Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

JimClark

Original poster
Pro Member
Jul 7, 2011
446
3
18
44
Πατρατσέλλα
cartalk.gr
Μοντέλο
MK6 ST
Αντί προλόγου:
Για τα παιδιά που γνωριζόμαστε λίγο ή πολύ από "τα παλιά" το παρακάτω κείμενο (σεντόνι καλύτερα) είναι μια αναλυτική ενθύμηση της συνύπαρξής μου με το προηγούμενο μου αμάξι, τον "τιράντα".

Για τα νέα παιδιά που θα δουν ένα παλιό μέλος με πολύ λίγο χρόνο συμμετοχής, είναι απλά μια ευκαιρία να "γνωρίσουν" την ιστορία του Τιράντα.

Δεν ήταν το πιο φτιαγμένο, ούτε (φρόντιζα να) ήταν το πιο καλοδιατηρημένο, detailed γυαλισμένο mk6 st.

Ήταν, όμως, μακράν και με διαφορά το πιο χιλιομετροφορτωμένο με την μεγαλύτερη κάλυψη ηπειρωτικής Ελλάδας όσον αφορά το πού πήγε και πού κατάφερε να με ταξιδέψει και να βρεθεί.

Ακόμα συναντώ άτομα που χαζεύουν τυχαία π.χ. στο google earth , στο διαδίκτυο και βλέπουν μια φωτογραφία τοπίου με ένα κρυμμένο μπλε άσπρο αμάξι σε ένα τυχαίο, άγνωστο χωριουδάκι της Ελλάδας. Και με ρωτάνε...

Παραθέτω κάτω το διμερές κείμενο, κρατώντας και ένα timeline ταυχόχρονα της ζωής μου. Σεντόνι μεν, αλλά νομίζω το δικαιούται.
___________________________________________________


Μου πήρε κανα 2 βδομάδες συνολικών βραδιών να μαζέψω το υλικό, να καθορίσω τι αξίζει αναφοράς και να συντάξω το κείμενο.
[Legend of a mind mode: on]

Και είμαστε εδώ, ενάμιση χρόνο+ πιο μετά…

Να μιλήσουμε για παλιές λαμαρίνες...

Να θυμηθούμε τι μας έφερε εδώ. Ένα κείμενο αφιερωμένο σε σας, από εμένα. Σε κάποιους εδώ κοντά, σε κάποιους σε κάποιους άλλους πιο μακρυά και σε κάποιους άλλους που δεν βρίσκονται καν μαζί μας. Μια μαζεμένη ενθύμηση, πάντα με τον τρόπο που μπορώ να σας την αποδώσω.

Μια αναφορά στο τι είδα και τι κράτησα μέσα από τα πολλά ταξίδια μου. Τριμερής και δικατάληκτη, όπως «με βολεύει» να σας την αποδώσω. Το είχα τάξει ότι θα το πραγματοποιήσω, δε το βιάστηκα. Θέλησα να το «βγάλω» έξω τη στιγμή που ταίριαζε.

Ιστορίες ενός οδηγού με τον τιράντα.
01. Γένεσις


Μέρος 1ο.
Την αρχική ιστορία του πώς ήρθε το αμάξι στην κατοχή μου την ξέρετε αρκετοί. Είμαι εδώ για να σας δείξω τι είδα και από ποιο πρίσμα το έβλεπα κάθε καιρό.

Ο τιράντας ήρθε στην ιδιοκτησία μου στο τέλος της θητείας μου. Συμβολική απελευθέρωση, επανένταξη στα χρόνια του μπασίματος της κρίσης. Όταν ακόμα τα ταξίδια ήταν ένα 30ευρω υπόθεση, η Εγνατία ακόμα μη ολοκληρωμένη. Όταν, δυστυχώς, δεν είχα καν την κρίση να καταλάβω τα της επερχόμενης κρίσης και τα εργασιακά, στα οποία είχα χαρακτηριστικά μαύρα μεσάνυχτα.

Οικογενειακά είχαμε μετακομίσει λίγο πριν τη θητεία από την Ξάνθη στη Θεσσαλονίκη, οπότε ουσιαστικά το 2008 με βρήκε σε νέα εδάφη, με άγνωστες παραμέτρους / περιορισμένες φιλίες και επαφές, περισσότερα όμως απάτητα εδάφη στην εγγύτητα. Έχοντας πάρει πτυχίο το 2007, προσπάθησα να ενταχθώ στην αγορά εργασίας, έχοντας όμως μηδενικές γνωριμίες στο νέο τόπο, μηδενική εμπειρία και κακά τα ψέματα κακή κρίση της αγοράς (και καμία ιδέα του τι άρχιζε να ψιλοφαίνεται στον οικονομικό - εργασιακό ορίζοντα) δεν κατάφερα κάτι ουσιαστικό. Και κάπου αυτό άρχισε να με ενοχλεί, ιδίως βλέποντας τους συναδέρφους να βρίσκουν το δρόμο τους. Η μοναδική μου διαφυγή; Τα χιλιόμετρα. ΠΟΛΛΑ. Και γλυκά αναγνωριστικά.

Εδώ επιστρέφοντας από την θητεία προς τη Θεσ/νίκη. Διαδρομή από Ορεινά Δράμας – Σερρών.


Το πρώτο μου ταξίδι με το αμάξι, ήταν το πρώτο μετά τη θητεία. Έπρεπε να είναι «μεγάλο», με όλη τη σημασία. Απόλυση από στρατό. Μέγα συναίσθημα ελευθερίας.


Αναχώρηση από Θεσ/νίκη , πέρασμα από μια αγαπημένη στροφοδιαδρομή στα πέριξ, είχα ανακαλύψει την ανάβαση από Λεπτοκαρυά Πιερίας προς Καλλιπεύκη κ γυρισμό από Λιβάδι – Ελασσόνα – Κατερίνη.

Όμορφη διαδρομή στις νότιες απολήξεις του Ολύμπου με απανωτά πέταλα.

