Το νίτρο χωρίζετε σε δυο κατηγορίες:
υγρού και
ξηρού τύπου.
Υγρού τύπου και συνήθως πολλαπλού ψεκασμού χρησιμοποιούν συνήθως σε turbo κινητήρες και σε κινητήρες που έχουν δεχτεί πολλές και το βασικότερο σωστές μετατροπές… για αυτό θα σου πω αμέσως να ξεχάσεις το συγκεκριμένο είδος.
Στην περίπτωση του Fiesta που έχει
πλαστική εισαγωγή (ξεκινώ από εκεί)
μπορείς να χρησιμοποιήσεις νίτρο ξηρού τύπου και στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα χρειαστεί να βάλεις αλουμινένια εισαγωγή. Τοποθετείτε πριν από την πεταλούδα ένα μπεκ (μετά τον MAF όσα αμάξια έχουν.. εσύ που έχεις MAP δεν έχεις τέτοιο θέμα) το οποίο μπεκ ορίζει και τα έξτρα άλογα που που θα δεχτεί το μοτέρ σου πχ 25, 45, 75 αυτά είναι τα πιο συντιθέμενα μιας και από μάρκα σε μάρκα νίτρου αλλάζουν και τα ζιγκλέρ (ονομασία μπεκ ψεκασμού για νίτρο)
Το Fiesta μπορεί να δουλέψει μέχρι και +45 χωρίς να επέμβεις στο πρόγραμμα του αυτοκίνητου αρκεί να έχεις ολόσωμη εξάτμιση και ένα φίλτρο, αλλιώς υπολόγιζε για μικρότερο μπεκ δηλαδή γύρο στα +25. Εάν πεις ότι βάζεις και το πρόγραμμα ώστε να βάλεις μεγαλύτερο μπεκ (max +75 με μαμά εντόσθια) τότε πρέπει να φτιαχτεί ειδικό πρόγραμμα για χρίση νίτρο. Στην ουσία θα σου κόψουν το αβανς με αποτέλεσμα να πηγαίνεις χειρότερα ατμοσφαιρικός απ ότι πήγαινες.
Η βασική και η πιο σημαντική προϋπόθεση για να βάλεις νίτρα είναι καταρχήν να γνωρίζεις πέντε πράγματα για αυτά αλλά και για την χρίση τους. Δεύτερο επίσης πολύ σημαντικό κομμάτι είναι η εγκατάσταση, η οποία πρέπει να γίνει σωστά και από ανθρώπους που το ξέρουν. Καλό είναι να πάρεις όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας για το νίτρο όπου ένα από τα σημαντικότερα είναι το εγκεφαλάκι του νίτρο το οποίο θα σου παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Με το εγκεφαλάκι Θα δουλεύεις νίτρα από τις 3000 όχι χαμηλότερα γιατί πάλη θα σπάσει μέχρι και 500 max 300 σαλ πριν τον κόφτη σου όπου και θα τα ξανά κόβει.
Το άλλο που θα χρειαστείς είναι μπουζί ιριδίου και γύρο στα 4 νούμερα ψυχρότερα. Τα μπουζί θέλουν τακτικό έλεγχο και πιο συχνή αντικατάσταση απ ότι τα συνηθισμένα. Εάν δεν προσέξεις το θέμα με τα μπουζί πάλη μπορεί να πάρεις εύκολα το μοτέρ στο χέρι. Υπάρχει μια περίπτωση με τα συγκεκριμένα μπουζί να έχεις λίγα ρεταρίσματα και ιδικά όσο το αμάξι είναι κρύο.
Τα νίτρα δεν θα τα ανοίγεις μέσα στα στενάκια και για να πας στο ψιλικατζίδικο.
Θα τα έχεις μόνο και μόνο για επιλεγμένα ανοίγματα εάν θέλεις να αντέξει το μοτέρ σου. Σου συνιστώ να μη κάνεις πάνω από δυο ανοίγματα την βραδιά με τα νίτρα on και αυτά όχι στα καπάκια το ένα μετά το άλλο. το μοτέρ σου είναι μαμά και θέλει μεγαλύτερη προσοχή εάν θέλεις να τα δουλεύεις για αρκετά χρόνια απροβλημάτιστα.
Να ξέρεις επίσης ότι το μοτέρ φθείρετε πιο γρήγορα με χρίση νίτρο και για αυτόν τον λόγο θέλει καλό λάδι και πιο συχνή αντικατάσταση. Από βενζίνες πάντα 100αρες με χρίση νίτρο όπως επίσης καλό θα ήταν να προμηθευτής και μια κουβέρτα για να σου κρατάει σταθερή την πίεση της μπουκάλας. Χωρίς την κουβέρτα όσο αδειάζει η μπουκάλα τόσο πέφτει η πίεση της, με αποτέλεσμα να πέφτουν και τα άλογα ανεξάρτητα από το μπεκ που φοράς.
Άλλο ένα χρήσιμο που μπορείς να το βάλεις είναι και μια βαλβίδα εκτόνωσης. Αυτή θα σου χρησιμεύσει (όταν πεις ότι κλίνω την μπουκάλα μετά από τις κοντρίτσες μου και πάω σπίτι να ξεκουραστώ giggle).. στην ουσία κάνεις την εκτόνωση του κυκλώματος. Επειδή κλίνοντας την βάνα της μπουκάλας το μαγικό ζουμί παραμένει στο κύκλωμα και με κάποιον τρόπο πρέπει να το αποβάλεις τοποθετείς αυτό το πραγματάκι και πατώντας ένα κουμπί εκτονώνει στην ατμόσφαιρα το νίτρο χωρίς να είσαι αναγκασμένος να κάνεις το "τελευταίο άνοιγμα" – κάψιμο του νίτρο άσκοπα και επιβαρύνοντας το μοτέρ σου χωρίς λόγο. Άλλος ένας λόγος που χρειάζεται αυτό είναι εάν πεις ότι δεν κάνεις το λεγόμενο "τελευταίο άνοιγμα" αλλά πας όμορφα και ωραία στο σπίτι σου και πεις ότι ξεβιδώνεις την μπουκάλα όλοι η πίεση του κυκλώματος θα σκάσει πάνω σου με αποτέλεσμα να έχεις μια ωραία μικρή ζαλάδα. ;D
Για την ολοκληρωμένη εγκατάσταση “αρχάριου” υπολόγισε 1200 – 1500€ περίπου (καινούργια όλα)
Το γέμισμα μπουκάλας είναι γύρο στα 50 – 60€ και είναι αρκετό για αρκετά 400αρια και μόνο. Ποτέ χιλιόμετρο ποτέ τελικές με τα νίτρα on γιατί θα τα πάρεις όλα στο χέρι πολύ εύκολα και σύντομα.
P.S με το ζουμί παίρνεις τρομερή άνοδο σε ροπή που την ζηλεύουν και τα τουρμπατα αλλά και τα άλογα που σου δίνει στο φάσμα των στροφών που έχεις ορίσει πχ από τις 3000 σαλ είναι απότομο τα οποία τα κρατάει μέχρι και πριν από τον κόφτη όπου δηλαδή τα κόβεις εσύ.
@ Τα υπόλοιπα που χρειάζονται προσοχή αλλά και όλα τα απαραίτητα που θα πρέπει να τα γνωρίζεις καλά θα σου τα πει και ο άνθρωπος που θα αναλάβει αυτήν την δουλειά.