-
- Thread starter
- #1
Breakthrough στα ελαστικά;
Uploaded with ImageShack.us
Η τεχνολογία των ελαστικών δεν έχει κάνει ιδιαίτερες προόδους εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η εφεύρεση των πνευματικών ελαστικών τον 19ο αιώνα και η ανάπτυξη των radial και των ελαστικών χωρίς σαμπρέλα τον 20ο αιώνα είναι ίσως οι τρεις τελευταίες μεγάλες ανακαλύψεις στον συγκεκριμένο τομέα.
Όμως αυτό μπορεί να αλλάξει τώρα καθώς ενας αμερικανός κτηματομεσίτης και φανατικός των αυτοκινήτων σκοπεύει να φέρει το ελαστικό του επόμενου αιώνα. Ο John Scott ελπίζει με την ιδέα του να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά, την πρόσφυση καθώς και την οικονομία καυσίμου και την φθορά του ελαστικού. Η ιδέα καθεαυτή είναι απλή. Να δώσει αρνητικό camber στον τροχό…
Είναι γνωστό ότι το αρνητικό camber στην ανάρτηση βελτιώνει το κράτημα του αυτοκινήτου στις στροφές καθώς αυξάνει την επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο ενώ το όχημα στρίβει. Ωστόσο έχει και κάποια αρνητικά όπως η ελκτική πρόσφυση (είτε μιλάμε για επιτάχυνση είτε για επιβράδυνση) στην ευθεία καθώς και η ανομοιόμορφη φθορά του ελαστικού. Ο Scott υποστηρίζει οτι δίνοντας αρνητικό camber στον τροχό και όχι στην ανάρτηση εξαλείφει όλα τα αρνητικά που προαναφέραμε κρατώντας μόνο τα θετικά. Και πώς θα δώσει αρνητικό camber στον τροχό; Απλό! Αν η εξωτερική διάμετρος του ελαστικού είναι μεγαλύτερη απο την εσωτερική τότε το ελαστικό θα «γέρνει» προς τα μέσα. Το οποίο ισοδυναμεί με αρνητικό camber. Και αυτό ακριβώς έκανε. Το 1999 ο Scott έκανε αίτηση και κατοχύρωσε πατέντα για “ελαστικό με διαρκώς ελαττωμένη διάμετρο”.
Φυσικά η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα για να εκμεταλλευτεί το ελαστικό αλλά τεστ που έγιναν με το πρωτότυπο του Scott, CamberTires σε ένα Mitsubishi Evolution GSR έδειξαν βελτιωμένο φρενάρισμα, μεγαλύτερη ταχύτητα σε στροφές καθώς και καλύτερη προοδευτικότητα στο όριο. Η άνεση του αυτοκινήτου ήταν αισθητά καλύτερη και η φθορά του ελαστικού ομοιόμορφη.
Ο κύριος Scott αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με την M&H Racemaster (διανομέας αγωνιστικών ελαστικών) για να παράγει πρωτότυπα ελαστικά και να διενεργήσει τεστ αξιολόγησης. Αυτή συνεργασία ήδη έχει περάσει τα τεστ ανθεκτικότητας του αντίστοιχου Αμερικάνικου Υπουργείου Μεταφορών και πληροί τις απαιτήσεις για V speed rating. Παράλληλα παρασκευάζονται και άλλων διαστάσεων ελαστικά όπως υψηλών και υπερ-υψηλών επιδόσεων με χαμηλό προφίλ κ.α. Το αν η ιδέα του βρει ευρεία αποδοχή μόνο ο χρόνος θα δείξει αλλά επιτέλους κάποιος έδωσε σημασία σε έναν άκρως παραμελλημένο τομέα στην αυτοκίνηση.
www.autoblog.gr
Uploaded with ImageShack.us
Η τεχνολογία των ελαστικών δεν έχει κάνει ιδιαίτερες προόδους εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η εφεύρεση των πνευματικών ελαστικών τον 19ο αιώνα και η ανάπτυξη των radial και των ελαστικών χωρίς σαμπρέλα τον 20ο αιώνα είναι ίσως οι τρεις τελευταίες μεγάλες ανακαλύψεις στον συγκεκριμένο τομέα.
Όμως αυτό μπορεί να αλλάξει τώρα καθώς ενας αμερικανός κτηματομεσίτης και φανατικός των αυτοκινήτων σκοπεύει να φέρει το ελαστικό του επόμενου αιώνα. Ο John Scott ελπίζει με την ιδέα του να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά, την πρόσφυση καθώς και την οικονομία καυσίμου και την φθορά του ελαστικού. Η ιδέα καθεαυτή είναι απλή. Να δώσει αρνητικό camber στον τροχό…
Είναι γνωστό ότι το αρνητικό camber στην ανάρτηση βελτιώνει το κράτημα του αυτοκινήτου στις στροφές καθώς αυξάνει την επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο ενώ το όχημα στρίβει. Ωστόσο έχει και κάποια αρνητικά όπως η ελκτική πρόσφυση (είτε μιλάμε για επιτάχυνση είτε για επιβράδυνση) στην ευθεία καθώς και η ανομοιόμορφη φθορά του ελαστικού. Ο Scott υποστηρίζει οτι δίνοντας αρνητικό camber στον τροχό και όχι στην ανάρτηση εξαλείφει όλα τα αρνητικά που προαναφέραμε κρατώντας μόνο τα θετικά. Και πώς θα δώσει αρνητικό camber στον τροχό; Απλό! Αν η εξωτερική διάμετρος του ελαστικού είναι μεγαλύτερη απο την εσωτερική τότε το ελαστικό θα «γέρνει» προς τα μέσα. Το οποίο ισοδυναμεί με αρνητικό camber. Και αυτό ακριβώς έκανε. Το 1999 ο Scott έκανε αίτηση και κατοχύρωσε πατέντα για “ελαστικό με διαρκώς ελαττωμένη διάμετρο”.
Φυσικά η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα για να εκμεταλλευτεί το ελαστικό αλλά τεστ που έγιναν με το πρωτότυπο του Scott, CamberTires σε ένα Mitsubishi Evolution GSR έδειξαν βελτιωμένο φρενάρισμα, μεγαλύτερη ταχύτητα σε στροφές καθώς και καλύτερη προοδευτικότητα στο όριο. Η άνεση του αυτοκινήτου ήταν αισθητά καλύτερη και η φθορά του ελαστικού ομοιόμορφη.
Ο κύριος Scott αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με την M&H Racemaster (διανομέας αγωνιστικών ελαστικών) για να παράγει πρωτότυπα ελαστικά και να διενεργήσει τεστ αξιολόγησης. Αυτή συνεργασία ήδη έχει περάσει τα τεστ ανθεκτικότητας του αντίστοιχου Αμερικάνικου Υπουργείου Μεταφορών και πληροί τις απαιτήσεις για V speed rating. Παράλληλα παρασκευάζονται και άλλων διαστάσεων ελαστικά όπως υψηλών και υπερ-υψηλών επιδόσεων με χαμηλό προφίλ κ.α. Το αν η ιδέα του βρει ευρεία αποδοχή μόνο ο χρόνος θα δείξει αλλά επιτέλους κάποιος έδωσε σημασία σε έναν άκρως παραμελλημένο τομέα στην αυτοκίνηση.
www.autoblog.gr