Έπειτα πέρασμα στα πεδινά Γρεβενών από Δεσκάτη προς Κηπουριό. Αντίκρισμα της Εγνατίας οδού να ολοκληρώνεται,




μαγευτική πρώτη επαφή με το οροπέδιο Πολιτσές σε ένα ανάγλυφο τοπίου που μου αποτυπώνεται.


Τυφλή εμπιστοσύνη στο gps, πέρασμα από Λίμνη πηγών Αώου


και ανέβασμα προς Ανατολικό Ζαγόρι. Γρεβενίτι, Δολιανά, Κήποι


Γέφυρα Κοκκόρου


το μάτι μου να έχει παίξει από Ηπειρώτικα ερεθίσματα. Με το λαμπάκι βενζίνης να ανάβει βαθύ κίτρινο, ανεφοδιασμός στο Καλπάκι με τότε τιμή 1.05€/lt στο Θεό!! Φεβρουάριος και 3 η ώρα στην Κόνιτσα. Και τώρα; Για πού; Το πάω από Ε853 και παλιά εθνική Κοζάνης με αργά επιστροφή ή από εδώ που λέει «Πάδες - Δίστρατο - Βασιλίτσα» μπας και «κόψουμε» δρόμο.

Επιλέγω το δεύτερο και εκεί ήρθε η επιφοίτηση της λάκκας.


Αυτή η διαδρομή, σε εκείνη την εποχή, στο απόγειο της ελευθερίας μου και της αναγνώρισης (παρά ανακάλυψης) νέων μερών. Με την αντάρα να μου κρύβει τις απέναντι βουνοκορφές της Τύμφης που έχω εντρυφήσει πλέον


και κάποια τότε φρεσκοστρωμένα κομμάτια ασφάλτου


(κάποια αισίως βατού χωματόδρομου 3Α που θεωρούσα έπος να περάσω με το χαμηλωμένο αμάξι * έγιναν τα πρώτα μου βήματα στον τόπο που θα ήθελα, αν γινόταν, σε ιδανικές συνθήκες να ζήσω για μια ζωή. * (Tότε θυμάμαι είχα την εντελώς λάθος επιλογή να κρατήσω τα μαμά αμορτισέρ και να περάσω τα H&R ελατήρια που όμως ήταν ζυγισμένα για το 1.6 fiesta. Λόγω περισσότερου βάρους μπροστά στο st, τερμάτιζαν με το παραμικρό και σύντομα έγινε η επένδυση στα Kw Variant 1)

Δυόμιση ώρες μου πήρε με στάσεις και περάσματα από κάποια φρεσκοστρωμένα κομμάτια, αλλά και χωματόδρομους. Ανάβαση από Δίστρατο προς Βασιλίτσα, απίστευτη εμπειρία το υψόμετρο των σχεδόν 1800μ με τα απομείναντα χιόνια. Με τη νεφοστέγη μόλις 100 μέτρα πάνω από το κεφάλι μου


Μου άλλαξε τη ζωή. Γρεβενά «Καλλιράχη και φύγαμε» το όνομα του αρχείου στο φωτο-αρχείο μου, μια από τις πιο mega ταξιδάρες μου. Από αυτές που όταν τελειώσουν, φτάνεις σπίτι, ξαπλώνεις, και τα πόδια σου από την ένταση της ημέρας κάνουν σπασμωδικές κινήσεις σαν να πατάνε κάποιο από τα 3 πετάλ…

Κοιτάζοντας το αρχείο μου, 2008 και πολλά χιλιόμετρα γίνονται για να μεταφερθούν κάποια τελευταία πράγματα. Το ποδήλατό μου, κάποια πράγματα που είχαν μείνει πίσω από το τέλος των σπουδών στην Ξάνθη. 2008, Πάσχα και η πρόσκληση του Μπάμπη από Αντίκυρα (μαζί στο στρατό πριν μερικούς μήνες) να κάνουμε Ανάσταση μαζί.

Και η απορία, τότε, στο αν έκανα καλά και αρνήθηκα την εργασία στα εργοστάσια Λουμίνας απέναντι. Πάσχα 2008, πρώτη μου επαφή με την δισυπόστατη μορφολογία του νομού Φωκίδας. Αφενός τη μοναδική νέκρα και απλωταριά του «1 χωριό – δήμος» Δεσφίνας και των απείρων κατάφυτων δασικών εκτάσεων στα πιο ενδότερα που ανακάλυψα πολύ πιο αργότερα…

Πηγαίνοντας προς τα μέρη εκεί, άφησα και ένα ακόμη φίλο στα πέριξ των Αθηνών, αφού κάναμε ένα πέρασμα από Πόρτο Γερμενό


με προορισμό την Κόρινθο. Από εκεί, Αθήνα και συνέχεια μέσω Θηβών – Θεσπιών – Δομβραίνας για πρώτη αναγνωριστική επαφή με την ανάβαση Θίσβης  που σε τεύχος του drive που είχα λιώσει στο διάβασμα στο στρατό. Συγκρινόταν 10 καυτά hot hatch και μια που βρισκόμουν προς τα εκεί φρόντισα να τιμήσω. Επίσης μοναδική εμπειρία.

Έλατα, Ελικώνας,


ανεμογεννήτριες, Αρβανίτσα και κατέβασμα Κυριάκι Στείρι προς Αντίκυρα.


Πάσχα «παρέα» συνοδεία με τα κοψίδια του κυρ Φαράντου στην τοπική ταβέρνα. Και απέναντι το εργασιακό ερωτηματικό…
Μετανιώνω ο τίτλος της φωτογραφίας και εδώ η ιστορία πίσω από αυτήν...
nkFXstrj9DB6q7if0zBmcF6FG-2IikzK9N-TlyZUmVe-FkWLY01jX6tEUSkI23bZiynyuSTIPqJR2HpJEAxHRAFJ3927CS24Iakvn3_w39Tq9IV9femAkemu_NbOATI5ZTcGy7vtSuluvhQ4lXNpmfVxpkI7l90DIuv_5-5kgl_Bams_x-QWScJejap9W1fVYpYIbrLTErl2ua7dl21qDMdQufkan8v-dFXVE41oY7Cp5voW9hK7QGujyf5SL1DlrkG5MRB4ohszJErv9hGEs7Ez2-Hpt_-uZO8Z2qOaQtuic4cAx4YMkYsNcCaqxdzRZo-KdkDylhFDAnWhzeNmoLCoAJuKpBqPNVpxNYAppURDaCrI6YZ3jYk_obos4qNyAlQE5XAHet158a0MNXsujAjEcAMl-_q7GBssMpo2fC3FnnlaQllXSJVczuonzqWXMiCfFAR7Difz7PaBXGe3tV2Ja9fAWQULDPOegRFdnaZu3puIetR0D45YIXrS1BPMFUZkPE5HuF9oV7u7wA8FwDBG4UGut5LcyHeCaGqQt3SQjx_LFYc-s-bdC23QjBwjhBGvtdszSsU0GVv0MEnToYpCmuUxImtfjp3v4xePJm_dm56WRFHtLJd0tQ1JqBw1jWfkuVwkT-VXrYHPRJVM8QofPZA1CKcW=w1355-h907-no


Η επιστροφή με βρήκε στο μεγαλύτερο γυροβόλι που έχω ρίξει ως τώρα. Κατέβασμα στο επικό κομμάτι προς Ιτέα, άφιξη Αντίρριο, γύρο των χωριών νότια της Τριχωνίδας, Θέρμο, πέρασμα για πρώτη φορά της νέας γέφυρας. Εφιαλτική Πατρών Αθηνών, μάζεμα φίλου και κοινή επιστροφή προς Θεσ/νίκη με ένα detour προς Τρίκαλα. 1130 χλμ σε μια μέρα, ακόμα αξεπέραστο ρεκόρ.

Στα τότε ταξίδια σύντροφος η Nikon D70 που είχα αγοράσει στη στρατιωτική θητεία, μακράν η πιο κάκιστη από άποψη αξιοποίησης και επιλογής αγορά ηλεκτρονικής συσκευής που είχα κάνει ποτέ. Τι τοπία τραβηγμένα με 2.8 διάφραγμα, τι iso1600 μέρα μεσημέρι… Δεν είχα σκοπό να πάρω κάποιους φακούς και έπεσα και σε προβληματικό κομμάτι που έπαιρνε σκόνη στον αισθητήρα κάθε 50 κλικ…
Κάπου πριν το καλοκαίρι, ο τιράντας παίρνει ανανεωμένη μορφή. Πάνω λωρίδες, περασμένες πλέον στην τελική μορφή εμφανισιακά του τιράντα, πλην λευκών ζαντών και μιας λεπτομέρειας. Η πρώτη βόλτα ήταν στην ανάβαση Καλλιπεύκης, ψάχνοντας το «μαγνητικό» ντεμέκ πεδίο.

Καλοκαιριάζει, πολλές επισκέψεις στο Ν. Μαρμαρά, στο τότε νέο σπίτι των γονέων.


Επίσκεψη στη Βλάστη στην ορεινή Κοζάνη,


γενέτειρα του πατέρα του φίλου Φώτη, βλαχομάνα (Μπλατς), υψόμετρο, καθαρός αέρας και τοπικό μέγιστο στο σωματότυπό μου, 107 κιλά


έχοντας πάρει φόρα από τις καταχρήσεις του στρατού και τη μη ορεξη να ασχοληθώ με αθλητισμό ή οτιδήποτε λόγω της μη εύρεσης εργασίας και του διαφαινόμενου τέλους στην τότε σχέση μου.


Νέα λάστιχα για τον τιράντα, φεύγουν τα ταλαιπωρημένα S drive και μπαίνουν τα P zero Nero. Οκτώβρης και επίσκεψη στον πολυαγαπημένο Έβρο. Αν και η θητεία μου εκεί έληξε ούτε μισό χρόνο πριν, αδημονούσα να επισκεφτώ παλιά λημέρια.


Ο καλός φίλος Χαράλαμπος, εναλλακτικός και original πάντα εκεί, στις επάλξεις του δύσκολου Έβρου να έχει να δείχνει το κάτι διαφορετικό στον απέραντο νομό. Τον Τύμβο Δοξιπάρας, τους αμέτρητους αγρούς




την Εγνατία που ξεκινούσε τη χάραξή της πάνω από το Ν. Χειμώνιο, το Εβροθήραμα στα τότε πολύ δυνατά του, την εγκατάλειψη στα Μαράσια,
Oq2jFWcChCR4VC2u_46gCaiS7TGOeMY8L0KqPpvK0nRb5wiCENQSxHxnu_EN1hRxOwLGeU3yUb9uRgdGyt4sTn5bv0jB-1YO8oJnqDx-78aW6V2dHwL5b5LoiUff0e6tQMTp7qYBqP4NSueV9igLOgaXDZFZh3ghVeM84hfS-jdSKTnEqC7lkAFTBj_qb-G1tukj9EEsUVzC67mw45RzCPMtoKabOfrFdXOtpGmxgWkxpSEXCNZVGGqNi3bwepQG-7ENnmWCrf-_u2j3mkXDjAb0Kdr7OeMEB_gxbabRoZMoTEo5ej8yq1PklZ2O8L0sfBIw3_RBE06o3okDA5fJylbJBm3LrElH132GQhseusxlWhI01zLO67P3TdwsqHyc666QTVHuf8mckammRjBoKLDHIX4Q3q6wmwJT1ZAuwGgpuASKe3j7vB3AzvSNsJpohiUW3To8tNN8hcV0SZnuLPARitiXByCGw2SPuV4mboi7Eomvc7DBpbkERgWCyYHFD4SEChz7NgQXAKg65PjK-HYjL2ooPOU34BGidPD0M82qrxRwHaXun4yG144SngvP1GSScJ7fTE9xPJKjEZcZMtDhpqISMVSja31fhqyw47ATVzbuUIJsgsVkShDGd-zTIblaN4Zi-bvuBln6gLrMvs792fvStfdp=w1236-h824-no


τα αιολικά κοντά στο «κουτουπιέ» του Έβρου προς Λεπτοκαρυά / Αισύμη. Και ήδη η πολυαγαπημένη Canon G9 στην κατοχή μου, η κάμερα στην οποία έμαθα να βγάζω σωστά και σωστές φωτογραφίες.

Ο χειμώνας πλησιάζει. Ταξιδάρα στον έτερο αγαπητό Σωτήρη, στη Χαλκίδα. Γνωριμία από το Στρατό. Επίσκεψη στην Αθήνα σε φαντάρους που πήραν το δρόμο τους σιγά σιγά ιδίως στα εργασιακά. «Ζηλεύεις» λίγο, αλλά αντισταθμίζει με το ότι είσαι η «ψυχή» της παρέας, ο συνδετήριος κρίκος που έφερε 3, 4, 5, άτομα από διαφορετικά μέρη μαζί μετά από κάποιο καιρό. Αυτό το «ευτυχώς που έρχεται ο Ξενοφών και ανταμώνουμε» το ακούω ακόμα κ τώρα κ μου δίνει μια χαζοπερηφάνεια. Και ας είναι πολλά τα βαρετά χλμ της επιστροφής


Φθινόπωρο και εξερεύνηση των πέριξ. Στην περιοχή της Σκύδρας, στα μέρη του αδερφού – φίλου Ιάκωβου. Και επειδή θα αργούσε να έρθει ο Ιάκωβος στο χωριό, ο πάνω κύκλος.




Μια από τις αγαπημένες διαδρομές που κάθε φορά που την περνούσα θα «έβλεπα» και κάτι διαφορετικό. Θεσσαλονίκη – Γουμένισσα – Αξιούπολη – Σκρα – Περίκλεια – Αριδαία – Ριζό. Στάση για φωτό, στο όμορφο φθινοπωρινό δάσος, μαύρισμα στο πλαϊνό της γόμας των ελαστικών , κάτι κόφτες 2ας και 3ης, κάποια απορρημένα κοιτάγματα αγροτών και καλλιεργητών πατάτας έξω από τον Αρχάγγελο να αναρωτιούνται αν το παιδί έχει κόψιμο και βιάζεται να πάει σπίτι του και παίρνει τις στροφές «in a σπώρτυ way» (sic).


Δεκέμβρης 2008, πρώτα χιόνια στα βουνά. Περισσότερα εργασιακά ερωτήματα...

Χριστούγεννα 2008, όμορφο ταξίδι στο φίλο στη Χαλκίδα πάλι. Αξημέρωτο ξεκίνημα, πλέον θεσμός για μένα…




Αυγή λίγο πριν τα Τέμπη


Κατέβασμα μέσω παλιάς Λάρισας Λαμίας, με τα πανέμορφα πράσινα καλλιεργημένα χωράφια να δεσπόζουν, πριν την «ανάπτυξη» των φωτοβολταικών.


Επίσης, πρώτη επαφή με πέρασμα από Μπράλο, θέα στη Γκιώνα.




Επιδείνωση του καιρού, βόλτες στα χιόνια προς Στενή – Στρόπωνες.


Επιστροφή με χιόνια και χιονόνερα. Ο χιονισμένος Σκαμνός στα ομορφότερά του, να αποτυπώνεται στο μυαλό μου ες αεί.




Φώτα 2009 και ξανά Ορεστιάδα, παρά τις δυστροπίες του στομαχιού και τις αντιδράσεις του έτερου ημίσιου.




Είναι που πέτυχα και αρκετό χιόνι εκείνη τη φορά, αισίως με καθαρούς δρόμους. Δεν ήταν ο τιράντας, άλλωστε, ακόμα έτοιμος για χιονισμένες περιπέτειες.




Επιστροφή, ζαλάδα (πρήξιμο) του αμόρε, γρήγορη γκαζόβολτα, υπερεκτίμηση δυνατοτήτων, ατυχηματάκι (στη μέση του πουθενά) τετακέ, σπασμένος προφυλακτήρας του τιράντα από ένα «στιβαρό» θάμνο και αρπαγμένη ανάρτηση. Ελάχιστες, έπειτα, φώτο του αμαξιού, αλλά μόνο από την αριστερή πλευρά.




Μαζί με το εργασιακό αδιέξοδο (ως τότε έκανα μαθήματα στο τότε ΤΕΙ ν. Μουδανιών) κάτι πρέπει να αλλάξει.


Αλλαγή προφυλακτήρα και μη πέρασμα των λωριδών, που εμφανισιακά πάντα μου άρεσε παραπάνω.
Χαλαρώνω με τα ταξίδια στους φίλους και ψάχνω το κάτι παραπάνω, τη θέα στο άγνωστο. Τα νέα μέρη. Πάσχα 2009 και κάνω ένα ακόμα μεγάλο ταξίδι. Μια επική 800άρα χλμ αυθημερόν. Αξημέρωτο Εγνατίας ξεκίνημα. Το πέρασμα από την Ήπειρο, από τις πολυαγαπημένες Πολιτσές πάνω από το Μέτσοβο σε ένα ονειρικό, ανεξίτηλα χαραγμένο τοπίο, με τα νέφη ομίχλης να κάθονται 50 πόντους από την άριστη άσφαλτο και το αμάξι σε σημεία να τις «σκίζει» σα να ανοίγει δρόμο. Από τις πιο όμορφες εμπειρίες οδήγησης.




Μικρό detour στο Βίκο. Βοϊδόμάτης, Βίκος, γήλοφοι και υψίπεδα, λαγκάδια, χαράδρες και κοφτερά βουνά. Πώς να σηματοδοτήσεις αυτόν τον τόπο… Τι να σου αποτυπωθεί πρώτα...


Αρίστη






Και όταν ψάξεις στα ερτζιανά μια συνοδεία ηχητική, τα κλαρίνα στα fm να καταιγίζουν τόσο ταιριαστά τις στροφές. ΠΟΛΛΕΣ στροφές


Πάπιγκο, Μονοδένδρι, Βίκος, Αγία Παρασκευή. Επίσκεψη στο φαράγγι.




Και κατέβασμα προς δυσμάς Νοτιότερα. Το πρώτο μου «παρα-Ιόνιο» κατέβασμα. Γιάννενα Άρτα δίπλα στο Λούρο. Ανοιξιάτικη φρεσκοανθισμένη μαγεία.


Και μπάσιμο στα βουνά.


Κομπότι στα πρώτα σύνορα της Ελλάδας μετά το ’21, Φλωριάδα Πατιόπουλο, κατέβασμα στο δήμο Ίναχου, μπάσιμο για πρώτη φορά μετά από τα παιδικά μου ταξίδια στον πολυαγαπημένο νομό της Ευρυτανίας. Παρρησία πρασίνου, ευλογία βλάστησης. Το απόλυτο πράσινο. Το στόμα μου να μένει ανοιχτό από τη φύση και το μπλε-άσπρο να γράφει όμορφα κάδρα στο κόντραστ της φρέσκιας ασφάλτου. Και η θέα στα τυρκουάζ νερά της λίμνης Κρεμαστών.




Γέφυρα Μέγδοβα, Κερασοχώρι, Κρέντης, χαιρέτισμα τον Αγραφιώτη και την κατάληξη των Αγράφων μικρή επίσκεψη προς Φιδάκια, ακόμα χωματόδρομος τότε στο τελευταίο κομμάτι αλλά με θέα που αποζημιώνει.


Σε ασυνήθιστα εδάφη


Και απέραντο πράσινο




Στον ορίζοντα, τα χιόνια να λιώνουν στη Χελιδόνα, τη Σαράνταινα και στο Βελούχι. Οροσειρές που εξακρίβωνα με τους χάρτες, πάντα πιστά δίπλα μου στο κάθισμα του συνοδηγού, να προέχει του gps.

Ευρυτανία και πέρασμα σε Φθιώτιδα. Άφιξη μετά από 16 ώρες στη Δροσιά Χαλκίδας. Πίτσα Αλιόλι, ταινία «χωρίς γυαλιά» στου Σωτήρη, εντυπώσεις / φωτό / θύμισες στρατού. Για αυτά ζούμε. Και μετά από ένα τόσο σούπερ ταξίδι, αύριο πλύσιμο τον τιράντα και βουρ βόλτα!

2η μέρα Πάσχα, και βγαίνει το καγκουρο-αυτοκόλλητο


3η μέρα Δευτέρα διακαινισίμου, μέρα εκδρομής, βόλτα στα «κέντρα» μας. Αυθημερόν πέρασμα από κέντρο 6ΣΠ και 9 ΚΕΔΒ. Κόρινθο και Καλαμάτα. Με όλους τους κλασσικούς προορισμούς / στάσεις  .


4η μέρα επιστροφή από ένα άλλο έπος, πρωτόγνωρο. Παλιά εθνική, Χαλκίδα, Θήβα, Αμφίκλεια, Μπράλος. Παλιοελλάδα.
 

JimClark

Original poster
Pro Member
Jul 7, 2011
446
3
18
44
Πατρατσέλλα
cartalk.gr
Μοντέλο
MK6 ST
Μέρος 2ο.

Ανεφοδιασμός στα καφέ δίπλα στο δρόμο πριν «κλείσει» η πρόσβαση. Λαμία, Παλαιόκαστρο, Πιτσιωτά, δάσος Φουρνών. Σε ψιλόβροχο με ομίχλη. Απλά έπος. Χαμένος στο δάσος, στα Ελληνικά ατελή patchαρίσματα δρόμου να πολεμάνε με τις kw. Ρεντίνα Σμόκοβο, λίμνη Πλαστήρα …


Περτούλι 




Τρίκαλα – Λάρισα και επιστροφή. Πόσο έπος, μα πόσο έρωτας…


Και κάποια απίστευτα περάσματα σε ράχες λόφων




Πρώτη επίσκεψη 2009 στη λίμνη Κερκίνη μέσω δάσους Κρουσιών. Βιοποικιλιότητα, μαγεμένος.




Και καλοκαιριάζει… Πρώτα μπάνια


Και κάποιες διαρρήξεις… (βιβλία που κουβαλούσα σε ψαρωτική τσάντα laptop…).


31/5. Βόλτα στην πατρίδα Ξάνθη. Έχοντας λύσει τους ζυγούς από τη σχέση που ταλαιπωρούσαμε και μας ταλαιπωρούσε, απόφαση για το κάτι διαφορετικό. Αλλαγή.
Με τους φίλους του clubfiesta (ρε θηρία ακόμα ακατανόμαστο το έχετε; :D ) του άλλοτε φόρουμ φίλων fiesta.


Το καλοκαίρι εκείνο έχοντας τελειώσει τα εργασιακά (τότε δίδασκα σε φροντιστήριο για την πιστοποίηση ecdl) αποφάσισα να μείνω περισσότερο με τους γονείς στη Χαλκιδική.




Η επιλογή της «επαρχίας» και έχοντας επιτέλους αυτονομηθεί κάπως στο οικονομικό (είχε τότε δουλειά αυτό το κομμάτι) με έφερε στην άνετη θέση να επιδιώξω να γίνω το κάτι άλλο. Έχασα 28 κιλά σε ένα τρίμηνο, πολλά ποδηλατικά χιλιόμετρα και μπάνια…


…άλλαξα ζωή, κέρδισα την εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, έβαλα κάποια πράγματα σε πρόγραμμα, ανεξαρτητοποιήθηκα. Αυτό το καλοκαίρι, ήταν ορόσημο στη σκέψη του ότι μπορώ να καταφέρω το «οτιδήποτε» πλέον.


Στα ταξίδια του καλοκαιριού, άλλη μια επίσκεψη στον Έβρο, αλλά από μια άλλη αγαπημένη ιδανική διαδρομή. Αυτή των Σερρών – Δράμας μέσω Βροντούς. Τα ταξίδια του καλοκαιριού περιορισμένα, με κέρδισε το μπόλικο ποδήλατο και κολύμπι.




Εκείνο το διάστημα άρχισε και η ενασχόλησή μου με τα κοινά του φόρουμ των φιεστόφιλων. Πανελλήνιο κλαμπ, με πολύ δυνατό φόρουμ, αλλά και ιδιαίτερα δυνατό και αξιόλογο σε χαρακτήρες ιδίως στο Βορειοελλαδίτικο contingent. Μήτινγκς, καφέδες, βόλτες, επισκέψεις σε πίστες, οργανωμένες εκδρομές τοπικά και πανελλαδικά. Μέσα από αυτό γνώρισα αξιόλογους ανθρώπους σε πολλά μήκη της Ελλάδας. Από τη Βόρεια Ελλάδα, το Δημήτρη Torm, τον Απόστολο Eagle, το Βασίλη018, τον Χρήστο Superspirtouli, τον Άκη337 χωρίς καμία σειρά προτεραιότητας.

Στο ενδιάμεσο, νέα λάστιχα για τον τιράντα και Conti sportcontact 3. Τα ευρωπαϊκά!


Μετά από αυτό το κομβικό στη ζωή μου καλοκαίρι, αλλάξαν πολλά. Το βάρος από πάνω μου έφυγε, κυριολεκτικά και μεταφορικά και πόνταρα σε ένα πιο αγωνιστικό και λιγότερο χαλβαδιάρικο προφίλ στον εαυτό μου. Πίστεψα σε μένα και στις δυνατότητές μου, απαλλάχτηκα από τη μίζερη εικόνα του εαυτού μου και έβαλα πλώρη για πολλά περισσότερα.

Και αυτό «πλήρωσε» με το καλύτερο νόμισμα. Ένα κεραυνοβόλο, αλλά με ημερομηνία λήξης ρομάντσο ταλαιπώρησε τον Τιράντα με μπόλικα εξερευνητικά χιλιόμετρα με αγαπησιάρικο κέντρο βάρους τις Αθήνες και ευκαιρία (αν μη τι άλλο) για μερικά νέα πατήματα. Το ρομάντσο μπορεί μακροπρόθεσμα να ήταν «άεργος ισχύς», αλλά ήταν πραγματικά ό,τι ακριβώς χρειαζόμουν εκείνη τη στιγμή.

Πριν αρχίσει η όλη ιστορία, στα τέλη του καλοκαιριού ’09 της αλλαγής έκανα και το πρώτο μου ταξίδι στην ονειρεμένη {30}. Στη διαδρομή που όσες φορές και αν μπω θα μου θυμίζει το φίλο Κωνσταντίνο (που γνώρισα λίγο αργότερα), λόγω της εγγύτητας της περιοχής. Μετά το Πάσχα του 2009, 5 μήνες μετά, ένα παραπλήσιο Θεσσαλονίκη – Χαλκίδα στο φίλο Σωτήρη, αλλά με πιο γενναία χιλιόμετρα.
Θεσ/νίκη, Εγνατία, Γρεβενά -> Καλαμπάκα και πρώτο μπάσιμο στα ενδότερα του νομού Τρικάλων.






Από Καστανιά Αμάραντο, το ψηλό πάσο της «Κιάτρα Μπροάστα» (= όρθια πέτρα στα Βλάχικα) στα 1400+ μέτρα με το μάτι μου να χάνεται στο άπειρο πράσινο, κατηφόρισμα στο μαγευτικό Ασπροπόταμο, τον γεννήτορα ποταμό του Αχελώου.


Από εκεί στα πιο τουριστικά χωριά του Περτουλίου και διασταύρωση για την Τρικάλων Άρτας. Πριν τη σήραγγα της Γκρόπας το TIBO S1000 gps (το θυμάστε; ) να γράφει 2 ώρες και 40 λεπτά για Άρτα και να λέω, αποκλείεται , θα κάνει λάθος για 100κάτι χιλιόμετρα. Κι όμως…

Γκρόπα με τη θέα στα όρη της Αργιθέας πιο Νότια


Βαθύρρευμα, Μεσοχώρα, Φράγμα. Η μεγαλύτερη ευθεία να είναι 400μέτρα. Και αισίως μετά στα πιο ανοιχτά κομμάτια Αετού, Λαφίνας, Κορυφής με τις παλιάς κοπής σήραγγες χωρίς καμία σήμανση, φωτισμό ούτε καν «μορφοποίηση» του εσωτερικού τους με νερά να στάζουν από την κορυφή και τα ρέστα. Βαρύ τιμόνι, απαιτητική η πλάση, έρημος ο τόπος, απίστευτο το τοπίο. Και κάπως έτσι ερωτεύεσαι έναν επαρχιακό δρόμο.  Αθαμάνιο, Βουλγαρέλι και κατέβασμα προς Άρτα.


Και πιο Νότια


«Αναγόμωση» στου Αγγελή το μάρκετ στην Άρτα, κατηφόρισμα και μπάσιμο στις απαρχές Αιτ/νίας. Κομπότι, Πατιοπουλο, Όρη Βάλτου. Κουρασμένος πλέον, 15λεπτο διάλειμμα για κλείσιμο ματιών, αλλά ακάθεκτος. Αυτή τη φορά Τατάρνα προς Καρπενήσι


Ήδη ταλαιπώρια στα μη και τόσο συνεργάσιμα στην τραχιά άσφαλτο της Ελλάδας Conti 3.


Λαμία και άφιξη, κομμάτια αλλά καταχορτασμένος χιλιόμετρα στη Δροσιά Χαλκίδας. Μερικές μέρες αργότερα, αρχίζει το ειδύλλιο των Αθηνών, εκεί χρονικά ανακαλύπτω την όμορφη ζαλάδα του ασφάλτινου Χολομώντα.




Το μυαλό μου όμως είναι αλλού… πιο νότια. (btw ίσως η αγαπημένη μου όλων των φωτό του αμαξιού)


Και αρχίζουν τα χιλιόμετρα προς Αθήνα. Κάπου εδώ ο Τιράντας ήδη με 2η βάση μηχανής και αλλαγμένα τα πίσω ρουλεμάν τροχού. Σχεδόν πάντα από κομμάτια της Παλιάς εθνικής.

Πεδινά Λάρισας προς Φάρσαλα


Ψάχνοντας το «ταίριασμα» (ταίριασμα των λωρίδων με τις λωρίδες του δρόμου, μια απο τις all time αγαπημένες μου φώτο). Ανηφόρι στην επική μοτοστράτα ηρώων


Και θέα προς τον Μαλιακό


Παλιά Λαμίας - Λάρισας, Παράκαμψη Τεμπών από παράλια Λάρισας, όταν είχε γίνει το κλείσιμο των Τεμπών και σε ένα από τα κατεβάσματα, πρώτη μου επαφή από το πράσινο μέρος του νομού Φωκίδας.


Σκαμνός


Στρόμη, Συκιά, Παύλιανη,


Γραβιά, τεχνητή λίμνη Μόρνου. Από τα κατάφυτα, στην ξερολιθιά.
Στο δρόμο, πάντα…


Αν και κατοικούσα όπου και τώρα, Θεσ/νίκη, αύξησα τις επισκέψεις προς Χαλκιδική καθώς δυστυχώς άρχισε να επιβαρύνεται η υγεία της μάνας. Έχοντας ανακάμψει από τις χημειοθεραπείες της μαστεκτομής, δεν κατάφερε να μειώσει στο απαραίτητο δυνατό τις καταχρήσεις και αυτό άρχισε να επιβαρύνει και τον πατέρα, στον οποίο έπεφτε το βάρος της φροντίδας της.
Βόλτες για να μη σκέφτομαι…






Στον αντίποδα, εργασιακά είμαι just fine, πιάνω δουλειά ως merchandiser στη ΦΑΓΕ, με εταιρικό αμάξι / κινητό / παροχές bonusάκια και ισως προοπτική για κάτι καλύτερο (που δυστυχώς το έφαγε η κρίση με τον αποδεκατισμό και μια δουλειά που ναι μεν δεν εχει καμμία σχέση με το αντικείμενο σπουδών (τι πρωτότυπο), αλλά μου αρέσει κιόλας.


Και enter φθινόπωρο με επισκέψεις στον μαγευτικό Χολομώντα, με τις τακτικές επισκέψεις στους φίλους της Ξάνθης.




Ένα μεγάλο ταξίδι χιλιομετρικά ως τις εσχατιές του Έβρου. Στάση στο Φανάρι Ροδόπης, αγαπημένο κλικ


μια πρώτη μου επαφή με το Πήλιο που ποτέ δε με γέμιζε (παρά το μεγάλο του hype),


μοίρασμα του χρόνου και στην πρωτεύουσα και στη συμπρωτεύουσα και κάποια πέριξ

Μετέωρα…


Κάπου εδώ ο τιράντας γράφει την πρώτη κατοστάρα.




Σε μια ακόμα «βόλτα» επιστροφής από Αθήνα, έγραψα ένα άλλο ένα όμορφο πάσο. Αυτό της Ναυπακτίας.
Αττική, Φυλή, Βοιωτία -> Θίσβη Αγία Άννα, Κυριάκι, Ιτέα Γαλαξίδι, Ευπάλιο και βόρεια. Σε αυτό που μου ήρθε να ονοματίσω «ραχοκοκαλιά» της Ελλάδας, έστω και σαν νότιες απολήξεις Πίνδου. Φράγμα Μόρνου


Σίμος,


Ποκίστα, Πλάτανος,


Φράγμα Εύηνου και εδώ θέλω να σβήσω.


Εμπειρία ζωής, εκείνη η εικόνα έξω από την Αράχοβα (της καρδιάς μου όχι η πιο γνωστή). Μάθημα ζωής το να ανεφοδιάζεσαι από τοπικό μπακάλικο του χωριού (στη Δομνίστα συγκεκριμένα) και όταν μπαίνεις στα βουνά να ξεκινάς με γεμάτο ντεπόζιτο. Μπάσιμο στην πολιτισμένη «εκ δεξιών» Ευρυτανία με την παχιά μαύρη άσφαλτο και πέρασμα πάλι από Φουρνά, λίμνη Σμόκοβου και πίσω.


Κάπως έτσι και κάπου εκεί χρονικά το κορίτσι εξ Αθηνών είπε «enough». Σου λέει πώς θα ταιριάξω με έναν άνθρωπο που κάνει χιλιόμετρα για πλάκα και πώς θα συνεχίσει αυτό.


Έληξε εκεί, εγώ όμως ήθελα και άλλο… Αρχές άνοιξης και «ελεύθερος» ξανά, πάλι σε ένα μεταβατικό επίπεδο. Αφού πέρασα ένα μικρό φεγγάρι με μια κόμπακτ φίλου βγάζοντας «παππάδες» γιατί η G9 είχε ένα βαρυτικό ατυχηματάκι


Αποφασίστηκε μια νέα άφιξη. Μια SLR κάμερα.
Φίλος με το λευκό ST, ο Δημήτρης που προαναφέρθηκε, φώτο του οποίου…


ξεχνάει ότι 1 μήνα έχει απλήρωτη ασφάλεια αμαξιού, χρειάζεται μετρητά κ σκέφτεται να πάρει σύντομα μια μεγαλύτερη slr. Με συνοπτικές διαδικασίες, η όπως θα αποδειχτεί, περισσότερο κλικωμένη μηχανή που είχα ποτέ έρχεται στα χέρια μου. Μια eos 500D με έναν χτυπημένο 18-55 βασικό φακό που δεν εστίαζε.


Και κάπου εδώ αξίζει να κλείσουμε το πρώτο μέρος. Διότι ανοίγει ένα μεγάλο κεφάλαιο της ζωής μου. Η απώλεια της μάνας και λίγο μετά η γνωριμία με μια κοπέλα που τελικά αποδείχτηκε να είναι η σύντροφος της ζωής μου, ένας συνοδηγός που συνταξίδεψε στα πιο υπερβολικά μονοήμερα ταξίδια πατριδογνωσίας στα άκρα (και ιδίως στα ύψη της Ελλάδας), ο τιράντας να ποζάρει σε μερικά από τα πιο δυνατά κλικς της συνύπαρξής μας σε πολλές γωνιές της Ελλάδας που δεν περίμενε κανείς να τον πάει ο οδηγός του και η ενασχόληση με τα φόρα των 4Τ μαζί με τις γνωριμίες των φίλων / μελών. Αδιαμφισβήτητα το καλύτερο μέρος της τριλογίας. Και θα μου πάρει λίγο καιρό να το συντάξω...
Μου επιτρέπετε...




 

JimClark

Original poster
Pro Member
Jul 7, 2011
446
3
18
44
Πατρατσέλλα
cartalk.gr
Μοντέλο
MK6 ST
Καλησπέρα σας.

Για να μην αναλωνόμαστε σε εκτενή πόστς τα οποία ζορίζουν στο μάτι, ενημερώνω ότι έχω ανοίξει ένα blog (ηδη είμαι σε συνομιλίες με γνωστό για να "περαστούν" αυτά σε ένα site).

Το blog είναι αυτό: https://jimmuclarku.blogspot.com/

Έχει κυρίως ταξιδιωτικό χαρακτήρα, τόσο με εκτενείς αναφορές όσο και μικρά ταξιδιωτικά, τόσο με τον Τιράντα όσο και με το Panda που οδηγώ τώρα. Επίσης, μέσα έχω και κάποια φυσιολατρικά και κάποια άσχετα. Στα tags στα δεξιά κάντε κλικ στο Τιράντας και βλέπετε οτιδήποτε σχετικό υπάρχει.

Κυριότερα για ανάγνωση, η 2μερής ΕΠΙΚΗ συνέχεια του αφιερώματος
Το 1ο μέρος του 2ου μέρους :p https://jimmuclarku.blogspot.com/2020/04/blog-post.html
Το 2ο μέρος του 2ου μέρους : https://jimmuclarku.blogspot.com/2020/04/2020.html

Και ένα φρέσκο ενθύμησης, μια από τις "ιδανικές διαδρομές", όπως παρουσιάζεται μια ανάλυση διαδρομής εναλλακτικής με μπόλικο φωτογραφικό υλικό και άφθονες πληροφορίες. https://jimmuclarku.blogspot.com/2020/06/blog-post.html

Καλή ανάγνωση.

Προστέθηκε μετά από 25 λεπτά 26 δευτερόλεπτα:
Επίσης, να προσθέσω οτι με βρίσκετε στο jimmuclarku στο insta με αρκετές "αναφορές" στον Τιράντα (και όχι μόνο) και να προσθέσω οτι το νέο forum

TA ΣΠΑΕΙ
 

JimClark

Original poster
Pro Member
Jul 7, 2011
446
3
18
44
Πατρατσέλλα
cartalk.gr
Μοντέλο
MK6 ST
Κάποτε, οι βόλτες γινόταν έτσι.
Παραθέτω άρθρο με την πιο "γενναία" μονοήμερη βόλτα που έγραψα με το φίλο Χρήστο ως συνοδηγό. Η "954".

Θεσσαλονίκη, Μετέωρα, Περτούλι Τρικάλων, Ασπροπόταμος Τρικάλων, Χαλίκι - Ανήλιο πρώτη περασιά, Γεφύρι Αζίζ Αγά και Ζιάκα στα Γρεβενά και φαράγγι Πορτίτσας, Γρεβενά, Βόιο Κοζάνης, Νεστόριο Καστοριάς, Καστοριά, Πρέσπες - Ψαράδες και πίσω σε μια μέρα...

https://jimmuclarku.blogspot.com/2020/11/954.html
 
  • Like
Αντιδράσεις: alexandrostak

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Κάποτε ανέβαζε τις φωτό στο forum , τώρα στο μπλογκ, όπως και να ναι αυτό το παιδί έχει ταλέντο στη φωτογραφία...

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Αντιδράσεις: mk6car

JimClark

Original poster
Pro Member
Jul 7, 2011
446
3
18
44
Πατρατσέλλα
cartalk.gr
Μοντέλο
MK6 ST
Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Κάποια στιγμή θα συνταχτεί και το 3ο και τελευταίο μέρος της ιστορίας.

Για την ιστορία το project τιράντα προχωράει αργότερα από όσο θα ήθελε και ο τωρινός ιδιοκτήτης του και εγώ, αλλά το σημαντικό είναι ότι προχωράει.

Αποφάσισα του λόγου μου, να instagramίσω το αμάξι. Όσοι πιστοί, ακολουθήστε το προφίλ tirantas_st150. Σίγουρα έχει να δώσει πολύ καλό υλικό από τον καιρό που "κυνηγούσα" το θέμα αμαξιού - φωτογραφίας.

Βλέποντας το αρχείο μου, αν αρχίσω να σηκώνω 2 φωτό του αμαξιού την ημέρα θα έχουμε υλικό για 12+ χρόνια.
 
  • Haha
  • Like
Αντιδράσεις: Tazmaniacmk6 and mk6car

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread