Την καλησπέρα μου μετά απο καιρό!
Έπειδή δεν πρόσεξα το κομμάτι που αναφέρει ο νεξους την τράμπα των αισθητήρων κάτω απο τα καθίσματα, ακολουθεί η δική μου ιστορία...
Έχοντας προχωρήσει και εγώ στην εγκατάσταση των Recaro καθισμάτων πριν ολίγων μηνών, ήρθε και η ώρα να τοποθετήσω και τα κουμπιά για την λειτουργία των θερμαινόμενων, έτσι προχώρησα στην αγόρα των κουμπιών με το καπάκι τους και την καλωδίωση τους. Η αναμονή για να το συνδέσεις βρίσκεται βρίσκεται κάτω χαμηλά στο δεξί πόδι του οδηγού, αφαιρώντας το πλαινό καπάκι είναι εμφανές. Η διαδικάσια είναι καθαρά plug and play. Αφαιρείς το πλαστικό της κεντρικής κονσόλας ξεκουμπώνεις τις φυσες και το κουτάκι που ειναι αποθηκευτικός χώρος και κουμπώνεις το νέο με τα κουμπιά και τοποθετείς πάλι.
Στην πορεία που λέτε όμως μολις πηγα να δοκιμάσω τα κουμπιά λειτουργούσαν ανάποδα, τι εννοω; πατούσα το κουμπί του οδηγού και θερμαίνοταν το κάθισμα του συνοδηγού και το αντίστροφο και αυτό διότι τα κουμπια και την καλωδίωση τα αγόρασα απο Αγγλία παρολαυτά δε περιμένα να είχα τέτοιο θέμα γιατί δεν είχε ξανα αναφερθεί από κάποιον άλλον. Έτσι λοιπόν σκέφτηκα να μετρήσω με πολύμετρο να δώ τι κάνει το κάθε καλώδιο ώστε να βρω τις αντιστάσεις και να τις αντιστρέψω ώστε να δουλέυει το κουμπί με το αντίστοιχο κάθισμα. Τώρα ξεκινάει το ωραίο της υπόθεσης...
Η καλωδίωση έχει 7 pins απο την μερια της φυσας που κουμπώνει στην αναμονή και 8 pins της φυσας κουμπωνει στα κουμπια, το καλώδιο αυτό το 8ο βρισκέται ελεύθερο στη μέση της καλωδίωσης και αυτό διότι κανονικά πάει και συνδέεται στον γκρι κονεκτορα του ραδιοφωνου γιαυτί πάε μαζί με την κεντρική πλεξουδα του ραδιοφώνου. αυτό το καλώδιο δίνει φωτισμό στα κουμπιά απότι κατάλαβα. δε χρειάστηκε να το συνδέσω στο ραδιόφωνο το συνδέσα στην φυσα του auto start/stop όπου υπάρχει και εκεί το ίδιο χρώμα καλωδίου. Το χρώμα του καλωδίου είναι μπλέ/καφέ.
Καθώς έχω ξεκινήσει και μετράω κόβω 4 καλώδια που ανοίγουν τα 4 πορτοκαλί λαμπάκια, 2 του κάθε καθίσματος και υποθέτω ότι αυτά τα λαμπάκια είναι και οι αντιστάσεις/σκάλες του κάθε καθισμάτος. σημειώνω τι κάνει το κάθε ένα και τα παντρεύω αντίστοιχα. Το αποτέλεσμα; πατούσες το κουμπί του οδηγού και άναβαν τα πορτοκαλι λαμπάκια του συνοδηγου μαζί και η αντίσταση και το αντίστροφο. τα ξελυνω και τα συνδέω χρώμα με χρώμα όπως ήταν αρχικά. κόβω ακόμα ένα και διαπιστώνω ότι είναι ο κόκκινος φωτισμός που φωτίζει τα εικονίδια των καθισμάτων στα κουμπιά, το ξανα ενώνω. προχωρώ στο κόψιμο 2 ακόμα καλωδίων και τα κάνω τράμπα. πατάω το κουμπί του οδηγού και ανάβουν τα λαμπάκια του συνοδηγού, παθαίνω εγκεφαλικό γιατί λέω τι σκατά έγινε τώρα; αφού τα πρώτα 4 καλώδια που είχα κόψει τα ξανα ένωσα χρώμα με χρώμα όπως ήταν. Κάθομαι σκέφτομαι λίγο... και ακουμπάω το χέρι μου στο κάθισμα του οδηγού και βλέπω οτι είναι ζεστό, όπα λέω βρήκαμε την αντίσταση. αφού πάτησα του οδηγού το κουμπί και ζεστάθηκε του οδηγού είμαστε σε πολύ δρόμο, μόνο που ανάβαν ανάποδα τα πορτοκαλί λαμπάκια, τα ξεσυνδέω και τα ενώνω όπως είχα σημειώσει στην αρχή και βουαλά... δούλεψαν σωστά και τα λαμπάκια και οι αντιστάσεις αντίστοιχα του κάθε καθίσματος.
Με πέδεψε αρκετά η όλη φάση γιατι έφαγα σκάλωμα. Καταλήγω λοιπόν ότι όλο αυτό έγινε γιατί στις φύσες των καθισμάτων δεν περιλαμβάνεται μόνο ένα καλώδιο για την αντίσταση αλλά και άλλα 2 για τα πορτοκαλί λαμπάκια και μάλλον επειδή δεν άλλαξα τους τους αισθητήρες κάτι που δεν γνώριζα.
Παρακάτω θα σας παραθέσω την συνδεσμολογία και ελπίζω να μην προκύψει σε άλλον..
Το πράσινο καλώδιο από την μεριά των κουμπιών Ένωση με το μωβ καφέ της καλωδίωσης.
Το γκρι καλώδιο από την μεριά των κουμπιών Ένωση με το κίτρινο/καφε τις καλωδίωσης.
Το μωβ καφέ καλώδιο από την μεριά των κουμπιών ένωση με το πράσινο της καλωδίωσης
Το κίτρινο/καφέ καλώδιο από την μεριά των κουμπιών Ένωση με το γκρι τις καλωδίωσης
Το λευκό μπλε καλώδιο από την μεριά των κουμπιών Ένωση με το γκρι κίτρινο της καλωδίωσης
Το γκρι κίτρινο καλώδιο από την μεριά των κουμπιών Ένωση με το λευκό μπλε της καλωδίωσης.
Τα ακριανά καλώδια δεν τα πειράζουμε δηλαδή το μπλε καφέ καλώδιο και το μαύρο μπλε καλώδιο.