Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

Panos693

Original poster
New member
MK7
Apr 30, 2020
84
17
8
Central Greece
Μοντέλο
MK7
Καλησπέρα σε όλους, σήμερα θα σας δείξω τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε εύκολα και πολύ οικονομικά να δώσουμε ένα όμορφο αποτέλεσμα στις δαγκάνες των φρένων μας. Η διαδικασία που θα αναλύσω παρακάτω είναι η ίδια και για τους πίσω τροχούς για όσους έχουν τύμπανα και θέλουν να ξαναζωντανέψουν το χρώμα τους.
Πρώτα απ’ όλα παρκάρουμε το αμάξι σε μέρος που δεν έχει κλίση και παίρνουμε όλα τα μέτρα ασφαλείας ώστε να μην κυλήσει (βάζουμε δηλαδή χειρόφρενο και κάποια σχέση στο σασμάν μας).
Έπειτα παίρνουμε ένα κλειδί για μπουλόνια και ξελασκάρουμε τα μπουλόνια του τροχού προκειμένου να ασχοληθούμε με τις δαγκάνες. Προσοχή δεν ξεσφίγγουμε αρκετά τις βίδες γιατί υπάρχει περίπτωση να φύγει κανένας τροχός.
Αφού ξελασκάρουμε τα μπουλόνια (σταυρωτά) παίρνουμε έναν γρύλο (επαγγελματικό κατά προτίμηση) και βρίσκουμε κάποιο μέρος στα πλαϊνά του αμαξώματος ώστε να ασφαλίσει ο γρύλος και να μην υπάρχει περίπτωση να γλυστρίσει το αμάξωμα ή ο ίδιος ο γρύλος.
Αν έχουμε και τρίποδα τον τοποθετούμε για έξτρα ασφάλεια και αν θέλουμε αφήνουμε και τον γρύλο στο ίδιο σημείο ώστε να έχουμε διπλή ασφάλεια. Γενικά εγώ προτείνω να γίνει η διαδικασία με έναν ένα τροχό και όχι με αφαίρεση και των δύο μαζί κυρίως για λόγους ασφάλειας. Αν θέλει κάποιος να αφαιρέσει και τους δύο τροχούς μαζί πρέπει να βάλει ή δύο τρίποδα ή ένα τρίποδο στην μία μεριά και τον γρύλο στην άλλη και πάντα τα ζαντολάστιχα κάτω απ’ την πλάγια μεριά του αμαξώματος για ασφάλεια.
Επόμενη εργασία που θα ακολουθήσουμε είναι να πλύνουμε τις δαγκάνες μας με υγρό πιάτων διότι μπορεί να μην κάνει να το χρησιμοποιούμε για το χρώμα του αμαξώματος διότι το καταστρέφει, αλλά εδώ το χρειαζόμαστε ώστε να διασπάσει τις δύσκολες επικαθήσεις. Μόλις στεγνώσουν οι δαγκάνες μας καθαρίσουμε τις δαγκάνες από σκουριά με μία συρμάτινη βούρτσα και χρησιμοποιούμε ένα χοντρό γυαλόχαρτο (εγώ χρησιμοποίησα 120 νούμερο διότι οι δαγκάνες μου είχαν ήδη κάποιο χρώμα πάνω και ήθελα να το αφαιρέσω. Μπορείτε να δοκιμάσετε από πιο χοντρό γυαλόχαρτο και να πάτε σε πιο ψιλό για μια απαλή επιφάνεια.
Προτείνω επίσης να χρησιμοποιήσετε κάποιο καθαριστικό φρένων μόλις τελειώσετε με το τρίψιμο ώστε να δράσει στα σημεία που δεν έδρασε η σαπουνάδα. Έπειτα ξανά πλύσιμο με απορρυπαντικό πιάτων διότι η επιφάνεια θέλουμε να είναι καθαρή από λιπαρές επικαθήσεις.
Και τώρα περνάμε στο βαρετό κομμάτι που είναι η μόνωση του αμαξώματος και της δαγκάνας ώστε να μην βαφτούν σημεία που δεν θέλουμε. Μονώνουμε λοιπόν προσεκτικά την δαγκάνα μας (τριμουχάκια, βαλβίδα εξαέρωσης, τακάκια). Ένας καλός τρόπος για να μονώσουμε τους δίσκους είναι να χρησιμοποιήσουμε σακούλα απορριμμάτων και να την εφαρμόσουμε προσεκτικά πάνω στον δίσκο. Με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιώντας σακούλα καλύπτουμε και τον υπόλοιπο χώρο απ’ τον θόλο μέχρι τα αμορτισέρ κτλ.
Και τώρα είμαστε έτοιμοι για να βάψουμε! Το πιο σωστό είναι να χρησιμοποιήσουμε πρώτα αστάρι και μετά το χρώμα μας ώστε να δέσει καλύτερα το χρώμα με την επιφάνεια του ασταριού. Μπορούμε όμως και να το παραλείψουμε εντελώς το αστάρι, ειδικά αν προυπήρχε κάποιο άλλο χρώμα πριν στις δαγκάνες μας, οπότε στην περίπτωση αυτή με το τρίψιμο έχουμε δημιουργήσει την απαραίτητη πρόσφυση στην επιφάνεια που θέλουμε να βάψουμε και θα κολλήσει το χρώμα καλύτερα.
Εγώ γλίτωσα την διαδικασία του ασταρώματος. Για όσους θέλουν να χρησιμοποιήσουν αστάρι παίρνουν κάποιο ακριλικό αστάρι και περνάνε τρεις στρώσεις από την πιο λεπτή στρώση μέχρι και την τελευταία που θα είναι και η πιο παχιά.
Χρώμα μπορείτε να επιλέξετε είτε βερνικόχρωμα και να φτιάξετε το χρώμα που θέλετε βάφοντας με ένα πινέλο πάλι τρία χέρια (βέβαια θα παραλείψετε την διαδικασία της μόνωσης διότι έχετε τον πλήρη έλεγχο για το τι βάφετε, αλλά το αποτέλεσμα δεν με ενθουσιάζει) αλλά μπορείτε να πάρετε και ένα σπρέι ώστε να κάνετε την δουλειά σας. Πολλοί λένε ότι θέλει χρώμα υψηλής θερμοκρασίας κτλ, εγώ θα διαφωνήσω σε αυτό διότι βγαίνουν σπρέι ειδικά γι’ αυτή την δουλεία τα οποία δεν είναι καν υψηλής θερμοκρασίας. Μπορεί να πάρει ο καθένας ότι θέλει απ’ τις διαθέσιμες επιλογές.
Σημείωση: η πιο σωστή διαδικασία είναι να αφαιρέσουμε τις δαγκάνες και να τις βάψουμε εκτός αμαξώματος ώστε να βαφτούν και στο εσωτερικό τους, αλλά τότε πρέπει να κάνουμε εξαέρωση στα φρένα μόλις τις ξαναβάλουμε πάνω και είναι λίγο μπελάς για ένα βάψιμο.
Η διαδικασία που περιγράφεται είναι χωρίς την αφαίρεση των δαγκανών από τους δίσκους και το αποτέλεσμα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το να είχαν αφαιρεθεί!
Πίσω στο θέμα μας λοιπόν, περνάμε τρία χέρια με το σπρέι βαφής (πολύ λεπτό στρώμα το πρώτο χέρι και αυξάνουμε λίγο τον ψεκασμό διαδοχικά στα επόμενα δύο χέρια.
Προσοχή! Δεν επιμένουμε ώρα σε ένα σημείο διότι το χρώμα θα στάξει και θα κάνουμε μία τρύπα στο νερό, θα πρέπει να επαναλάβουμε όλη την διαδικασία απ’ την αρχή αφού πρώτα στεγνώσει και επίσης δεν βάφουμε ποτέ όταν φυσάει γιατί είτε θα χαλάσουμε 10 σπρέι χρώματος είτε θα βάψουμε όλο το αμάξι!
Ψεκάζουμε σε απόσταση 25-30cm και με 12 λεπτά διάλλειμα μεταξύ των χεριών. Μόλις περάσετε το τελευταίο χέρι αφήνετε μια με δύο ώρες να σκληρήνει το χρώμα και αφού ξεμονώσετε μπορείτε να τοποθετήσετε τον τροχό ξανά. Όταν βάλουμε τον τροχό βιδώνουμε τα μπουλόνια με το χέρι και κατεβάζουμε το αμάξι απ’ τον γρύλο. Μόλις πατήσει στο έδαφος σφίγγουμε με το κλειδί και ακόμη πιο σωστά με δυναμόκλειδο (110 Ν) και πάντα σταυρωτά!
Πλήρης σκλήρυνση του χρώματος σε 24 ώρες οπότε καλό θα ήταν να μην βιαστείτε να κάνετε βόλτα την ίδια μέρα.
Παρακάτω θα παραθέσω μερικές φωτογραφίες απ την διαδικασία που ακολούθησα!

Δαγκάνα πριν:




Μετά το τρίψιμο:




Μόνωση:



Βάψιμο:



Τελικό αποτέλεσμα:


 

mk6car

Pro Member
Dec 22, 2018
673
154
43
Μοντέλο
MK6
πολύ καλό μπράβο και για την αναλυτικη παρουσίαση !
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread