Πριν πάρω το Fiesta, κοίταγα ακριβώς αυτά που λες, συν τα Polo, Corsa και C3. Ήθελα βενζίνη, turbo (για προφανείς λόγους), 5θυρο, και γενικά την καλύτερη πρόταση.
Καταρχήν από αυτά που λες το FR με τον 1.4 είναι σε άλλη κατηγορία επιδόσεων αλλά και κατανάλωσης. Προφανώς είναι και το πιο ακριβό (είχα πάρει προσφορά και για τον 1.0 και για τον 1.4 από τη Seat). Αν όμως αποφασίσεις να πληρώσεις κάτι παραπάνω, είναι με διαφορά το πιο γρήγορο. Επίσης το 1.0 της VAG με τα 115 είναι επίσης αρκετά σβέλτο, πιο γρήγορο από το Ecoboost με τα 100. Ο Ecoboost με τα 125 είναι κάπου ανάμεσα, ενώ με τα 140 είναι μεν το πιο γρήγορο 1000αρι, αλλά και πάλι απέχει αρκετά από τον 1.4. Επίσης υπάρχει διαφορά στα τέλη αλλά και στο δακτύλιο (αν είσαι Αθήνα και σε ενδιαφέρει).
Από πλευράς εξοπλισμού, το FR είναι αρκετά καλό, στα ίδια επίπεδα με το Titanium. Θετικό για το Ibiza (και γενικά τα VAG) είναι η standard οθόνη 5" που επιτρέπει πολλά και ωραία κόλπα. Και το Fiesta έχει αναβαθμιστεί σε αυτό το τομέα, αλλά την οθόνη των VAG δεν τη φτάνει. Πόσο μάλλον αν πληρώσεις ένα 450αρι ακόμα και βάλεις τη μεγάλη οθόνη με το Connect, όπου εκεί πλέον έχεις ακόμα περισσότερες δυνατότητες. Κάτι που στο Fiesta είναι αρκετά πιο ακριβό (γιατί παίρνεις αναγκαστικά navi και κάποιο ice pack). Την καλύτερη οθόνη με διαφορά την έχει το Corsa, το οποίο όμως έχει κάποιες "κουλές" ελλείψεις στον εξοπλισμό, π.χ. έχει standard cruise control αλλά δεν έχει ούτε καν ως extra πίσω ηλεκτρικά παράθυρα
Από πλευράς χώρων, θα έλεγα ότι το Corsa είναι το πιο άνετο, μετά το Ibiza (αν και λόγω οροφής έχει πολύ χαμηλό ταβάνι για τους πίσω) μαζί με το Polo και το Fiesta. Το C3 το νιώθεις "ψηλό" γενικά, αλλά δεν έχει και τόσο διαθέσιμο χώρο. Όλα τα πορτμπαγκάζ παίζουν τριγύρω στα 280-300 λίτρα, οπότε εκεί έχουμε ισοπαλία.
Εκεί που κερδίζει καθαρά το Fiesta είναι σε θέμα εμφάνισης, σχεδιασμού, και γενικότερης αίσθησης μέσα-έξω. Δεν θα έλεγα ότι τα VAG έχουν ΤΑ υλικά, αλλά και τα τρία (Polo, Ibiza, Fabia) είναι εντελώς επίπεδα, χωρίς ίχνος έμπνευσης και το "κάτιτις" ρε παιδί μου που να τραβήξει το μάτι. Σε αυτό το τομέα το καλύτερο συνολικά είναι το καινούριο Clio, το οποίο όμως έχει αδύναμα μοτέρ.
Τέλος στο θέμα της τιμής θα πρέπει προφανώς να δεις τι παίζει αυτή τη στιγμή (προσφορές, συνεχίζεται η απόσυρση ?, αν κάνεις παραγγελία πότε θα έρθει κλπ), αλλά όταν τα κοίταγα εγώ πριν 1-2 μήνες, το 100αρι Fiesta (σε Trend) ήταν το φθηνότερο, το Ibiza 1.4 το ακριβότερο, και όλα τα άλλα έπαιζαν τριγύρω στα 14-15, σε μεσαίο ή καλό επίπεδο εξοπλισμού.
Αυτά τώρα πρόχειρα, αν θες κάτι παραπάνω μου λες