Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

fnp

Original poster
Newbie
Nov 15, 2014
5
0
0
Εδω και ενα μηνα λοιπον εχω και εγω το fiesta μου (1.6 tdci).3-4 φορες λοιπον καθως παω να βαλλω όπισθεν η ταχύτητα δεν κουμπωσε και το αυτοκινητο εκανε θόρυβο(τον χαρακτηριστικο οταν δεν κουμπωνει η ταχυτητα).Στην συνεχεια αφου βγαζω και ξαναβαζω την οπισθεν ολα καλα.Πρεπει να πω οτι ειμαι σιγουρος οτι παταω καλα τον συμπλεκτη.Επισης να παραθεσω οτι το αυτοκινητο ειναι ακομα αστρωτο(1300+).Η παραπανω κατασταση ειναι πιο πολυ ανησυχία παρα βλαβη αλλα θα ηθελα να ξερω αν το εχει παρατηρήσει και καποιος αλλος.
 

ΘΟΔΩΡΗΣ MK7

Pro Member
Apr 18, 2012
424
0
0
41
Στα Fiesta επειδή δεν έχουν συγχρονιζέ (νομίζω έτσι λέγεται) πρέπει να βάλεις πρώτα 1η και μετά όπισθεν.
 

arkas

Hero Member
Nov 2, 2010
2,000
0
0
45
θεσσαλονικη
www.facebook.com
ριξε μια ματια απο κατω  για διαρροες και την σταθμη του υγρου των φρενων  ισως εχει αρχισει να τα παιζει το τρομπακι του συμπλεκτη με το ρουλεμαν
 

fiesta77

Pro Member
May 9, 2014
331
9
18
Πειραιας
Το κάνει και στο δικό μου. Πρέπει να αφήσεις να πέσουν εντελώς οι στροφές και μετά να κουμπώσεις την όπισθεν .
 

lefteris

Pro Member
Oct 15, 2011
406
0
0
41
Αθήνα
Το αντιμετώπιζα πολύ συχνά και στο δικό μου 1.6 tivct, μέχρι τα 20000 χλμ, ακόμα και σε πλήρη ακινησία/ρελαντί.
Με το που κούμπωνα την όπισθεν,καταλάβαινα οτι κάτι δέν πάει καλά απο την διαδρομή.Μερικές φορές δέν βοηθούσε ούτε η μετάβαση απο την Χ σχέση σε όπισθεν,οπότε ακούγονταν τα γρανάζια να χορεύουν.  

Η μόνη foolproof λύση που βρήκα και εξακολουθώ να χρησιμοποιώ,αν και εξαιρετικά σπάνια,είναι η "διπλή" σύμπλεξη-αποσύμπλεξη (αν το λέω σωστά).
Αν δώ οτι ο λεβιές δέν έχει κάνει πλήρη διαδρομή ,αρχίζω να αφήνω τον συμπλέκτη ενώ παράλληλα πιέζω ελαφρά τον λεβιέ και η όπισθεν εν τέλη κουμπώνει χωρίς παρατράγουδα.
 

manos.m

Administrator
Hero Member
Mar 22, 2015
1,281
47
48
33
Νέο Ηράκλειο
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK6.5
Το βλέπω και εγώ στο mk6 ίσως και λόγο παλαιότητας ! για μένα η λύση είναι απο όπισθεν που δεν μπήκε σε νεκρά όταν καταλαβαίνω ότι ο λεύγες είναι στην πρώτη σκάλα και δεν μπήκε και μετά πάλι όπισθεν , έτσι μπαίνει κανονικά!
 

Ηλίας

MK7
Member
Mar 28, 2014
167
0
16
Μοντέλο
MK7
Mάλλον συμβαίνει σε όλα τελικά. Συμπεριλαμβανομένου κι εμού.
 

ilias710

Member
Oct 27, 2014
266
0
0
27
Περιστέρι
Κάποιο θέμα τις φορντ πρέπει να είναι γιατί το παθαίνει και το μοντεό ενώς φίλου μου όπως και το φιέστα μου... (την πρώτη φορά που το είχε πάθει είχα χεστεί πάνω μου γιατί σαν νέος οδηγός δεν ήξερα τι ήταν και νόμιζα ότι είχα σπάσει το σασμάν παρολο που το αμάξι είχε 400χλμ πάνω τότε)
 

pumaspeed

Member
Σεπτ. 20, 2010
278
0
0
34
ολα το κανουν  :D ... μια καλη λυση επισης ειναι να βαζετε πρωτη να τσουλατετε το αμαξι ενα μετρο μπροστα και μετα  την περνει  καρφι  tease
 

