Καλησπέρα σας,
εδώ και τρία χρόνια έχω ένα μεταχειρισμένο fiesta mk7, 1400cc, 92hp βενζίνη-αέριο, μοντ. 2009. Πολλά προβλήματα ρε παιδιά, αλλαγή αντλίας βενζίνης, αλλαγή ψυγείου λαδιού, αλλαγή ψυγείου νερού, συνέχεια κάτι χαλάει. Το τελευταίο που θα αλλάξω αύριο είναι για δεύτερη φορά το ψυγείο λαδιού, το οποίο έσπασε εσωτερικά και αναμιγνύεται το λάδι με το παραφλού με αποτέλεσμα να έχει γεμίσει όλο το κύκλωμα ψύξης με λάδι, παραφλού και αφρό σαν φραπέ. Η ερώτησή μου είναι γιατί να χάλασε για δεύτερη φορά στα δύο χρόνια το ψυγείο λαδιού; Μπορεί λόγω διάβρωσης από λάθος παραφλού (και άρα να αλλάξω μάστορα); Ή έπεσα απλά σε ελαττωματικό ψυγείο λαδιού;
Καλημέρα, τα περισσότερα αυτοκίνητα φέρουν "ψυγείο" λαδιού-εναλλάκτες θερμότητας. Στην δική σου περίπτωση ο εναλλάκτης είναι τύπου νερου-λαδιού με ενσωματωμενη ψύκτρα αέρος. Ο ρόλος του εναλλάκτη είναι διπλός: να ζεσταίνει το λάδι γρηγορότερα κατα την εκκίνηση-πρώτα λεπτά λειτουργίας του κινητήρα (αυτό συμβαίνει διότι τα νερά ζεσταίνονται γρηγορότερα από τα λάδια) και να ψύχει το λάδι όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε θερμοκρασία λειτουργίας. Το υλικό κατασκευής είναι το αλουμίνιο και η ψύκτρα-αέρος βοηθάει στην συνολική αποβολή της θερμοκρασίας. Στο εσωτερικό του υπάρχουν δύο χιτώνια για την κυκλοφορία του λαδιού και του νερού.
Το πρόβλημα με τα ψυγεία λαδιού αυτού του τύπου είναι ότι ραγίζουν ή διαβρώνονται εσωτερικά ανάμεσα στα δύο χιτώνια με αποτέλεσμα τα λάδια να περνούν-by pass στο κύκλωμα νερού-ψύξης, αυτό συμβαίνει διότι το κύκλωμα λαδιού έχει μεγαλύτερη πίεση από αυτό του νερού.
Αυτή η βλάβη είναι συνηθισμένη σε όλες τις μάρκες αυτοκινήτων, σε κάποια οχήματα vw group και mercedes το πρόβλημα συναντάται καθημερινά.
Το ράγισμα εξωτερικά συνήθως οφείλεται σε έντονους κραδασμούς από τον κινητήρα (χαλασμένες βάσεις κινητήρα ή αρρυθμία λόγο μηχανικής βλάβης) ή από απότομες διακυμάνσεις θερμοκρασίας.
Το ράγισμα και η εσωτερική διάβρωση οφείλεται σε λάθος αντιψυκτικό ή λάθος χρήση αυτού.
Το δικό σου fiesta στο κύκλωμα ψύξης χρησιμοποιεί αντιψυκτικό τύπου g12 το οποίο πρέπει να αραιώνεται με αποσταγμένο νερό και δεν πρέπει να μπαίνει αυτούσιο.
Είναι ένα ψυκτικό υγρό βασισμένο σε αιθυλενογλυκόλη , καρβοξυλικές ενώσεις και δεν περιέχει πυριτικά άλατα.
Η αιθυλενογλυκόλη είναι σε περιεκτικότητα περίπου 50% η οποία στην καθαρή της μορφή είναι άχρωμη. Μαζί με τα υπόλοιπα πρόσθετα μπαίνει και το χρώμα ώστε να μπορεί να είναι εμφανής.
Έχει την ιδιότητα τα δημιουργεί ένα προστατευτικό φιλμ μόνο στα σημεία στα οποία υπάρχει διάβρωση. Εδώ έχουμε οργανικά πρόσθετα τα οποία λειτουργούν σαν ανασταλτικός παράγοντας.
Μια ακόμη ιδιότητα του είναι ότι δεν πρέπει να αφρίζει. Το σημείο βρασμού του είναι 115-120οc και η διάρκεια ζωής του είναι 4-5 χρόνια.
Τα οργανικά πρόσθετα χρειάζονται κάποιον ενεργοποιητή διαφορετικά τείνουν να φθίνουν με αποτέλεσμα να χάνονται οι αντιδιαβρωτικές ιδιότητες, ο ενεργοποιητής είναι το νερό-H2O, αυτός είναι ο λόγος που δεν χρησιμοποιούμε τα αντιψυκτικά τύπου g12 αυτούσια αλλά πάντοτε σε αραίωση με νερό.
Το γνήσιο αντιψυκτικό της ford είναι τύπου g12 και προσέχουμε πάντα την ημερομηνία λήξης.