βασικα σου κανω ενα copy paste που εχω γραψει σε αλλο forum ...
Περί αισθητήρων "λ"
PostAuthor: giannis_suzuki » 15 Jan 2011 03:55 pm
Να΄δώσουμε και μερικές πληροφορίες για όσους δεν γνωρίζουν διαφορές narrowband & wideband air fuel ratio:
Τι ειναι οι αισθητηρες λαμδα ?Σχεδον ολα τα εργοστασιακα αυτοκινητα των τελευταιων 2 δεκαετιων εχουνε αισθητηρες που διαβαζουν την περιεκτικοτητα των καυσαεριων σε οξυγονο.
Αυτο ειναι καθαρα για λογους οικονομιας σε κατασταση πορειας (δηλαδη σταθερο γκαζι με χαμηλομεσαιες στροφες) και ρελαντι (για καλη καυση)
Οι εργοστασιακοι αισθητηρες ειναι narrowband. Εχουνε απο 1 εως 4 καλωδια και δινουνε στον εγκεφαλο ενα σημα απο 0 εως 1 βολτ.
Τι ειναι οι Wideband και γιατι τους χρειαζομαι?
Οι wideband αισθητηρες ειναι αισθητηρες οξυγονου που οπως λεει και το ονομα τους εχουνε μεγαλυτερο ευρος ακριβειας. Τους ξεχωριζεις ευκολα γιατι εχουνε 5 η 6 καλωδια. Το σημα που δινουνε ειναι 0 με 5 βολτ. Οι narrowband αισθητηρες εχουνε ακριβεια, αλλα μονο κοντα στο μειγμα 14 με 15 προς 1, και ο εργοστασιακος εγκεφαλος αυτο χρειαζεται για να ρυθμιζει το ρελαντι και τις βενζινες στην πορεια. Οταν ομως ο κινητηρας δουλευει τερμα γκαζι, και τα μειγματα κατεβαινουν πιο πλουσια απο 13 προς 1, ειναι ουσιαστικα αχρηστος. Επισης το τι διαβαζουνε αλλαζει κατα πολυ με την θερμοκρασια καυσαεριων οποτε γενικως αξιζουν μονο για τη δουλεια που τους προοριζε ο κατασκευαστης. Για να ρυθμισουμε ενα αυτοκινητο , ιδιεταιρα turbo που τα μειγματα ειναι πολυ πιο πλουσια και πλησιαζουνε το 10:1, χρειαζομαστε εναν αισθητηρα που να μπορει να διαβαζει σε μεγαλο φασμα και να μην επηρεαζεται απο θερμοκρασιες. Συνηθως οι wideband μπορουν να διαβασουνε απο 9:1 εως 21:1. Για να ρυθμισεις ενα κινητηρα ,απο 10 ως 15 αρκει.
Και πως ρυθμιζουμε το αυτοκινητο με τον wideband?Υπαρχουνε πολλοι τροποι. Ολα τα κιτ αποτελουνται απο τον σενσορα και ενα εγκεφαλακι που επεξεργαζεται τα δεδομενα του. Αυτο το εγκεφαλακι μπορει να ειναι ενσωματομενο σε οργανο οπως ειναι ο AEM η να μην εχει καν οργανο οπως ο Innovative, και να συνδεεται κατευθειαν με laptop. Σχεδον ολα εχουνε εξοδους που μπορουν να χρησιμοποιησουν οι αγραφοι εγκεφαλοι, η χρησιμοποιωντας δικο τους software, να βγαζουν τα αποτελεσματα στο laptop.
Θα εχω επιτυχια στις γυναικες μετα?
Οχι.
Δηλαδη το AFR που μου δειχνει το οργανακι μου η το turbo timer μου ειναι μπουρδες?
Οταν εισαι με το γκαζι στο πατωμα , ΝΑΙ.
...........................
οσο αφορα το τελευταιο κομματι αυτο π λεω ειναι πως επειδη ολα τα turbo timer και τα hallmeter παιρνουν σημα απο τον μανισιο λαμδα μετα απο ενα σημειο δεν διαβαζουν αυτο π πρεπει να δεις εκεινη την στιγμη αλλα κρατανε την ελευταια τιμη π εχουν διαβασει..