VASSOS

Pro Member
Aug 2, 2012
560
0
16
49
marousi
Έτσι!βαζοντας 2α και καπάκι όπισθεν μπαίνει λουκούμι! Κάτι που βοηθά παρά πολύ είναι και ενισχυτικό σασμάν slick 50.
 

kostakis00

Newbie
Σεπτ. 13, 2015
9
0
0
31
Αθηνα
Αρα ολα τα καμαρια μας εχουν το θεματακι τους!!Και ειχα αρχισει να αγχωνομαι και εχω 20.000χλμ :p
 

Panos693

New member
MK7
Apr 30, 2020
84
17
8
Central Greece
Μοντέλο
MK7
Καλησπέρα, επαναφέρω το θέμα γιατί ως γνωστόν αντιμετωπίζω το ίδιο πρόβλημα με την όπισθεν που "γραντζουνάει" που αν δεν το αντιμετωπίζουν όλοι, το αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι.Διαβάζω και σε ξένα forum ότι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα αυτό οι κάτοχοι των fiesta. Προτείνονται λύσεις όπως διπλό πάτημα συμπλέκτη, πάτημα συμπλέκτη και όπισθεν αφού πρώτα έχεις βάλει 1η ή 3η ή 4η ή 5η ταχύτητα κτλ όπως φυσικά διαβάζω και στο συγκεκριμένο forum. Μια λεπτομέρεια που την διάβασα πρόσφατα είναι ότι προτείνεται πάτημα του συμπλέκτη για 3 δεύτερα πριν μπει η όπισθεν επειδή δεν είναι συγχρονιζέ και έτσι μπαίνει κατευθείαν (προτείνεται μάλιστα απ ότι διάβαζα και στο owners manual).
Η ερώτησή μου που δεν έχει διατυπωθεί κάπου απ όσο έχω ψάξει είναι η εξής:
Δεδομένου ότι η φορντ θεωρεί το πρόβλημα κάτι το φυσιολογικό, διότι δεν υπάρχει συγχρονιζέ στην όπισθεν, οπότε κατά αυτήν είναι φυσιολογικό να γραντζουνίσει κάποιες φορές (αν και άλλα αυτοκίνητα που δεν έχουν επίσης συγχρονιζέ στην όπισθεν δεν έχουν τέτοια θέματα), υπάρχει η περίπτωση να υπάρξουν φθορές στα γρανάζια ή στα μηχανικά μέρη στο σασμάν γενικότερα κάθε φορά που βάζει κάποιος όπισθεν και αυτη γραντζουνάει?
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Εγώ πάντως δεν αντιμετωπίζω τέτοιο πρόβλημα και μάλιστα δεν το έχω ακούσει τόσες φορές ώστε να το θεωρήσω συνηθισμένο. Το ότι η όπισθεν δεν έχει συγχρονιζέ (ή και ότι δεν το χρειάζεται καν) συμβαίνει γιατί η όπισθεν δεν μπαίνει εν κινήσει, ούτε ακολουθεί/ακολουθείται από άλλη σχέση.
 

Souliotis

Rookie
Aug 27, 2019
37
4
8
Κλασικό θέμα σε βαθμό που δεν θεωρείτε θέμα. Εμένα στην αρχή που δεν ήξερα να την βάλω καλά μου την πέταγε όταν ξεκίναγα να κάνω όπισθεν. Και κάνει κι ένα δυνατό θόρυβο (Ντουπ) όταν ξεκουμπώνει! Τώρα το έχω μάθει και κρατάω τον λεβιέ στην όπισθεν όταν πρωτοξεκινάω με όπισθεν μέχρι να νιώσω στο χέρι ότι μπήκε. Και να εξηγήσω τι συμβαίνει.

Σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα η όπισθεν δεν έχει συχρονιζέ. Αυτό σημαίνει ότι έχεις δυο χοντρά γρανάζια που πρέπει καθώς κουνάς εσύ τον λεβιέ να μπουν τα δόντια του ενός μέσα στο άλλο. Αλλά πολύ πιθανό, όταν είναι και χοντρά τα δόντια, να βρίσκουν οι μύτες μεταξύ τους και να μην μπαίνουν το ένα μέσα στο άλλο. Με το να βάλεις κάποια άλλη ταχύτητα και μετά ξανα όπισθεν, απλά περιστρέφεις ελάχιστα το ένα και είναι πιθανό τώρα να ταιριάξει. Το ίδιο συμβαίνει με το να αφήσεις και να ξαναπατήσεις συμπλέκτη. Δίνεις μερικές στροφές σε αυτό απ' την μεριά του κινητήρα μπας και έρθει και κουμπώσει. Γιαυτό λέμε ότι η όπισθεν για να μπει πρέπει να είσαι πάντα σταματημένος και τέρμα συμπλέκτη γιατί αλλιώς, αν περιστρέφονται (είσαι εν κινήση) θα χτυπάνε πάντα οι μύτες τους (γκζζζζζ) και δεν θα μπαίνει. Μπορεί να φας και τις μύτες των γραναζιών.

Όταν είσαι σταματημένος, το γρανάζι απ' την μεριά που πάει για τις ρόδες είναι ακινητοποιημένο, αφού δεν κινούνται οι ρόδες, ενώ αυτό από την μεριά του κινητήρα όταν πατάμε συμπλέκτη είναι πλέον 100% ελεύθερο, ώστε να περιστραφεί μόνο του (5-10 μοίρες) όταν ακουμπήσουν, για κουμπώσουν τέλεια. Αλλά αυτό είναι που δεν συμβαίνει.

Για μένα η ιδανική λύση είναι να συνεχίσεις να κρατάς (πιέζεις ελαφρά) το λεβιέ στην όπισθεν καθώς ξεκινάς να αφήνεις το συμπλέκτη, οπότε αρχίζει να περιστρέφεται ελαφρός το γρανάζι από την μεριά του κινητήρα κι όπως πιέζεις το λεβιέ θα έρθει και θα μπει τέλεια μέσα στο άλλο κι επειδή δεν έχεις αφήσει εντελώς συμπλέκτη μπορεί να ακινητοποιηθεί όπως το άλλο γρανάζι. Θα αναλάβει ο συμπλέκτης τώρα ταίριασμα των στοφών κινητήρα - ρόδες.
 

Panos693

New member
MK7
Apr 30, 2020
84
17
8
Central Greece
Μοντέλο
MK7
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο που αφιέρωσες, πολύ περιγραφικός και κατανοητός σε όλα. Αυτό που προτείνεις κι εσύ έχω ξεκινήσει και κάνω εδώ και κάμποσο καιρό και πραγματικά έχω ησυχάσει. Μπορείς επίσης να κάνεις και το άλλο χωρίς να κρατάς τον λεβιέ κατά την διάρκεια που αφήνεις τον συμπλέκτη. Αφού βάλεις όπισθεν να καταλάβεις αν έχει μπει σωστά και ότι δεν θα στην πετάξει όταν ο λεβιές έχει κάνει μια εξτρά διαδρομή του ενός εκατοστού περίπου από εκεί που νομίζεις ότι η διαδρομή του έφτασε στο τέλος της. Εκεί καταλαβαίνεις ότι την έχει πάρει την ταχύτητα και ότι δεν θα την πετάξει, απλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα, εννοώ πως δεν κατεβαίνει πάντα αυτό το ένα εξτρά εκατοστό ο λεβιές γιατί συμβαίνει αυτό ακριβώς που περιγράφεις, οπότε πρέπει να εφαρμόσεις διάφορες τεχνικές όπως το να βάλεις κάποια σχέση πρώτα και μετά όπισθεν όπως επίσης περιγράφεις. Συμφωνώ μαζί σου ότι η πιο ορθή λύση είναι η τελευταία που περιγράφεις δηλαδή να κρατάς τον λεβιέ καθώς αφήνεις συμπλέκτη και εμπειρικά να καταλάβεις το σημείο που κούμπωσε η σχέση (αυτό το επιπλέον εκατοστό). Έχω δοκιμάσει και να βάλω άλλη ταχύτητα πρώτα και μετά όπισθεν, να κρατήσω τον συμπλέκτη μερικά δευτερόλεπτα, είτε να πατήσω διπλό συμπλέκτη, όχι όμως το ποσοστό επιτυχίας να φτάνει το 100% σε κάθε περίπτωση χωριστά.
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread