Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

giorgos123

Original poster
Newbie
Jul 5, 2020
4
0
0
Είμαι κάτοχος ενός MK8 ST-Line και ενδιαφέρομαι για προσθήκη φιλτροχοάνης και δηλαδή ολική αντικατάσταση του stock φιλτροκουτιού.

Ο λόγος είναι καθαρά αισθητικός + την προσθήκη ήχου εισαγωγής αέρα που συνοδεύεται με τις αλλαγές αυτού του τύπου.

Ψάχνοντας online έχω βρει ουσιαστικά αυτές τις δύο επιλογές:

https://pumaspeed.co.uk/product-Fiesta-Mk8-10-Ramair-Induction-Kit_18685.jsp

https://www.aetmotorsport.com/produ...ord-fiesta-st-line-mk8?variant=12486437273703

Είναι και τα δύο μαζί με heatshield, που ήταν και η μόνη ανησυχία μου.

Έχετε να προτείνετε κάποιο από τα δύο ή κάποιο άλλο που πιθανότατα δεν έχω βρει;

Ευχαριστώ
 
Apr 12, 2020
28
22
3
35
Και τα 2 είναι μια χαρά από καλούς κατασκευαστές, και τα 2 foam filters συνεπώς πανεύκολο και το καθάρισμα. Όσο για το πιο να πάρεις, εγώ θα πρότεινα να δεις βιντεάκια και να προχωρήσεις με βάση τον ήχο που σου αρέσει!
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Πάντως κανονικά cold-air δεν είναι, όπως δεν είναι κανένα που έχει ανοιχτή την φιλτροχοάνη μέσα στο χώρο του κινητήρα. Όλα αυτά πρακτικά είναι SRI, με τα γνωστά θέματα heat-soak.
 

spoumi

Member
Σεπτ. 15, 2018
116
15
18
Μοντέλο
MK8 ST
Όπως είπώθηκε παραπάνω μόνο Cold Air Intake δεν είναι αλλά αυτές είναι οι λύσεις.
Προσωπικά θα πήγαινα στη ramair που αντικαθιστά και μεγαλύτερο κομμάτι σωλήνα.
Στις λύσεις όπως της airtec ceuk sico κτλ βάζουν κολάρο σιλικόνης.
Η ramair καλύπτει το κομμάτι του κολάρου με δικό της σωλήνα.
 

Dimitris

Member
Oct 15, 2019
209
25
28
The Ace said:
Πάντως κανονικά cold-air δεν είναι, όπως δεν είναι κανένα που έχει ανοιχτή την φιλτροχοάνη μέσα στο χώρο του κινητήρα. Όλα αυτά πρακτικά είναι SRI, με τα γνωστά θέματα heat-soak.

Eαν δεν κάνω λάθος η ramair που έστειλε το παιδί ακουμπάει στο καπό απο την μέσα πλευρά.Μάλιστα αν δεν κάνω λάθος του κάνει και σημάδι στο μαλακό αφρολέξ που έχει απο μέσα.
Αν και εγώ θα πήγαινα σε κλειστή θερμοπροστασία φτιαγμένη σε έναν εξατμισά. Να κλείνει και απο τις 3 πλευρές (αριστερά,μπροστα(μπαταρία) και δεξιά(κοντα στο φως), και απο πάνω με το καπό να εφάπτεται ακριβώς με ένα λάστιχο πάνω απο το υλικό της θερμοπροστασίας.
Μέσα βάζεις μια k&n φιλτροχοάνη, και απέξω απο την θερμοπροστασία ο εξατμισάς σου φτιάχνει το maf housing για να κουμπώσει ο maf.
Κάτι τέτοιο έχω στο μυαλό μου για το κοντινό μέλλον στο δικό μου αμάξι. Αν και με προβληματίζει ο ήχος (το τσαφ) εαν θα ακούγεται ακόμα και στις απλές αλλαγές (~2.500κ στροφές)
 

giorgos123

Original poster
Newbie
Jul 5, 2020
4
0
0
Ευχαριστώ για τις συμβουλές παιδιά. Έψαξα κι άλλο για τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, την συντήρηση κλπ. και σκέφτηκα να εξετάσω και τις λύσεις της mountune που για τα ford είναι ότι καλύτερο και πιο κοντά σε ΟΕΜ, με την έγκριση της ford κιόλας.

Έχω βρει αυτό. https://www.mountunestore.com/collections/mk8-fiesta-1-0t/products/fiesta-st-mk8-induction-kit

Ουσιαστικά είναι το μόνο induction kit που φτιάχνουν για το ΜΚ8 1.0t και σκέφτομαι ότι σίγουρα αξίζει σαν ποιότητα και απόδοση, άλλα δεν ξέρω αν θα με καλύψει ακουστικά. Τι ποσοστό ακουστικής βελτιώσης θεωρείτε θα έχω βάζοντας το συγκεκριμένο και τι βάζοντας ένα από τα άλλα δύο που έβαλα στην αρχική μου ερώτηση;
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Ηχητικά δεν υπάρχει επαφή, ανοιχτή φιλτροχοάνη μέσα στο κινητήρα θα ακούγεται συνεχώς και πολύ πιο δυνατά από οτιδήποτε έχει σωληνώσεις, καπάκι κλπ, όπως το εργοστασιακό φιλτροκούτι και αυτό της Mountune. Επίσης από πλευράς ροής αέρα, η φιλτροχοάνη είναι προφανώς καλύτερα. Το kit της Mountune θα έχει όμως συνεχώς ΙΑΤ περίπου ίδιο με το ambient, κα θα βελτιώσει λίγο την ροή σε σχέση με το stock (όπως όμως θα συνέβαινε απλά βάζοντας ένα Κ&Ν στο μαμά κουτί)
 

giorgos123

Original poster
Newbie
Jul 5, 2020
4
0
0
The Ace said:
Ηχητικά δεν υπάρχει επαφή, ανοιχτή φιλτροχοάνη μέσα στο κινητήρα θα ακούγεται συνεχώς και πολύ πιο δυνατά από οτιδήποτε έχει σωληνώσεις, καπάκι κλπ, όπως το εργοστασιακό φιλτροκούτι και αυτό της Mountune. Επίσης από πλευράς ροής αέρα, η φιλτροχοάνη είναι προφανώς καλύτερα. Το kit της Mountune θα έχει όμως συνεχώς ΙΑΤ περίπου ίδιο με το ambient, κα θα βελτιώσει λίγο την ροή σε σχέση με το stock (όπως όμως θα συνέβαινε απλά βάζοντας ένα Κ&Ν στο μαμά κουτί)

Κατάλαβα κατάλαβα. Νομίζω πως καταλήγω σε αυτό εδώ, μαζί με τον έξτρα σωλύνα: https://www.carenhancementsuk.co.uk...oost-100ps-125ps-140ps?variant=12126262886508

Είδα ένα βιντεάκι με έναν που έχει βάλει μια παρόμοια φιλτροχοάνη, ο οποίος έλεγε ότι την μεγαλύτερη διαφορά σε ήχο από την σκάστρα και την εισροή αέρα την βρήκε αλλάζοντας το secondary pipe, οπότε λέω να παρώ και αυτό εδώ https://www.carenhancementsuk.co.uk...oboost-secondary-induction-hose-c-performance

Επίσης, χρειάζεται να πάρω και καλτσάκι για το φίλτρο; Γιατί σα να διάβασα ότι ακόμα και με ψιλή βροχή, το hydrolocking είναι αρκετά πιθανό.
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Καλό είναι να υπάρχει, αλλά με ψιλό- (ή και χοντρό-) βροχή οι πιθανότητες για hydrolock είναι σε κάποιο έκτο, έβδομο δεκαδικό :D
Από την άλλη όμως, αν βρεις και πέσεις έστω και σε μέτρια λακούβα γεμάτη νερό, τότε οι πιθανότητες αυξάνονται εκθετικά.
 

giorgos123

Original poster
Newbie
Jul 5, 2020
4
0
0
The Ace said:
Καλό είναι να υπάρχει, αλλά με ψιλό- (ή και χοντρό-) βροχή οι πιθανότητες για hydrolock είναι σε κάποιο έκτο, έβδομο δεκαδικό :D
Από την άλλη όμως, αν βρεις και πέσεις έστω και σε μέτρια λακούβα γεμάτη νερό, τότε οι πιθανότητες αυξάνονται εκθετικά.

Ας είμαστε safe λοιπόν.

Τελευταία ερώτηση. Έχω επιλογή για cotton ή foam filter. Ποιο να διαλέξω; Σκέφτομαι την μακροπρόθεσμη υγεία του μοτέρ
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Σύμφωνα με όσα tests έχω δει, το φιλτράρισμα πάει ως εξής (καλύτερο->χειρότερο): stock -> χάρτινο -> wet gauge -> dry gauge -> foam -> mesh. H ταχύτητα ροής και η πτώση πίεσης πάει σχεδόν ακριβώς αντίστροφα, με το mesh να είναι το καλύτερο και το stock να είναι το χειρότερο.
 

Dimitris

Member
Oct 15, 2019
209
25
28
[mention]The Ace[/mention] Φίλε επειδή με ενδιαφέρει και αφου έχω διαβάσει ολο το forum απο τα πιο παλια σχολια μεχρι τα πιο καινουρια, γενικα με φοβιζει η σχέση της χοάνης με τα νερά.
Μπορείς να μου(μας) εξηγήσεις λίγο τι παίζει και ποιοι οι κίνδυνοι; Επειδή διάβασα και το hydrolock πιο πάνω.
Και επειδή ακούγονται πολύ διαφορετικές απόψεις στο συγκεκριμένο θέμα(Πχ μην φοβάσαι τίποτα δεν παθαίνει/ ασε το μαμά φιλτροκούτι μην πάθεις τίποτα και τρέχεις κλπ...)
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Γενικά οι stock εισαγωγές έχουν σχεδιαστεί -και- για αυτό το λόγο, να μηδενίζουν την πιθανότητα να πάρει νερό και να πάθει ζημιά ο κινητήρας, εκτός και αν μπούμε σε νερό που υπερβαίνει το wading depth του οχήματος, που κατά 99% είναι το ύψος της εισαγωγής αέρα. Επίσης λόγω των σωληνώσεων και των διαφόρων οπών που δημιουργούν ψευτο-νεροπαγίδες, ακόμα και αν μπει νερό σε μια stock εισαγωγή, είναι πολύ δύσκολο να φτάσει να περάσει μέσα από την πεταλούδα.

Αλλάζοντας το stock κουτί αφαιρούμε όλη αυτή τη "προστασία", και αν έχουμε εκτεθιμένη την εισαγωγή (χοάνη), τότε με το που θα φτάσει νερό σε εκείνο το σημείο, είναι πολύ πιο εύκολο να περάσει στο κινητήρα. Ακόμα χειρότερα είναι τα διάφορα CAI που κατεβάζουν την χοάνη χαμηλά μπροστά στα ψυγεία, στους θόλους ή πίσω από τα φανάρια ομίχλης, αφού το ύψος νερού μειώνεται δραστικά και επειδή η χοάνη είναι και εκτεθιμένη, η παραμικρή λακούβα μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα.

Συνοψίζοντας, δεν είμαι ακριβώς υπέρμαχος του "stock-is-best", καθώς το stock (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με πολλές παραμέτρους, προϋποθέσεις και συμβιβασμούς. Η χρησιμοποίηση της stock εισαγωγής ελαχιστοποιεί τους κινδύνους, ενώ αντίθετα μια εισαγωγή με εκτεθιμένη χοάνη που είναι μάλιστα πολύ χαμηλά και χωρίς κάποια άλλη προστασία, αυξάνει εκθετικά την πιθανότητα προβλήματος, ακόμα και hydro-lock (ακραίο σενάριο).

Προσωπικά το έχω αναφέρει νομίζω, πήγα να την πάθω έτσι ακριβώς που περιγράφω, με μια AEM CAI χοάνη σε Civic VTi, η γνωστή που κατεβάζει την χοάνη χαμηλά κάτω στο θόλο. Έπεσα σε λακούβα με νερό (τέλεια λιακάδα, απλά είχε νερό η λακούβα), πήρε νερό η χοάνη (δεν μπήκε στο νερό, απλά καταβρέχτηκε αρκετά) άρχισε να ρετάρει το μοτέρ, το πήρα πρέφα τι είχε συμβεί αλλά δεν μπορούσα να κάνω κάτι, και μέχρι να καταφέρει να αποβάλλει το νερό και να καθαρίσει, πήγα και ήρθα από τη κόλαση καμιά 10αρια φορές....
 

Dimitris

Member
Oct 15, 2019
209
25
28
The Ace said:
Γενικά οι stock εισαγωγές έχουν σχεδιαστεί -και- για αυτό το λόγο, να μηδενίζουν την πιθανότητα να πάρει νερό και να πάθει ζημιά ο κινητήρας, εκτός και αν μπούμε σε νερό που υπερβαίνει το wading depth του οχήματος, που κατά 99% είναι το ύψος της εισαγωγής αέρα. Επίσης λόγω των σωληνώσεων και των διαφόρων οπών που δημιουργούν ψευτο-νεροπαγίδες, ακόμα και αν μπει νερό σε μια stock εισαγωγή, είναι πολύ δύσκολο να φτάσει να περάσει μέσα από την πεταλούδα.

Αλλάζοντας το stock κουτί αφαιρούμε όλη αυτή τη "προστασία", και αν έχουμε εκτεθιμένη την εισαγωγή (χοάνη), τότε με το που θα φτάσει νερό σε εκείνο το σημείο, είναι πολύ πιο εύκολο να περάσει στο κινητήρα. Ακόμα χειρότερα είναι τα διάφορα CAI που κατεβάζουν την χοάνη χαμηλά μπροστά στα ψυγεία, στους θόλους ή πίσω από τα φανάρια ομίχλης, αφού το ύψος νερού μειώνεται δραστικά και επειδή η χοάνη είναι και εκτεθιμένη, η παραμικρή λακούβα μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα.

Συνοψίζοντας, δεν είμαι ακριβώς υπέρμαχος του "stock-is-best", καθώς το stock (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με πολλές παραμέτρους, προϋποθέσεις και συμβιβασμούς. Η χρησιμοποίηση της stock εισαγωγής ελαχιστοποιεί τους κινδύνους, ενώ αντίθετα μια εισαγωγή με εκτεθιμένη χοάνη που είναι μάλιστα πολύ χαμηλά και χωρίς κάποια άλλη προστασία, αυξάνει εκθετικά την πιθανότητα προβλήματος, ακόμα και hydro-lock (ακραίο σενάριο).

Προσωπικά το έχω αναφέρει νομίζω, πήγα να την πάθω έτσι ακριβώς που περιγράφω, με μια AEM CAI χοάνη σε Civic VTi, η γνωστή που κατεβάζει την χοάνη χαμηλά κάτω στο θόλο. Έπεσα σε λακούβα με νερό (τέλεια λιακάδα, απλά είχε νερό η λακούβα), πήρε νερό η χοάνη (δεν μπήκε στο νερό, απλά καταβρέχτηκε αρκετά) άρχισε να ρετάρει το μοτέρ, το πήρα πρέφα τι είχε συμβεί αλλά δεν μπορούσα να κάνω κάτι, και μέχρι να καταφέρει να αποβάλλει το νερό και να καθαρίσει, πήγα και ήρθα από τη κόλαση καμιά 10αρια φορές....


Μάλιστα.. Σε ευχαριστώ για την τεκμηριωμένη απάντηση σου.
Στο πρακτικό του θέματος. Ισως μια καλή λυση ειναι να αφήσεις το μισο φιλτροκούτι και να βάλεις χοάνη. Δηλαδή να αφήσεις την διαδρομη του αέρα να πάει προς τα κάτω εκεί που έχει και τρύπα για τα νερά και μετά ανεβαίνει προς τα πάνω και εκεί να βρίσκεται η χοάνη στα ανοικτά καθώς θα έχει αφαιρεθεί το "καπάκι" απο το φιλτροκούτι.Και επίσης μια θερμοπροστασία απο πάνω να εφαρμόζει με το καπό για τις θερμοκρασίες. Ομως στο φιεστα δεν ξέρω εαν έχεις χώρο για κάτι τέτοιο δηλαδή να αφήσεις το κάτω μέρος απο το φιλτροκούτι κανονικά να βρίσκεται εκεί και δεν ξέρω και κατα πόσο αέρα "χάνεις" απο την διαδρομή αυτή.
Eίναι μια λύση πάντως που έχω δει σε άλλα αμάξια και μου άρεσε σαν σκεπτικό. Σε φιέστα δεν το έχω δει ποτέ.
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,309
182
63
50
Αθήνα
Πατέντες μπορούν να γίνουν πολλές, θέλουν όμως μελέτη, σωστή κατασκευή και προσοχή στην λεπτομέρεια. Έχω κάνει ακριβώς τέτοια πατέντα με cold-box για το SRI της Corksport για Mazda CX7, που κατέληξε να πωλείται από την ίδια την Corksport!! αλλά χρειάστηκε μελέτη, σχεδίαση, κατασκευή μοντέλου, δοκιμές, τροποποιήσεις, ξανά μετρήσεις και ξανά δοκιμές, μέχρι τελικά να δουλέψει (και πάλι βγήκε λίγο off σε σχέση με το προσχέδιο). Ήταν όμως και δύσκολη δουλειά, καθώς το stock φιλτροκούτι του Cx7 έχει και ram-air και αντηχείο και δεύτερη εισαγωγή αέρα.
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread