Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

panos_stp

Original poster
New member
May 11, 2020
71
13
8
Καλημέρα στην παρέα.
Παρατήρησα χθες κάτι στο fiesta μου.
Όταν γύρισα από την δουλειά μου, Χαλαρή οδήγηση, και πάρκαρα έσβησα το αμαξι και άκουσα ένα σφύριγμα από το μοτερ. Ήχος όπως όταν έχει τρύπα το λάστιχο και χάνει αέρα. Ανοίγω καπό, ακουγόταν από το μοτέρ μπροστά και στο δοχείο του ψυκτικού παρατήρησα ότι το ψυκτικό έβραζε, κοχλαζε μέσα στο δοχείο. Ο ήχος συνέχισε για λίγο και μετά σταμάτησε μόνος του. Δεν εξασθενισε, απλά σταμάτησε.
Το αμαξι δεν μου ανέβασε πουθενά θερμοκρασία και η ένδειξη ήταν αυτή που έπρεπε να είναι δηλαδή στην μέση.
Έχει εικόνα κάνεις αν αυτό είναι φυσιολογικό;;

Στάλθηκε από το μουφοmotorola one vision μου
 
  • Like
Αντιδράσεις: grstillman

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
Περίπου φυσιολογικό, αν το πιέσεις το 1.0 -και γενικά τα ecoboost- ζεσταίνονται λίγο, αλλά σε λογικά πλαίσια. Αν δεν παρατήρησες κάτι άλλο, τότε δεν υπάρχει θέμα
 

panos_stp

Original poster
New member
May 11, 2020
71
13
8
Ναι το 1000αρι το ecoboost με τα 100 αλογατα.
Το έχω παρατηρήσει 2φορες.
Την μια το αμαξι ήταν σταματημένο αναμμένο για πολύ ώρα, σίγουρα 1μιση ώρα.
Και την άλλη φορά ήταν μετά το κτεο.
Αλλα και στις 2 περιπτώσεις μετά είχα διανύσει σίγουρα 10-20χλμ μέχρι να παρκαρω σπίτι μου και να παρατηρήσω το συγκεκριμένο θέμα.

Στάλθηκε από το μουφοmotorola one vision μου
 
May 27, 2020
170
28
28
26
Μοντέλο
MK6
Μηπως εχεις αλλαξει την ταπα του δοχειου με after market και απλα ανεβαζει πιο γρηγορα πιεση σε πιο μικρη αποσταση;
 

panos_stp

Original poster
New member
May 11, 2020
71
13
8
Οχι. Δεν έχει αλλαχτεί κάτι.
Εγω το ρίχνω σε μαλακια ψυκτικό.
Στο τελευταίο σέρβις έγινε αλλαγή ψυκτικού. Λογικά θα μπήκε μουφα με χαρακτηριστικά της πλάκας.


Στάλθηκε από το μουφοmotorola one vision μου
 

Dimitris

Member
Oct 15, 2019
209
25
28
Πάντως ακούγεται φυσιολογικό μετά απο βόλτα το να βράζει το ψυκτικό μέσα στο παγούρι..
Εγω εχω παρατηρήσει το αμάξι μετά απο πολύ γρηγορη βόλτα, με στρίψιμο κλπ να είναι σε καλύτερη κατάσταση το ψυκτικό απο οτι σε μια βόλτα μέσα στην πόλη με 1η-2α ταχύτητα συνέχεια και ξεκίνα-σταμάτα,..
Εκεί το 1000αράκι μου πονάει αρκετά σε θερμοκρασίες..
 

SKYLINE

New member
Jun 3, 2020
98
15
8
Πάντως ακούγεται φυσιολογικό μετά απο βόλτα το να βράζει το ψυκτικό μέσα στο παγούρι..
Εγω εχω παρατηρήσει το αμάξι μετά απο πολύ γρηγορη βόλτα, με στρίψιμο κλπ να είναι σε καλύτερη κατάσταση το ψυκτικό απο οτι σε μια βόλτα μέσα στην πόλη με 1η-2α ταχύτητα συνέχεια και ξεκίνα-σταμάτα,..
Εκεί το 1000αράκι μου πονάει αρκετά σε θερμοκρασίες..
Φυσιολογικο να βραζει το νερο??? Προφανως το εχουν κανει επιτηδες για μειωμενη αξιοπιστια..!
 

Dimitris

Member
Oct 15, 2019
209
25
28
τα νερά λίγο κάτω απο τους 100βαθμους κελσίου δουλευουν σε ενα αυτοκίνητο σταθερά. ειναι λογικό να βράζουν σε τέτοιες θερμοκρασίες. Για αυτό και οι ενδείξεις στο παγούρι να μην ανοίξεις την τάπα οταν το αμάξι ειναι ζεστό ακόμα.
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
Το κύκλωμα ψύξης είναι υπό πίεση, την οποία δημιουργεί -και ελέγχει- η τάπα του ψυγείου. Ως εκ τούτου, το σημείο βρασμού του ψυκτικού, που είναι ήδη ψηλότερο από του νερού λόγω του αντιψυκτικού πρόσθετου, ανεβαίνει λόγω της καταστατικής εξίσωσης αερίων. Εάν λοιπόν το ψυκτικό έχει φτάσει θερμοκρασία που, υπό κανονική πίεση, θα έβραζε, αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν βγαίνει εκτός κυκλώματος, δηλαδή στο δοχείο υπερχείλισης.

Αυτό που βλέπουμε λοιπόν είναι το ψυκτικό που έχει ανεβάσει θερμοκρασία, έχει ξεπεράσει το σημείο βρασμού υπό Κ.Σ., μέσα στο κύκλωμα δεν υπάρχει πρόβλημα (γι'αυτό ρώτησα αν υπάρχει άλλη ένδειξη ή σύμπτωμα) αλλά στο δοχείο υπερχείλισης, λόγω ατμοσφαιρικής πίεσης, αρχίζει να βράζει μέχρι να πέσει η θερμοκρασία του.
 
  • Like
Αντιδράσεις: mk6car and Dimitris

panos_stp

Original poster
New member
May 11, 2020
71
13
8
Λοιπόν από τα συμφραζόμενα βγάζω ότι είναι μια φυσιολογική εικόνα.
Το έχω παρατηρήσει, όπως είπε ο φίλος από πάνω, σε διαδρομές με κίνηση και με συνεχόμενες εναλλαγές ταχυτήτων. Κίνηση σταματά ξεκινά και τα σχετικά.
Μου ακούγεται λογικό αυτό που αναφέρετε ότι είναι φυσιολογικό να βράζει τα νερά. Και αφού δεν υπάρχει κανένα άλλο σύμπτωμα η άλλη ένδειξη το ξεχνάω.

Στάλθηκε από το μουφοmotorola one vision μου
 
  • Like
Αντιδράσεις: sot.giannoulis

Johnster

Member
Aug 17, 2015
140
2
18
Καλησπέρα, στο δικό μου fiesta MK6 2005 μοντέλο, όταν έβραζε το αντιψυκτικό έχανε το παγούρι από την τάπα και έπαιρνε αέρα για αυτό ακούγεται και ο αφρισμός. Μόλις διορθώθηκε η διαρροή σταμάτησε να βράζει.
 
  • Like
Αντιδράσεις: mk6car

gvala

Rookie
Jan 23, 2021
48
10
8
Μοντέλο
MK8 ST
Επειδή όλο το κύκλωμα, και το παγούρι, είναι υπό πίεση, το αντιψυκτικό δεν πρέπει να βράζει ποτέ. Έλεγξε αν η τάπα είναι εντάξει
 

SKYLINE

New member
Jun 3, 2020
98
15
8
Αν απο τον κατασκευαστη το κυκλωμα ψυξης ειναι να δουλευει σε υψηλοτερες θερμοκρασιες τοτε πρεπει να βαζετε το καταλληλο αντιψυκτικο και σαφως να αλλαζεται στο διαστημα που πρεπει! Το μονο σιγουρο τετοια μοτερ δεν εχουν και την καλυτερη αξιοπιστια!
 

fiesta77

Pro Member
May 9, 2014
331
9
18
Πειραιας
Αυτό το "βράσιμο" που βλέπεις είναι φυσιολογικό. Στην πραγματικότητα δεν είναι βράσιμο του ψυκτικού αλλά η επανακυκλοφορία του ψυκτικού γύρω από το turbo γιά λίγα λεπτά ώστε να μην πάθει κάποια βλάβη. Υπάρχει στο κάτω μέρος του ψυγείου μία μικρή ηλεκτρική αντλία που σε μεγάλες θερμοκρασίες όταν σβήνεις τη μηχανή παίρνει κρύο σχετικά ψυκτικό το στέλνει στο turbo και από κεί καταλήγει στο δοχείο διαστολής. Αυτό διαρκεί λίγα λεπτά. Θα ακούσεις και ένα μικρό θόρυβο από αυτή την αντλία αν βάλεις το αυτί σου στην μάσκα χαμηλά.
 

panos_stp

Original poster
New member
May 11, 2020
71
13
8
Αυτό το "βράσιμο" που βλέπεις είναι φυσιολογικό. Στην πραγματικότητα δεν είναι βράσιμο του ψυκτικού αλλά η επανακυκλοφορία του ψυκτικού γύρω από το turbo γιά λίγα λεπτά ώστε να μην πάθει κάποια βλάβη. Υπάρχει στο κάτω μέρος του ψυγείου μία μικρή ηλεκτρική αντλία που σε μεγάλες θερμοκρασίες όταν σβήνεις τη μηχανή παίρνει κρύο σχετικά ψυκτικό το στέλνει στο turbo και από κεί καταλήγει στο δοχείο διαστολής. Αυτό διαρκεί λίγα λεπτά. Θα ακούσεις και ένα μικρό θόρυβο από αυτή την αντλία αν βάλεις το αυτί σου στην μάσκα χαμηλά.
Τον ήχο που λες, φίλε μου, τον ακούω. Σκέψου την πρώτη φορά που τον άκουσα νόμιζα ότι έχανε το λάστιχο..
Γενικά το έχω παρατηρήσει σε πολύ ζεστές μέρες και σε κίνηση αποκλειστικά και μόνο σε κίνηση και σε αποστάσεις χωρίς ανοιχτό δρόμο ώστε το αμαξι αν το βάρεσει αέρας.
Υπάρχουν και διαδρομές πολύωρες αλλα με μικτή κίνηση που δεν μου το κάνει. Άσχετα αν το μοτερ δουλεύει πολύ περισσότερη ώρα από μια κοντινή απόσταση.
Διαρροή δεν έχω γιατί η στάθμη του παραφλου στο παγουρι είναι αμετάβλητη και σωστή.
Πλέον έχω αρχίσει και το ελέγχω σε μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Βασικά το ψιλό ξεχνάω σιγά σιγά.

Στάλθηκε από το μουφοmotorola one vision μου
 

Κεραυνός

Hero Member
Top Poster του μήνα
Jan 8, 2016
1,023
153
63
Μοντέλο
MK6
Πιθανον να ειναι περισσοτερο γεματο απο το μεγιστο, πιθανον να μην κλεινει σωστα η ταπα, πιθανον να αλλαχθηκε με ψυκτικο υγρο το οποιο δεν αρμοζει στην μηχανη.
 

fiesta77

Pro Member
May 9, 2014
331
9
18
Πειραιας
Το πότε θα λειτουργήσει η ηλεκτρική αντλία είναι θέμα που το ρυθμίζει η ECU. Συμβαίνει όταν διαγνωσθεί αυξημένη θερμοκρασία στο turbo. Aν το ψυκτικό είναι σε σωστή στάθμη δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
 

panos_stp

Original poster
New member
May 11, 2020
71
13
8
Ούτως ή άλλως θα πάει για σέρβις το αμαξι τον άλλο μήνα.
Θα ζητήσω εκ νέου αλλαγή παραφλου.
Και θα το ξαναπαρατηρησω.
Πάντως δεν πέφτει η στάθμη του παραφλου και το αμαξι δουλεύει όπως πρέπει να δουλεύει.
Τωρα αυτό με την θερμοκρασία του turbo δεν έχω εικόνα ή άποψη.

Στάλθηκε από το μουφοmotorola one vision μου
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread