Αν και το θέμα είναι ψιλο-ανενεργό, μετά από πολύ ψάξιμο και ερωτήσεις σε άτομα που έχουν βάλει αποστάτες σε μκ7 και μκ7.5, ψάξιμο στο internet και ερωτήσεις σε μηχανικό, τελικά οι προδιαγραφές και συμβουλές που μάζεψα είναι οι εξής (για να μην έχει κάποιος πρόβλημα).
1. Μέγιστο ασφαλές πλάτος για Fiesta τα 20mm (ιδανικότερα 15mm αλλά γούστα είναι αυτά).
2. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ αποστάτης με αφαλό για τη ζάντα. Ο αφαλός παίζει το ρόλο του στηρίγματος του βάρους του αυτοκινήτου, το οποίο έτσι μοιράζεται ισομερώς στον άξονα. Χωρίς αφαλό, το αμάξι στηρίζεται στα μπουζόνια. Είναι θέμα χρόνου να σπάσουν ή να στραβώσουν από λακούβα ή να ραγίσει η ζάντα στα σημεία πρόσδεσης. Δεν παίζει ρόλο το βάρος του αμαξιού σε στατική περίπτωση (όπως κάπου είδα παραπάνω), γιατί σε απότομη πτώση σε λακούβα, τα 1100 κιλά του αμαξιού γίνονται 2200 με όταν ασκούνται π.χ. 2G δυνάμεις.
3. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ αποστάτης με δικά του μπουζόνια. (Οι 15ρηδες χρειάζονται κόψιμο τα εργοστασιακά μπουζόνια απότι μου είπανε, οι 20ρηδες όχι). Μη βάζετε ΠΟΤΕ αποστάτες χωρίς δικά τους μπουζόνια, είναι σαν να προσπαθείς να σπάσεις ένα μολύβι με το χέρι το οποίο έχει μήκος 2 εκατοστά ή 4 εκατοστά, ποιό θα σπάσει πιο εύκολα;
4. Επώνυμες μάρκες για να είστε ασφαλείς. Δεν μιλάμε για κομμάτι της μηχανής που και να χαλάσει σε παίρνει η οδική, μιλάμε για το πάτημα του αμαξιού στο δρόμο. Ναι, είναι ακριβοί για 4 κομμάτια μέταλλο, αλλά ξέρεις τι βάζεις. ΠΡΟΣΟΧΗ κυκλοφορούν μούφα JR αποστάτες σε καλές τιμές, ενώ η JR δεν πουλάει αποστάτες.
5. ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟΙ και όχι ατσάλινοι. Το αλουμίνιο είναι πιο ελαφρύ μέταλλο (λιγότερο αναρτώμενο βάρος στους τροχούς) και πιο μαλακό μέταλλο το οποίο παραμορφώνεται πριν σπάσει. Θα το καταλάβεις δλδ οτι κάτι πάει στραβά πριν βρεθείς στον τάφο. Γι αυτό και όλοι οι επώνυμοι είναι αλουμινένιοι (όπως και οι ζάντες). Επίσης δεν σκουριάζει.
Αν τηρήσετε τα παραπάνω, οι αποστάτες προσφέρουν αύξηση των επιδόσεων του αυτοκινήτου στις στροφές χωρίς κανένα πρόβλημα στην καθημερινότητα (δεν μιλάμε για χρήση πίστας και off-road). Αλλάζει το πλάτος (track) του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα μικρότερη τάση για κύλιση του αμαξώματος (roll). Επίσης, αυξάνει ελάχιστα το κάμπερ των τροχών, οπότε το λάστιχο έχει μεγαλύτερη επιφάνεια πρόσφυσης σε στροφή. Προσοχή, μπορεί έτσι να χάνεις "εκκίνηση" στην ευθεία και να τα "γράφει" πιο εύκολα. Το τιμόνι στην ευθεία θα είναι πιο ελαφρύ και στη στροφή πιο βαρύ.
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ - εγκατάσταση με ροπόκλειδο και ΠΟΤΕ αερόκλειδο, και επίσης ευθυγράμμιση-ζυγοστάθμιση μετά την εγκατάσταση για να αποφύγετε 1. δονήσεις που μπορεί να καταπονούν τα ρουλεμάν των τροχών, και 2. αυξημένο toe-in (σύγκλιση τροχών).
Αν είστε τάπα χαμηλωμένοι, καλύτερα αποφύγετε τους αποστάτες γιατί θα βρίσκετε στους θόλους ή προτιμήστε μικρότερους (05 ή 10mm). Σε 7.5 έχω δει 20ρηδες με koni κίτρινα και eibach ελατήρια να δουλεύουν κομπλέ αν και οριακά. Οτιδήποτε πιο κάτω, μη δοκιμάσετε καν.