Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

arkas

Original poster
Hero Member
Nov 2, 2010
2,000
0
0
45
θεσσαλονικη
www.facebook.com
Ανοίγω εδω αυτο το θεμα μιας και μετα απο ψαξιμο ανακαλυψα οτι ΔΕΝ φορανε ολα τα st βαλβιδα EGR
δεν ξερω την λογικη της Ford για την επιλεκτικη αυτη τοποθετηση οπως και αγνωστο ποια μοντελα φορανε, οι αποψεις διιστανται
Ας αρχισω απο το τι ειναι αυτη η βαλβιδα
ΕGR VALVE (exhaust gas recirculation)

Η τεχνική ανακυκλοφορίας των καυσαερίων (exhaust gas recirculation) χρησιμοποιείται για την μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx) στα καυσαέρια των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τα οξείδια του αζώτου δημιουργούνται σε μεγάλη ποσότητα στον θάλαμο καύσης, όταν αναπτυχθούν υψηλές θερμοκρασίες (πάνω από 2000° C). Σε αυτή την περίπτωση, ο τριοδικός καταλύτης δεν μπορεί να τα αναγάγει, με αποτέλεσμα να εκπέμπονται στο περιβάλλον. Αυτό συμβαίνει κατά την καύση "φτωχού" μίγματος, δηλ. σε συνθήκες χαμηλού φορτίου του κινητήρα.

Η λειτουργία της βαλβίδας EGR συνίσταται στο να ανοίγει, υπό ορισμένες συνθήκες, μια μικρή δίοδο ανάμεσα στην πολλαπλή εξαγωγής και στην πολλαπλή εισαγωγής, οπότε ένα μέρος των καυσαερίων (πολλαπλή εξαγωγής) αναρροφάται στο προς καύση μίγμα (πολλαπλή εισαγωγής). Η ποσότητα των αδρανών αυτών καυσαερίων αντικαθιστά ένα μέρος του ατμοσφαιρικού αέρα στο προς καύση μίγμα με αποτέλεσμα την μείωση της θερμοκρασίας καύσης, άρα και την μείωση των οξειδίων του αζώτου.

Στα σύγχρονα συστήματα ψεκασμού η βαλβίδα EGR, πέρα από την μείωση εκπομπής των οξειδίων του αζώτου, χρησιμεύει επίσης:

    Στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά την λειτουργία με μεσαία και χαμηλά φορτία. Επειδή εισάγεται καυσαέριο στην πολλαπλή εισαγωγής μετά την "πεταλούδα", γίνεται μείωση των “απωλειών πεταλούδας”. Οι απώλειες πεταλούδας, είναι απώλεια ισχύος που καταναλώνεται από τον κινητήρα για την δημιουργία υποπίεσης στην πολλαπλή εισαγωγής, όταν η πεταλούδα γκαζιού είναι κλειστή ή μερικώς κλειστή.

    Στην αύξηση της γωνίας της προπορείας (αβάνς) (όσο διαρκεί η λειτουργία της EGR ).

Το μίγμα είναι λιγότερο ευαίσθητο σε κρουστική καύση, άρα μπορεί να αυξηθεί η προπορεία για καλύτερη απόδοση του κινητήρα.

Με την λειτουργία της EGR, προφανώς μειώνεται η ισχύς του κινητήρα. Έτσι, η λειτουργία της ακυρώνεται ή μειώνεται στις παρακάτω καταστάσεις λειτουργίας :

    Στο πλήρες φορτίο ή στην απότομη επιτάχυνση
    Στην λειτουργία με κρύο κινητήρα
    Στο ρελαντί (προκαλεί ασταθές ρελαντί)
    Σε λειτουργία του κινητήρα σε μεγάλο υψόμετρο (έλλειψη επαρκούς οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα)
    Σε πολύ υψηλή θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής (για αποφυγή υπερθέρμανσης των ακροφυσίων).

Υπάρχουν δυο τύποι βαλβίδων EGR:

    Οι βαλβίδες που ενεργοποιούνται με τη δημιουργία υποπίεσης από την πολλαπλή εισαγωγής. Στους παλαιότερους τύπους η υποπίεση εφαρμοζόταν όταν ο κινητήρας έφτανε σε θερμοκρασία λειτουργίας με κάποιο διακόπτη ON-OFF, συνήθως θερμικό, στους νεότερου τύπου κινητήρες (κατασκευής μετά το 1990) με εντολή γείωσης από την ECU.
    Οι βαλβίδες που ενεργοποιούνται ηλεκτρονικά, άμεσα, με ηλεκτρικό σήμα από την ECU. Έχουν τα πλεονεκτήματα της γρήγορης απόκρισης, της μεγάλης ροής ενώ επιπλέον δεν καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο.

Οι ηλεκτρονικά ενεργοποιούμενες βαλβίδες διακρίνονται, επίσης, στους εξής τύπους:

    Πολλαπλή βαλβίδα της General Motors: ενεργοποιεί έως τρία ανοίγματα με τρία ανεξάρτητα πηνία και μπορεί να δώσει επτά διαφορετικές παροχές (υπάρχει και αντίστοιχος με δύο πηνία).

    Γραμμική (linear) βαλβίδα: Διαθέτει ένα πηνίο και ενεργοποιείται με σήμα τάσης με διαμόρφωση κατά πλάτος (PWM σήμα φόρτισης), επιτρέποντας μεταβαλλόμενη παροχή. Οι βαλβίδες αυτού του τύπου διαθέτουν συνήθως και αισθητήρα θέσης (ποτενσιόμετρο), που πληροφορεί την ECU για την θέση ανοίγματος της βαλβίδας.

    Η Γραμμική βαλβίδα με βηματικό κινητήρα. Βαλβίδες αυτού του τύπου είναι παρόμοιες με τις βαλβίδες ρύθμισης ρελαντί. Έχουν το πλεονέκτημα της ακριβούς ρύθμισης και δεν χρειάζονται αισθητήρα θέσης.

πηγη http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CF%85%CF%83%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%AF%CF%89%CE%BD

οπως καταλαβατε ενα μερος των καυσαεριων επιστρεφει απο την πολλαπλη εισαγωγης ξανα στον χωρο καυσης με οτι αυτο συνεπαγεται
κατοπιν ολων τον παραπανω αποφασισα να ακυρωσω την egr παρηγγειλα λοιπον απο το ebay αυτο το  πλακακι


το μονο που χρειαζεται ειναι να ξεβιδωθει η βαλβιδα και να ταπωθει η θεση της μαζι και ενα σωληνακι που φερνει αντιψυκτικο στην Egr
 

pinkfloyd

Member
May 13, 2010
270
1
0
Ο εγκεφαλος φανταζομαι οτι ειναι ρυθμισμενος να δουλευει με αυτη τη βαλβιδα

Συγνωμη με το ηλεκτρονικο μερος τι θα κανεις που θα δινει εντολη αλλα δεν...δεν θα αναβει η ενδειξη στο ταμπλο συνεχεια
 

arkas

Original poster
Hero Member
Nov 2, 2010
2,000
0
0
45
θεσσαλονικη
www.facebook.com
δεν εχω ιδεα θα πρεπει να ρωτησω
εφοσον ομως τα τελευταια st δεν εχουν egr αρα υπαρχει χαρτης χωρις αυτο το μαραφετι
 

pinkfloyd

Member
May 13, 2010
270
1
0
Πολυ φοβαμαι οτι το σημα της δεν παιρνει ουτε γεφυρα ουτε αντισταση
Η λειτουργια της βαλβιδας ειναι ανεπαισθητη δεν επηρεαζει ουτε τη θερμοκρασια του εισερχομενου αερα ουτε το μειγμα
Μονο στην αναλυση καυσαεριων ειναι η διαφορα και οχι βεβαια στη καρτα καυσαερειων γιατι ο αναλυτης δεν μετραει ΝΟχ
Σε μεγαλυτερες ΜΕΚ δεν υπαρχει αυτη η βαλβιδα
 

StuparArt

Hero Member
May 9, 2010
3,325
0
0
43
www.youtube.com
Το εάν θα του ανάβει η ένδειξη εξαρτάτε και από τον τύπο της βαλβίδας egr. Τι είναι μηχανική… ηλεκτρική και εάν ειναι ηλεκρική ποιου τύπου είναι?
 

AN7

Member
Oct 2, 2010
241
1
0
36
Βάρκιζα
Linear(σίγουρα) PWM(νομίζω) είναι, έχει και το Mondeo του father(MK3 1.8) και το 2άρι.

Στο 2 πλέον την έχω ξηλωμένη αλλά έχω check μέσα.
Σε μερικά αμάξια μέσα από το διαγνωστικό της εταιρίας υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης. Το κάνουν στο εξωτερικό κατα κόρον στα diesel
 

arkas

Original poster
Hero Member
Nov 2, 2010
2,000
0
0
45
θεσσαλονικη
www.facebook.com
σημερα ταπωσα την βαλβιδα
εδω βγαλμενη

