Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

kostg

Original poster
Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Mια και που απόχτησα πρόσφατα ένα OBD-ΙΙ Interface για τον Η/Υ, μπήκα στο τρυπάκι να κάνω data logging (κοινώς λογκάρισμα  giggle ) στο fiesta μου. Δηλώνω άσχετος στο συγκεκριμένο θέμα, γι΄αυτό και θα ήθελα συμβουλές από τους πιο έμπειρους στο τι είναι χρήσιμο να καταγράφουμε και τι συμπεράσματα βγάζουμε από τις μετρήσεις αυτές.
Έκανα λοιπόν μία εκκίνηση από το φανάρι μέχρι τα 100 περίπου και κατέγραψα τις παρακάτω τιμές:

rpm.png

στροφές ανά λεπτό (rpm)

kmh.png

χιλιόμετρα ανά ώρα (km/h)

load.png

φορτίο (load)

L1L2.png

αισθητήρες "λ" (1ος -> μπλε   2ος -> κόκκινο)

Το μόνο που μπορώ άμεσα να καταλάβω, είναι ο πάνθηρας έκανε το 0-100 σε 14 δευτερόλεπτα περίπου και ότι το φορτίο του κινητήρα έφτανε μέχρι το 95-96%...

Κανένα άλλο συμπέρασμα, π.χ. από τους "λ"; Η τάση τους καλά κάνει και πέφτει στο 0; Ακούω απόψεις  ;D
 

southern

Maniac Member
May 9, 2010
4,897
3
0
παλιοτερα θυμαμαι ειχαμε λογκαρει και το γερο, παρεα με το νικολα και θυμαμαι οτι το φορτιο και σε μενα εφτανε μεχρι 95% max μπορει και λιγο πιο κατω.ισως να ειναι θεμα zetec τελικα γιατι τοτε ειχα και εγω την ιδια απορια.

επισης διαφορετικα αποτελεσματα εχεις να μετρας δικαβαλος και διαφορετικα να εισαι μονος σου
 

kostg

Original poster
Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Αλήθεια, ο εγκέφαλος μετράει AFR; Γιατί δε βρήκα κάποια τέτοια επιλογή στο διαγνωστικό...
 

DarthFiesta

Pro Member
Nov 29, 2010
723
0
0
41
Κωστα επειδη πηρα κ εγω προσφατα οργανακι κ τωρα εχω φαει τα ματια μου..(βαζω την supernova κ μου μεταφραζει  :D :D) νομιζω οτι το 0 volts ειναι τερμα φτωχο..γενικα απότι εχω καταλαβει πρεπει να παιζει απο 0,3 εως 0,9 με 0,45 να ειναι το στοιχειομετρικο...γι δες αυτο κ θα σ στειλω κ link που ισως σε βοηθησει..

http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
 

kostg

Original poster
Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
DarthFiesta said:
Κωστα επειδη πηρα ...νομιζω οτι το 0 volts ειναι τερμα φτωχο..γενικα απότι εχω καταλαβει πρεπει να παιζει απο 0,3 εως 0,9 με 0,45 να ειναι το στοιχειομετρικο...γι δες αυτο κ θα σ στειλω κ link που ισως σε βοηθησει..

http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm

Αρα εγω που παιζω στο 0,9V με τερμα γκαζι, ειμαι τερμα πλουσιος; Πολυ καιει ρε γμτ.  giggle
 

DarthFiesta

Pro Member
Nov 29, 2010
723
0
0
41
χεχε...να γιατι σ καιει.. qq qq

βασικα αν θες loggare μια ολοκληρη 4η για να δεις καποια πραγματα...βεβαια ο πατερας θα σε διαφωτισει πιο πολυ αλλα ειναι μια αρχη να δεις λιγο το αμαξι-προγραμμα..

εγω τπου το εβαλα προχθες (ν.μακρη) ειδα μεχρι 0.8 περιπου σε φουλ γκαζι αλλα ηταν πανω στην πεντελη οποτε καταλαβαινεις.. :)
 

giannis_suzuki

Pro Member
Oct 17, 2010
384
0
0
μην κοιτατε τοσο την ταση σε φουλ φορτιο γιατι ο μαμα ο λαμδα ειναι narowband και οταν περναει σε open loop σταματαει να διαβαζει .....

για αυτο υπαρχουν οι wideband που μπορουν και μετρανε μεχρι τον κοφτη....

επισης οταν ειναι 1 η ταση τοτε ειναι το στοιχειωμετρικο....οτι ειναι πανω απο 1 ειναι φτωχο οτι ειναι κατω ειναι πλουσιο...αλλα αν δουλεψει το αμαξι με 1 στο τερμα γκαζι η ανατιναξη ειναι κοντα....στοιχειωμετρικα δουλευει οταν παμε χαλαρα πορεια και στο ρελαντι....
 

DarthFiesta

Pro Member
Nov 29, 2010
723
0
0
41
καταλαβα, θα μπλεξουμε τα μπουτια μας... :) :)

εγω εννοω τον O2 Sensor Output Voltage οπου 0v ειναι 100% φτωχο κ 1.275 ειναι 99,2% πλουσιο..

εσυ προφανως αναφερεσαι στον Wide O2 Sensor Output lamda ?
 

giannis_suzuki

Pro Member
Oct 17, 2010
384
0
0
βασικα σου κανω ενα copy paste που εχω γραψει σε αλλο forum ...
Περί αισθητήρων "λ"

PostAuthor: giannis_suzuki » 15 Jan 2011 03:55 pm
Να΄δώσουμε και μερικές πληροφορίες για όσους δεν γνωρίζουν διαφορές narrowband & wideband air fuel ratio:


Τι ειναι οι αισθητηρες λαμδα ?Σχεδον ολα τα εργοστασιακα αυτοκινητα των τελευταιων 2 δεκαετιων εχουνε αισθητηρες που διαβαζουν την περιεκτικοτητα των καυσαεριων σε οξυγονο.
Αυτο ειναι καθαρα για λογους οικονομιας σε κατασταση πορειας (δηλαδη σταθερο γκαζι με χαμηλομεσαιες στροφες) και ρελαντι (για καλη καυση)
Οι εργοστασιακοι αισθητηρες ειναι narrowband. Εχουνε απο 1 εως 4 καλωδια και δινουνε στον εγκεφαλο ενα σημα απο 0 εως 1 βολτ.

Τι ειναι οι Wideband και γιατι τους χρειαζομαι?
Οι wideband αισθητηρες ειναι αισθητηρες οξυγονου που οπως λεει και το ονομα τους εχουνε μεγαλυτερο ευρος ακριβειας. Τους ξεχωριζεις ευκολα γιατι εχουνε 5 η 6 καλωδια. Το σημα που δινουνε ειναι 0 με 5 βολτ. Οι narrowband αισθητηρες εχουνε ακριβεια, αλλα μονο κοντα στο μειγμα 14 με 15 προς 1, και ο εργοστασιακος εγκεφαλος αυτο χρειαζεται για να ρυθμιζει το ρελαντι και τις βενζινες στην πορεια. Οταν ομως ο κινητηρας δουλευει τερμα γκαζι, και τα μειγματα κατεβαινουν πιο πλουσια απο 13 προς 1, ειναι ουσιαστικα αχρηστος. Επισης το τι διαβαζουνε αλλαζει κατα πολυ με την θερμοκρασια καυσαεριων οποτε γενικως αξιζουν μονο για τη δουλεια που τους προοριζε ο κατασκευαστης. Για να ρυθμισουμε ενα αυτοκινητο , ιδιεταιρα turbo που τα μειγματα ειναι πολυ πιο πλουσια και πλησιαζουνε το 10:1, χρειαζομαστε εναν αισθητηρα που να μπορει να διαβαζει σε μεγαλο φασμα και να μην επηρεαζεται απο θερμοκρασιες. Συνηθως οι wideband μπορουν να διαβασουνε απο 9:1 εως 21:1. Για να ρυθμισεις ενα κινητηρα ,απο 10 ως 15 αρκει.

Και πως ρυθμιζουμε το αυτοκινητο με τον wideband?Υπαρχουνε πολλοι τροποι. Ολα τα κιτ αποτελουνται απο τον σενσορα και ενα εγκεφαλακι που επεξεργαζεται τα δεδομενα του. Αυτο το εγκεφαλακι μπορει να ειναι ενσωματομενο σε οργανο οπως ειναι ο AEM η να μην εχει καν οργανο οπως ο Innovative, και να συνδεεται κατευθειαν με laptop. Σχεδον ολα εχουνε εξοδους που μπορουν να χρησιμοποιησουν οι αγραφοι εγκεφαλοι, η χρησιμοποιωντας δικο τους software, να βγαζουν τα αποτελεσματα στο laptop.

Θα εχω επιτυχια στις γυναικες μετα?
Οχι.

Δηλαδη το AFR που μου δειχνει το οργανακι μου η το turbo timer μου ειναι μπουρδες?
Οταν εισαι με το γκαζι στο πατωμα , ΝΑΙ.

...........................

οσο αφορα το τελευταιο κομματι αυτο π λεω ειναι πως επειδη ολα τα turbo timer και τα hallmeter παιρνουν σημα απο τον μανισιο λαμδα μετα απο ενα σημειο δεν διαβαζουν αυτο π πρεπει να δεις εκεινη την στιγμη αλλα κρατανε την ελευταια τιμη π εχουν διαβασει..
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Πέτρο:
Oι διαφορές εάν είσαι δικάβαλος η έστω φορτωμένος είναι αμελητέες και θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν υπάρχουν καν. Δεν υπάρχουν σε τέτοιου είδους λογκαρίσματα έστω μιας και ο κινητήρας ότι είναι να σου δήξει θα σου το δήξει απλά μπορεί να έχει χρονικές διαφορές. Δηλαδή εάν τοποθετούσες τις μετρήσεις σου σε δυο άξονες Χ και Υ όπου στον X παράδειγμα θα έχεις τον χρόνο και στον Y κάθε φορά να βάζεις και έναν διαφορετικό αισθητήρα τότε ναι θα υπήρχαν διαφορές αλλά όχι στις τιμές σαν τιμές αλλά στον χρόνο τον επιδόσεων των τιμών.
Αυτό που λες για το Load όντος είναι λίγο περίεργο. Εγώ αυτό που ξέρω και με αυτά που έχω δει μέχρι σήμερα είναι ότι όταν το Load δεν φτάνει στο 100% κάτι δεν δουλεύει (δεν συνεργάζεται) σωστά.

Θα ήθελα πάρα πολύ να λογκάρω ένα μαμά Μκ6 1.4 ώστε να δω εκεί το τι θα δείξει. Αυτό μπορεί να γίνει και σε μια συνάντηση μιας και θα δούμε μόνο αυτήν την τιμή η οποία μπορεί να επιτευχτεί και στα πρώτα μέτρα. Δεν είναι ανάγκη να βγούμε εθνική και να πατήσουμε τετάρτες.


Κώστα:
AFR με την ένια που λες δεν μετράει. Το μίγμα το διαβάζει σε mV από τον λάμδα και αυτό φυσικά μέχρι ένα σημείο. Σε κατάσταση WOT για να πάρεις τις σωστές μετρήσεις του μίγματος θα πρέπει να έχεις widewband.
Επομένως το μίγμα που βλέπεις τώρα μέσο του λάμδα δεν είναι σωστό στο 100% και ότι σύγκριση κάνεις μετά στον πίνακα που θα παρουσιάσω να ξέρεις ότι δεν είναι αντιπροσωπευτικό και ο λόγος είναι αυτός που προανέφερε ο Γιάννης. Ο λάμδα απλά από ένα σημείο και μετά διαβάζει λάθος μιας και βγαίνει εκτός από το φάσμα της λειτουργίας του. Για αυτό λέμε πάντα ότι αυτές η δουλειές γίνονται μόνο και μόνο με wideband.
Κώστα εσύ δεν φοράς και το πρόγραμμα?? Κανονικά η τιμή του πρώτου λ θα έπρεπε να είναι λίγο χαμηλότερη λαμβάνοντας υπόψη ότι έχεις πρόγραμμα και ένα από τα πρώτα πράγματα που πειράζουν είναι η max τιμή του λάμδα. Με λίγα λόγια προσπαθούν να τον κάνουν να βλέπει πιο φτωχό μίγμα.
Επομένως η εργοστασιακή τιμές των λάμδα σε WOT θα πρέπει να είναι κάπου στα 950 – 980mV η 0,95 – 0,98V. Σπάνια βλέπουμε τιμές στον λάμδα να ξεπερνούν το 1V. ίσως σε κάποια turbo αυτοκίνητα.
Απ ότι μπορείς να δεις (στο περίπου και μη το λαμβάνεις και σαν τέλια μέτρηση) είναι ότι η δική σου ένδειξη είναι στα 0,90V ενώ θα έπρεπε να είναι 0,98 περίπου σε εργοστασιακή μορφή.
Αυτό πάει να πει ότι δουλεύεις λίγο ποιο φτωχός και αυτό φαντάζομαι λόγο του προγράμματος.
Ορίστε και ένας πίνακας τιμών του λάμδα σε Volt (εργοστασιακές τιμές) και η αντιστοιχία του σε AFR

14.7:1 - 0.50
14.6:1 - 0.60
14.5:1 - 0.70
14.2:1 - 0.80
13.5:1 - 0.85
13.2:1 - 0.90
13.0:1 - 0.92
12.5:1 - 0.94
12.0:1 - 0.95

Εδώ άμα κάτσεις και συγκρίνεις τις τιμές θα δεις ότι δεν είσαι πλούσιος αλλά ελαφρός φτωχός σε σχέση πάντα με την εργοστασιακή μορφή.


Περικλή:
Φίλε είναι ακριβός έτσι όπως το λες. Απλά άμα δει κάποιος 0 volt  σίγουρα θα δει και ένα τεράστιο check engine. Πολύ πιθανών να μη δουλεύει καθόλου ο λάμδα (να μη δέχεται τάση) γιατί σε άλλη περίπτωση πρακτικά δηλαδή δεν θα μπορούσε ποτέ να δήξει 0 εκτός και εάν του κόψεις τελείως το καύσιμο να μη περνάει ούτε σταγόνα βενζίνης….



Edit: Γιάννη πολύ καλή και απλή η παρουσίαση σου για τους λ ok234
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread