαίνει.
Για μένα η ιδανική λύση είναι να συνεχίσεις να κρατάς (πιέζεις ελαφρά) το λεβιέ στην όπισθεν καθώς ξεκινάς να αφήνεις το συμπλέκτη, οπότε αρχίζει να περιστρέφεται ελαφρός το γρανάζι από την μεριά του κινητήρα κι όπως πιέζεις το λεβιέ θα έρθει και θα μπει τέλεια μέσα στο άλλο κι επειδή δεν έχεις αφήσει εντελώς συμπλέκτη μπορεί να ακινητοποιηθεί όπως το άλλο γρανάζι. Θα αναλάβει ο συμπλέκτης τώρα ταίριασμα των στοφών κινητήρα - ρόδες.