Καλώς ήλθατε στο ανανεωμένο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για λόγους ασφαλείας για να μπορέσετε να συνδεθείτε θα πρέπει να κάνετε επαναφορά κωδικού βάζοντας το e-mail που αντιστοιχεί στον λογαριασμό σας.
Επαναφορά κωδικού
  Guest viewing is limited
  • You have a limited number of page views remaining
  • 0 guest views remaining

chtheodoro

Original poster
MK7
Newbie
Oct 8, 2022
8
3
3
Μοντέλο
MK7
Καλησπέρα σας,
εδώ και τρία χρόνια έχω ένα μεταχειρισμένο fiesta mk7, 1400cc, 92hp βενζίνη-αέριο, μοντ. 2009. Πολλά προβλήματα ρε παιδιά, αλλαγή αντλίας βενζίνης, αλλαγή ψυγείου λαδιού, αλλαγή ψυγείου νερού, συνέχεια κάτι χαλάει. Το τελευταίο που θα αλλάξω αύριο είναι για δεύτερη φορά το ψυγείο λαδιού, το οποίο έσπασε εσωτερικά και αναμιγνύεται το λάδι με το παραφλού με αποτέλεσμα να έχει γεμίσει όλο το κύκλωμα ψύξης με λάδι, παραφλού και αφρό σαν φραπέ. Η ερώτησή μου είναι γιατί να χάλασε για δεύτερη φορά στα δύο χρόνια το ψυγείο λαδιού; Μπορεί λόγω διάβρωσης από λάθος παραφλού (και άρα να αλλάξω μάστορα); Ή έπεσα απλά σε ελαττωματικό ψυγείο λαδιού;
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
26
48
38
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
    • Administrator
    • Moderator
  • #2
Καλησπέρα φίλε μου ... μάλλον έπεσες σε ελαττωματικό γιατί δεν έχω ακούσει να έχει ξανααλλαξει κάποιος ψυγείο λαδιού ... και απορώ γιατί άλλαξες και το πρώτο ...
 
  • Like
Αντιδράσεις: chtheodoro

chtheodoro

Original poster
MK7
Newbie
Oct 8, 2022
8
3
3
Μοντέλο
MK7
Καλησπέρα φίλε μου ... μάλλον έπεσες σε ελαττωματικό γιατί δεν έχω ακούσει να έχει ξανααλλαξει κάποιος ψυγείο λαδιού ... και απορώ γιατί άλλαξες και το πρώτο ...
Τώρα που το λες τελικά ίσως να μην χρειαζόταν αλλαγή στο πρώτο... αλλά ήταν λέει (ο μηχανικός μου) ραγισμένο εξωτερικά και θα μου έκανε μεγαλύτερη ζημιά αν το άφηνα έτσι... και τελικά το δεύτερο ράγισε εσωτερικά... ελπίζω το τρίτο να κρατήσει :)
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,262
141
63
49
Αθήνα
Προσωπικά δεν έχω ακούσει ποτέ να συμβαίνει κάτι τέτοιο....και μάλιστα να αναμιγνύεται λιπαντικό και ψυκτικό μέσα στο ψυγείο λαδιού (!!!!)....και αν σου "έτυχε" και δεύτερη φορά, τότε μιλάμε για τη μία στο δις/τρις/δενξέρωκαιγωτις - εκατομμύριο...Κάτι δεν κάθεται καλά με τις διαγνώσεις του μάστορα....
 
  • Like
Αντιδράσεις: turbomaniac, Nos7 and chtheodoro

BloodMage

New member
Jun 8, 2021
52
21
8
ΑΘΗΝΑ
Μοντέλο
MK8 ST
LOCATION
MK8.5 ST2 Frozen White
εχει το 14αρι ψυγείο λαδιού και μάλιστα υδρόψυκτο?
 
  • Like
Αντιδράσεις: chtheodoro

BloodMage

New member
Jun 8, 2021
52
21
8
ΑΘΗΝΑ
Μοντέλο
MK8 ST
LOCATION
MK8.5 ST2 Frozen White
ειναι οντως αυτο που δειχνει στην εικονα?
Γιατι δεν μοιαζει καθολου για ψυγείο 😁
 

chtheodoro

Original poster
MK7
Newbie
Oct 8, 2022
8
3
3
Μοντέλο
MK7
😄 Ναι αυτό είναι φίλε μου... Δεν ξέρω ακριβώς πώς λειτουργεί αλλά βλέπω ότι στη μία υποδοχή συνδέονται τα κολάρα του ψυκτικού και στην άλλη τα κολάρα του λαδιού ώστε προφανώς να ψύχει το λάδι με κάποιον τρόπο. Ε, εμένα έσπασε το εσωτερικό διαχωριστικό που έχει και έτσι νερό και λάδι έγιναν ένας ωραίος φραπές. Ο νέος μηχανικός μου είπε ότι μπορεί λόγω λάθους παραφλού να έπαθε διάβρωση, οπότε από εδώ και πέρα δεν βάζω ούτε απιονισμένο νερό παρά μόνο συμπληρώνω αν χρειαστεί με το σωστό G12 αντιψυκτικό...
 
  • Like
Αντιδράσεις: BloodMage
Oct 19, 2021
269
89
28
Μοντέλο
MK8
Καλησπέρα σας,
εδώ και τρία χρόνια έχω ένα μεταχειρισμένο fiesta mk7, 1400cc, 92hp βενζίνη-αέριο, μοντ. 2009. Πολλά προβλήματα ρε παιδιά, αλλαγή αντλίας βενζίνης, αλλαγή ψυγείου λαδιού, αλλαγή ψυγείου νερού, συνέχεια κάτι χαλάει. Το τελευταίο που θα αλλάξω αύριο είναι για δεύτερη φορά το ψυγείο λαδιού, το οποίο έσπασε εσωτερικά και αναμιγνύεται το λάδι με το παραφλού με αποτέλεσμα να έχει γεμίσει όλο το κύκλωμα ψύξης με λάδι, παραφλού και αφρό σαν φραπέ. Η ερώτησή μου είναι γιατί να χάλασε για δεύτερη φορά στα δύο χρόνια το ψυγείο λαδιού; Μπορεί λόγω διάβρωσης από λάθος παραφλού (και άρα να αλλάξω μάστορα); Ή έπεσα απλά σε ελαττωματικό ψυγείο λαδιού;
Καλημέρα, τα περισσότερα αυτοκίνητα φέρουν "ψυγείο" λαδιού-εναλλάκτες θερμότητας. Στην δική σου περίπτωση ο εναλλάκτης είναι τύπου νερου-λαδιού με ενσωματωμενη ψύκτρα αέρος. Ο ρόλος του εναλλάκτη είναι διπλός: να ζεσταίνει το λάδι γρηγορότερα κατα την εκκίνηση-πρώτα λεπτά λειτουργίας του κινητήρα (αυτό συμβαίνει διότι τα νερά ζεσταίνονται γρηγορότερα από τα λάδια) και να ψύχει το λάδι όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε θερμοκρασία λειτουργίας. Το υλικό κατασκευής είναι το αλουμίνιο και η ψύκτρα-αέρος βοηθάει στην συνολική αποβολή της θερμοκρασίας. Στο εσωτερικό του υπάρχουν δύο χιτώνια για την κυκλοφορία του λαδιού και του νερού.

Το πρόβλημα με τα ψυγεία λαδιού αυτού του τύπου είναι ότι ραγίζουν ή διαβρώνονται εσωτερικά ανάμεσα στα δύο χιτώνια με αποτέλεσμα τα λάδια να περνούν-by pass στο κύκλωμα νερού-ψύξης, αυτό συμβαίνει διότι το κύκλωμα λαδιού έχει μεγαλύτερη πίεση από αυτό του νερού.
Αυτή η βλάβη είναι συνηθισμένη σε όλες τις μάρκες αυτοκινήτων, σε κάποια οχήματα vw group και mercedes το πρόβλημα συναντάται καθημερινά.
Το ράγισμα εξωτερικά συνήθως οφείλεται σε έντονους κραδασμούς από τον κινητήρα (χαλασμένες βάσεις κινητήρα ή αρρυθμία λόγο μηχανικής βλάβης) ή από απότομες διακυμάνσεις θερμοκρασίας.
Το ράγισμα και η εσωτερική διάβρωση οφείλεται σε λάθος αντιψυκτικό ή λάθος χρήση αυτού.

Το δικό σου fiesta στο κύκλωμα ψύξης χρησιμοποιεί αντιψυκτικό τύπου g12 το οποίο πρέπει να αραιώνεται με αποσταγμένο νερό και δεν πρέπει να μπαίνει αυτούσιο.
Είναι ένα ψυκτικό υγρό βασισμένο σε αιθυλενογλυκόλη , καρβοξυλικές ενώσεις και δεν περιέχει πυριτικά άλατα.
Η αιθυλενογλυκόλη είναι σε περιεκτικότητα περίπου 50% η οποία στην καθαρή της μορφή είναι άχρωμη. Μαζί με τα υπόλοιπα πρόσθετα μπαίνει και το χρώμα ώστε να μπορεί να είναι εμφανής.
Έχει την ιδιότητα τα δημιουργεί ένα προστατευτικό φιλμ μόνο στα σημεία στα οποία υπάρχει διάβρωση. Εδώ έχουμε οργανικά πρόσθετα τα οποία λειτουργούν σαν ανασταλτικός παράγοντας.
Μια ακόμη ιδιότητα του είναι ότι δεν πρέπει να αφρίζει. Το σημείο βρασμού του είναι 115-120οc και η διάρκεια ζωής του είναι 4-5 χρόνια.

Τα οργανικά πρόσθετα χρειάζονται κάποιον ενεργοποιητή διαφορετικά τείνουν να φθίνουν με αποτέλεσμα να χάνονται οι αντιδιαβρωτικές ιδιότητες, ο ενεργοποιητής είναι το νερό-H2O, αυτός είναι ο λόγος που δεν χρησιμοποιούμε τα αντιψυκτικά τύπου g12 αυτούσια αλλά πάντοτε σε αραίωση με νερό.
Το γνήσιο αντιψυκτικό της ford είναι τύπου g12 και προσέχουμε πάντα την ημερομηνία λήξης.
 
  • Like
Αντιδράσεις: BloodMage and chtheodoro

chtheodoro

Original poster
MK7
Newbie
Oct 8, 2022
8
3
3
Μοντέλο
MK7
Ευχαριστώ πολύ για τη λεπτομερέστατη απάντηση! Και άρα καλά το σκέφτηκα ότι μπορεί να φταίει το λάθος αντιψυκτικό, αλλιώς δεν εξηγείται εσωτερικό ράγισμα στα δύο χρόνια.. Το άσχημο είναι ότι όταν ραγίσει το ψυγειάκι αυτό και περάσει το λάδι στο κύκλωμα του νερού κάνει μεγάλη ζημιά. Βάλε μετά καθαριστικά και πάλι καθαριστικά να φύγει ο αφρός κλπ... Αυτό με το g12 τώρα, προφανώς εννοείς τα g12 που είναι συμπυκνωμένα και το γράφει επάνω ότι θέλει αραίωση, σωστά; Γιατί υπάρχουν και έτοιμα προς χρήση τα οποία φαντάζομαι είναι ήδη αραιωμένα με απεσταγμένο νερό...
 
Last edited:
  • Like
Αντιδράσεις: Konstantinos.p
Oct 19, 2021
269
89
28
Μοντέλο
MK8
Ευχαριστώ πολύ για τη λεπτομερέστατη απάντηση! Και άρα καλά το σκέφτηκα ότι μπορεί να φταίει το λάθος αντιψυκτικό, αλλιώς δεν εξηγείται εσωτερικό ράγισμα στα δύο χρόνια.. Το άσχημο είναι ότι όταν ραγίσει το ψυγειάκι αυτό και περάσει το λάδι στο κύκλωμα του νερού κάνει μεγάλη ζημιά. Βάλε μετά καθαριστικά και πάλι καθαριστικά να φύγει ο αφρός κλπ... Αυτό με το g12 τώρα, προφανώς εννοείς τα g12 που είναι συμπυκνωμένα και το γράφει επάνω ότι θέλει αραίωση, σωστά; Γιατί υπάρχουν και έτοιμα προς χρήση τα οποία φαντάζομαι είναι ήδη αραιωμένα με απεσταγμένο νερό...
Καλησπέρα, τα αντιψυκτικά vw g12-vw g12+ και vw g13 διατίθονται σε συμπυκνωμένη μορφή και σε έτοιμο διάλυμα.
Όπως έγραψα παραπάνω τα ford εδώ και αρκετά χρόνια χρησιμοποιούν αντιψυκτικό τύπου g12 και όχι vw g12.
Η προδιαγραφή vw g12 είναι αποκλειστική για το group vag και ο κάθε κατασκευαστής θέτει τις δικές του προδιαγραφές, κάποιες από αυτές είναι παρόμοιες με τις vw g12 αλλά όχι όμοιες και ορθό θα ήταν να μη συγχέονται μεταξύ τους.
Κάποια σκευάσματα αντιψυκτικών vw g12 τρίτων κατασκευαστών τα οποία διατίθονται στο εμπόριο αναγράφουν οτι έχουν recommendation και για άλλους κατασκευαστές π.χ mercedes, ford, volvo, αλλά όχι approval, κάτι το οποίο θέλει προσοχή κατά την αγορά τους.
Το δικό σου fiesta αν θυμάμαι σωστά έχει προδιαγραφή αντιψυκτικού ford WSS-M97B44-D.
Προσωπικά, για τους δικούς μου λόγους προτιμώ τα συμπυκνωμένα αντιψυκτικά και αραίωση κατά το δοκούν ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε εφαρμογής.
 
  • Like
Αντιδράσεις: chtheodoro

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread