Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

Mar 26, 2016
283
1
0
28
Αθηνα
καλησπερα παιδια , τι θα μου προτείνεται για τακακια για ford fiesta 1.0 st line 140. το βασικο μου ειναι να μην τριζουν καθολου οπως τα μαμα και να αποδειδουν. εχω ρωτησει σε κατι αντιπροσωπιες και μου λενε για 70 ευρω γνησιο ford και μου φαινονται πολλα . τι λετε?
 

pk91

MK7
Member
Apr 28, 2016
250
46
28
32
Εγώ φίλε Θοδωρή είχα βάλει στο 7αρι βέβαια οταν άλλαξα τα ferodo και για 6,7 μήνες που τα φορούσα ήταν άψογα ούτε σφυρίγματα ούτε τπτ.Σίγουρα πολύ καλά είναι και τα μαμά τα οποία μου είχανε προτείνει!70 ευρώ μπορει να φαίνονται πολλά αλλά αν αξίζουν νομίζω χαλάλι!
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
Τα μαμά είναι μαμά, δηλαδή ο πιο μελετημένος συνδυασμός αντοχής, απόδοσης, τιμής και θορύβου/σκόνης, για το εκάστοτε όχημα, χωρίς όμως να είναι εξαιρετικό πουθενά. Δυστυχώς εγώ προσωπικά έφαγα το εργοστασιακό τακάκι σε ούτε 20Κ χλμ, ενώ από τα 15Κ χλμ ήδη έκανε θόρυβο και μόλις ζεσταινόταν έπεφτε πολύ η απόδοση. Οπότε για μένα (ξαναλέω) το συγκεκριμένο όχημα με τα πίσω ταμπούρα θέλει οπωσδήποτε κάποιο καλύτερο (σε απόδοση) τακάκι, που ταυτόχρονα να αντέχει στα θερμικά φορτία που το υποβάλλει η ύπαρξη ταμπούρων (αφού το φρενάρισμα φτάνει να γίνεται 80-20 από τα μπροστινά φρένα). Δυστυχώς αυτό σημαίνει κάποιο σκληρό performance τακάκι, τα οποία όμως σχεδόν πάντα σφυρίζουν (λόγω πάστας) και σκονίζουν αρκετά (λόγω σύνθεσης).

Για την ώρα ξαναέβαλα τα stock και αν δω ότι και αυτό το set δεν αντέχει, και εφόσον κρατήσουμε το αυτοκίνητο και κάνω τις αναβαθμίσεις που θέλω, θα πάω σε ολική αναβάθμιση των φρένων.
 

fiesta77

Pro Member
May 9, 2014
331
9
18
Πειραιας
Τα τακάκια πρώτης τοποθέτησης στο δικό μου ήταν απαράδεκτα. Στην πρώτη αλλαγή έβαλα πάλι Ford (κωδικος 1 848 518) τα οποία όμως ήταν σιγουρα  διαφορετικά και πολύ καλίτερα. Κόστος 59 euro.  Στην επιλογή μάρκας να προσέξεις αν έχουν μαζί λαμάκια στερεώσης και βίδες. Τα Ford τα έχουν, διαφορετικά θα πρέπει να βάλεις τα παλιά.
 
Mar 26, 2016
283
1
0
28
Αθηνα
παιδια τελικα αλλαξα τακακια με τα γνησια . ειχα μεινει πολυ ευχαριστημενος με τα μαμα μου κρατησαν 32κ και ξανα εβαλα τα ιδια . εχουν ενα μικρο σφυριγμα οταν ζεστενονται , αλλα μου φαινετε λογικο μεχρι να στρωσουν λογο νυχιου απο δισκο. εσεις τι λετε?
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
19
www.fiestamaniacs.gr
To "νύχι" στους δίσκους σίγουρα προκαλεί σφυρίγματα. Γι' αυτό και οι μάστορες της παλιάς σχολής (και οι νεότεροι που έμαθαν από αυτούς) λιμάρουν τα νέα τακάκια στις γωνίες τους (όταν οι δίσκοι έχουν "νύχι" ) για να μη χρειάζεται να περιμένεις 2-3000 χλμ μέχρι να φαγωθούν αρκετά και να πάρουν το σχήμα του παλιού δίσκου.
Οι αντιπροσωπείες αμφιβάλλω ότι το κάνουν αυτό, εκτός κι αν πας επί τούτου και τους πεις ότι τα καινούρια τακάκια που μου πουλήσατε σφυρίζουν διαρκώς.
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
The Ace said:
Για την ώρα ξαναέβαλα τα stock και αν δω ότι και αυτό το set δεν αντέχει, και εφόσον κρατήσουμε το αυτοκίνητο και κάνω τις αναβαθμίσεις που θέλω, θα πάω σε ολική αναβάθμιση των φρένων.

Μετά από αυτό το ιστορικό, με μεγάλη μου λύπη αναφέρω ότι και το δεύτερο σετ τακάκια ήδη στα 25Κ χλμ έχει αρχίσει να κάνει τα ίδια με το πρώτο, δηλαδή στο 2ο-3ο φρενάρισμα αρχίζουν και σφυρίζουν/γρατζουνάνε/γρυλίζουν, και στο τέλος της διαδρομής αρχίζουν και χάνουν σε αποτελεσματικότητα, που είναι και το πιο ανησυχητικό.

Πλέον είμαι πεπεισμένος ότι σοβαρό φρένο με την παρούσα διάταξη δεν πρόκειται να έχω, οπότε αρχίζω και ψάχνω για πιθανές βελτιώσεις. Πέραν του γνωστού upgrade με τον πίσω άξονα (που είναι πολύ ακριβή και μεγάλη αλλαγή), κοιτάω επίσης για καλύτερα sets δίσκων-τακακίων, βλέπω ότι κομπλέ σετ -με διάφορες διαβαθμίσεις κιόλας- έχει η EBC και η Puma. Επίσης η Puma δίνει και ένα ωραίο kitάκι με φρένα από το Fiesta ST. Κάποια παιδιά που να το έχουν ψάξει περισσότερο ή/και έχουν αναβαθμίσει τα φρένα τους, μπας και έχουν τίποτα άλλο να προτείνουν ;
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
19
www.fiestamaniacs.gr
Βλέπω ότι δίνει 2 stages η pumaspeed. Το πρώτο που σου προτείνει αλλαγή σε δίσκους και τακάκια και το δεύτερο που σου δίνει set δίσκους-τακάκια και δαγκάνες από fiesta ST 1.6 ecoboost.
To πρώτο κοστίζει 217+40=257 ευρώ ενώ το δεύτερο κοστίζει 390+80=470 ευρώ. Σχεδόν διπλάσια τιμή.
Εγώ θα σου πω το εξής, από την εμπειρία μου και μόνο ως πρώην κάτοχος ST180. Έκανα το δεύτερο service (δεύτερο έτος) στις 24.000 περίπου χλμ και τα τακάκια δεν είχαν κάποια σημαντική φθορά. Άντεχαν τουλάχιστον άλλα τόσα χιλιόμετρα.
Επίσης θα σου πρότεινα να δεις τη λύση μεταχειρισμένων δαγκανών ST180 (και αντίστοιχων καλυμμάτων αν έχει το δικό σου) από Ελλάδα. Πολύ πιθανόν να τις βρεις αρκετά φθηνότερα και κουμπώνουν κατ' ευθείαν. Χωρίς πατέντες. Δίσκους τακάκια βρίσκεις του εμπορίου, αν δεν υπάρχουν ήδη μεταχειρισμένα.
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
Σωστά τα είδες, η Puma δίνει 2+2 επιλογές, για μπροστά και πίσω: μπροστά το Stg1 είναι τρυπητοχαρακτοί + race τακάκι στα ~300€ (με μεταφορικά), ενώ το Stg2 είναι κιτ από ST, που ξεκινάει από 400€ με stock δίσκο+τακάκι, και φτάνει τα 600€ με δίσκο+τακάκι του Stg1. Για πίσω δίνει είτε kit μετατροπής, είτε κομπλέ μεταχειρισμένο άξονα από ST, και τα δύο στα 650€, συν 250€ μεταφορικά, και αυτά θέλουν άλλα ~250€ τοποθέτηση, πάμε δηλαδή 1200-1300€ (όπως είπε και ο nexus).

Η EBC δίνει USR με RedStuff για μπροστά, και αυτή περίπου στα 300€ τελική.

Για μεταχειρισμένα δεν έχω κοιτάξει ακόμα, αλλά έτσι και αλλιώς δεν νομίζω ότι θέλω να πάω -ακόμα- σε τόσο μεγάλες αλλαγές, έχω και 2 χρόνια εγγύηση ακόμα για να το πειράξω τόσο πολύ. Άρα μάλλον θα πάω αρχικά για αναβαθμισμένους δίσκους συν τακάκι, και βλέπουμε. Όταν με το καλό περάσει η εγγύηση, θα δω τι γίνεται με το καινούριο σετ, και αναλόγως αποφασίζω....
 

nexus

Vip Team
Pro Member
Jul 2, 2013
550
12
18
Αθήνα
Καλύτερα να δώσεις μια και καλή τα λεφτά και να αλλάξεις τα μπροστινά φρένα με αυτά του ST180 μτχ. Είναι πολύ καλύτερα από τα απλά, και μπορείς να τα βρεις σχετικά φτηνά.
Επειδή ξεκίνησα και εγώ αλλάζοντας δίσκους, σωληνάκια, τακάκια με EBC, θα σου έλεγα ότι είναι ψιλοπεταμένα λεφτά σε σχέση με την βελτίωση που έχεις αλλάζοντας δαγκάνες.
Εδώ πχ βλέπω κάποια στα 200eur https://www.car.gr/parts/view/17132718-brakes-brake-kit-ford-fiesta-st
Καλό θα ήταν κάποια στιγμή να άλλαζες και τον πίσω άξονα, αλλά σε πρώτη φάση τα μπροστινά φρένα θα σε βοηθήσουν αρκετά.
Πιστεύω πάντως ότι τα φρένα του ST180, είναι το καλύτερο value for money για μία πρώτη αναβάθμιση.
 

fiesta77

Pro Member
May 9, 2014
331
9
18
Πειραιας
Ο εργοστασιακός συνδυασμός δίσκων-τακακιών ήταν και στο δικό μου προβληματικός. Στην πρώτη αλλαγή τακακιών άλλαξα και δίσκους και ο συνδυασμός δίσκων BREMBO και τακακιών της Ford ήταν πολύ καλός. Μέχρι τώρα με δεύτερη αλλαγή τακακιών (πάλι Ford) η κατάσταση είναι πολύ ικανοποιητική.
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
nexus said:
Καλύτερα να δώσεις μια και καλή τα λεφτά και να αλλάξεις τα μπροστινά φρένα με αυτά του ST180 μτχ. Είναι πολύ καλύτερα από τα απλά, και μπορείς να τα βρεις σχετικά φτηνά.
Επειδή ξεκίνησα και εγώ αλλάζοντας δίσκους, σωληνάκια, τακάκια με EBC, θα σου έλεγα ότι είναι ψιλοπεταμένα λεφτά σε σχέση με την βελτίωση που έχεις αλλάζοντας δαγκάνες.
Εδώ πχ βλέπω κάποια στα 200eur https://www.car.gr/parts/view/17132718-brakes-brake-kit-ford-fiesta-st
Καλό θα ήταν κάποια στιγμή να άλλαζες και τον πίσω άξονα, αλλά σε πρώτη φάση τα μπροστινά φρένα θα σε βοηθήσουν αρκετά.
Πιστεύω πάντως ότι τα φρένα του ST180, είναι το καλύτερο value for money για μία πρώτη αναβάθμιση.

Πάντως 200€ για μεταχειρισμένες δαγκάνες-τακάκι, ενώ με 400€ παίρνω κομπλέ σετ δαγκάνες-δίσκους-τακάκια καινούρια, δεν είναι καμιά τρελή ευκαιρία, και πάλι όμως, αυτή την αλλαγή δεν μπορώ να την κάνω παρά τον μεθεπόμενο χρόνο, οπότε πρέπει να βρω τι θα κάνω μέχρι τότε, δεν μπορώ να μείνω με αυτά τα φρένα, μου έχουν σπάσει τα νεύρα. Γι'αυτό λέω τώρα για δίσκο+τακάκι. Θα περάσω μια βόλτα και από τον Μοράρη να τον ρωτήσω τι γνώμη έχει γενικώς για το Fiesta....
 

nexus

Vip Team
Pro Member
Jul 2, 2013
550
12
18
Αθήνα
Κοίτα το σετάκι με τα φρένα του ST από pumaspeed βγαίνει στα 470 με τα μεταφορικά, και οι δαγκάνες δεν είναι καινούργιες. Μτχ είναι. Στο link από το Car, δίνει 200 δαγκάνες + καινούργια σχετικά τακάκια (όπως λέει), άρα θέλεις μόνο δίσκους (+ κάνα 100αρι αν πάρεις σχετικά νορμάλ). Πιθανόν να μπορείς να το παζαρέψεις και λίγο.

Άσχετο, αλλά στον Μοράρη πηγαίνω και εγώ για όλες τις φρενοδουλειές. Εκεί έβαλα και τα φρένα του st (μπρος-πίσω). Αν του πεις για το άλλο candy blue fiesta που έβαλε τα φρένα του st, λογικά θα το θυμάται.
 
Mar 26, 2016
283
1
0
28
Αθηνα
φιλε να σου πω την αληθεια , εγω εχω κανει την συγκεκριμενη αλλαγη με μεταχειρισμενο σετ φρενων απο st180 σκεψου οτι δισκοι και τακακια ηταν σχεδον καινουργια ,και ο δισκους ειχε ακομα τα χρωματα του πανω σαν καινουργιος . η αλλαγη τουλαχιστον μεσα στην Αθηνα μπορω να πω οτι δεν εχω δει , σαν φρενο ειναι πιο αμεσω και πιο ωραιο και στα πολλα χιλιομετρα το νοιωθω πιο ωραιο. τωρα για τα 100-0 δεν ξερω αν κανει πραγματικα δουλεια και φρεναρει πιο γρηγορα. μου βγηκε γυρο στα 320-350 φρενα+ εργασια και εγγυηση δεν χανεις . γιατι ολα ειναι αναλωσιμα εκτος απο τις δαγκανες που ποτε δεν θα εχεις θεμα εκει πολυ σπανια. Να πω ακομα οτι δεν ειχα κανενα θεμα με τα φρενα ποτε μου ουτε σε πιστα ουτε πουθενα , εκτος απο μια φορα καλοκαιρι σε βουνα που ετρεχα και οταν ζεσταθηκαν εχασαν λιγο αισθηση αλλα μεχρι εκει μετα ολα καλα .
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
Θα δω, αν ένα καλό set δίσκων+τακάκια μπροστά πάει στο 300αρι, και μπορώ να κάνω την κομπλέ αναβάθμιση μπροστά για κανά 100-150αρι ακόμα, θα το σκεφτώ σοβαρά, αν και πάντα θα έχουμε το θέμα της εγγύησης.

Όσο για το φρενάρισμα, παιδιά δεν χρειάζεται να κάνω και τίποτα ταρζανιές, απλά να φρενάρω 1-2 φορές από τα 100+ χαω για να πέσω στα 30-40χαω πλησιάζοντας φανάρι, στο δεύτερο φρενάρισμα αρχίζουν τα φρένα και μουγκρίζουν, και στο τέλος του πεντάλ δεν υπάρχει πλέον καθόλου αίσθηση. Είναι λίγο ανησυχητικό εδώ που τα λέμε, απλά το έχω μάθει/συνηθίσει πλέον και προσαρμόστηκα....
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
19
www.fiestamaniacs.gr
Πάντως στα 200 ευρώ που λέει η αγγελία πρέπει να προσθέσεις δίσκους (τακάκια λέει ότι είναι καινούρια) και τα πίσω καλύμματα (αν δεν είναι ίδια με του 1.0). Επίσης τα καλύμματα δεν τα δίνει ούτε η Pumaspeed (οπότε ίσως τελικά να είναι ίδια με του 1.0?? )
Δίσκους βλέπω online της Brembo απλούς και της ZIMMERMANN τρυπητούς, με επίστρωση και οι δύο, στα 85€ και 140€ αντίστοιχα. Οπότε 285 και 340 σύνολο.

Δεν ξέρω, πάντως αν το θέμα είναι η εγγύηση του οχήματος, τότε μάλλον η αλλαγή δίσκων-τακακίων με πιο αναβαθμισμένα να είναι μονόδρομος. Απλά μετά μπαίνεις στο τρυπάκι και ασχολείσαι με το γιατί σφυρίζει το πιο σκληρό τακάκι κλπ. Ενώ με πιο μεγάλες δαγκάνες-δίσκους, έχεις by default φρένα μεγαλύτερης αντοχής ακόμα και σε oem κατάσταση.
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
Αναφορικά με τους δίσκους, αν δεν πάω σε χαρακτούς ή τρυπητούς, δεν έχει και πολύ νόημα η αλλαγή τους για να μείνω με απλούς αεριζόμενους, ασχέτως μάρκας. Γι'αυτό ανέφερα τους EBC, γιατί υπάρχουν και χαρακτοί και τρυπητοί. Οι Zimmerman φαίνονται ωραίοι, και με καλή τιμούλα.

Μάλλον όμως με το τακάκι θα δω κάποια βελτίωση, οπότε εκεί αναγκαστικά θα πρέπει να "υποστώ" παραπάνω σκόνη και σφύριγμα. Γι'αυτό και θέλω να περάσω από το Μάνο, να τον ρωτήσω πως το βλέπει. Χώρια που πρέπει να βρω συνδυασμό που να δουλεύει σωστά, ούτε το τακάκι να γίνεται γαλακτομπούρεκο, ούτε να σκίσει το δίσκο.

Προφανώς η καλύτερη λύση είναι να μπουν πίσω δίσκοι ή/και μπροστινά από το ST, όπου ακόμα και με ΟΕΜ δίσκους και τακάκια, θα υπάρξει τεράστια διαφορά. Εκεί όμως έχουμε τόσο το θέμα του κόστους, όσο και της εγγύησης. Άρα υπάρχουν πολλοί παράγοντες, οπότε δεν είναι μόνο θέμα χρημάτων ή απόδοσης ή εγγύησης, όλα παίζουν ρόλο....
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
19
www.fiestamaniacs.gr
Σίγουρα παίζουν ρόλο όλα όσα αναφέρεις. Απλά να σου γράψω την εμπειρία μου από την EBC. Έχω στο mk6 τους τρυπητούς-χαρακτούς (turbogroove) και κάνουν αισθητό θόρυβο ακόμα και όταν δεν πατάς φρένο. Άρα θα έχεις ένα μόνιμο θόρυβο στα αυτιά σου. Τους έχω δοκιμάσει με τακάκι mintex και oem Ford. H επόμενη επιλογή μου θα είναι μόνο τρυπητοί για τον παραπάνω λόγο.
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,307
180
63
50
Αθήνα
Να πω την αλήθεια, τρυπητοχαρακτούς έχω να βάλω σε αυτοκίνητό μου πάνω από 10 χρόνια, οπότε δεν θυμάμαι και πολύ καλά τη συμπεριφορά τους. Πάντα όμως άλλαζα δίσκους συνήθως με απλούς Brembo. Τακάκια επίσης άλλαζα πάντα με EBC, Ferodo ή Brembo. Στο CX7 είχα βάλει Brembo με YellowStuff, στη C5 έβαλα Brembo με Ferodo. Αν εξαιρέσω την σκόνη και ένα ελαφρύ σφύριγμα των Ferodo, είχα αρκετά καλύτερο φρένο με αυτά τα εξαρτήματα.

Έχω την εντύπωση, αν θυμάμαι καλά, ότι οι χαρακτοί, ειδικά αν έχουν ελικοειδή χάραξη, σφυρίζουν απλά και μόνο λόγω περιστροφής, γι'αυτό οι Brembo και οι καινούριοι EBC έχουν τόσο περίεργη χάραξη, για να εξαλείψουν αυτό το σφύριγμα.
 

pk91

MK7
Member
Apr 28, 2016
250
46
28
32
Τι τακακια φορατε στα φιεστα σας μπροστα και ποιες οι εντυπωσεις σας απο θεμα αντοχης και βελτιωσης(ισως) φρεναρισματος!
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread