Καλώς ήλθατε στο ανανεωμένο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για λόγους ασφαλείας για να μπορέσετε να συνδεθείτε θα πρέπει να κάνετε επαναφορά κωδικού βάζοντας το e-mail που αντιστοιχεί στον λογαριασμό σας.
Επαναφορά κωδικού
  Guest viewing is limited
  • You have a limited number of page views remaining
  • 0 guest views remaining

geokats

Original poster
Staff member
Member
Oct 23, 2019
186
139
43
37
ΛΑΜΙΑ
www.flickr.com
Μοντέλο
MK8
WEBSITE
https://www.youtube.com/user/sonataflower
LOCATION
Thessaloniki
IMG_73642.JPG

Αγαπητοί Μανιακοί,

Το θέμα αναφέρεται κυρίως στην τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων, στην ύπαρξη οθονών αφής, εις βάρος της οδηγικής μας ασφάλειας.
Τα αγαπημένα μας Fiesta της 8ης γενιάς, ακολουθώντας την τεχνολογική εξέλιξη της εποχής μας, έχουν στον εξοπλισμό τους οθόνη αφής με πολλές πολλές λειτουργίες. Επίσης πολλοί ιδιοκτήτες παλαιοτέρων γενιών εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά τους με νέες αντίστοιχες οθόνες αφής. Έχετε αναρωτηθεί κατά πόσο αυτό συμβαίνει να αποσπά την προσοχή μας από το δρόμο όταν ασχολούμαστε με αυτές; Είναι σαν να ασχολούμαστε με το κινητό μας γράφοντας μηνύματα, μιλώντας, ή να τραβούμε φωτογραφίες όταν οδηγούμε (εννοείται δεν βγάζω την ουρά μου απ' έξω).

Με αφορμή μιας πρόσφατης παρουσίασης του νέου Honda Ε, ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σκέφτηκα να ανοίξω το παρόν θέμα. Το αυτοκίνητο έχει όχι μια ή δυο, αλλά 5 (!) οθόνες. Το ταμπλώ είναι ουσιαστικά μια οθόνη. Ο οδηγός ασχολείται με τη δική του οθόνη, ο συνοδηγός με τη δική του, και το αυτοκίνητο κάνει τα δικά του. Αν συμβεί και δεν δει εμπόδιο ενώ είμαστε αφηρημένοι με τις εντυπωσιακές οθόνες του, πολύ απλά, τρακάραμε και πιθανότατα αφαιρέσαμε μια ζωή. Θα πρέπει να υπάρχει ένα όριο σε όλο αυτό; Θα πρέπει ενδεχομένως οι κατασκευαστές, όσο οδηγούμε να αναπτύξουν έναν αλγόριθμο που απενεργοποιεί κάποιες από τις λειτουργίες τους ή ενδεχομένως να απενεργοποιείται ακόμα και η οθόνη;

Έχει τύχει οδηγώντας τον Μπούλη, να ψάχνω για τραγούδια στον υποφάκελο του υποφακέλου, ώ υποφάκελε, να ψάχνω στο χάρτη με αποτέλεσμα για κλάσματα του δευτερολέπτου να αποσπάται η προσοχή μου από το δρόμο που ίσως παρακάτω να αποβεί μοιραίο είτε για εμένα, είτε για κάποιο αθώο ζωάκι ή άνθρωπο. Θα ήθελα τις απόψεις σας αν είναι δυνατόν, ή έστω μέσω αυτού του θέματος να υπάρξει τροφή για σκέψη και σύνεση στον τρόπο που χρησιμοποιούμε τις οθόνες ενώ οδηγούμε.
 
  • Like
Αντιδράσεις: manos.m and mk6car

mk6car

Pro Member
Dec 22, 2018
621
126
43
Μοντέλο
MK6
μάλιστα φοβερό θέμα και αυτό....

εγώ προσωπικά στο ΜΚ6 μου έβαλα μια οθόνη android που πραγματικά απογείωσε τις λειτουργίες του αμαξιού μου όσον αφορά τις smart δυνατότητες. Σχετικά με τον προβληματισμό σου θα συμφωνήσω καθώς έχω πιάσει τον ευατό μου να χάνω την προσοχή μου από τον δρόμο όταν έψαχνα πχ κάτι στο google maps σε κάποιο ταξίδι. Παρόλα αυτά θα μπορούσε να συμβεί και σε μια παλαιότερη συσκευή ραδιοφώνου αν έψαχνα πχ έναν σταθμό ή κάτι τέτοιο βέβαια όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο μια touchscreen οθόνη.

Τι να πουμε ; ίσως ότι είναι θέμα παιδείας τελικά ; δηλαδή το αυτονόητο ότι πρέπει να σταματάμε στην άκρη του δρόμου για να ορίσουμε μια νέα διαδρομή στο google maps ή να βρούμε την αγαπημένη μας λίστα με τα τραγούδια ;;

σίγουρα η λανθασμένη χρήση μπορεί να επιφέρει τραγικές συνέπειες και θα πρέπει να κάνουμε όλοι την αυτοκριτική μας και να προσπαθούμε να είμαστε πιο υπεύθυνοι με όλες αυτές τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις στα αυτοκίνητά μας.

επίσης ξέρω ότι για λόγους ασφάλειας οι συσκευές αυτές τύπου android car έχουν μπλοκαρισμένη την αναπαραγωγή video την ώρα που το αμάξι είναι εν κινίση . Επίσης ένα άλλο πράδειγμα ήταν με ένα TESLA που ο οδηγός το είχε στον αυτόματο πιλότο και ο ίδιος παρακολουθούσε μια ταινία και τελικά τράκαρε...
 
  • Like
Αντιδράσεις: manos.m and geokats

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,926
19
38
37
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
    • Administrator
    • Moderator
  • #3
θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας ... αλλά παντα πριν μπει σε λειτουργεια μια οθονη (ειδικα aftermarket) σε προειδοποιει να μην την χρησιμοποιησεις κατα την οδηγηση !!! μετα ειναι στην διακριτηκη ευκαιρια του οδηγου εαν θα το τηρησει η οχι !!!

καλως η κακως εχουμε πολλα περισσοτερα αντικειμενα να αποσπουν την προσοχη μας (κινητο,οθονες) και να βλεπουμε πιο συχνα εντος πολης -χαζοτρακαρισματα-...

πρεπει ο οδηγος να προσεχει και να μην αποσπατε η προσοχη του κατα την οδηγηση και μεσα στην πολη ( φαναρι- κινηση) σταματημενος μπορει να κανει κατι γρηγορα π.χ ενα τραγουδι αλλιως καντε δεξια ;)
 
  • Like
Αντιδράσεις: manos.m, geokats and mk6car
Oct 17, 2020
146
95
28
43
Μοντέλο
MK6
Συμφωνούμε σε όλα, η τεχνολογία συνεχώς αυξάνεται και οπτικά είναι ωραίες οι οθόνες. Και με αφορμή το Honda που αναφέρθηκε παραπάνω μου έκανα εντύπωση πως δεν έχει καθρέφτες, και αυτό μέσω οθόνης γίνεται και στο τέλος όλοι οι κατασκευαστες το ίδιο θα κάνουν.
 

pk91

MK7
Member
Apr 28, 2016
237
35
28
30
Σιγουρα οπτικα σε μια καμπινα αυτοκινητου μια οθονη ειτε μεγαλη ειτε πιο μικρη αλλαζει αισθητικα το εσωτερικο,σιγουρα οι περισσοτεροι εντυπωσιαζομαστε απο την εξελιξη της τεχνολογιας αλλα για μενα προσωπικα αυξανει τον κινδυνο ατυχηματος.Εγω προσωπικα δεν εχω μπει στην διαδικασια αλλαγης οθονης με aftermarket γιατι αποσπαται ευκολα η προσοχη μου και γι αυτο δεν σηκωνω κινητο οταν οδηγαω,ασφαλεια και για εμενα και για τους γυρω μου.Βεβαια δεν ειναι ολοι ετσι απο ανθρωπο σε ανθρωπο διαφερει αλλα για μενα προεχει η ασφαλεια!
 

bullet_fiesta

New member
MK7.5
Feb 9, 2019
66
16
8
37
Άνω Πατήσια Αθήνα
Μοντέλο
MK7.5
Καλησπέρα σας συμφωνώ με ότι προαναφερατε αλλά θα σας θυμίσω κάτι. Όλες οι οθόνες οι aftermarket αν τις κουμπώσει ο τεχνικος ή εσεις απευθείας με το που θα αρχίσει να τσουλαει το όχημα απενεργοποιείται η εικόνα για λόγους ασφαλείας. Επιλογή λοιπόν του εκάστοτε ιδιοκτήτη αν θέλει να το κρατήσει ή να του κάνουν μια γέφυρα και να έχει και εικόνα ενώ ρολλαρει. Η επιλογή δική σας
 

dimitridegrecia

New member
MK7
Nov 8, 2017
65
5
8
33
Μοντέλο
MK7
LOCATION
Athens
Μεγάλη κουβέντα αυτό το θέμα...Δυστυχώς οι εταιρείες πάνε σε τέτοιες λύσεις με οθόνες για 3 λόγους:
1.Για να μπορέσουν να ενσωματώσουν όλες τις νέες έξυπνες λειτουργίες (δεν θα μπορούσαμε να είχαμε κουμπιά για κάθε ρύθμιση που υπάρχει πλέον στα αμάξια - ambient φωτισμός, κλιματισμός, αισθητήρες, προγράμματα οδήγησης, Multimedia κτλ.)
2. Γιατί αυτό επιτάσσει η μόδα, φαίνεται το αμάξι τεχνολογικά ανώτερο και -εσφαλμένα πολλές φορές- καλύτερο.
3. Γιατί το κόστος μιας οθόνης για κοντέρ-entertainment-καθρέφτης είναι κατα ΠΟΛΥ φτηνότερο από την δημιουργία αναλογικού "μοντέρνου" κοντέρ, την αεροδυναμική για τους καθρέφτες, τη τοποθέτηση αρκετά εργονομικών κουμπιών για όλες τις λειτουργίες χωρίς να χρειάζεσαι...χάρτη.

Επειδή αναφέρθηκε το Honda E, το αδερφάκι μου δουλεύει στην Αγγλία στο R&D της Honda UK. Η επιλογή οθονών για το Honda E ακόμα και για καθρέφτες εξοικονόμησε εκατομμύρια στο development, χρειάστηκε μια ομάδα 2 ατόμων για τον σχεδιασμό του ταμπλό, ενώ το Honda CRV π.χ. χρειάζεται τουλάχιστον 10, συν το προσωπικό μετέπειτα που συλλέγει το feedback πελατών και δημοσιογράφων για την εργονομία του ταμπλώ και για τη διόρθωση ατελειών που θα γίνει εν τέλει στο επόμενο μοντέλο ή facelift. Το Honda E, το μόνο που χρειάζεται είναι ένας προγραμματιστής και διόρθωση του software. Αυτό το έχετε ήδη ζήσει κάτοχοι ΜΚ8 με τις ΟΤΑ αναβαθμίσεις του Sync. Στο ΜΚ7, έπρεπε να πάρεις καινούριο αμάξι για οποιαδήποτε διόρθωση, είτε μετέπειτα χρονολογίας, είτε νέο μοντέλο-facelift.

Συγκεκριμένα για το ΜΚ8 και ολίγον τι off topic, προσωπικά δεν μου αρέσει η οθόνη. Σε ανάλυση και αντίθεση χρωμάτων είναι λίγο πίσω από τον ανταγωνισμό, και τα γραφικά της παρωχημένα. Το "μαύρο" της φωτίζει πολύ στο σκοτάδι. Δεν έχω δει τα τελευταία updates, αλλά αυτό το γαλάζιο background στο μενού μου φαίνεται τελείως κινεζιά. Στην πιο απλή έκδοση σε αμάξι VAG να πας, η οθόνη έχει πάντα μαύρο background για να μην αποσπά την προσοχή, με πολύ ωραιότερες γραμματοσειρές, γραφικά και animation στα πατήματα. Σε κάποια μάλιστα έχει και απτική ανάδραση (δόνηση στα πατήματα) για να καταλαβαίνεις οτι κάτι πάτησες, σαν το κινητό. Παρόλα αυτά η τοποθέτησή της στο ταμπλώ είναι σχεδόν άριστη (θα την ήθελα να κοιτάει λίγο περισσότερο τον οδηγό), αρκετά χαμηλά και στο σημείο που δεν απομακρύνεις χέρι από το λεβιέ κατά πολύ. Θέλει όμως επειγόντως ριζικό update (εκτός αν το έκανε ήδη και δεν το ξέρω, μη βαράτε!).

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!!!
 
  • Like
Αντιδράσεις: geokats, pk91 and mk6car

geokats

Original poster
Staff member
Member
Oct 23, 2019
186
139
43
37
ΛΑΜΙΑ
www.flickr.com
Μοντέλο
MK8
WEBSITE
https://www.youtube.com/user/sonataflower
LOCATION
Thessaloniki
Μεγάλη κουβέντα αυτό το θέμα...Δυστυχώς οι εταιρείες πάνε σε τέτοιες λύσεις με οθόνες για 3 λόγους:
1.Για να μπορέσουν να ενσωματώσουν όλες τις νέες έξυπνες λειτουργίες (δεν θα μπορούσαμε να είχαμε κουμπιά για κάθε ρύθμιση που υπάρχει πλέον στα αμάξια - ambient φωτισμός, κλιματισμός, αισθητήρες, προγράμματα οδήγησης, Multimedia κτλ.)
2. Γιατί αυτό επιτάσσει η μόδα, φαίνεται το αμάξι τεχνολογικά ανώτερο και -εσφαλμένα πολλές φορές- καλύτερο.
3. Γιατί το κόστος μιας οθόνης για κοντέρ-entertainment-καθρέφτης είναι κατα ΠΟΛΥ φτηνότερο από την δημιουργία αναλογικού "μοντέρνου" κοντέρ, την αεροδυναμική για τους καθρέφτες, τη τοποθέτηση αρκετά εργονομικών κουμπιών για όλες τις λειτουργίες χωρίς να χρειάζεσαι...χάρτη.

Επειδή αναφέρθηκε το Honda E, το αδερφάκι μου δουλεύει στην Αγγλία στο R&D της Honda UK. Η επιλογή οθονών για το Honda E ακόμα και για καθρέφτες εξοικονόμησε εκατομμύρια στο development, χρειάστηκε μια ομάδα 2 ατόμων για τον σχεδιασμό του ταμπλό, ενώ το Honda CRV π.χ. χρειάζεται τουλάχιστον 10, συν το προσωπικό μετέπειτα που συλλέγει το feedback πελατών και δημοσιογράφων για την εργονομία του ταμπλώ και για τη διόρθωση ατελειών που θα γίνει εν τέλει στο επόμενο μοντέλο ή facelift. Το Honda E, το μόνο που χρειάζεται είναι ένας προγραμματιστής και διόρθωση του software. Αυτό το έχετε ήδη ζήσει κάτοχοι ΜΚ8 με τις ΟΤΑ αναβαθμίσεις του Sync. Στο ΜΚ7, έπρεπε να πάρεις καινούριο αμάξι για οποιαδήποτε διόρθωση, είτε μετέπειτα χρονολογίας, είτε νέο μοντέλο-facelift.

Συγκεκριμένα για το ΜΚ8 και ολίγον τι off topic, προσωπικά δεν μου αρέσει η οθόνη. Σε ανάλυση και αντίθεση χρωμάτων είναι λίγο πίσω από τον ανταγωνισμό, και τα γραφικά της παρωχημένα. Το "μαύρο" της φωτίζει πολύ στο σκοτάδι. Δεν έχω δει τα τελευταία updates, αλλά αυτό το γαλάζιο background στο μενού μου φαίνεται τελείως κινεζιά. Στην πιο απλή έκδοση σε αμάξι VAG να πας, η οθόνη έχει πάντα μαύρο background για να μην αποσπά την προσοχή, με πολύ ωραιότερες γραμματοσειρές, γραφικά και animation στα πατήματα. Σε κάποια μάλιστα έχει και απτική ανάδραση (δόνηση στα πατήματα) για να καταλαβαίνεις οτι κάτι πάτησες, σαν το κινητό. Παρόλα αυτά η τοποθέτησή της στο ταμπλώ είναι σχεδόν άριστη (θα την ήθελα να κοιτάει λίγο περισσότερο τον οδηγό), αρκετά χαμηλά και στο σημείο που δεν απομακρύνεις χέρι από το λεβιέ κατά πολύ. Θέλει όμως επειγόντως ριζικό update (εκτός αν το έκανε ήδη και δεν το ξέρω, μη βαράτε!).

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!!!
Προσωπικά μου αρέσει που η οθόνη στο ΜΚ8 είναι απλή σαν λειτουργία. Θα συμφωνήσω ότι είναι πίσω αλλά δε με ενοχλεί. Είναι υποκειμενικό αυτό το θέμα. Επίσης δε μου αρέσει που τα ταμπλώ έχουν ψηφιοποιηθεί. Ήθελα στα αυτοκίνητα στάνταρ οι ενδίξεις του στροφόμετρου, ταχύτητας και ενδείξεων θερμοκρασίας - βενζίνης να παραμείνουν αναλογικά ώστε με μια γρήγορη ματιά ο οδηγός να μην αποσπάται από το δρόμο. Θεωρώ το Fiesta μέχρι πρότινως είχε τέλεια αναλογία - ψηφιακών / συμβατικών ενδείξεων. Δυστυχώς η εποχή μας "επιβάλλει" πανέλα οθονών. Φαντάζεστε το παραπρίζ μετά από 10 χρόνια εξέλιξης των αυτοκινήτων να αντικατασταθεί από οθόνη;;;
Οι οθόνες παρέχουν πολλές πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου εν κινήσει και θεωρώ ότι θα πρέπει να μπει ένα όριο γιατί σχεδόν έχουμε καταφέρει να κοιτάμε πιο πολύ μια οθόνη, παρά το δρόμο.
 
  • Like
Αντιδράσεις: mk6car

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread