Σημείο τριβής το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών για Ε.Ε και αυτοκινητοβιομηχανίες
Πληθαίνουν οι επικρίσεις για την απόφαση της Ε.Ε να προσθέσει ένα ακόμα σύστημα ασφαλείας στην λίστα του βασικού εξοπλισμού των αυτοκινήτων, καθιστώντας υποχρεωτική την παρουσία συστήματος ελέγχου πίεσης των ελαστικών (TPMS) σε όλα τα αυτοκίνητα από το Νοέμβριο του 2011.
Οι ιθύνοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας φέρονται στην πλειοψηφία τους να διαφωνούν με αυτό το σκεπτικό αμφισβητώντας αφενός ότι η παρουσία του συγκεκριμένου συστήματος θα ενισχύσει την ασφάλεια των αυτοκινήτων, αφετέρου επιχειρηματολογώντας ότι η επιβάρυνση που θα προκύψει από το σχετικά υψηλό κόστος του συγκεκριμένου συστήματος δεν θα είναι διόλου ευχάριστη για τους καταναλωτές.
Χαρακτηριστική ως προς αυτήν την πτυχή είναι η δήλωση στελέχους της Hyundai: "..το TPMS αποτελεί ένα σύστημα με σχετικά υψηλό κόστος το οποίο θα πρέπει να μετακυλίσουμε στον καταναλωτή, συν το κόστος συντήρησης του".
"Υπάρχει μια πλευρά που αφορά την ασφάλεια των αυτοκινήτων και την οποία εκτιμούμε αλλά δεν νομίζω ότι η αναγωγή του συστήματος σε υποχρεωτικό απαιτείται. Εξάλλου, η πληροφόρηση που έχουμε από τους πελάτες μας είναι αρνητική για τα μοντέλα όπου περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό καθώς από το να επωμιστούν το κόστος προτιμούν να μην το έχουν".
Εκπρόσωπος του βρετανικού σκέλους της Opel, Vauxhall υποστήριξε από την πλευρά του ότι "…το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα θα είχε να καταστεί υποχρεωτικός ο έλεγχος των ελαστικών μία φορά την εβδομάδα καθώς, ούτως ή άλλως αυτή είναι η ορθή πρακτική".
Κάτι που επιβεβαιώνεται και από ανθρώπους εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Vanessa Gyull, εμπειρογνώμων σε μεγάλη βρετανική ασφαλιστική εταιρεία η οποία πέραν της αύξησης του συνολικού, αλλά και του κόστους συντήρησης του αυτοκινήτου, αμφισβητεί και την χρησιμότητα της υποχρεωτικής παρουσίας του συστήματος.
"Κατ’ αρχήν τα TPMS είναι αποτελεσματικά συστήματα, ωστόσο δεν αντικαθιστούν τον τακτικό έλεγχο των ελαστικών ενώ οι αισθητήρες τους δεν μπορούν να εντοπίσουν προβλήματα όπως την άνιση φθορά των ελαστικών ή την διόγκωση τους σε μερικά σημεία" δήλωσε η Βρετανίδα εμπειρογνώμονας.
auto.in.gr