και αφου ταπωθηκε και μπηκε το πλακακι

ταπωθηκε και το σωληνακι που εφερνε αντιψυκτικο στην βαλβιδα


ναι και η egr



στην αρχη αναψε το check engine το οποιο πηγα και εσβησα στο διαγνωστικο αλλα μετα απο καμια 50αρια χιλιομετρα ξαναναψε
καμια ιδεα;;;
 

pinkfloyd

Member
May 13, 2010
270
1
0
ασε το ηλεκτρικο μερος κουμπωμενο επανω αλλιως αντισταση ή γεφυρα στο φις
 

arkas

Original poster
Hero Member
Nov 2, 2010
2,000
0
0
45
θεσσαλονικη
www.facebook.com
αυτο πως γινεται γιατι δεν εχω ιδεα απο ηλεκτρονικα και δεν θελω να διχοτομησω την βαλβιδα και να εχω πανω την μιση
 

panos.l

Pro Member
Aug 9, 2010
476
0
0
ΑΘΗΝΑ
www.fordliatiras.gr
Το λαμπάκι είναι λογικό που άναψε εφόσον έχεις αφαιρέσει την EGR. Αν υπάρχει δυνατότητα να καταργήσεις αυτήν την λειτουργία με κάποιο διαγνωστικό (μόνο το ids θα το κάνει) τότε οκ... Και την φίσα να συνδέσεις πάλι θα σου ανάβει το λαμπάκι! Αυτά τα κιτ κατάργησης της EGR τα χρησιμοποιούν σε αγωνιστικά ή πολύ ακραίες βελτιώσεις όπου χρησιμοποιούν άγραφους και δεν έχουν προβλήματα με λαμπάκια (μην το γελάτε, στο εξωτερικό ο 2.0 και ο 2.3 duratec  βελτιώνεται πολύ και κυρίως για αγωνιστική χρήση)!! Αν μπορείς πες μας τον κωδικό βλάβης! Πρέπει να είναι η για δυσλειτουργία της βαλβίδας η φτωχό-πλούσιο μείγμα!
 

arkas

Original poster
Hero Member
Nov 2, 2010
2,000
0
0
45
θεσσαλονικη
www.facebook.com
το πηγα αντιπροσωπεια και το σβησαμε προσωρινα αλλα ξαναναψε  δεν ξερω κατα ποσο το ids μπορει να την διαγραψει τελειως απο την ecu
νομιζω ηταν p0405 η p0401 δεν θυμαμαι
 

panos.l

Pro Member
Aug 9, 2010
476
0
0
ΑΘΗΝΑ
www.fordliatiras.gr
Και οι 2 κωδικοί είναι σχετικοί με δυσλειτουργία της EGR. Στείλε ένα mail σε αυτόν που αγόρασες το κιτάκι και ρώτα τον σχετικά με το πως σβήνει λαμπάκι!
 

arkas

Original poster
Hero Member
Nov 2, 2010
2,000
0
0
45
θεσσαλονικη
www.facebook.com
του ειχα στειλει πριν καν το παραλαβω και μου απαντησε κατα γραμμα  οτι συνηθως δεν υπαρχει προβλημα  αλλα για το μοντελο σου δεν ξερω σιγουρα
αφηνω ενα ερωτηματικο εδω γιατι οπως εγραψα και πιο πισω τα st δεν εχουν ολα egr
νομιζω τα τελευταια
στο ιντερνετ που εψαξα λιγο την διαγραφουν ολοι μεσω καποιον προγραμματων και βρηκα κι αυτο εδω
http://viewitem.eim.ebay.gr/4-in-1-IMMO-OFF-DPF-OFF-FAP-EGR-OFF-Software-to-Repair-Remove-Delete-Modify-ECU/261228596777/item
 

pinkfloyd

Member
May 13, 2010
270
1
0
arkas said:
αυτο πως γινεται γιατι δεν εχω ιδεα απο ηλεκτρονικα και δεν θελω να διχοτομησω την βαλβιδα και να εχω πανω την μιση
κουμπωσε πρωτα να δεις οτι σβηνει
 

pinkfloyd

Member
May 13, 2010
270
1
0
εννοειται...διαγραφεις το σφαλμα κια μετα την αφηνεις επανω αυτο λεω
 

pinkfloyd

Member
May 13, 2010
270
1
0
επειδη δεν εχω εικονα...δεν ειμαι σιγουρος αλλα θεωρητικα την βαζεις επανω εχοντας εκτος το μηχανικο μερος και με το φις επανω ή τη στηρηζεις σε  αλλο σημειο αν φτανει το καλωδιο
 

arkas

Original poster
Hero Member
Nov 2, 2010
2,000
0
0
45
θεσσαλονικη
www.facebook.com
βασικα αν μπω σ αυτην την διαδικασια θα την βαλω πανω ξανα
αυτο που σκεφτομουν ειναι αν μεσα απο το ids μπορει καποιος να τροποποιησει τους χαρτες της egr
για να καταλαβεις τι λεω δες λιγο εδω
https://sites.google.com/site/vagecumap/winols-making-map-changes
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread