Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

KARBY

Pro Member
Feb 12, 2015
318
3
18
Καλησπερα φιλε.
Δεν φανταζομαι ,τι περιμενεις να δεις στο δυναμομετρο.
Πρεπει να εισαι προετοιμασμενος ,και μετα απο σερβις το αυτοκινητο,με λαδια στο ενδιαμεσο του min-max με δροσια εξωτερικα  και σιγουρα καλη βενζινη.
Τοτε θα πετυχεις αποδωση στον κινητηρα κοντα στο 90% της ονομαστικης ισχυος που δινει ο κατασκεθαστης και εξαρταται βεβαια και ποσα χιλιομετρα εχεις στο κοντερ.
Εκει που θα πεσεις απο το συννεφακι ειναι με την διαφορα ισχυος στο μοτερ και τον δρομο.
Γιατι ,επειδη τα φιεστακια εχουν στο δεξι ημιαξονιο μεσαια τριβη ,εχουν πολλες απωλειες ισχυος
μεχρι η δυναμη να παει στο δρομο.
Οποτε μην παραξενευτης αν σου πουν καποιο χαμηλο νουμερο και μεινεις κοκκαλο.
Αξιοπιστα δυναμομετρα υπαρχου ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΩΣ ΑΝΥΠΑΡΧΤΑ  .
Τα περισσοτερα ειναι αισιοδοξα και κανουν χατηρια στο πελατη.
Αυτο ομως καλλιτερα να μην το συζητησουμε.
Με το πανελ δεν εκανες και κατι.
Ασε πρωτα να παρει παραμετρους ο εγκεφαλος πριν το μετρησης.
Αυτο μετα απο 200-500 χιλιομετρα αναλογα πως οδηγας.
 

VaggPore

Member
Aug 29, 2016
145
0
16
Ευχαριστώ πολύ KARBY... Σήμερα κιολας θα αλλαξω λάδια όποτε σε 15 μερες θα το τσεκάρω να δω τι παίζει!
 

dimwhoo

Member
Dec 7, 2013
234
0
16
μπορεις να εξηγησεις λιγο αυτο:

KARBY said:
Γιατι ,επειδη τα φιεστακια εχουν στο δεξι ημιαξονιο μεσαια τριβη ,εχουν πολλες απωλειες ισχυος
μεχρι η δυναμη να παει στο δρομο.

και να αιτιολογησεις με επιχειρηματα αυτο εδω?

KARBY said:
Αξιοπιστα δυναμομετρα υπαρχου ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΩΣ ΑΝΥΠΑΡΧΤΑ .
 

KARBY

Pro Member
Feb 12, 2015
318
3
18
Καλημερα.
Δεν εχω προβλημα να αιτιολογησω οτι θελεις.
Πρωτα το πρωτο.
Η διαταξη της μεσαιας τριβης που βρισκουμε στα φιεστακια και σε ολα τα γαλλικα προηγουμενης γενιας υπαρχει για να λυνεται το προβλημα του torqe stearing. δηλαδη του στριψημου του τιμονιου κατα την εκκινηση αλλα και την βιαιη επιτανχυση με 1-2 η και τριτη ακομη οταν προκειται για πολυ δυνατα αυτοκινητα ,που δεν εχουν μπολε διαφορικο η καποιο ηλεκτρονικο
ελενχο οπως τα τελευταια γενιας vw.
Οταν λοιπον εχουμε μεσαια τριβη ,ο σχεδιασμος των μπιλιοφορων αλλα και και το γεγονος οτι ειναι διπλασιοι στον αριθμο απ οτι ειναι στα αυτοκινητα που δεν εχουν μεσαια τριβη,αλλα και την
παρουσια ενδιαμεσης βασης στηριξης με μεγαλο ρουλεμαν,αυτη ολη η διαταξη  παρουσιαζει
αυξανομενες τριβες στο ολο συστημα και απωλειας ιπποδυναμης στον αντιστοιχο-αντιστοιχους
τροχους.Εχει αναφερθει απο πειραματα οτι φθανει και το 14% της συνολικης ιπποδυναμης.
Αναλογα βεβαια και το δοκιμοιο.
ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΑ.
Πικρη και μεγαλη ιστορια.
Δυναμομετρα ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΩΝ ΤΥΠΩΝ αυτο πρεπει να το ξερουμε ολοι μας.
Αυτα λοιπον μεταξυ τους παρουσιαζουν σημαντικες διαφορες στο τι δειχνουν.
Τα ποιο σημαντικα αξιοπιστα ειναι αυτα που βγαινει η ζαντα απο το αυτοκινητο και δενει με τα μπουλονια επανω σε μουαγιεν.
Αυτα μετρουν οτι ακριβως αποδιδει το οχημα,-με αυτα μετρουν και οι κατασκευαστες.
Στην Ελλαδα τετοια υπαρχουν μονο ενα και μαλιστα αυτο το ενα ειναι και για τετρακινητα
αυτοκινητα.
Τα υπολοιπα ειναι διαφορων ποιοτητων και καταστασεων.
Παιζει ρολο ενα δυναμομετρο ποσο παλιο ειναι αλλα και ποσο καλα συντηρημενο και καλυμπραρησμενο.
Εαν παμε σε ενα δυναμομετρο που εχει να ΚΑΛΙΜΠΡΑΡΙΣΤΕΙ χρονια δεν μπορει καποιος να ειναι σιγουρος οτι αυτο που βλεπει ειναι η αληθεια.
Εαν παμε σε ενα δυναμομετρο που οι κυλινδροι του ειναι φθαρμενοι απο τις πολλες χρησεις
τοτε ειναι σιγουρο οτι βλεπουμε λαθος πραγματα.
Πολλες φορες τα δυναμομετρα κουμανταρονται και απο τους χειριστες.
Αυτο γινεται απο τις παραμετρους τριβης που περναμε στο προγραμμα οταν μηδενισουμε
στατικα τα φρενα των κυλινδρων δοκιμης.
Ετσι λοιπον τα δυναμομετρα που υπαρχουν στην Ελλαδα και μπορουν να δειχνουν
σωστα αποτελεσματα ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ.
Ποια ειναι αυτα ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥς ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ.

Ελπιζω να σε καλυψα.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=846
 

fiesta77

Pro Member
May 9, 2014
331
9
18
Πειραιας
KARBY δεν ξέρω που τα διαβάζεις αυτά που γράφεις αλλά μάλλον πρέπει να αναθεωρήσεις τις πηγές πληροφόρησης.
Οσον αφορά τα δυναμόμετρα λογικό είναι να παρουσιάζουν διαφορές , όπως και κάθε όργανο μέτρησης. Γιά τον τρόπο μέτρησης δεν θα επεκταθώ γιατί έχω παραστεί σε πάρα πολλές μετρήσεις και αυτά που γράφεις δεν ισχύουν.
Οσον αφορά αυτό που αποκαλείς  "διάταξη μεσαίας τριβής" είναι λογικό να υπάρχει ένα ενδιάμεσο ρουλεμαν στο ένα ημιαξόνιο (στο δεξί) που είναι πιό μακρύ γιά λόγους ταλάντωσης. Δεν υπάρχει απώλεια 14% μόνο από ένα ρουλεμαν . Η απώλεια σε τέτοιο ποσοστό 14% και πάνω προέρχεται από το σύνολο σαζμαν ,διαφορικό ,ημιαξόνια δηλ από τον στρόφαλο μέχρι την επαφή των τροχών με τον δρόμο η τα ράουλα του δυναμόμετρου. Τα δυναμόμετρα αυτή την απώλεια υπολογίζουν και την προσθέτουν στην υποδύναμμη που μετράνε στον τροχό ώστε να μας δώσουν αυτήν που βγάζει ο κινητήρας.  Γιά ενημέρωση, οι απώλειες που προανέφερα, σε σαζμάν μικρων κινητήρων π.χ. fiesta κυμαίνεται από 16-20 ΗΡ σε μεγαλύτερα φθάνει και τους 50 ΗΡ , σε κάποια SUBARU των 400 ΗΡ οι απώλειες φθάνουν και 90 ΗΡ λόγω τετρακίνησης.
 

