- Oct 23, 2019
- 199
- 154
- 43
- 39
- Μοντέλο
- MK8
- LOCATION
- Thessaloniki
- Thread starter
- #1
Αγαπητοί Μανιακοί,
Το θέμα αναφέρεται κυρίως στην τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων, στην ύπαρξη οθονών αφής, εις βάρος της οδηγικής μας ασφάλειας.
Τα αγαπημένα μας Fiesta της 8ης γενιάς, ακολουθώντας την τεχνολογική εξέλιξη της εποχής μας, έχουν στον εξοπλισμό τους οθόνη αφής με πολλές πολλές λειτουργίες. Επίσης πολλοί ιδιοκτήτες παλαιοτέρων γενιών εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά τους με νέες αντίστοιχες οθόνες αφής. Έχετε αναρωτηθεί κατά πόσο αυτό συμβαίνει να αποσπά την προσοχή μας από το δρόμο όταν ασχολούμαστε με αυτές; Είναι σαν να ασχολούμαστε με το κινητό μας γράφοντας μηνύματα, μιλώντας, ή να τραβούμε φωτογραφίες όταν οδηγούμε (εννοείται δεν βγάζω την ουρά μου απ' έξω).
Με αφορμή μιας πρόσφατης παρουσίασης του νέου Honda Ε, ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σκέφτηκα να ανοίξω το παρόν θέμα. Το αυτοκίνητο έχει όχι μια ή δυο, αλλά 5 (!) οθόνες. Το ταμπλώ είναι ουσιαστικά μια οθόνη. Ο οδηγός ασχολείται με τη δική του οθόνη, ο συνοδηγός με τη δική του, και το αυτοκίνητο κάνει τα δικά του. Αν συμβεί και δεν δει εμπόδιο ενώ είμαστε αφηρημένοι με τις εντυπωσιακές οθόνες του, πολύ απλά, τρακάραμε και πιθανότατα αφαιρέσαμε μια ζωή. Θα πρέπει να υπάρχει ένα όριο σε όλο αυτό; Θα πρέπει ενδεχομένως οι κατασκευαστές, όσο οδηγούμε να αναπτύξουν έναν αλγόριθμο που απενεργοποιεί κάποιες από τις λειτουργίες τους ή ενδεχομένως να απενεργοποιείται ακόμα και η οθόνη;
Έχει τύχει οδηγώντας τον Μπούλη, να ψάχνω για τραγούδια στον υποφάκελο του υποφακέλου, ώ υποφάκελε, να ψάχνω στο χάρτη με αποτέλεσμα για κλάσματα του δευτερολέπτου να αποσπάται η προσοχή μου από το δρόμο που ίσως παρακάτω να αποβεί μοιραίο είτε για εμένα, είτε για κάποιο αθώο ζωάκι ή άνθρωπο. Θα ήθελα τις απόψεις σας αν είναι δυνατόν, ή έστω μέσω αυτού του θέματος να υπάρξει τροφή για σκέψη και σύνεση στον τρόπο που χρησιμοποιούμε τις οθόνες ενώ οδηγούμε.