Καλησπέρα. Έχω το ίδιο αυτοκίνητο fiesta 2014 1.6 tdci 95hp πετρέλαιο econetic έκδοση με πιο μακρύ σασμάν λέει.
Το Σάββατο την 25 Μαρτίου έφυγα από Αθήνα και πήγαινα Γιάννενα στο χωριό. Επειδή είχα αργήσει και δεν ήθελα να νυχτώσει το πίεζα λίγο το αμάξι, πήγαινα 140 με 160. Ήδη είχα αρχίσει να παρατηρώ υπερβολικά υψηλές καταναλώσεις 10 λίτρα τα 100 km. Και το ξέρω το αυτοκίνητό μου ότι συνήθως σε αυτές οι ταχύτητες κινείται με 7 - 7,5 λίτρα κατανάλωση. (Παλιά που είχα τις 14άρες ζάντες με 175 πλάτος έκαιγε 5,4 με 140 στην ευθεία και με air condition. Με το που τις άλλαξα σε 15αρες μαμά ford με 195 πλάτος, η κατανάλωση πήγε στα 6,4 στις ίδιες ταχύτητες.) Στην Ιόνια οδό και λίγο μετά τον κόμβο της Αμφιλοχίας σε μία μεγάλη κατηφορική ευθεία με σταμάτησαν και με έγραψαν από την τροχαία για υπερβολικό όριο ταχύτητας. Δεν θα γκρινιάξω τόσο για αυτό γιατί λέει πήγαινα 160 στην κατηφόρα, αλλά όσο στο ότι μου είπαν ότι το όριο ταχύτητας είναι 100 km/h στην Ιόνια οδό από την Αμβρακία μέχρι το τέλος της στην Εγνατία. Και λες τότε τι τα πληρώνω τα διόδια για να πηγαίνω με 100km/h;! Τέλος πάντων αφού τους εξήγησα ότι προσπαθούσα να προλάβω το φως της μέρας για να ανοίξω το σπίτι και είδανε δίπλα και τη μάνα μου 82 χρόνων με γράψανε ότι πήγαινα 117km/h οπότε μικρό το κακό. Αλλά με το που έβαλα μπροστά να φύγω μετά από λίγα δευτερόλεπτα άναψε το λαμπάκι του κινητήρα! Δεν ξέρω αν φταίει ότι έσβησα το αμάξι από 160 που πήγαινα ενώ είχε ζεσταθεί πολύ και έκατσε έτσι σβήστο για περίπου ένα τέταρτο... Η κατανάλωση πάντως παρέμενε ψηλά αλλά ευτυχώς το αμάξι δούλευε καλά. Φτάνοντας στο χωριό και παρότι είχα πέσει στα 40 km/h το λαμπάκι παρέμενε αναμμένο. Και στα πέρα δώθε του χωριού το λαμπάκι σταθερό και βρώμαγε πάρα πολύ θειάφι. Ευτυχώς την επόμενη μέρα το λαμπάκι έσβησε μόνο του. Κατευθείαν το πρωί που έβαλα μπροστά για να πεταχτώ 100m πιο πέρα είχε σβήσει. Γύρισα Αθήνα βάζοντας πετρέλαιο σε ένα καλό βενζινάδικο στα Γιάννενα (AVIN μοσχουλης) κι ενώ οι καταναλώσεις παραμένανε λίγο πιο πάνω από ότι συνήθως, όλα καλά.
Έκατσα και έκανα μόνος μου το ετήσιο service που ήταν η ώρα του. Άλλαξα δηλαδή λάδια και φίλτρο λαδιού, φίλτρο πετρελαίου και φίλτρο αέρα. 80 ευρώ μου κόστισε, μαζί με φίλτρο καμπίνας κι ένα υγρό καθαριστικό για τα μπαμπρίζ. Ήταν αυτό το service τριετίας που λέμε. 80€ τα ανταλλακτικά γιατί η εργασία είναι δικιά μου. Όταν για την ίδια δουλειά τα συνεργεία χρεώνουν 200+€! Επίσης πήρα από τα praktiker το stp καθαριστικό injection πετρελαίου και το έριξα στο ντεπόζιτο που είχε αδειάσει και το γέμισα full πετρέλαιο. Προς το παρόν έχω κάνει μόνο 60 km και όλα φαίνονται καλά. Αλλά όταν πήγαινα προς το βενζινάδικο η κατανάλωση στο ρελαντί ήταν στα 0,7 λίτρα ανά ώρα αντί για 0,4 - 0,5 που είναι κανονικά και χόρευε ασταμάτητα 0,6-0,7. Φεύγοντας από το βενζινάδικο και μετά από 5 χιλιόμετρα έπεσε στα φυσιολογικά.
Πιστεύω ότι το πρόβλημα αρχικά με το λαμπάκι ήτανε από το dpf. Επειδή το πίεζα το αμάξι πρέπει να είχε βουλώσει και μάλλον δεν είχα και καλής ποιότητας πετρέλαιο, παρότι προσέχω σε τι βενζινάδικο βάζω. Κυρίως πηγαίνω σε ένα ΕΚΟ αλλά λόγω της προσφοράς βάζω και σένα AVIN.
Τώρα θέλω να βρω να πάρω και ένα OBD να διαβάσω τον εγκέφαλο. Αλλά τα καλά OBD είναι πολύ ακριβά για την χρήση που το θέλω... Και τα φτηνά δεν ξέρω αν αξίζουν.
Τέλος είχα παρατηρήσει ένα πρόβλημα εδώ και χρόνια στο αμάξι μου, όπου καμία φορά που το έσβηνα, το βεντιλατέρ δούλευε μόνο του στο φουλ! Έβαζα πάλι το κλειδί και άνοιγα το διακόπτη χωρίς να βάλω μπροστά και σταματαγε το βεντιλατέρ. Κλείδωνα το αμάξι, ξανά δούλευε το βεντιλατέρ. Οπότε ξανά κλειδί και μετά από δύο τρεις προσπάθειες, ευτυχώς το βεντιλατέρ δεν δούλευε. Μου το έχει κάνει τέσσερις φορές αυτό το πρόβλημα στα τέσσερα χρόνια που το έχω στην κατοχή μου το αμάξι και έλεγα ότι θα είναι κάποιο ηλεκτρολογικό πρόβλημα του εγκεφάλου αλλά τώρα εδώ είδα ότι λέτε ότι το κάνει και λόγω αναγέννησης του dpf, σωστά; Έχει τύχει και σε κανέναν άλλον αυτό δηλαδή να σβήνεις το αμάξι και να παίρνει μπροστά το βεντιλατέρ και να δουλεύει full παρότι δεν έχει ζεσταθεί ιδιαίτερα το μοτερ. Ούτε κίνηση ούτε τίποτα, να είναι χειμώνας και έχεις μετακινηθεί μόλις λίγα χιλιόμετρα νύχτα!;
Να πω ότι το αμάξι μου αυτή την στιγμή έχει 119.300 χλμ. Που δεν τα θεωρώ πολλά. Το χρησιμοποιώ κατά 80% πόλη και 20% ταξίδια αλλά επειδή έχω και παπί για την κίνηση και τα κοντινά, στην πόλη η χρήση που κάνω είναι κυρίως βόλτες.