KARBY

Pro Member
Feb 12, 2015
318
3
18
FIESTA 77
Για τις απωλειες  που αναφερομαι ,προκυπτουν απο διδακτορικα μηχανολογων που εχουν κατατεθει στο κεντρο ερευνων της PORCHE εδω και πολλες δεκαετιες πριν.
Αν τα θεωρεις λαθος η παραπληροφορηση ,ενταξει το δεχομαι..
Τωρα ξερεις οτι ολα τα αυτοκινητα δεν εχουν μεσαια τριβη.
Απλα το δεξι ημιαξονιο ειναι πολυ μακρυ με ενα αντιβαρο στη μεση για τις ταλαντωσεις.
Οπως λοιπον ξερεις οτι μερικα απο αυτα δεν παρουσιαζουν το γνωστο φαινομενο παρ ολο που δεν εχουν μεσαια τριβη.
Αυτο προερχεται απο τον τυπο καρε και μπιλιοφορου που εχουν στα ακρα τους ,τα οποια θεωρητικα παρουσιαζουν μειωμενες τριβες ,οπως ο τυπος κουπας που εχει και το
δικο μου LEON CUPRA.
Με αυτο το τροπο συγκρινουν καποιοι την ενδιαμεση τριβη και προκυπτει η τοσο μεγαλη απωλεια μεταξυ τους διαφορα.
Δεν θελω να κουρασω κανενα αλλα ολα αυτα προκυπτου απο σπουδες και οχι πληροφορηση
που αναφερεις.
Εγω δεν ειμαι ενδιαμεσος πληροφορησης απο καποια ιστοσελιδα.
Απλα γνωριζω πραγματα απο πρωτο χερι.
Μπορει να ειναι λαθος ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΙ.
Μπορει καποιοι ποιο καινουριοι να ξερουν καλλιτερα.
Οσο για τα δυναμομετρα ΕΝΤΑΞΕΙ ΔΕΝ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑΖΩ.
Απλα επιμενω οτι τα σωστα δυναμομετρα ειναι ακριβως αυτο που δειχνει το ιστοσελιδο που αναφερω πριν.
Και τελος δικαιολογησε το εγωισμο μου για αυτα που γνωριζω οντως πλεον στα 56 χρονια μου
δουλευοντας σαν μηχανολογος σε διαφορα στεκια του εξωτερικου και στη συνεχεια στην Ελλαδα
με αμεση εμπλοκη στον μηχανοκινητο αθλητισμο ΚΟΙΝΩΣ ΑΓΩΝΕς.
Και εσυ στη θεση μου το ιδιο θα εκανες.
Κλεινωντας να θυμισω οτι ολοι Ευρωπαιοι κατασκευαστες δυναμομετρουν τους κινητηρες τους επανω στο αυτοκινητο με ολα τα καλουδια του δηλ.συμφωνα με το πρωτοκολλο SAE-DIN-HP
αναλογα το κρατος,αρα δεν μπορουμε να μιλαμε για απωλειες μετα τον στροφαλο,δηλαδη
στο σαζμαν και στη συνεχεια στην υπολοιπη διαταξη,αλλα για απωλειες ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΑΣΜΑΝ.
Οι μονοι που δυναμομετρουν μονο το μοτερ στο στροφαλο χωρις ψυγειο νερου -και ολα τα περοφεριακα  ακομη και αλτενειτορ ειναι οι φιλοι μου ΙΑΠΩΝΕς  δηλαδη με προδιαγραφες
JAPAN INSTITUTE (JIS) Αυτα δεν γνωριζουν καποιοι οταν αγοραζουν γιαπωνεζακια
και μενουν κοκκαλο οταν δουν οτι σερνονται.
Αλλα αρκετα κουρασα και εσυ γνωριζεις τι γραφω.
 
Aug 31, 2017
1
0
0
Παιδια καλημερα.Εχω ενα fiesta 1.4 2011.Εχετε ιδεα αν μπορω να βαλω μετατροπη του focus st πανω για να το κανω turbo η αν εχετε κατι αλλο να μου προτεινεται για βελτιωση της αποδοσης?
 

KARBY

Pro Member
Feb 12, 2015
318
3
18
Προφανως εννοεις το ατμοσφαιρικο με τα 172 ιππακια.
Το μοτερ μπαινει ,αλλα το σασμαν ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥς.
Ενας απο αυτους ειναι οτι τα ημιαξονια του ειναι ποιο μακρια σε μηκος.
Αλλα και η χελωνα ειναι αρκετα χοντρη!!!!! γιατι ειναι εξαρι.
Αν υπαρχει αλλη λυση ,πιθανον αλλο σασμαν απο διλιτρο.
Προφανως τουρμπινα την ξεχνας.
Εκτος αν αρχισεις ΑΡΚΟΥΔΙΕς -ΚΟΨΕ ΡΑΨΕ.
ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΤΑ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ-ΑΛΥΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
Ε
 

VaggPore

Member
Aug 29, 2016
145
0
16
Καλησπερα! Εχει κανει κανενας σε Fiesta μκ7 1.4 ΚW Μαμα δυναμομετρηση?
 

Indigo

Newbie
Mar 26, 2019
1
0
0
Καλησπέρα! Θέλω να βάλω φίλτρο προγραμμα τι μου προτείνετε να βάλω η όχι και τι να βάλω;
 

Soulismar

Rookie
Aug 12, 2016
12
0
1
Κορωπί
Καλησπέρα, επειδή και εγώ ενδιαφέρομαι, έκανες κάποιο προγραμματισμό? εάν έκανες, είδες κάποια διαφορά που να αξίζει να το κάνεις για αυτά τα χρήματα? πέρα απο τη δυναμομέτρηση, στο δρόμο,αν είδες κάποια βελτίωση
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread