Καλώς ήλθατε στο ανανεωμένο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για λόγους ασφαλείας για να μπορέσετε να συνδεθείτε θα πρέπει να κάνετε επαναφορά κωδικού βάζοντας το e-mail που αντιστοιχεί στον λογαριασμό σας.
Επαναφορά κωδικού
  Guest viewing is limited
  • You have a limited number of page views remaining
  • 0 guest views remaining

theofiloss

Original poster
MK7
Newbie
Jun 24, 2021
5
1
3
Μοντέλο
MK7
Καλησπέρα στην Ομάδα έχω ένα( ford fiesta mk7 s tou 10) πριν ένα χρόνο άλλαξα ιμάντα χρονισμού έβαλα της gates μαζί με αντλία θερμοστάτη παραφλου g12 γενικά όλο το σετ . Ο μάστορας όταν πήγαινε να το χρονιση με το ειδικό εργαλείο είδε ότι ο χρονισμός ήταν ένα δόντι πίσω δεν κατάλαβα γιατί.
με ρώτησε αν το θέλω να το αφήσω έτσι η να το φέρω στα κανονικά και τον είπα φερτο στα κανονικά. Ξέρει κανείς γιατί ήταν ένα δόντι πίσω κερδίζει κάτι η χάνει δεν κατάλαβα και αν ήταν και σωστό .?
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,837
45
48
43
Ιωάννινα
Καλησπέρα στην Ομάδα έχω ένα( ford fiesta mk7 s tou 10) πριν ένα χρόνο άλλαξα ιμάντα χρονισμού έβαλα της gates μαζί με αντλία θερμοστάτη παραφλου g12 γενικά όλο το σετ . Ο μάστορας όταν πήγαινε να το χρονιση με το ειδικό εργαλείο είδε ότι ο χρονισμός ήταν ένα δόντι πίσω δεν κατάλαβα γιατί.
με ρώτησε αν το θέλω να το αφήσω έτσι η να το φέρω στα κανονικά και τον είπα φερτο στα κανονικά. Ξέρει κανείς γιατί ήταν ένα δόντι πίσω κερδίζει κάτι η χάνει δεν κατάλαβα και αν ήταν και σωστό .?
Μάλλον ο μάστορας δεν είδε καλά τα σημάδια, αν είναι πρώτη φορά που αλλάζει ιμάντες το αμάξι. Εσύ να του πεις να το χρονισει με το κιτ, όπως προβλέπεται από το manual.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 
  • Like
Αντιδράσεις: Konstantinos.p

theofiloss

Original poster
MK7
Newbie
Jun 24, 2021
5
1
3
Μοντέλο
MK7
Μάλλον ο μάστορας δεν είδε καλά τα σημάδια, αν είναι πρώτη φορά που αλλάζει ιμάντες το αμάξι. Εσύ να του πεις να το χρονισει με το κιτ, όπως προβλέπεται από το manual.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
Αυτό έκανε ο μάστορας ο δικός μου το θέμα είναι ότι ο άλλος όπως λέω το είχε ένα δόντι πίσω αυτό με προβληματίζει
 
  • Like
Αντιδράσεις: turbomaniac

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,837
45
48
43
Ιωάννινα
Άσε το χε . Αφού δεν έσπασε πάλι καλά. (αν όντως το χε 1 δόντι πίσω ο άλλος και δεν είναι απλά μαστορικο κόλπο "το αμάξι ήταν μπουρδ...λο" , κλπ

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 
  • Like
Αντιδράσεις: Konstantinos.p

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,182
100
63
49
Αθήνα
Ένα δόντι πίσω, που είναι μερικά δέκατα της μοίρας στο χρονισμό, δεν είναι κάτι τόσο τρομερό, ακόμα και 2 δόντια είναι ΟΚ, έχω δει πολλά αυτοκίνητα να δουλεύουν μια χαρά έτσι, απλώς είχαν μειωμένη απόδοση. Το γιατί και πότε πήδηξε δόντι μόνο εσύ το ξέρεις, αν θυμάσαι πότε κατάλαβες να έχει μειωμένη απόδοση...
 
Oct 19, 2021
242
69
28
Μοντέλο
MK8
Ένα δόντι πίσω, που είναι μερικά δέκατα της μοίρας στο χρονισμό, δεν είναι κάτι τόσο τρομερό, ακόμα και 2 δόντια είναι ΟΚ, έχω δει πολλά αυτοκίνητα να δουλεύουν μια χαρά έτσι, απλώς είχαν μειωμένη απόδοση. Το γιατί και πότε πήδηξε δόντι μόνο εσύ το ξέρεις, αν θυμάσαι πότε κατάλαβες να έχει μειωμένη απόδοση...
Καλησπέρα, ένα δόντι διαφορά δεν είναι δέκατα της μοίρας και 1-2 δόντια δεν είναι o.k. σε κανένα κινητήρα.
Για να βρείς πόσες μοίρες διαφορά είναι ένα δόντι κάνεις απλή διαίρεση: 360 μοίρες διά τον αριθμό δοντιών του γραναζιού π.χ 360/44=8 μοίρες.

Ο σωστός χρονισμός είναι ένας και ορίζεται απο τον κατασκευαστή με εξαίρεση κάποιους aftermarket εκκεντροφόρους οι οποίοι προϋποθέτουν τοποθέτηση ρυθμιζόμενων γραναζιών για τον σωστό χρονισμό.
Οι περισσότεροι κινητήρες με ένα δόντι διαφορά στον χρονισμό δεν παίρνουν καν μπρός και οι βαλβίδες χτυπούν στα έμβολα με κίνδυνο να στραβώσουν.

Με ποια ιδιότητα γράφεις ότι έχεις δεί πολλά αυτοκίνητα να δουλεύουν "έτσι" μιά χαρά και ότι δεν είναι κάτι τόσο τρομερό;
Πόσα αυτοκίνητα έχεις δεί και με ποιους κινητήρες ακριβώς;
 
Last edited:

Panos_Titanium

New member
MK7
Jan 16, 2021
80
24
8
Μοντέλο
MK7
Προσωπικα ειχα και εχω fiat panda και πριν το παω σε συνεργειο με ειδικευση στα Fiat ειχε αλλαξει ιμαντα χρονισμου ο προηγουμενος. Οταν ηρθε η ωρα να αλλαξω το αμαξι οντως δεν ειχε τον σωστο χρονισμο αλλα δουλευε διχως προβληματα . Ο μαστορας μου εξηγησε πως η διαφορα δεν ειναι αισθητη στον οδηγο παρα μονο αν ειχα καταλαβει κατι , καθως και στον μηχανικο που κανει την αλλαγη και το βλεπει. Κινητηρας 188Α4000 .
 
Oct 19, 2021
242
69
28
Μοντέλο
MK8
Προσωπικα ειχα και εχω fiat panda και πριν το παω σε συνεργειο με ειδικευση στα Fiat ειχε αλλαξει ιμαντα χρονισμου ο προηγουμενος. Οταν ηρθε η ωρα να αλλαξω το αμαξι οντως δεν ειχε τον σωστο χρονισμο αλλα δουλευε διχως προβληματα . Ο μαστορας μου εξηγησε πως η διαφορα δεν ειναι αισθητη στον οδηγο παρα μονο αν ειχα καταλαβει κατι , καθως και στον μηχανικο που κανει την αλλαγη και το βλεπει. Κινητηρας 188Α4000 .
Καλησπέρα, ο μάστορας που άλλαξε τον ιμάντα χρονισμού στο panta με κινητήρα 188Α4000 έκανε το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι, να ελένξει τον χρονισμό με ζεστό κινητήρα κάτι που η fiat απαγορεύει με αποτέλεσμα να νομίζει ότι ο κινητήρας είναι αχρόνιστος.

Ο κινητήρας fiat 188A4000 φέρει αισθητήρα θέσης εκκεντροφόρου στο καπάκι βαλβίδων και σε περίπτωση λάθους χρονισμού:
α) ανάβει λαμπάκι κινητήρα/check engine και καταχωρεί βλάβη στον εγκέφαλο κινητήρα.
β) πάνω από 2-3 μοίρες διαφοράς στον εκκεντροφόρο δεν παίρνει μπρός.

image.jpegimage.jpegimage.jpeg
 
  • Like
Αντιδράσεις: turbomaniac

Panos_Titanium

New member
MK7
Jan 16, 2021
80
24
8
Μοντέλο
MK7
Ε μαλλον η διαφορα θα ηταν στην 1+ μοιρα για αυτο μπορει να μην καταχωρουσε βλαβη 😄😄😄😄😄
Παντως πολλους εχω δει να αλλαζουν ιμαντα γενικα χωρις τα ειδικα σετ και σε αλλες μαρκες και τα αυτοκινητα δουλευουν αλλα το πως δουλευουν ειναι το θεμα . Γενικοτερα ειμαι της αποψης να πηγαινεις εκει που βλεπεις οτι εχουν σωστα εργαλεια και καθε εκτελεση εργασιων που ειναι να γινει στο αμαξι παρα βασιζομενοι στην "εμπειρια"
 

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,182
100
63
49
Αθήνα
Με ποια ιδιότητα γράφεις ότι έχεις δεί πολλά αυτοκίνητα να δουλεύουν "έτσι" μιά χαρά και ότι δεν είναι κάτι τόσο τρομερό;
Πόσα αυτοκίνητα έχεις δεί και με ποιους κινητήρες ακριβώς;

Πάρα πολλά, με πάρα πολλούς για αρκετές δεκαετίες, κυριολεκτικά χθες είδα C4 με δύο δόντια λάθος χρονισμό που δούλευε κανονικότατα....

...και το αφήνω εδώ, δεν έχω όρεξη....
 
Oct 19, 2021
242
69
28
Μοντέλο
MK8
Ε μαλλον η διαφορα θα ηταν στην 1+ μοιρα για αυτο μπορει να μην καταχωρουσε βλαβη 😄😄😄😄😄
Παντως πολλους εχω δει να αλλαζουν ιμαντα γενικα χωρις τα ειδικα σετ και σε αλλες μαρκες και τα αυτοκινητα δουλευουν αλλα το πως δουλευουν ειναι το θεμα . Γενικοτερα ειμαι της αποψης να πηγαινεις εκει που βλεπεις οτι εχουν σωστα εργαλεια και καθε εκτελεση εργασιων που ειναι να γινει στο αμαξι παρα βασιζομενοι στην "εμπειρια"
Καλημέρα Πάνο, ένας μηχανικός μπορεί να αλλάξει τον ιμάντα χρονισμού και χωρίς ειδικά εργαλεία και φυσικά να το χρονίσει σωστά, με τα ειδικά εργαλεία κάνεις την δουλειά ποιό εύκολα και μειώνονται οι πιθανότητες λάθους.

Τα παλιά μαστόρια είχαν την τάση να "ζυγίζουν" τον πελάτη με το να λένε μ@λ@κίες ώστε να δούν αν θα "τσιμπήσει" και λανθασμένα θεωρούσαν ότι θα κερδίσουν τον πελάτη κατηγορώντας τον προηγούμενο μάστορα, ακόμη και σήμερα υπάρχουν μηχανικοί που έχουν υιοθετήσει αυτή την συμπεριφορά.
Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις.
 
Oct 19, 2021
242
69
28
Μοντέλο
MK8
Πάρα πολλά, με πάρα πολλούς για αρκετές δεκαετίες, κυριολεκτικά χθες είδα C4 με δύο δόντια λάθος χρονισμό που δούλευε κανονικότατα....

...και το αφήνω εδώ, δεν έχω όρεξη....
Καλημέρα φίλε ace, επειδή έχω όρεξη σε προσκαλώ* να έρθεις Θεσσαλονίκη με όλα τα έξοδα πληρωμένα να χρονίσουμε το δικό σου αυτοκίνητο με 2 δόντια βραδυπορεία ώστε να διαπιστώσουμε αν το "κανονικότατα" συμπεριλαμβάνει μέτρηση καυσαερίων εντός ορίων, βλάβες στον εγκέφαλο κινητήρα, αυξημένη κατανάλωση καυσίμου κ.α.

Στο ενδεχόμενο όταν με το καλό πατήσουμε μίζα μετά τον χρονισμό του ιμάντα ο κινητήρας να κάνει "κράου" δεν φέρω καμία ευθύνη.

*Η πρόσκληση μου είναι αληθινή και δεν αποσκοπώ σε καμία περίπτωση να σε ειρωνευτώ αντιθέτως γίνεται στα πλαίσια της φιλικής ανταλλαγής απόψεων με φυσική παρουσία.
 
  • Like
Αντιδράσεις: The Ace

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,837
45
48
43
Ιωάννινα
Εμένα πάντως με μισό δόντι λάθος ρεταριζε σαν τρακτέρ, δεν ξέρω για το ένα, αλλά εξαρτάται και προς τα πού έχει χάσει (προπορεια-αργοπορια, μονος η διπλός εκκεντροφόρος, κλπ)

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 
  • Like
Αντιδράσεις: Konstantinos.p

The Ace

Hero Member
Vip Team
Nov 20, 2015
1,182
100
63
49
Αθήνα
Παιδιά ο κακός χρονισμός (και άρα ο έλεγχος, ο σωστός επαναχρονισμός και η αποφυγή τέτοιων προβλημάτων) είναι τόσο παλιό θέμα όσο και τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού, συμβαίνει για πολλούς λόγους (από φαγωμένες γλύστρες μέχρι χαλαρά tensioners και απλά πηδήματα καδένας) και για την ακρίβεια προβλέπεται ο έλεγχος και ο επαναχρονισμός σε όλους αυτούς τους κινητήρες ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Όσο καιρό ο κινητήρας λειτουργεί με λάθος χρονισμό (πρακτικά με μερικά δόντια προς ή πίσω), απλά δεν μπορεί να τραβήξει ή να σπρώξει τα timings όσο θεωρητικά μπορεί, και άρα παρατηρούμε είτε αυξημένη κατανάλωση, είτε τραχιά λειτουργία, είτε μειωμένη απόδοση (είτε συνδυασμό αυτών). Όπως προείπα, το έχω δει πολλές φορές σε πολλούς κινητήρες, από την εποχή των πρώτων VTEC μέχρι και τα πιο πρόσφατα THP/Prince, τα διπλά VANOS κλπ.

Νόμιζα ότι τα παραπάνω είναι κοινή γνώση, υπάρχουν εκατοντάδες άρθρα σχετικά με το τι σημαίνει (και τι συμβαίνει) όταν έχουμε λίγα δόντια πήδημα και τι όταν έχουμε πολλά, με το λίγα και πολλά να σχετίζονται με το μήκος της καδένας και τις μοίρες που χάνει ανά δόντι....
 
Oct 19, 2021
242
69
28
Μοντέλο
MK8
Παιδιά ο κακός χρονισμός (και άρα ο έλεγχος, ο σωστός επαναχρονισμός και η αποφυγή τέτοιων προβλημάτων) είναι τόσο παλιό θέμα όσο και τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού, συμβαίνει για πολλούς λόγους (από φαγωμένες γλύστρες μέχρι χαλαρά tensioners και απλά πηδήματα καδένας) και για την ακρίβεια προβλέπεται ο έλεγχος και ο επαναχρονισμός σε όλους αυτούς τους κινητήρες ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Όσο καιρό ο κινητήρας λειτουργεί με λάθος χρονισμό (πρακτικά με μερικά δόντια προς ή πίσω), απλά δεν μπορεί να τραβήξει ή να σπρώξει τα timings όσο θεωρητικά μπορεί, και άρα παρατηρούμε είτε αυξημένη κατανάλωση, είτε τραχιά λειτουργία, είτε μειωμένη απόδοση (είτε συνδυασμό αυτών). Όπως προείπα, το έχω δει πολλές φορές σε πολλούς κινητήρες, από την εποχή των πρώτων VTEC μέχρι και τα πιο πρόσφατα THP/Prince, τα διπλά VANOS κλπ.

Νόμιζα ότι τα παραπάνω είναι κοινή γνώση, υπάρχουν εκατοντάδες άρθρα σχετικά με το τι σημαίνει (και τι συμβαίνει) όταν έχουμε λίγα δόντια πήδημα και τι όταν έχουμε πολλά, με το λίγα και πολλά να σχετίζονται με το μήκος της καδένας και τις μοίρες που χάνει ανά δόντι....
Καλημέρα ace, βασικές γνώσεις παίρνει κάποιος όταν πάει στην σχολή για να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων και εξειδίκευση όταν σπουδάσει στο πανεπιστήμιο μηχανολόγος μηχανικός.
Εσύ πως απέκτησες τις "κοινές γνώσεις", από τα άρθρα στο ίντερνετ;
Ποιά είναι η ιδιότητα/πτυχίο σου;

Στην αρχή έγραψες ότι δεν υπάρχει πρόβλημα ένας κινητήρας να είναι αχρόνιστος κατά 1-2 δόντια και ότι δουλεύει κανονικότατα και μετά γράφεις ότι θα έχει διάφορα προβλήματα με κατανάλωση-απόδοση-τραχειά λειτουργία.
Γράφεις ότι ένα δόντι διαφορά στον χρονισμό είναι δέκατα της μοίρας πως το υπολόγισες, μπορείς να μας πείς τον μαθηματικό τύπο;

Τα vtec και vanos που ανέφερες έχουν μεταξύ τους διαφορετική αρχή λειτουργίας, με το vanos είτε μονό είτε διπλό να μεταβάλει τον χρονισμό μέσο του γραναζιού/ιών του εκκεντροφόρου/ρων και το vtec αντίστοιχα μεταβάλει την διάρκεια σε μοίρες των εκκέντρων διότι φέρει διπλά έκκεντρα στον κάθε εκκεντροφόρο 16 αντί 8.
Κανένα απο τα δύο συστήματα δεν δουλεύει σωστά αχρόνιστο.

Τέλος το μήκος της καδένας ή του ιμάντα χρονισμού δεν σχετίζονται με το αν είναι λίγα ή πολλά τα δόντια που είναι αχρόνιστος ένας κινητήρας.

Είμαι μηχανολόγος μηχανικός με master στο engineering managment και εμπειρία 27 ετών στα αυτοκίνητα, έχω εργαστεί στο εργοστάσιο της audi στο τμήμα εξέλιξης κινητήρων, στο τμήμα amg της mercedes, σε μικρές ομάδες σε επίπεδο motorsport στην Αγγλία και έτρεχα ως οδηγός σε αναβάσεις μέχρι το 2019 σε Ιταλία και Γαλλία.
Πρώτη φορά ακούω την ορολογία "να τραβήξει-σπρώξει τα timings" και θα ήθελα να μας πείς που το διάβασες μπάς και μάθουμε και εμείς κάτι...
 
  • Like
Αντιδράσεις: turbomaniac

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,837
45
48
43
Ιωάννινα
Ειρήνη ημίν. Ο καθένας γράφει τι νομίζει σύμφωνα με την εμπειρία του. Δε χάθηκε και ο κόσμος να διατυπωθεί και μια λάθος γνώμη. Ποιος θα κάτσει άλλωστε να προσπαθήσει επίτηδες να χρονισει λάθος τους εκκεντροφόρους; Ούτε είναι απόλυτο ότι κάποιος πρέπει να έχει τίτλο σπουδών για να εκφέρει μια γνώμη, ας είναι και εσφαλμένη. Αυτό που πρέπει να μας μείνει είναι η καλή έρευνα αγοράς ώστε να βρεθεί ο καλός μηχανικός που θα έχει το σωστό Κιτ και θα χρονισει σωστά. Αν ψάχνουμε το κατι παραπάνω είναι μονόδρομος τα ρυθμιζόμενα γρανάζια και οι δοκιμές σε δυναμομετρο.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 
  • Like
Αντιδράσεις: Panos_Titanium and Konstantinos.p

fiesta77

Pro Member
May 9, 2014
325
6
18
Πειραιας
Πιθανώς θα έχετε ακούσει γιά ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων η γιά εκκεντροφόρους reprofiled. Αυτά δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να μεταβάλουν τον χρονισμό του ανοίγματος των βαλβίδων κατά ενα δόντι στα γρανάζια η και δύο η ίσως και παραπάνω. Βέβαια μελετημένα ώστε να βελτιώνεται η απόδοση σε κάποια περιοχή στροφών. Αρα γιατί να θεωρείται αδύνατο να έκανε κάποιος κακό χρονισμό και ο κινητήρας να δουλεύει με μειωμένη απόδοση μεν αλλά χωρίς να πάθει ζημιά ;
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread